Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Integral Technologies (ElectriPlast)

80 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 januari 2014 08:51
    Ik heb weer iets gelezen wat me niet los laat. Ik heb geen positie, maar denk daar nu al over, gezien de nogal kansrijke situatie van het bedrijf.

    www.electriplast.com

    Integral Technologies is bedenker, eigenaar en producent van ElectriPlast, een electrisch geleidend plastic dat op maat (vorm en elektrische eigenschappen) kan worden gemaakt. Het kent een duizelingwekkende hoeveelheid mogelijke toepassingen, maar de meest veelbelovende markt is momenteel Automotive, omdat het materiaal een beter presterend en veel lichter (!) alternatief is voor staal en aluminium, hoewel men hier niet meteen een hele auto van kan bouwen natuurlijk, het gaat om componenten. Om deze markt te bedienen is een research centre geopend bij Detroit, Michigan.

    www.areadevelopment.com/newsitems/1-3...

    Veel belangrijker, in 2013 werd door ITKG een aantal samenwerkingsverbanden aangegaan. Dat zijn niet de minste: BASF, Delphi Automotive en Hanwha. En die laatste wil in Q1 de productie opstarten, waarmee voor ITKG de eerste omzetten een feit zouden zijn. Het aandeel staat echter behoorlijk laag, op jaarbasis. Dit is dus misschien wel HET moment voor actie.

    Vooropgesteld dat ik geen boekhouder ben en mijn investeringen meestal niet baseer op de kwaliteit van de balans, op courante winst per aandeel of op dikke dividenden, maar op de toekomstige mogelijkheden van een bedrijf. Over het algemeen mijd ik de OTC, maar ik ben bereid tot uitzonderingen, als er iets bijzonders aan de hand is. Met ITKG meen ik dat dat het geval is. Nogmaals, ik heb nog geen positie. Met Martin Luther King Day op maandag is er nog tijd voor wat onderzoek en misschien discussie.

    Dit is het artikel waardoor ik geprikkeld werd:
    seekingalpha.com/article/1953291-inve...

    Ik zag het artikel omdat ik in FCEL zit. En ik heb iets met Zuid-Korea, wat ik zie als een nog steeds ondergewaardeerde grootmacht, ondanks de hoge positie op allerlei ranglijsten. Daarnaast komt Hanwha erin voor en ik heb in 2013 geweldige rendementen behaald met Hanwha SolarOne, dus ook dat trok mijn aandacht. Vergis u niet in een relatief onbekende naam als Hanwha. Het is een van de grootse onbekende conglomeraten van Zuid-Korea (bekend zijn bijvoorbeeld Samsung, Hyundai, LG), met een omzet van tegen de 10 miljard dollar, en daarmee kan een gemiddeld lid van onze eigen AEX nog niet in hun schaduw staan.

    Inmiddels weet ik wel dat men rekening moet houden met een sharecount van 150 miljoen stuks, want dat is het aantal 'authorized shares'. Issued is ongeveer 72 miljoen (de float). Ik zie die extra 78 miljoen als een soort pinautomaat. De grote productiepartners hebben bij mijn weten geen kapitaalinjectie gegeven, dus het is zeer goed mogelijk dat er meer aandelen uitgegeven worden, en dat kan redelijk makkelijk, met die authorized van 150 miljoen (wie weet dit soort dingen, is dit een zogenaamde shelf registration?).

    Ik zou zeggen, geen gezeik, iedereen rijk.
  2. nobahamas 18 januari 2014 19:18
    Ik zie in dit bedrijf geen bijzondere know how.
    Vezelversterkte (thermoplastische) kunststoffen zijn al 20 jaar oud, en wordt wereldwijd gebruikt. Er wordt zelfs al in 3D geprint met deze kunststoffen.
    Spuitgieten van deze materialen is ook voor niemand meer een probleem.
    Kun je beter in DSM investeren, die zijn verder.
    Probleem blijft dat de sterkte bij deze materialen voornamelijk beperkt wordt door de zwakke matrix (thermoplast)
    Enige voordeel wat ze hebben op vergelijkbare materialen is de iets betere geleidbaarheid.
  3. [verwijderd] 18 januari 2014 19:54
    Volgens mij, maar het is nog vroeg dag que leeswerk, hebben geleidende plastics het laboratorium nog jiet echt verlaten, behoudens wat niche toepassingen. Productie van halffabrikaat op grote schaal (pellets die door de afnemer in een spuit of extrusie apparaat gevormd kunnen worden) is toch geen gemeengoed, die van Integral Technologies zou dan voor moeten lopen op kosten en performance, daarnaast licht van gewicht, wat precies bij de grote prioriteit voor autofabrikanten past.

