Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,505 23 apr 2024 13:07
  • +0,045 (+0,82%) Dagrange 5,450 - 5,560
  • 274.319 Gem. (3M) 313,7K

Donderdag 24-04

46 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 jan6307 23 april 2014 22:53

    Verkoop iPads daalt

    De verkoop van iPads daalt. Het is de eerste keer dat de tablet van Apple minder vaak over de toonbank gaat dan een jaar eerder.

    Verkoop iPads daalt
    Foto: Getty Images

    Dat blijkt uit cijfers over het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar van Apple, dat staat nagenoeg gelijk aan het eerste kwartaal van 2014.

    In het eerste kwartaal van 2014 heeft Apple 16,35 miljoen iPads verkocht. Een jaar eerder was dit aantal 19,5 miljoen.

    Het aantal verkochte iPads ligt flink lager dan de verwachting van analisten, die een verkoop van 19,7 miljoen iPads hadden voorspeld.

    iPhone

    De verkoop van iPhones stijgt opnieuw. In het eerste kwartaal verkocht Apple 43,7 miljoen iPhones, een jaar eerder verkocht Apple 37,4 miljoen smartphones.

    De stijging van de verkoop van iPhones is mogelijk te danken aan de introductie van Apples smartphone bij China Mobile, de grootste mobiele telecomprovider van China. De telecomprovider heeft 770 miljoen klanten.

    Winst


    In totaal boekte Apple een omzet van 45,6 miljard dollar en een winst van 10,1 miljard dollar.

  2. forum rang 4 jan6307 23 april 2014 22:53
    Eerst een korte herhaling van gisteren

    Vandaag was er dus het nieuwsbericht dat TomTom Telematics (de nieuwe naam van TomTom business solutions) de grens van 350.000 aangesloten abonnees heeft bereikt. corporate.tomtom.com/releases.cfm?

    Ik heb even in de kwartaalrapportages gekeken wat de groeitrend is. Deze is licht stijgend. Daarnaast is sinds de vorige kwartaalcijfers ook bekend wat de omzet uit deze abonnees is: 50 euro per kwartaal, wat overeenkomt met de eerder hier genoemde schatting van 200 euro per jaar.

    kwartaal / aantal abonnees / groei / herhaalomzet
    Q1 2012 194.000
    Q2 2012 209.000 (+15.000)
    Q3 2012 223.000 (+14.000)
    Q4 2012 239.000 (+16.000)
    Q1 2013 250.000 (+11.000)
    Q2 2013 269.000 (+19.000)
    Q3 2013 310.000 (+14.000 organisch en +27.000 door overname Coördina) *
    Q4 2013 330.000 (+20.000) 16 mln euro **
    Q1 2014 350.000 (+20.000) 17 mln euro **


    * corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    ** in het kwartaalverslag van Q4 2013 wordt ook de omzet erbij genoemd. Dus niet alleen de business solutions omzet, maar ook welk deel daarvan bestaat uit de recurring (=herhaal) omzet van abonnees. Dat bleek 16 miljoen euro op 330.000 abonnees te zijn. Dat is +/- 50 euro per abonnee per kwartaal. Dus idd 200 per jaar. Dat zal dan dus een groei van de recurring omzet opleveren van 16 naar 17 miljoen in het afgelopen kwartaal.
  3. forum rang 5 nr36 24 april 2014 08:15
    quote:

    bert190 schreef op 24 april 2014 08:10:

    AND gaat er weer mee weg........
    OTTERDAM (AFN) - AND International Publishers heeft een contract gesloten met een ,,gevestigd bedrijf in de navigatiemarkt'' om een navigatiekaart van de Verenigde Staten en Canada te bouwen. Dat maakte de digitale kaartenmaker donderdag bekend, zonder de naam van de partij te noemen. Ook financiële details werden niet gemeld.

    De kaart gaat deel uitmaken van AND's eigen digitale kaartenportfolio. AND denkt dat de overeenkomst voor 2014 al een belangrijke bijdrage aan de omzet en het resultaat zal leveren. Het onbekende navigatiebedrijf zal haar eigen navigatiekaarten van de Verenigde Staten en Canada inbrengen, AND zal deze kaarten verder upgraden en verrijken.

    Delen van de kaart komen al in het vierde kwartaal voor commerciële doeleinden beschikbaar. Het upgrade- en verrijkingsprogramma loopt naar verwachting tot medio 2015.

