Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

1Q 2014 Accsys PLC

370 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. alida1 6 januari 2014 17:49
    Laten we een nieuw begin maken. Met goede voornemens . Alleen wijsheid delen. Geen onzin.

    Ik blijf mij verbazen over het feit dat er geen meldingen komen van Significant shareholders die hun belang verkleint hebben of vergroot of dat er nieuwe zijn. Dat zijn indicaties die er toe doen. Maar waar blijven ze? of is geen bericht goed bericht.
  2. Tilburg013 8 januari 2014 12:45
    Ik zal een poging doen een constructieve onderbouwing te geven.
    Voordat de koers gemanipuleerd werd eind nov/begin dec stond de koers rond de 0,15. De deal met Solvay rechtvaardigt een koersstijging maar significante inkomsten aangaande de deal zullen pas in 2016/2017 volgen. Daarnaast is Accsys (nu) nog verliesgevend. Daarom zou de koers mijns inziens op korte termijn mogen/kunnen oplopen tot 0,18. Van voor de manipulatie toen de koers op 0,15 stond naar 0,18 zou een stijing van 20% betekenen, hetgeen in mijn ogen reeel is.

    Als de:
    - Deal met Medite definitief wordt dit jaar
    - Er nog een derde deal gesloten kan worden
    - De resultaten verder verbeteren tot break-even (wellicht winst?)

    Kan de koers naar mijn verwachting oplopen tot 0,25 bij de halfjaarlijkse up-date in november 2014. Tot die tijd/koers van 0,24/0,25 wil ik mijn stukken aanhouden waarna ik een deel van de winst zal veiligstellen.
  3. alida1 8 januari 2014 13:30
    quote:

    Tilburg013 schreef op 8 januari 2014 12:45:

    Ik zal een poging doen een constructieve onderbouwing te geven.
    Voordat de koers gemanipuleerd werd eind nov/begin dec stond de koers rond de 0,15. De deal met Solvay rechtvaardigt een koersstijging maar significante inkomsten aangaande de deal zullen pas in 2016/2017 volgen. Daarnaast is Accsys (nu) nog verliesgevend. Daarom zou de koers mijns inziens op korte termijn mogen/kunnen oplopen tot 0,18. Van voor de manipulatie toen de koers op 0,15 stond naar 0,18 zou een stijing van 20% betekenen, hetgeen in mijn ogen reeel is.

    Als de:
    - Deal met Medite definitief wordt dit jaar
    - Er nog een derde deal gesloten kan worden
    - De resultaten verder verbeteren tot break-even (wellicht winst?)

    Kan de koers naar mijn verwachting oplopen tot 0,25 bij de halfjaarlijkse up-date in november 2014. Tot die tijd/koers van 0,24/0,25 wil ik mijn stukken aanhouden waarna ik een deel van de winst zal veiligstellen.
    een heel redelijk scenario wat Tilburg schetst. Sluit vrijwel naadloos aan bij mijn visie en strategie. de tijd gaat het uitwijzen.
  4. Count Dis 8 januari 2014 13:55
    Beste Tilburg013,

    eindelijk een informatieve bijdrage. Ik zal ook proberen een bijdrage te leveren aan dit forum.

    Ik denk Accsys met Accoya een goed concurrerend alternatief heeft voor hardhout, maar met Tricoya een (nog te) duur maar veel beter alternatief heeft voor MDF. Met een bouwmarkt die eigenlijk alleen maar beter kan worden, lijkt de toekomst veelbelovend.

    Als de huidige omzetgroei van Accoya aanhoudt, is een volle capaciteitsbenutting van de fabriek in Arnhem al in 2015 een feit. Het is niet ondenkbaar dat Accsys dan een nettowinst draait van enkele miljoenen.