    Hanwha heeft maar liefst 10 jaar exclusief recht voor de Zuid-Koreaanse markt bedongen, vergeet niet dat daar miljoenen auto's gebouwd worden.

    Ik ken de wereld van de plastics en automotive suppliers niet. Ik ga zoeken naar meer info.
  4. [verwijderd] 18 januari 2014 20:36
    Polymers with semi-conductive properties have been around for years, but Electriplast can conduct electricity just like virtually any metal.

    Affordable airline tickets are something most Canadians have given up on. After discount airline Jetsgo abruptly ceased operations last March, thousands watched in despair as their hard-earned money and vacation dreams came crashing down.

    Although discount airlines might be a past phenomenon, Tom Aisenbrey and his research team at Integral Technologies Inc. in Bellingham, Washington, have developed a resin technology that could provide the ticket to make flying less expensive.

    That's because Aisenbrey has discovered a way to manipulate the molecular structure of virtually any polymer allowing it to fully conduct electricity. When his technology, dubbed Electriplast, becomes commercially available and wire applications are developed from his technique, airplane manufacturers can replace relatively expensive and heavy copper wire with cheaper and lighter plastic wire.

    This could rejuvenate the airline industry that has been dogged by high fuel prices and dwindling ticket sales. Replacing copper wire with plastic wire would drastically reduce the weight of commercial airplanes, thus drastically reducing the amount of fuel needed to fly the aircraft. This could allow airlines to reduce the price of tickets, which have been increased to compensate for high oil and fuel prices. At worst, it could help Air Canada pay for more endorsements by Celine Dion.

    But wire isn't the only potential application.

    "[Electriplast] weighs about 40 per cent less than aluminum," Aisenbrey added. "Can you imagine what that would do to an airplane?"

    Aisenbrey's background is in engineering and electronics, not materials science. But in the years prior to joining Integral, he made flat antennas from a conductive loaded acrylonitrile-butadiene-styrene copolymer (ABS) for tanks in Israel. However, the properties of the material weren't optimal for the application.

    When Aisenbrey joined Integral to develop flat GPS antennas to replace metal antennas for a satellite firm, he realized developing a conductive polymer was the best answer. Now, Integral has developed PlasTenna, a flat panel antenna made from Electriplast.

    The formula Aisenbrey developed creates a micron structure in the polymer where electrons can move freely without resistance. This is accomplished through a special concoction of additives and doping technique, which makes virtually any polymer electrically conductive.

    However, just like the Colonel Sander's famed 11 herbs and spices, the recipe is kept tightly under wraps.

    "My doping materials are not dependent on any specific polymer," he said. "I can compound pellets with my recipe and make any one of them as conductive as I want."

    "I've developed a lot more recipes throughout the years and I can mimic any metal, including superconductors. That opens up a whole other world [of possibilities]," he added. "The conductive plastics I worked with (previously) were low-level, more for static dissipation.
    Whereas now, I can mimic copper, silver, gold, titanium, palladium -- just about any metal on the planet."

    Ultimately, Aisenbury says entire circuit boards could be insert molded from Electriplast and would reduce the amount of labour and parts need for conventional circuit boards by about 50 per cent.

    The best part is Electriplast can be molded on conventional injection molding machinery. Right now about 40 companies are conducting tests and making prototypes with the material.

    Many might be skeptical that Aisenbrey, working with a small team and in a small but state-of-the-art lab, could beat the Dows, Bayers and GEs of the world to the punch. But analyst firms like Frost & Sullivan have confirmed that Aisenbrey has indeed opened the door to what many in the plastics industry consider to be the next critical step for both plastics and electronics.

    Before Electriplast is available to plastics processors, Integral must find a partner to compound high volumes of the material -- about 100,000 lbs. a day. The firm is talking with several potential partners, but nothing has been finalized, Aisenbrey said.

    So far about 60,000 lbs., of the material has been mass-produced in a day, but Integral is capable of scaling production to target levels, Aisenbrey said.

    Integral must also wait for its patents to be approved prior to going to market. In total Integral has applied for 100 patents but some are still making their way through the approval process. The patent for PlasTenna was approved in April 2005.

