Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

€ EDCC (European Development Capital Corp.) €

479 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 24 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 november 2010 10:13
    EDCC (European Development Capital Corp.).
    Koers: €0,40
    ISIN: ANN3116N1661

    Orderboek om 10:12 (26-11-2010):
    11230 0,40 0,40 6208
    4000 0,36 0,43 7000
    2300 0,35 0,48 3000
    2000 0,32 0,50 5000
    1100 0,30 0,92 100

    Waarom EDCC? : Ik heb al lange tijd interesse in EDCC en ik denk dat er (zeker op den duur) meer in zit dan de huidige koers. Laten we beginnen bij het begin, járen geleden kocht ik Exendis. Dit bedrijf ging van de beurs en liet na een buy-out aan de beleggers een 'lege-huls' achter (de notering op Euronext). Het voordeel van deze lege-huls was dat er geen schulden aan verbonden waren. Ik had dit opgemerkt en ik kocht aandelen rond de €0,30 en zelfs tot de €1,00 kocht ik bij tot mijn gemiddelde rond de €0,40 was. Rond de €1,00 kwam het bericht dat Peter Paul de Vries (een bekende in beleggersland, zie link hieronder) de lege-huls wilde overnemen en een bedrijf erin wilde plaatsen. Dit heet een reverse-listing.

    Na de overname van de lege-huls werd de naam Exendis veranderd in Value8. Er kwam een reverse-split en volgens mij werden toen 6 aandelen 1 nieuw aandeel. De koers werd dus van ca. €1,00 nu €6,00 maar elke 6 aandelen werden er nu 1. Uiteindelijk ben ik er rond de €18 / €19 uit gegaan. Omgerekend naar het aandeel voor de reverse-split was dit dus ongeveer €3 (€18/6)... dus vanaf dat gemiddelde van €0,40 zeker niet slecht.

    EDCC is op een gegeven moment door Value8 overgenomen en alle activa van EDCC waren daarvoor al verkocht en uitgekeerd aan de aandeelhouders. Oftewel nu is EDCC een lege huls in handen van Value8. Er zijn nu bijna een jaar gesprekken over een reverse-lisiting in EDCC (het interessante nieuws). 27 augustus kwam Value8 met het bericht dat geprobeerd wordt binnen 4 maanden dit af te ronden, inmiddels zijn er bijna 3 maanden verstreken dus er is nog een maandje…

    Bron voor het persbericht:
    www.edcc.info/nl/inv_rel/pdf/edcc_h1_...

    Ik verwacht dat Value8 één van hun investeringen onder gaat brengen in EDCC. Zie: www.value8.com/waarde...snr=40 waar Value8 investeringen in heeft zitten, ik hoop zelf dat PV solutions de notering krijgt. Spreekt tot de verbeelding, duurzame energie, etc.

    Aandachtspunt:
    Handel via 'veiling': de handelsmomenten zijn van 11:30 tot 12:00 en van 16:30 tot 17:00.

    Info over P.P. de Vries: nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Paul_de_V...

    Naast EDCC zijn er op Euronext nog enkele ‘lege hulzen’ echter geen van allen is zo positief als EDCC, geen negatief nieuws uit het verleden en geen schulden (positieve kaspositie).
  2. [verwijderd] 26 november 2010 11:35
    RT 0,43 +7,5%

    3000 0,42 0,43 6708
    105 0,41 0,48 3000
    4230 0,40 0,50 5000
    4000 0,36 0,92 100
    2300 0,35 5,00 240

    Tot 12:00 kan/mag er nog gehandeld worden op 0,43 en vanmiddag kunnen we maximaal naar de 0,47. Gaat lekker hier.

    Edit: inmiddels 900 stuks weer van de 0,43 af dus nog 5808 over.
  3. [verwijderd] 26 november 2010 19:44
    De heer de Vries doet aan handel in gebakken lucht. Hij betaald honderduizenden euro´s voor failliete beursfondsen. In feite in zo´n notering niets waard en zou beëindigd moeten worden.