    Door de zwakke financiele positie heeft Accsys de licentieovereenkomst met Solvay afgesloten met een royalty percentage van slechts 3%. Bij een totale capaciteit benutting van de, nog op toestemming wachtende om te bouwen, fabriek van 63,000 kuub, levert dat dus 0.03*63,000*1,500 = € 2.8m. aan royalties op per jaar (1,500 is de door mij geschatte verkoopprijs van Accoya per kuub). Voordeel is dat Accsys geen cent in de nieuwe fabriek hoeft te investeren. Let wel, deze fabriek is waarschijnlijk pas medio 2016 af en zal dan ook produktie gaan draaien voor de landen waar Solvay de rechten van heeft. Dit kan betekenen dat de eigen fabriek mogelijk pas later op volle capaciteit gaat draaien dan we nu denken.

    Samenvattend, op basis van wat we nu weten:

    * Ik verwacht niet dat Accsys additioneel kapitaal nodig heeft.
    * Ik verwacht niet dat de nettowinst van Accsys de komende drie jaar boven de € 4.385m uitkomt en dus dat de EPS niet boven de € 0.01 uitkomt op basis van de huidige 438.5m uitstaande aandelen.
    * Ik denk dat de huidige waardering reeel is op basis van € 0.02 a € 0.03 cash per aandeel en 15* de geschatte winst van 2016.

    Dit wil niet zeggen dat de koers niet hoger of lager kan . . . de beurs is tenslotte emotie.

    Snijdt dit hout?

  5. [verwijderd] 8 januari 2014 14:06
    Bedankt voor jullie bijdragen!
    @ Count Dis: Is het royaltypercentage van 3% gecommuniceerd?
    Weet je dan misschien ook meer over de standaard licentie-betalingen buiten de royaltyfees om die Solvay nog zal gaan doen? In het eerste half jaar van 2012 en 2013 is namelijk al twee keer een half miljoen overgemaakt en ook tijdens de bouw van de fabriek zal dit nog gaan gebeuren.
  6. Count Dis 8 januari 2014 14:40
    I heard it through the grapevine zullen we maar zeggen. Iedere keer als er weer een target wordt behaald, wordt er een bedrag betaald. Dit zijn de bedragen waar jij op doelt. Er nog een aantal betalingen gedaan tot de fabriek gaat draaien. Hoe de verdeling precies is, weet ik niet. Tenminste, als Solvay besluit om de fabriek te gaan bouwen . . .
  7. Count Dis 8 januari 2014 14:59
    Valt wel mee. Om het plaatje compleet te maken . . . mocht Solvay meer fabrieken neer willen zetten zal dat weer op 3% gebeuren. Voor andere geïnteresseerden probeert de onderneming er meer uit te slepen. Let wel, het product is goed en de potentiele markt gigantisch. Alleen . . . Als Solvay besluit tot productie gaan zijn er meer aan verdienen dan Accsys.
  8. [verwijderd] 8 januari 2014 15:23
    De eerste te bouwen fabriek zal een productie capaciteit van 63000 M3 bedragen.
    Dit is overigens maar zo,n 4% van de totale houtomzet wereldwijd.
    Gezien de grote veranderingen betreffende het verantwoord kappen van tropisch hardhout zit hier een groot groei potentieel in dit product.
  9. [verwijderd] 8 januari 2014 16:35
    audioot, dat zou niet best zijn, als 63.000 m3 al 4% van de wereldwijde houtproductie zou bedragen (en dat de amazone dan nog in rap tempo kleiner wordt ;-).
    Nederland alleen is al goed voor een import (en verbruik) van uitsluitend tropisch rondhout van rond de 1,3 miljoen m3 per jaar.
    Zie www.compendiumvoordeleefomgeving.nl/i...
  10. [verwijderd] 8 januari 2014 16:41
    Goed verhaal wat mij betreft Count Dis. Ik heb dezelfde redenering en zie dezelfde prospects voor de eerstkomende tijd. Ook ik zie in Tricoya meer potentie nog dan in Accoya, alleen zal het veel meer innovatiekracht vragen vanuit Accsys zelf om de potentie die er is met dat product, eruit te laten komen. Denk aan allerhande nieuwe toepassingen die nog ontwikkeld zouden kunnen worden, waaraan men met 'gewoon' mdf en underlayment nooit denkt.
  11. [verwijderd] 8 januari 2014 17:41
    quote:

    Duboman schreef op 8 januari 2014 16:35:

    audioot, dat zou niet best zijn, als 63.000 m3 al 4% van de wereldwijde houtproductie zou bedragen (en dat de amazone dan nog in rap tempo kleiner wordt ;-).
    Nederland alleen is al goed voor een import (en verbruik) van uitsluitend tropisch rondhout van rond de 1,3 miljoen m3 per jaar.
    Zie www.compendiumvoordeleefomgeving.nl/i...
    Klopt inderdaad Duboman,heb het ooit van een houthandelaar vernomen maar zal natuurlijk alleen voor de Nederlandse markt zijn.
    Hoeveel bedraagt eigenlijk de wereldwijde productie ?
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 8 januari 2014 17:49
    quote:

    Count Dis schreef op 8 januari 2014 13:55:

    Beste Tilburg013,
    Door de zwakke financiele positie heeft Accsys de licentieovereenkomst met Solvay afgesloten met een royalty percentage van slechts 3%. Bij een totale capaciteit benutting van de, nog op toestemming wachtende om te bouwen, fabriek van 63,000 kuub, levert dat dus 0.03*63,000*1,500 = € 2.8m. aan royalties op per jaar (1,500 is de door mij geschatte verkoopprijs van Accoya per kuub). Voordeel is dat Accsys geen cent in de nieuwe fabriek hoeft te investeren. Let wel, deze fabriek is waarschijnlijk pas medio 2016 af en zal dan ook produktie gaan draaien voor de landen waar Solvay de rechten van heeft. Dit kan betekenen dat de eigen fabriek mogelijk pas later op volle capaciteit gaat draaien dan we nu denken.
    Zoiets noemt men: 'je rijk rekenen':
    Meneer de Hertog maakt natuurlijk wel een grote rekenfout (afgezien van de vraag of die 3% klopt).
    De capaciteit van de fabriek van Solvay (als die er ooit komt!)zal niet vanaf de eerste dag voor 100% gebruikt worden, dat kan wel 5 of 10 jaar duren. Dus ACC mag heeel erg blij zijn als ze in 2017, laten we zeggen een half miljoen krijgt van Solvay.
  13. geldverdubbelaar 8 januari 2014 17:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 januari 2014 17:49:

    [...]

    Zoiets noemt men: 'je rijk rekenen':
    Meneer de Hertog maakt natuurlijk wel een grote rekenfout (afgezien van de vraag of die 3% klopt).
    De capaciteit van de fabriek van Solvay (als die er ooit komt!)zal niet vanaf de eerste dag voor 100% gebruikt worden, dat kan wel 5 of 10 jaar duren. Dus ACC mag heeel erg blij zijn als ze in 2017, laten we zeggen een half miljoen krijgt van Solvay.
    Ben je weer wakker ZR wat een onzin weer
  14. alida1 8 januari 2014 18:00
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 januari 2014 17:49:

    [...]

    Zoiets noemt men: 'je rijk rekenen':
    Meneer de Hertog maakt natuurlijk wel een grote rekenfout (afgezien van de vraag of die 3% klopt).
    De capaciteit van de fabriek van Solvay (als die er ooit komt!)zal niet vanaf de eerste dag voor 100% gebruikt worden, dat kan wel 5 of 10 jaar duren. Dus ACC mag heeel erg blij zijn als ze in 2017, laten we zeggen een half miljoen krijgt van Solvay.
    graag meetbare feiten, geen veronderstellingen, kort gezegd geen onzin.
  15. geldverdubbelaar 8 januari 2014 19:04
    quote:

    alida1 schreef op 8 januari 2014 18:00:

    [...]
    graag meetbare feiten, geen veronderstellingen, kort gezegd geen onzin.
    Alida 1 gewoon niet reageren op ZR hij is namelijk gefrustreerd dat de koers omhoog is gegaan en heeft een hoop geld verloren en dat reageerd ZR hier op serieuse forum leden af
370 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links