    As for aerospace applications, and cheaper airline tickets, time will only tell. For now, die-hard Dion fans not rolling in the dough will have to add more money to their vacation funds to catch her live show in Las Vegas.

    Integral Technologies Inc. (Bellingham, Washington.); www.itkg.net 888-666-8833
    - See more at: electriplast.blogspot.nl/2006/03/elec...
  5. nobahamas 18 januari 2014 22:16
    Ik ga even plat redeneren.
    In het filmpje op hun site doen ze een experiment met kunsstof plaatjes; ze meten de geleidbaarheid
    www.electriplast.com/product/#!pretty...
    Wanneer je staal filamenten (vezels) of koper filamenten of aluminium- carbon- etc integreert in je kuststof is het geleidend.
    De geleidbaarheid is afhankelijk van het volume per afstand wat de stroom gaat afleggen. En dit is niets anders dan in een kabel, je het hetzelfde volume aan geleidend materiaal nodig.
    En het moet ook nog eens geisoleerd worden.
    Zou je het als constructiemateriaal gebruiken (en geleider) is het gewoon niet sterk genoeg. Misschien 20 tot 30% sterker dan de gebruikte thermoplast
    Waarom denk je dat jachten van een composiet gebouwd zijn (b.v. epoxyhars met Carbon /aramides)
    Een hoogwaardige composiet is 100 maal sterker dan zo'n veredelde
    thermoplast.

    quote;
    Aisenbrey has discovered a way to manipulate the molecular structure of virtually any polymer allowing it to fully conduct electricity.

    is pertinent niet waar, "fully" mag je weglaten.

    Laat mij eens een test zien waarbij het volume aan metaaltoevoeging in het testmateriaal vergelijkbaar in kabelvorm naast de kunststof plaat op weerstand wordt getest.

  6. nobahamas 18 januari 2014 22:35
    Ik denk dat de voordelen van deze materialen liggen bij simpele constructiedelen zoals een luchtfilterhuis.
    Een constructiedeel wat niet landurig aan mechanische belasting wordt blootgesteld (denk ook aan kruipspanning bij thermoplasten) en eventueel statische lading moet afvoeren (omhuizing electronische delen).
    Waarschijnlijk kun je het dan 20% lichter uitvoeren dan uitgevoerd in de homogene kunststof (massa van de kunststof wordt zwaarder door de toevoegingen).
  7. [verwijderd] 18 januari 2014 23:09
    Klinkt zeer interessant en lijkt mij dat het vele toepassingen kent in tegenstelling tot wat mijn voorganger schreef.
    Verbaast mij alleen dat het aandeel de afgelopen tijd zoveel gedaald is. Vreemd na het nieuws van verschillende samenwerkingsverbanden met niet de minste namen. En productie dat opstart dit kwartaal? Dus wat is er aan de hand/wat missen we hier?
  8. [verwijderd] 19 januari 2014 10:52
    Nobahamas, ik kan waarschijnlijk niet tippen aan je technisch inzicht of materiaalkennis, dus ik zal dat niet proberen te weerleggen.

    Ik zie ook niet dat koperdraad te vervangen is want dan zou het allang gebeurd zijn, die heilige graal, daar zoekt iedereen naar. Ik heb al wel geschreven dat men ook helemaal niet van plan is om hele auto's van dit materiaal te maken, dat geldt ook voor de constructiedelen van jachten en vliegtuigen.

    Volgens mij zit de competitive edge van Electriplast dan ook niet in het idee, maar in de uitvoering.

    While at first glance the architecture of this small, custom designed pellet may not appear noteworthy, it is undeniably what sets ElectriPlast® apart from the rest.

    In the Pellet, Everything Matters.

    The final formula of the pellet balances many client requirements: Shielding, Weight Savings, Process Savings, Structural Design Relief, Manufacturing Time Reduction, Assembly Time Reduction, Overall Process Cost Reduction, and New Design Freedoms.

    Now, because of our FCT™ breakthrough, we can ensure that whenever one of these factors changes, by customer request, our pellet manufacturing process will bring into balance every other factor involved maintaining any performance requirements of the client’s final product.

    Flexible Content Technology. (FCT™)
    Very early on in our research, one thing became clear; in the complex manufacturing process needed to produce reliable conductive pellets, there are very few processes which when changed, even in a small way, do not change the performance parameters of the final application.

