E-mailadres:
Wachtwoord:

Bankjunkies verslaafd aan door Italiaanse ECB dealer zowat gratis verstrekte heroïne

Volgen

Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Partout
2
Afkicken? Ho maar!

Europese banken gaan meer lenen bij februari-veiling ECB - media

AMSTERDAM (Dow Jones)--Verscheidene Europese banken zijn van plan om flink gebruik te gaan maken van een nieuw herfinancieringsprogramma van de Europese Centrale Bank (ECB). Dit berichtte de Financial Times maandag op zijn website op basis van uitspraken van anonieme bankbestuurders.
"Banken zullen deze keer niet verlegen zijn", citeert het bericht de directeur van een bank uit de eurozone, die de uitspraken deed tijdens het World Economic Forum vorige week. "We hadden de eerste keer meer moeten vragen".
Volgens het bericht hebben meer grote banken binnen de eurozone soortgelijke geluiden laten horen en zijn er banken die van plan zijn om het dubbele of drievoudige te vragen tijdens de veiling voor driejarige leningen, die op 29 februari plaatsvindt.
In december leende de ECB tijdens zijn eerste herfinancieringsoperatie al voor EUR489 miljard aan 523 Europese banken.

Door Marleen Groen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 216; marleen.groen@dowjones.com
simi500
0
29 februari, dan zal toevallig het doek vallen betreffende Griekenland.
Daarom moeten de bankgeldwolven gespekt worden.
paulta
0
Naar mijn groffe berekeningen zijn er nog 7 uitgiftes nodig van 0,5 triljalala euro.
3500 miljard alleen al om de lopende Europese schulden door te zetten, heeft niets met aflossen te maken.

Wel jammer dat particulieren niet aan kunnen schuiven tegen die 1%.

Onderpand gevraagd! dat denk ik niet he! is gewoon niet meer voorhanden...

Partout
0
Europese banken zullen volgens Financial Times eind februari voor minimaal €1 biljoen bij de ECB gaan lenen.
Partout
0
Plan van aanpak

Op basis van de uitkomsten van het kennismaking-, intakegesprek en het psychiatrisch consult wordt een gedetailleerd plan van aanpak opgesteld waarbij uitgegaan wordt van een op maat gesneden aanpak met daarin alle noodzakelijke stappen gericht op een structurele oplossing van de problemen.

In het behandelplan staat: het intakeverslag, het psychiatrisch verslag, het behandelvoorstel, de doelstelling, tijdsplanning en kostenbegroting.

Vervolgafspraak behandeltraject

Tijdens de vervolgafspraak wordt in overleg besloten welke invulling voor de behandeling gekozen wordt. Binnen het behandeltraject staat de hoofdpersoon centraal. Tevens wordt besproken hoe de naasten in het behandeltraject betrokken dienen te worden.
paulta
0
Een OD(lees: overdosis) is gauw gezet hoor! het is kortstondige euforie.
Het wegstrepen van 100 miljard euro Griekse tegoeden is feitelijk de eerste stap van opruiming sinds begin crisis(zolang kan je het uitstellen dus).

De Markt heeft nu heel duidelijk Portugal ontdekt dat ook nooit meer zijn schulden kan terugbetalen....
eugenenl
0
Beste Paulta,

We hebben allebei ongelijk gehad op onze manier. Inmiddels heb jij na onderkenning dat jouw negativisme m.b.t. ING in het geheel niets heeft uitgehaald je aandacht op iets anders gericht. Ik omdat ik na het schrijven van calls ook mijn InG's kwijt ben en naar een ander forum ga.
Ik hoop ooit dat je eens een keer gelijk krijgt en mensen je mening wel serieus nemen.
paulta
0
"niets heeft uitgehaald"

Je denkt toch niet van wat wij hier schrijven maar enige invloed heeft op wat dan ook, de gedachte is bizar en onrealistisch.

"gelijk krijgt"

Denk je nou echt dat ik altijd gelijk heb, de gedachte is bizar en onrealistisch.

"je mening wel serieus nemen"

Je denkt toch niet dat ik denk dat alle lezers mij serieus nemen, de gedachte is bizar en onrealistisch.

Er komt nog meer heroine in de markt, gratis heroine, zonder enig risico.
Geen opengebroken autos, geen inbraken meer, geen tasjesroof meer....de junks(=banken) zitten rustig in een portiekje te chinezen(=koken op aluminiumfolie) of te shotten...een vredig tafereel.....maar owee als de dope op is.......
paulta
0
Banken hebben al aangegeven 3x zoveel geld te bedelen als de vorige keer(500 miljard euro).
Ze hebben het hard nodig voor het doorzetten van schulden en het oppompen van de verplichte ratios.
Zonder ECB-toverdoos zaten we nu aan de grond...met de failliete banken voorop.
Het leven is zo simpel, we maken het onszelf gewoon te moeilijk: wat er niet is maak je gewoon!!!
KonVicT *G*
0
quote:
paulta schreef op 4 feb 2012 om 10:06:

Banken hebben al aangegeven 3x zoveel geld te bedelen als de vorige keer(500 miljard euro).
Ze hebben het hard nodig voor het doorzetten van schulden en het oppompen van de verplichte ratios.
Zonder ECB-toverdoos zaten we nu aan de grond...met de failliete banken voorop.
Het leven is zo simpel, we maken het onszelf gewoon te moeilijk: wat er niet is maak je gewoon!!!

en als short gaan niet bestond was jij nooit zo negatief geweest, positieluller!
mvliex 1
0
quote:
Partout schreef op 31 jan 2012 om 14:54:

Plan van aanpak

Op basis van de uitkomsten van het kennismaking-, intakegesprek en het psychiatrisch consult wordt een gedetailleerd plan van aanpak opgesteld waarbij uitgegaan wordt van een op maat gesneden aanpak met daarin alle noodzakelijke stappen gericht op een structurele oplossing van de problemen.

