E-mailadres:
Wachtwoord:

Aegon; ijsweekend 4+5 februari 2012

Volgen

Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
107 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
mvliex 1
0
Wees gerust, het gaat voortvarend en is ECHT binnen een dag of wat afgerond, komt goed, komt goed, ECHT WAAR!

vr 03 feb 2012, 19:03 Frans-Duits topberaad over crisis

PARIJS (AFN) - Het Duitse kabinet en het Franse kabinet vergaderen maandag samen over de eurocrisis onder leiding van de Franse president Nicolas Sarkozy en de Duitse bondskanselier Angela Merkel. De Franse regering maakte bekend dat van beide landen negen ministers deelnemen aan het beraad.

Frankrijk en Duitsland drongen beide aan op strengere begrotingsdiscipline in de eurozone. Ook willen beide landen de belastingen op winsten op elkaar afstemmen en willen ze in Europa een belasting op financiële transacties.

Nederland en een aantal andere ’triple-A-landen’ eisen dat Griekenland uiterlijk in maart is begonnen met een aantal hervormingen en bezuinigingen, anders kan dat land niet beschikken over een vorig najaar toegezegd tweede steunpakket van €130 miljard.

De betaling daarvan is nog niet afgerond, in afwachting van concrete stappen van de Griekse regering en van een akkoord met de private sector over het kwijtschelden van schulden. Dat akkoord wordt binnen een paar dagen verwacht.

Bijlage:
Anory
0
Goeden morgen Mvliex1,

Je staat hier zo eenzaam met dat ene berichtje dat ik dacht
kom ik zal eens even reageren.
Ik verwacht Maandag een hogere opening omdat Wallstreet
positief is gesloten dus hou je calletjes in de gaten die gaan natuurlijk
naar pure winst dat is zakken vullen.

gr.
mvliex 1
0
quote:
Anory schreef op 4 feb 2012 om 10:11:

Goeden morgen Mvliex1,

Je staat hier zo eenzaam met dat ene berichtje dat ik dacht
kom ik zal eens even reageren.
Ik verwacht Maandag een hogere opening omdat Wallstreet
positief is gesloten dus hou je calletjes in de gaten die gaan natuurlijk
naar pure winst dat is zakken vullen.

gr.

Alleen maar niet eenzaam hoor, maak je geen zorgen. Lekker warm binnen en mooie plaatjes buiten!
Tsja, die calls, het is net als met aandelen, wanneer het goede moment om deels te cashen omdat het even corrigeert? De grote vraag voor veel beleggers die liever meerdere keren van de opgang willen profiteren. Voordeel van die langere calls (eind 2013 t/m 2016) is wel dat je minder ongerust bent als het inzakt, dat is wel prettig. Maar die van eind 2013 gaan er natuurlijk over niet lange tijd uit .......... denk ik........ hahaha, wisten we het maar. Een goed weekend gewenst en pas op voor gladheid!
Marconosto
0
quote:
mvliex 1 schreef op 4 feb 2012 om 10:24:

[...]

Alleen maar niet eenzaam hoor, maak je geen zorgen. Lekker warm binnen en mooie plaatjes buiten!
Tsja, die calls, het is net als met aandelen, wanneer het goede moment om deels te cashen omdat het even corrigeert? De grote vraag voor veel beleggers die liever meerdere keren van de opgang willen profiteren. Voordeel van die langere calls (eind 2013 t/m 2016) is wel dat je minder ongerust bent als het inzakt, dat is wel prettig. Maar die van eind 2013 gaan er natuurlijk over niet lange tijd uit .......... denk ik........ hahaha, wisten we het maar. Een goed weekend gewenst en pas op voor gladheid!
Hallo en goedemorgen.
Ja die calletjes van mij had ik eigenlijk gehoopt om bij 0,90 eruit te bonjouren maar hoewel wellicht dichtbij lijkt dat mijlenver weg. Net of er geen interesse is in deze serie. ff afwachten maar.
mvliex 1
0
Nieuw in Binck ProTrader versie 3.7.0.0

In deze update krijgt u extra mogelijkheden om in opties te beleggen en toegang tot de Binck Squawkbox.
Amerikaanse opties
Uw ProTrader applicatie is gereed gemaakt voor de introductie van Amerikaanse opties. Dit betekent dat er koersenlijsten en menu-items zijn aangemaakt en dat er opties in de orderschermen van Amerikaanse aandelen zijn toegevoegd.
Opties op de beurs van Brussel en Parijs beschikbaar
Verder kunt u vanaf nu handelen in aandelen- en indexopties genoteerd op de beurs van Brussel en Parijs. U vindt de optieseries onder ‘Koersen’ en dan ‘Euronext Brussel en Parijs’.
Toegang tot de Binck Squawkbox
Bovendien krijgt u in deze update een directe link naar de Binck Squawkbox. Met de Squawkbox staat u via een interactieve chatomgeving live in contact met beurshandelaren. Hier kunt u samen met andere beleggers ideeën uitwisselen over kansen op de beurs. Dit gebeurt onder begeleiding van professionele (oud) handelaren. Een waardevol klankbord voor al uw beleggingsbeslissingen. U vindt de link naar de Squawkbox rechts bovenin in scherm, tussen het Binckroer en het vraagteken.