    As performance is always critical to our clients we spent years of research to identify not only what could be changed, but more importantly how to make those changes, without degrading resin properties, altering final product performance, and respecting budget requirements. Our resulting knowledge spawned the birth of Flexible Content Technology (FCT™), assuring you stability and maximum performance while respecting cost restrictions.

  9. [verwijderd] 19 januari 2014 10:59
    Integral Technologies Inc. (Bellingham, Wash.), a manufacturer of hybrid conductive plastics, has introduced ElectriPlast-CF66, an electrically conductive, resin-based material designed to meet electromagnetic shielding, thermal requirements and mechanical properties for automotive, marine and aerospace applications. Composed of polyamide (PA) 6.6 and nickel-plated carbon fiber, the product is said to reduce traditional component weight by half and is lighter than other conductive plastics in the industry. Potential applications include electromagnetic shielding in auto engine compartments and other harsh environments. Its reportedly high mechanical strength withstands very high temperatures, corrosive fluids and high-frequency vibrations. Parts molded with the material are said to have outperformed aluminum at certain frequencies while delivering a 50 to 60 percent reduction in weight.

    www.compositesworld.com/products/elec...
  10. [verwijderd] 19 januari 2014 11:06
    quote:

    nobahamas schreef op 18 januari 2014 23:19:

    Ik heb 40 jaar gewerkt in de kunststof industrie, en dit verhaaltje heb ik al minstens 10 keer gehoord.
    Ga eens te rade bij een chemicus, of zoek contact met TNO.
    Stap er niet zomaar in.
    Met alle respect, maar dat is natuurlijk een non-argument. Alleen omdat jij het in al je jaren ervaring niet bent tegengekomen wil niet zeggen dat er ergens op deze wereld een bedrijf is die hierin een doorbraak heeft gemaakt. Zo gaat dat tenslotte met wetenschappelijke en technologische vooruitgang. Niet de minste namen hebben zich gekoppeld aan dit bedrijfje, dus ergens zullen ze er wel brood in zien.
    Niet dat ik zelf nu bovenop dit aandeel ga zitten en het direct koop. Kijk het nog even aan en zal wat uitgebreider mijn huiswerk doen.
  11. [verwijderd] 19 januari 2014 11:12
    quote:

    Solesius schreef op 18 januari 2014 23:09:

    Klinkt zeer interessant en lijkt mij dat het vele toepassingen kent in tegenstelling tot wat mijn voorganger schreef.
    Verbaast mij alleen dat het aandeel de afgelopen tijd zoveel gedaald is. Vreemd na het nieuws van verschillende samenwerkingsverbanden met niet de minste namen. En productie dat opstart dit kwartaal? Dus wat is er aan de hand/wat missen we hier?
    Ik wil ook niet overhaast handelen op zoiets. Maar ik zie de beweging in de prijs niet noodzakelijk als een signaal dat er iets mis is. ITKG heeft net als veel anderen, een jarenlange geschiedenis van potentieel revolutionair zijn maar niets opleveren. Daar is men na de afgelopen crisis gewoon uitermate huiverig voor. Er is wel een groeiende risico bereidheid in de markt, maar die is nog lang niet toe aan dit soort misschientjes.

    Er is maar 1 ding dat telt: hoe groot is de kans dat Hanwha werkelijk tot productie overgaat, waarbij dat het liefst ook nog daadwerkelijk dit kwartaal is. En wat levert dat op voor ITKG?

    Als we daar positief uitsluitsel over kunnen vinden, al is het maar het eerste deel van die vraag, dan is de huidige prijs niets meer dan een hogere bodem.
  12. [verwijderd] 19 januari 2014 11:19
    Van de Hanwha website, kop Research Areas

    We are focusing on developing new functional composite materials such as PO-based organic/inorganic hybrid, high-strength, low-shrinkage and high-gloss materials, and on developing technologies for dispersing various additives and fillers homogeneously in a polymer matrix to be used as electric/electronic and automobile composite materials.
  13. Kahoona1962 20 januari 2014 20:08
    Ik vind het een mooi aandeel ... technologie spreekt me aan ... staat laag obv. de historie ... het zegt allemaal niets natuurlijk ... ik weet niet of koper schaars is, maar gezien het feit dat de Oost-Europeanen het langs de spoorrails weghalen is een teken dat de retourprijs goed is ... en dat het dus steeds schaarser wordt (?)
80 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0703 +0,01%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.086,70 -0,01%
Gold spot 2.317,04 +0,04%
NY-Nasdaq Composite 15.712,75 +0,10%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links