    (ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
  4. forum rang 4 jan6307 24 april 2014 08:27

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent donderdag naar verwachting hoger, ondersteund door sterke kwartaalcijfers van Amerikaanse bedrijven woensdagavond. Vooral Apple viel in positieve zin op.
    "We zullen naar verwachting 1 puntje hoger openen op basis van de sterke bedrijfscijfers nabeurs in de VS", zegt Cees Smit, handelaar bij Today's Beheer & Brokers.
    Vooral Apple trekt daarbij de aandacht. De technologiereus voegde $30 miljard toe aan zijn aandeleninkoop, verhoogde het dividend met ongeveer 8%, kondigde een aandelensplitsting aan en rapporteerde sterke iPhone-verkopen.
    "Dat is gewoon goed nieuws voor beleggers en zal een steun geven aan de technologiesector en de beurs in het algemeen", aldus Smit.
    Ook donderdag krijgt de beurs weer een grote hoeveelheid kwartaalresultaten te verwerken, onder meer van Verizon, UPS, Amazon.com en Microsoft. "Daar zal de aandacht weer naar uit gaan", zegt de handelaar.
    Ook het Damrak wordt donderdag overspoeld met kwartaalcijfers. Onder andere Accell, Gemalto, Heineken, Macintosh, Nutreco en Unilever rapporteren kwartaalcijfers en trading updates.
    De AEX-index sloot woensdag 0,2% lager op 397,34 punten, de Midkap verloor 0,8% op 654,73 punten en de Smallcap eindigde 0,1% lager op 582,49 punten.
    Donderdag staat een vijftal macro-publicaties op de agenda. Het CBS publiceert om 9.30 uur het Nederlands producentenvertrouwen in april en de consumentenbestedingen in februari. Voor beide cijfers zijn geen prognoses beschikbaar.
    Een half uur later verschijnt in Duitsland de Ifo-index over april. Het vertrouwen van Duitse ondernemers in de economie is naar verwachting in april licht gedaald tot 110,5, versus, 110,7 een maand eerder.
    In de VS verschijnen twee cijfers: data over duurzame goederen en de wekelijkse steunaanvragen. Beide cijfers verschijnen om 14.30 uur.
    Wall Street is woensdag lager gesloten, waarbij de handelsdag volledig in het teken stond van de reeks kwartaalcijfers die de markt over zich heengestort kreeg.
    De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 0,1% lager op 16.501,65 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 0,2% tot 1.875,39 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 0,8% afstond tot 4.126,97 punten.
    De Nikkei-225 noteert 0,9% lager op 14.412,90 punten.
    De euro noteert donderdag rond 8.05 uur ten opzichte van de dollar op $1,3816, vergeleken met $1,3815 woensdag om 17.55 uur.
    Door Ben Zwirs; Dow Jones Nieuwsdienst +31-20-571-52-01; ben.zwirs@wsj.com
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires
    April 24, 2014 02:25 ET (06:25 GMT)
    © 2014 Dow Jones & Company, Inc.
  5. [verwijderd] 24 april 2014 08:50
    quote:

    jan6307 schreef op 24 april 2014 08:27:

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent donderdag naar verwachting hoger, ondersteund door sterke kwartaalcijfers van Amerikaanse bedrijven woensdagavond. Vooral Apple viel in positieve zin op.
    "We zullen naar verwachting 1 puntje hoger openen op basis van de sterke bedrijfscijfers nabeurs in de VS", zegt Cees Smit, handelaar bij Today's Beheer & Brokers.
    Vooral Apple trekt daarbij de aandacht. De technologiereus voegde $30 miljard toe aan zijn aandeleninkoop, verhoogde het dividend met ongeveer 8%, kondigde een aandelensplitsting aan en rapporteerde sterke iPhone-verkopen.
    "Dat is gewoon goed nieuws voor beleggers en zal een steun geven aan de technologiesector en de beurs in het algemeen", aldus Smit.
    Ook donderdag krijgt de beurs weer een grote hoeveelheid kwartaalresultaten te verwerken, onder meer van Verizon, UPS, Amazon.com en Microsoft. "Daar zal de aandacht weer naar uit gaan", zegt de handelaar.
    Ook het Damrak wordt donderdag overspoeld met kwartaalcijfers. Onder andere Accell, Gemalto, Heineken, Macintosh, Nutreco en Unilever rapporteren kwartaalcijfers en trading updates.
    De AEX-index sloot woensdag 0,2% lager op 397,34 punten, de Midkap verloor 0,8% op 654,73 punten en de Smallcap eindigde 0,1% lager op 582,49 punten.
    Donderdag staat een vijftal macro-publicaties op de agenda. Het CBS publiceert om 9.30 uur het Nederlands producentenvertrouwen in april en de consumentenbestedingen in februari. Voor beide cijfers zijn geen prognoses beschikbaar.
    Een half uur later verschijnt in Duitsland de Ifo-index over april. Het vertrouwen van Duitse ondernemers in de economie is naar verwachting in april licht gedaald tot 110,5, versus, 110,7 een maand eerder.
    In de VS verschijnen twee cijfers: data over duurzame goederen en de wekelijkse steunaanvragen. Beide cijfers verschijnen om 14.30 uur.
    Wall Street is woensdag lager gesloten, waarbij de handelsdag volledig in het teken stond van de reeks kwartaalcijfers die de markt over zich heengestort kreeg.
    De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 0,1% lager op 16.501,65 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 0,2% tot 1.875,39 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 0,8% afstond tot 4.126,97 punten.
    De Nikkei-225 noteert 0,9% lager op 14.412,90 punten.
    De euro noteert donderdag rond 8.05 uur ten opzichte van de dollar op $1,3816, vergeleken met $1,3815 woensdag om 17.55 uur.
    Door Ben Zwirs; Dow Jones Nieuwsdienst +31-20-571-52-01; ben.zwirs@wsj.com
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires
    April 24, 2014 02:25 ET (06:25 GMT)
    © 2014 Dow Jones & Company, Inc.
    dank voor deze informatie, waar een TT-forum al niet goed voor is.........
  6. Kniesoor 24 april 2014 09:16
    quote:

    Erik9400 schreef op 24 april 2014 09:09:

    Wordt beetje zenuwachtig over de negatieve effecten van de wisselkoers....elke keer wordt de nadruk gelegd op negatieve aspecten.

    zie de kop in de krant al: winst verdampt door dollar :-(

    hoop dat deze keer tegendeel wordt bewezen....een verbetering outlook zou welkom zijn :-)
    TT kan zich maar moeilijk onttrekken aan het negatieve sentiment. Een positieve update van de outlook zou inderdaad zeer welkom zijn. Ik verwacht echter niet dat deze er zal komen; ik hoop zelfs dat we niet onderuit zullen omgaan omdat de verwachtingen (weer) niet voldoen aan de analisten. Fingers crossed voor Q1 cijfers volgende week.
  7. [verwijderd] 24 april 2014 09:22
    gaat weer geweldig voor onze believers
    wat is dit toch in en in triest om dit mee te maken
    wie kan hier nou nog ontkennen dat dit echt een dramatent is
    nou nog eff een winstbijstelling van Goddijn omlaag met een defensief kletsverhaal en het feest kan weer beginnen
    anti TomTommanagement mensen laat jullie eens horen op dit forum
  8. [verwijderd] 24 april 2014 09:25
    quote:

    moneymaker schreef op 24 april 2014 09:22:

    gaat weer geweldig voor onze believers
    wat is dit toch in en in triest om dit mee te maken
    wie kan hier nou nog ontkennen dat dit echt een dramatent is
    nou nog eff een winstbijstelling van Goddijn omlaag met een defensief kletsverhaal en het feest kan weer beginnen
    anti TomTommanagement mensen laat jullie eens horen op dit forum



    .
    Heb je nog wat overnameberichten voor ons?

    Je moet gewoon eens stoppen met die onzin. IEX verwijdert niet voor niets zoveel van die misleidende berichten.

  9. [verwijderd] 24 april 2014 09:26
    met dank aan Harrysnel :

    Apple 'on the prowl' with 24 acquisitions in last year and a half
    By Neil Hughes

    Apple has bought two-dozen companies in the last 18 months, it was revealed on Wednesday, and more deals are likely on the way, with Tim Cook describing Apple as "on the prowl" for potential acquisitions that make sense.

    Speaking during his company's quarterly earnings conference call, Cook told analysts that Apple is on the lookout for companies with talented employees and "great technology." But a key factor for those acquisitions is that they "fit culturally," the CEO said.

    ....

    Cook admitted that Apple tries to keep its acquisitions a secret, though sometimes that seems like an "impossible" task. But he assured analysts and media on the conference call that purchases of companies will continue.

    Apple has historically purchased smaller companies in strategic deals, never having spent more than $1 billion on any acquisition. But Cook said that could change, if it were the right deal.

    "We don't have a rule that says we can't spend a lot or whatever," Cook said. "We'll spend what we think is a fair price."

    ....

    Apple made a number of acquisitions in 2013, a good portion of which were related to mapping, signaling that the company is acquiring talent in an effort to bolster its own Maps product for iOS and OS X. Among those purchases was public transit and navigation firm HopStop, crowd-sourced mapping data startup Locationary, indoor GPS company WifiSLAM, and digital mapping firm BroadMap.

