Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

De 10 voornaamste Overname-Kandidaten

212 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gerrit 69 6 januari 2013 23:10


    In een van de nieuwste artikelen van Beleggers Belangen verwacht men voor de nabije toekomst een overname golf van Nederlandse bedrijven.

    De 10 favorieten die in hun blad worden genoemd zijn;

    ASMI
    Corio
    CSM
    Exact
    Galapagos
    Grontmij
    Kendrion
    Ordina
    Unit 4
    USG-People

    Verder zijn er nog kanshebbers om volgens hun blad van de beurs te verdwijnen, maar niet direct op korte termijn zoals;

    Beter Bed
    KPN
    TomTom
    Wessanen
    AMG

    Zij behoren om verschillende reden niet direct tot de favorieten volgens Beleggers Belangen, waarin zij zelfs AMG benoemen, hoewel dit bedrijf in speciale metalen een beschermings-constructie heeft om een vijandige overname te voorkomen.

    Zelf beschouw ik nog steeds SNS-Reaal tot een overname-kandidaat, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
    Genoeg keus dus om een gokje te wagen in bovengenoemde bedrijven om daar wat aandelen van in te slaan.
    Zie www.beleggersbelangen.nl/opinie/artik...

    Mvrgr. van Gerrit

  2. gerrit 69 7 januari 2013 15:06

    Toch heb ik nog twee overname-kandidaten vergeten.
    Namelijk de bouw-aandelen!!

    BAM en Heijmans zijn naar mijn mening ook een overname-prooi, gezien het nog steeds zeer lage koersniveau van beide aandelen.

    Het jaar 2013 kon wel eens een turbulent jaar worden met hopelijk veel positieve verrassingen.

    Mvrgr. van Gerrit
  3. forum rang 10 voda 8 januari 2013 19:31
  4. gerrit 69 8 januari 2013 22:00
    quote:

    Deodorant schreef op 8 januari 2013 20:50:

    Hey, das reclame voor andere sites.
    Het gaat mij niet om de reclame maar wel om de discussie hoe andere beleggers tegen de zaken aankijken.
    Wel leuk van Voda om naar diverse sites te verwijzen.
    Sommige had ik zelf nog nooit gezien of gelezen.

    Groet van Gerrit
  5. gerrit 69 9 januari 2013 22:25

    De overnamekoorts is al los gebroken bij twee kleine bedrijven, namelijk;

    Punch Graphics met een koersstijging vandaag van € 3,80 naar € 5,20 wat neerkomt op 37 % - Vorig jaar was de laagste slotkoers nog € 2,49

    Xeikon - maker van digitale drukmachines - met een koersstijging vandaag van € 3,75 naar € 4,59 wat neerkomt op 22 % - Vorig jaar was de laagste slotkoers nog € 2,56

    Beide bedrijven zijn nauw bij elkaar betrokken, maar het fijne weet ik er niet van.

    Forumlid - NEL, die weet het WEL

    Mvrgr. van Gerrit
  6. gerrit 69 10 januari 2013 12:06

    Nu heb ik het een keer over beleggen en er is hoegenaamd geen enkele interesse om op mijn onderwerp enige aanvulling te geven.

    De makke is, dat er gewoon teveel draadjes op de Koffiekamer worden geopend, waardoor andere forum-leden totaal ondergesneeuwd worden.

    Jammer van al mijn energie, dus ik ga mij voortaan maar beperken tot de aandelen waar ik interesse bij heb en sla de Koffiekamer maar over.

    Mvrgr. van Gerrit
  7. gerrit 69 11 januari 2013 01:11
    Aanvulling;

    Ik lees net op het forum van BAM dat Guus_Geluk het aandeel Cryo Save Group heeft opgeraapt
    Op 8 jan. was er nog maar een omzet van 9059
    Op 9 jan. plotseling een omzet van 134998

    Het bedrijf schijnt stamcel-onderzoek te doen en staat genoteerd op de AScX
    Het zijn blijkbaar de kleine bedrijven die er soms enorm uitspringen.
    Bij plotseling een grote omzet begint er bij mij altijd een belletje te rinkelen.

    Gerrit
  8. [verwijderd] 11 januari 2013 09:10
    quote:

    gerrit 69 schreef op 11 januari 2013 01:11:

    Aanvulling;

    Ik lees net op het forum van BAM dat Guus_Geluk het aandeel Cryo Save Group heeft opgeraapt
    Op 8 jan. was er nog maar een omzet van 9059
    Op 9 jan. plotseling een omzet van 134998

    Het bedrijf schijnt stamcel-onderzoek te doen en staat genoteerd op de AScX
    Het zijn blijkbaar de kleine bedrijven die er soms enorm uitspringen.
    Bij plotseling een grote omzet begint er bij mij altijd een belletje te rinkelen.

    Gerrit
    Nedap vandaag ook al 5% omhoog met groot volume
  9. atitlan 11 januari 2013 09:28
    Mogen buitenlandse aandelen ook?

    Dan tip ik op Borussia Dortmund.

    Omdat het zelfs na een forse overnamepremie nog spotgoedkoop is.

    Dat is zichtbaar geworden omdat de sektormarktleider sinds kort weer aan de beurs is.
    Ik loop al even mee, maar nooit eerder heb ik zulke attractieve (vanuit het perspectief van een overnemer) waarderingsverschillen gezien.
    Zie clip, huidige beurswaarderingen (bij vergelijkbare winstcijfers).
  10. atitlan 11 januari 2013 09:39
    Er zijn gekken die meer dan een miljard in voetbal investeren, in clubs die lang niet zover zijn als Dortmund nu is.

    Daarom reken ik er op dat er een gek zal opdoemen die iets slimmer is dan die anderen.

    Tevens omdat er naast prestige hier vanwege de hoge winsten ook gewoon een aantrekkelijk financieel rendement mee kan worden gemaakt.

    En ManU laat zien wat er bij BVB daarnaast aan waardeaccumulatie mogelijk is.

    Fair Value voor Dortmund ligt eerder bij 12-15 € dan bij de huidge 2,80 €, zie berekening
    borussia-shareholder.org//cgi-bin/asc...

212 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0637 -0,32%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.374,37 -0,21%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

VIVORY...
+11,51%
JUST E...
+5,71%
Air Fr...
+4,18%
FASTNED
+3,00%
RANDST...
+2,65%

Dalers

Pharming
-9,63%
ASMI
-6,10%
Avantium
-6,01%
PostNL
-5,84%
TomTom
-3,31%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links