mvliex 1
0
quote:
Marconosto schreef op 4 feb 2012 om 12:16:

[...]Hallo en goedemorgen.
Ja die calletjes van mij had ik eigenlijk gehoopt om bij 0,90 eruit te bonjouren maar hoewel wellicht dichtbij lijkt dat mijlenver weg. Net of er geen interesse is in deze serie. ff afwachten maar.

Jij bent echt een gevalletje ongeduld, hahahaha.
Ze komen steeds meer ITM (zo heet dat geloof ik) en eind 2013 is nog bijna 23(!) maanden ver weg.
elf
0
quote:
mvliex 1 schreef op 4 feb 2012 om 12:22:

[...]

Ze komen steeds meer ITM (zo heet dat geloof ik) en eind 2013 is nog bijna 23(!) maanden ver weg.

En er zijn er die zelfs bij 100% winst er niet over piekeren te gaan bonjouren tenzij de winst per optie te vergroten door een klein deel te verkopen zodat de overblijvende geheel gratis zijn geworden.
roadrunner 300
0
quote:

[...]

Feit is dat de opties naijlen en dus pas stijgen of dalen na dat er nieuwe handel in is geweest en dat gebeurd bij aegonopties niet elke dag met elke serie.
Ik zal dan ook zeer kt handelaar er nooit in gaan zitten, alleen om me te beschermen tegen een grote daling.
Even day low erin en day high eruit is dus bijna niet mogelijk alleen als er in die serie veel word gehandeld op die dag.
Voor mensen zonder geduld is aandeeltjes een stuk beter.

mvliex 1
0
mvliex 1
0
mvliex 1
1
Marconosto
0
quote:

[...]

Huhhh Gevalletje ongeduld? Als er iemand weinig handeld en gewoon blijft zitten waar die zit dan ben ik het wel. Het frustrerende aan deze serie is niet het feit dat ik natuurlijk niet op het juiste moment ben ingestapt want dat kon natuurlijk veel beter maar dat deze serie niet simultaan beweegt. Ik heb ze namelijk gekocht bij een aandeelkoers van rond 3,70. (optie was toen 0,75)Toen zijn de aandelen wat gezakt en heb ik ze gewoon gehouden. Nu staat de koers op 3,86 en de optie op 0,70. In mijn visie had de optie nu ronde de 0,85 a 0,90 moeten staan. Dat maakt dat ik het gevaarlijke handel begin te vinden. En dat optie geld gaat opbrengen moet ik vanuit dat oogpunt eerst maar eens zien.
Als het aandeel Aegon ooit op de heilige grens van 4 euro komt en de optie dus ATM is zal deze denk ik in dit geval 0,80 a 0,85 zijn. Dan ben ik dus net weer kiet. Een leuke winst is dan als de koers verder dan de 4 euro stijgt. En dat moet ik eerst nog maar es zien in 2012 en met mij vele als ik het zo lees en beluister hier en daar! En inderdaad 23 maanden verderop maar aandeel koers 4,80 is ruim een euro hoger voordat ik daarmee kiet ben. Het kan hard gaan maar ook hard naar beneden. Winst komt per voet en gaat per F16.
roadrunner 300
0
Ik heb ze namelijk gekocht bij een aandeelkoers van rond 3,70. (optie was toen 0,75)Toen zijn de aandelen wat gezakt en heb ik ze gewoon gehouden. Nu staat de koers op 3,86 en de optie op 0,70.

Komt toch voornamelijk omdat de handel er in dood is laatste handel kan makkelijk op 3,60 geweest zijn en dan klopt het wel 0,70.
Je ziet altijd wel voldoende bieders en laters staan alleen komt het vaak niet bij elkaar en dan blijft het zo.
Tik je dan 5 cent lager in zijn ze gelijk verkocht dus ik zou even wachten op voldoende marge.

mvliex 1
0
quote:
Marconosto schreef op 4 feb 2012 om 15:51:

[...]Huhhh Gevalletje ongeduld? Als er iemand weinig handeld en gewoon blijft zitten waar die zit dan ben ik het wel. Het frustrerende aan deze serie is niet het feit dat ik natuurlijk niet op het juiste moment ben ingestapt want dat kon natuurlijk veel beter maar dat deze serie niet simultaan beweegt. Ik heb ze namelijk gekocht bij een aandeelkoers van rond 3,70. (optie was toen 0,75)Toen zijn de aandelen wat gezakt en heb ik ze gewoon gehouden. Nu staat de koers op 3,86 en de optie op 0,70. In mijn visie had de optie nu ronde de 0,85 a 0,90 moeten staan. Dat maakt dat ik het gevaarlijke handel begin te vinden. En dat optie geld gaat opbrengen moet ik vanuit dat oogpunt eerst maar eens zien.
Als het aandeel Aegon ooit op de heilige grens van 4 euro komt en de optie dus ATM is zal deze denk ik in dit geval 0,80 a 0,85 zijn. Dan ben ik dus net weer kiet. Een leuke winst is dan als de koers verder dan de 4 euro stijgt. En dat moet ik eerst nog maar es zien in 2012 en met mij vele als ik het zo lees en beluister hier en daar! En inderdaad 23 maanden verderop maar aandeel koers 4,80 is ruim een euro hoger voordat ik daarmee kiet ben. Het kan hard gaan maar ook hard naar beneden. Winst komt per voet en gaat per F16.

Ik snap je redenering en het ongeduld lees ik, naast je humor gelukkig, uit je postings, gewoon hier maar ook bij peix.
Marconosto
0
quote:
mvliex 1 schreef op 4 feb 2012 om 16:21:

[...]

Ik snap je redenering en het ongeduld lees ik, naast je humor gelukkig, uit je postings, gewoon hier maar ook bij peix.

Kwil gewoon ook wel eens winst

Verder lees ik hier wat over een derde crisis! WTF weer die Sijbrands

DNB: 'FINANCIËLE CRISIS DOOR KANTORENMARKT'
Onder het motto beter laat dan nooit waarschuwt ook DNB voor de gevaren op de kantorenmarkt.

Jan Sijbrand, de in juli aangetreden directeur toezicht bij DNB, waarschuwt voor een derde [/b]crisis[/b] als gevolg van overgewaardeerde kantoren en winkels. “Zolang er twijfels zijn over de waardering is er geen vertrouwen in de markt en zullen financiers of beleggers zich niet melden voor financiering door banken. Daardoor zeuren de problemen onnodig lang door,” zo vertelde Sijbrand in een interview met het Financieel Dagblad. Duidelijke waarderingen zorgen er ook voor dat beleggers de markt weer zullen betreden denkt Sijbrand. FTM beschreef vorige week ook al de crisis op de kantorenmarkt en concludeerde, net als Sijbrand, dat zonder grote afwaarderingen de markt zich niet zou herstellen.

Jan Fokkema van NEPROM, de overkoepelende organisatie van projectontwikkelaars, geeft aan de waarschuwing van DNB onzin te vinden. 'De bank overdrijft zwaar. Het grootste deel van het vastgoed is goed verhuurd met stabiele huurstromen.' De opmerkingen van DNB zullen ‘de vrees onder beleggers’ alleen maar vergroten zo vreest NEPROM.

De waarderingen van kantoren zijn op dit moment echter pure fictie. Het Parool liet in december zien dat de 1,3 miljoen vierkante meter leegstand kantooroppervlak in Amsterdam in de boeken stond voor €5-10 miljard. Deze waarderingen gaan er nog van uit dat het kantooroppervlak volledig is verhuurd, terwijl de leegstand in Amsterdam al ruim 8 jaar boven de 10 procent uitkomt.
mvliex 1
0
quote:
Marconosto schreef op 4 feb 2012 om 16:37:

[...]
Kwil gewoon ook wel eens winst

Verder lees ik hier wat over een derde crisis! WTF weer die Sijbrands

DNB: 'FINANCIËLE CRISIS DOOR KANTORENMARKT'
Onder het motto beter laat dan nooit waarschuwt ook DNB voor de gevaren op de kantorenmarkt.

Jan Sijbrand, de in juli aangetreden directeur toezicht bij DNB, waarschuwt voor een derde [/b]crisis[/b] als gevolg van overgewaardeerde kantoren en winkels. “Zolang er twijfels zijn over de waardering is er geen vertrouwen in de markt en zullen financiers of beleggers zich niet melden voor financiering door banken. Daardoor zeuren de problemen onnodig lang door,” zo vertelde Sijbrand in een interview met het Financieel Dagblad. Duidelijke waarderingen zorgen er ook voor dat beleggers de markt weer zullen betreden denkt Sijbrand. FTM beschreef vorige week ook al de crisis op de kantorenmarkt en concludeerde, net als Sijbrand, dat zonder grote afwaarderingen de markt zich niet zou herstellen.