    ....

    appleinsider.com/articles/14/04/23/ap...

    Apple is on the lookout for companies with talented employees and "great technology." But a key factor for those acquisitions is that they "fit culturally: GESCHIKT

    Apple has historically purchased smaller companies in strategic deals, never having spent more than $1 billion on any acquisition. But Cook said that could change, if it were the right deal. GESCHIKT

    "We'll spend what we think is a fair price." GESCHIKT

    Apple made a number of acquisitions in 2013, a good portion of which were related to mapping, signaling that the company is acquiring talent in an effort to bolster its own Maps product for iOS and OS X. GESCHIKT

    Conclusie....: TT is een geschikte partij voor Apple om over te nemen; ik zie geen enkele belemmering
  10. [verwijderd] 24 april 2014 09:37
    quote:

    Erik9400 schreef op 24 april 2014 09:09:

    Wordt beetje zenuwachtig over de negatieve effecten van de wisselkoers....elke keer wordt de nadruk gelegd op negatieve aspecten.

    zie de kop in de krant al: winst verdampt door dollar :-(

    hoop dat deze keer tegendeel wordt bewezen....een verbetering outlook zou welkom zijn :-)
    Goedkope dollar heeft geen negatieve impact op de winst.
  11. [verwijderd] 24 april 2014 09:55
    quote:

    harrysnel schreef op 24 april 2014 09:44:

    Groen, alle droeftoeters mogen weer feestmutsje opzetten. En Goddijn is weer helemaal ok (totdat koers 1 cent zakt).
    Als je al drie jaar of langer long zit in dit aandeel, heb je reden genoeg om droeftoeters te zijn. Met enig realisme kom je tot de conclusie dat je wel heel veel geduld moet hebben met dit fonds. Het lijkt mij niet dat dit de bedoeling is van de mensen hier op het forum. Trouwens zo vlak voor de cijfers druipt het vertrouwen er weer vanaf? Als ik het allemaal van te voren geweten had was ik nooit ingestapt in TomTom. En omdat Goddijn zoveel medeleven heeft met zijn aandeelhouders heb ik maar een Garmin besteld.
  12. [verwijderd] 24 april 2014 10:06
    quote:

    beursspekker schreef op 24 april 2014 09:55:

    [...]

    Als je al drie jaar of langer long zit in dit aandeel, heb je reden genoeg om droeftoeters te zijn. Met enig realisme kom je tot de conclusie dat je wel heel veel geduld moet hebben met dit fonds. Het lijkt mij niet dat dit de bedoeling is van de mensen hier op het forum. Trouwens zo vlak voor de cijfers druipt het vertrouwen er weer vanaf? Als ik het allemaal van te voren geweten had was ik nooit ingestapt in TomTom. En omdat Goddijn zoveel medeleven heeft met zijn aandeelhouders heb ik maar een Garmin besteld.
    Ben met je eens dat mensen voor de cijfers regelmatig wat onzeker worden. In drie op de vier gevallen blijkt dat achteraf bezien onnodig geweest...
  13. harrysnel 24 april 2014 10:14
    quote:

    beursspekker schreef op 24 april 2014 09:55:

    [...]

    Als je al drie jaar of langer long zit in dit aandeel, heb je reden genoeg om droeftoeters te zijn. Met enig realisme kom je tot de conclusie dat je wel heel veel geduld moet hebben met dit fonds. Het lijkt mij niet dat dit de bedoeling is van de mensen hier op het forum. Trouwens zo vlak voor de cijfers druipt het vertrouwen er weer vanaf? Als ik het allemaal van te voren geweten had was ik nooit ingestapt in TomTom. En omdat Goddijn zoveel medeleven heeft met zijn aandeelhouders heb ik maar een Garmin besteld.
    Met enig realisme kom je tot de conclusie dat je wel heel veel geduld moet hebben met dit fonds.

    Beter is om te concluderen dat je gegokt hebt op het verkeerde aandeel.

    Als ik het allemaal van te voren geweten had was ik nooit ingestapt in TomTom.

    Als je op verlies staat is dat nogal wiedes. Zou je op dit moment ook niet instappen bij TT? Verkoop dan alles.

    En omdat Goddijn zoveel medeleven heeft met zijn aandeelhouders heb ik maar een Garmin besteld.

    Verstandig, iets dergelijks doe ik ook. Toen koers van ten Cate zakte heb ik een kunstgras hockeyveld door de concurrent laten aanleggen in mijn achtertuin.

46 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links