In het behandelplan staat: het intakeverslag, het psychiatrisch verslag, het behandelvoorstel, de doelstelling, tijdsplanning en kostenbegroting.

Vervolgafspraak behandeltraject

Tijdens de vervolgafspraak wordt in overleg besloten welke invulling voor de behandeling gekozen wordt. Binnen het behandeltraject staat de hoofdpersoon centraal. Tevens wordt besproken hoe de naasten in het behandeltraject betrokken dienen te worden.

Hahaha, verdacht veel kennis van, heb je op je aanvraag een folder thuis gestuurd gekregen?
;-)
ignatius
0
quote:

Is er ook maar één iemand die je daarvan niet kunt betichten op dit forum?

Bovendien heb ik paulta nog nooit openlijk over één van zijn posities horen praten. Wellicht hij handelt wel helemaal niet op de beurs.
mvliex 1
0
quote:
ignatius schreef op 4 feb 2012 om 16:02:

[...]

Is er ook maar één iemand die je daarvan niet kunt betichten op dit forum?

Bovendien heb ik paulta nog nooit openlijk over één van zijn posities horen praten. Wellicht hij handelt wel helemaal niet op de beurs.

Er zit wel nuance in hoor.
Ik probeer neutraal te zijn in berichtgeving en mening, kan het beter gewoon eerlijk noemen, zoals het is, maar ik bemerk bij mezelf dat ik afhankelijk van mijn porto-positie toch wat 'gevoeliger' ben voor de berichten die het beste voor mijn porto uitkomen.
Echter, dat is heel wat anders dan in extrema (aardig woord maar ik weet niet of het bestaat...) het ene benadrukken (vette letters, hoofdletters) en het andere niet vermelden.
En dan heb ik het nog niet over hen die gewoon keihard liegen in de richting van hun eigen porto.
paulta
0
De AEX is manisch(ziekelijk opgewekt), de lijst slechte cijfers en winstwaarschuwingen gaat de komende week langer worden.
De Europese indices lopen voorop op de ECB-tractatie van eind februari(>1000 miljard euro injectie waarschijnlijk).

De normale economie komt niet overeen met het opgepimpte lijste AEX-bedrijven.
Verklaring: bij een aankomende enorme inflatie moet je assets in handen hebben...dus ook aandelen!
straksa
0
www.nu.nl/economie/2732789/hongarije-...

Hongarije wil 15 tot 20 miljard lenen van EU en IMF
Laatste update: 4 februari 2012 17:29 info
AMSTERDAM – Hongarije wil 15 tot 20 miljard euro lenen van het Internationaal Monetair Fonds en de Europese Unie om de financiële problemen van het land op orde te brengen.
Foto: ANP

Dit verklaart het hoofd van het kantoor van de Hongaarse premier, Mihaly Varga, zo meldt persbureau Reuters zaterdag. Hongarije kan niet meer lenen op de internationale financiële markten en de nationale munt, de forint, is naar een dieptepunt gedaald.

In 2010 en 2011 voerde de Hongaarse regering enkele onorthodoxe economische maatregelen door waardoor internationele investeerders het vertrouwen in de regering hebben verloren.

Verder kreeg het land internationaal kritiek van economen door het afbreken van de onafhankelijkheid van de Hongaarse centrale bank. Volgens veel economen is een onafhankelijke centrale bank een voorwaarde voor stabiele economische groei op de lange termijn.
paulta
0
15 tot 20 miljard euro is peanuts, gaan ze lachend krijgen.
Het woord "lenen" krijgt natuurlijk wel een extra lading daar het geleende geld nooit meer zal terugkomen zoals wij allen weten.

Die 1,5 miljard door ons aan IJsland geleende(wegens failliete bank) euros krijgen we ook niet meer terug.
De voorgestelde afbetalingsregeling tot 2046(!!!!) was niet prettig genoeg....
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Markt vandaag

Wall Street lager richting lang weekend

21:28 De Amerikaanse effectenbeurzen gingen vrijdag licht omlaag. Me...

Indices

AEX-index 292,76 +0,23%
EUR/USD 1,2520 0,00%
FRANKF.-Xetra Dax 6.339,94 +0,38%
Gold World Spot(USD) 1.572,90 +0,91%
IEXFonds 40 158,26 +0,18%
LONDEN-FTSE 100 5.351,53 +0,03%
NY-DJ-Industrial Avg 12.454,83 -0,60%
NY-Nasdaq Composite 2.837,53 -0,07%

Stijgers

Kardan
+8,11%