Jan Fokkema van NEPROM, de overkoepelende organisatie van projectontwikkelaars, geeft aan de waarschuwing van DNB onzin te vinden. 'De bank overdrijft zwaar. Het grootste deel van het vastgoed is goed verhuurd met stabiele huurstromen.' De opmerkingen van DNB zullen ‘de vrees onder beleggers’ alleen maar vergroten zo vreest NEPROM.

De waarderingen van kantoren zijn op dit moment echter pure fictie. Het Parool liet in december zien dat de 1,3 miljoen vierkante meter leegstand kantooroppervlak in Amsterdam in de boeken stond voor €5-10 miljard. Deze waarderingen gaan er nog van uit dat het kantooroppervlak volledig is verhuurd, terwijl de leegstand in Amsterdam al ruim 8 jaar boven de 10 procent uitkomt.

Is al een bericht van (eer)gisteren en komt daarmee 4 jaar te laat maar ja, als je Wellink als voorbeeld hebt gehad .........

Btw, bereid je vast voor, na de ene crisis volgt ongetwijfeld weer een nieuwe!
Marconosto
0
quote:
mvliex 1 schreef op 4 feb 2012 om 16:45:

[...]

Is al een bericht van (eer)gisteren en komt daarmee 4 jaar te laat maar ja, als je Wellink als voorbeeld hebt gehad .........

Btw, bereid je vast voor, na de ene crisis volgt ongetwijfeld weer een nieuwe!
Wil ik niet, wil ik niet wil ik niet. Eerst die opties de deur uit, er aus, weckwezen, verzwinden, opgehoepeld, vort ermee
Marconosto
0
We zagen teveel beren op de weg'
03 feb 2012, 10:15 - IEXProfs Redactie

De strategen van de grootbanken komen terug van hun negatieve voorspellingen, schrijft Bloomberg. De feiten logenstraffen de beren die zij op de weg zagen. De markten zijn sinds 1994 niet zo goed uit de startblokken gekomen en valuta uit opkomende markten maakte een koerssprong van 7% door.

Thomas Lee ( JPMorgan) denkt dat beleggers te ‘bearish’ positie hebben gekozen. Zij moeten nu opschuiven van defensieve naar cyclische exposure en dat heeft tijd nodig. Hij denkt wel dat er een pauze in de aandelenrally komt, maar de opmars zal zich voortzetten.

Larry Hatheways (UBS) spreekt een mea culpa uit. Enkele weken geleden waarschuwde hij de beleggers nog om voorzichtig te zijn, maar ondertussen erkent hij dat hij fout zat. Maar gelukkig is het nog niet te laat om de rally te missen. De aanbevelingen voor mondiale aandelen en hoogrenderende obligaties heeft hij opgeschroefd.

Goldman Sachs en Barclays voorspelden verliezen en dalende koersen voor de eerste helft van 2012. Ondertussen is de wereldwijde MSCI-index 5,7% gestegen. Mary Ann Bartels (Bank of America) onderkent dat iedereen in een berenstemming was aan het einde van 2011.

Het vertrouwen onder beleggers verbeterde dankzij een kredietprogramma van de ECB, de lange lage rente en herstel van de arbeidsmarkt in de VS en afnemende inflatiedruk in China.
Toch wordt er gewaarschuwd. Mocht de Europese schuldencrisis verslechteren en de wereldeconomische groei vertragen kunnen de beren op de weg nog wel eens opduiken.

Op korte termijn voorspellen de beursprofeten een correctie. Volgens Gina Martin Adams (Wells Fargo) zit er een korte termijn correctie aan te komen. Bartels denkt ook dat de S&P500 kan terugvallen tot het niveau van oktober 2011, maar aandelen trekken in de tweede helft van het jaar weer aan.

De waardering van aandelen, hoogrenderende obligaties en vastgoedfondsen zijn aantrekkelijk. Mogelijk presteren die zelfs beter dan staatsobligaties. Geoffrey Dennis (Citigroup) ziet prijsdaling in opkomende markten als een koopmoment. Hij voorspelde eind december dat de aandelen met winst van start zouden gaan. Zijn voorspelling voor de index van de opkomende markten is een winst van 20% in 2012. Europa overleeft, een wereldeconomie doet het redelijk en het is wachten op goed nieuws uit China, een verlaging van de bankreserves
IMILLIONAIR
1
Vanuit de dealingroom helaas geen koopadvies Aegon. Adviezen van banken etc zijn meestal contrair aan koersontwikkeling. Afgelopen week zagen we dat veel Inst. beleggers Aegon van de hand doen. Nieuws mbt herfinanciering en vastgoedontwikkeling zijn slecht voor Aegon. Ik voor spel een neerwaartse correctie tot 17-2.
2012 dewegomhoog
0
107 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Aegon Meer »

Koers 3,461   Verschil +0,01 (+0,38%)
Laag 3,442   Volume 11.318.973
Hoog 3,547   Gem. Volume 14.368.777