    Dat er bedrijven zijn, die gebruik maken van deze constructies, is dubieus. Zij voldoen niet aan de normale voorwaarden voor een beursnotering en kiezen voor deze weg.

    Dergelijke transacties komen het vertrouwen in de beurs niet ten goede.

    Het vertrouwen daalt nog verder als gevolg van georganiseerde piramidespelen door bepaalde beleggers, waarbij wordt gespeculeerd op een koersstijging die nergens op gebaseerd is. Door één of meerdere beleggers wordt daarbij valse informatie geplaatst. Wie daarbij als eerst koopt, profiteert het meest, wie als laatst koopt, maakt het grootste verlies.

    Bij de rechtbank van Amsterdam is inzake deze kwestie een zaak aangespannen, waarbij door de rechter is besloten tot veroordeling.
    Discussies als bovenstaande blijven een punt van aandacht.

    Als een bedrijf failliet is, moet de beursnotering zo snel mogelijk worden geschrapt. Het opnieuw onderbrengen van bedrijfsactiviteiten door derden dient bij wet verboden te worden.

  4. [verwijderd] 26 november 2010 22:59
    Beursplein 5 volgens mij is jouw posting eerder dubieus te noemen. Jij probeert te suggereren dat EDCC iets met een failliet beursfonds te maken zou hebben. Mocht ik het verkeerd begrijpen dan zie ik graag een bron waarin je kunt aantonen dat EDCC ooit failliet is geweest.

    Verder is dhr. de Vries ook niet dubieus want HET doel van hem met EDCC en o.a. Dico is een reverse-listing te realiseren in deze noteringen. Van Dico en EDCC is de laatst genoemde de meest reëele optie voor een reverse-listing, zowel vanwege geen negatieve historie te hebben en daarnaast de serieuze vorderingen. Zie voor een bron de link in de openingstopic of de persberichten van Value8.
  5. [verwijderd] 27 november 2010 00:04
    quote:

    Beursplein 5 schreef:

    De heer de Vries doet aan handel in gebakken lucht. Hij betaald honderduizenden euro´s voor failliete beursfondsen. In feite in zo´n notering niets waard en zou beëindigd moeten worden.Dat er bedrijven zijn, die gebruik maken van deze constructies, is dubieus. Zij voldoen niet aan de normale voorwaarden voor een beursnotering en kiezen voor deze weg.
    Dergelijke transacties komen het vertrouwen in de beurs niet ten goede.Het vertrouwen daalt nog verder als gevolg van georganiseerde piramidespelen door bepaalde beleggers, waarbij wordt gespeculeerd op een koersstijging die nergens op gebaseerd is. Door één of meerdere beleggers wordt daarbij valse informatie geplaatst. Wie daarbij als eerst koopt, profiteert het meest, wie als laatst koopt, maakt het grootste verlies.Bij de rechtbank van Amsterdam is inzake deze kwestie een zaak aangespannen, waarbij door de rechter is besloten tot veroordeling.Discussies als bovenstaande blijven een punt van aandacht.Als een bed...
    Dit is totale NONSENS van de bovenste plank.

    Het gebruiken van een bestaande beursnotering is vooral in Noord-Amerika volkomen normaal en is in NL ook al vele malen eerder voorgekomen, zonder problemen of nadelen.
    De beursregels gelden immers ook (en vooral) voor bestaande genoteerde bedrijven.
  6. [verwijderd] 27 november 2010 00:49
    quote:

    exact schreef:

    [...]
    Het gebruiken van een bestaande beursnotering is vooral in Noord-Amerika volkomen normaal en is in NL ook al vele malen eerder voorgekomen, zonder problemen of nadelen.
    De beursregels gelden immers ook (en vooral) voor bestaande genoteerde bedrijven.
    Dit is volkomen gebakken lucht. In België noteren vele ´strips´ die een beurswaarde hebben van nog geen 10.000 euro.
    Dat beleggers niet doorzien dat deze trucs van de heer de Vries doorgestoken kaart zijn, is triest.
  7. [verwijderd] 27 november 2010 11:36
    quote:

    Bart29 schreef:

    Het zelfde gebeurt nu ook met Dico. Denk dat Sabon de notering over gaat nemen. Als dit gebeurt. Kun je er een leuk centje mee verdienen.
    Ik verwacht eerder dat Sabon de notering van EDCC zal overnemen, bij Dico is nog geen sprake van iets rond een reverse-listing en bij EDCC wel. Daarnaast kleeft aan EDCC niks negatiefs en bij Dico wel (faillissement). Daarbij lijkt mij het aantal uitstaande aandelen bij EDCC aantrekkelijker (lees: is minder).
  8. [verwijderd] 27 november 2010 11:39
    Het wordt tijd dat Beursplein 5 eerst eens wat huiswerk gaat doen voordat ie zomaar wat gaat roepen en vergelijken met andere landen.
    Schapen die blaten geven geen wol, maar schijten wel het weiland vol (negatieve forum vervuiling)
    Voorlopig is hier helemaal niets strafbaars aan de gang, hetzelfde geld voor Dico, ook dat wordt een moneymaker nu voor weinig binnen te halen en straks verdienen.
  9. [verwijderd] 27 november 2010 12:38
    quote:

    Pennystocker schreef:

    [...]Ik verwacht eerder dat Sabon de notering van EDCC zal overnemen, bij Dico is nog geen sprake van iets rond een reverse-listing en bij EDCC wel. Daarnaast kleeft aan EDCC niks negatiefs en bij Dico wel (faillissement). Daarbij lijkt mij het aantal uitstaande aandelen bij EDCC aantrekkelijker (lees: is minder).
    Dat zal niet gebeuren, want Sabon heeft al een notering, die alleen nog 'gesplitst' moet worden en verhuizen naar de alternext.

    Value8 heeft een hele rij gegadigden voor een notering.
    Dico, EDCC en Fornix zijn nog lang niet genoeg.

    Het wachten is vooral op een positief beursklimaat.
  10. [verwijderd] 27 november 2010 12:50
    quote:

    Beursplein 5 schreef:

    [...]Dit is volkomen gebakken lucht. In België noteren vele ´strips´ die een beurswaarde hebben van nog geen 10.000 euro.Dat beleggers niet doorzien dat deze trucs van de heer de Vries doorgestoken kaart zijn, is triest.
    Ik vind het erg triest dat jij de ballen verstand hebt van beurszaken en zich toch "Beursplein 5" durft te noemen.

    Peter Paul de Vries is trouwens een zeer integer persoon die niemand zal belazeren.

    EDCC zal dmv een "omgekeerde overname" ongetwijfeld een interessant beursfonds worden.
    EDCC zal dus een ander bedrijf overnemen en betalen met nieuw uit te geven aandelen.
    De ex-eigenaren van dit andere bedrijf worden dan in grote meerderheid eigenaar van EDCC en gaan EDCC besturen.

    EDCC zal dan een andere naam krijgen en wellicht een emissie plegen om nieuw geld binnen te halen.
479 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 24 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,79 +0,96%
EUR/USD 1,0696 +0,41%
FTSE 100 8.044,81 +0,26%
Germany40^ 18.130,40 +1,51%
Gold spot 2.323,06 -0,18%
NY-Nasdaq Composite 15.451,31 +1,11%

Stijgers

VIVORY...
+26,32%
BAM
+4,73%
PROSUS
+3,52%
ASMI
+3,14%
JUST E...
+3,10%

Dalers

RANDST...
-7,22%
Akzo N...
-6,93%
FASTNED
-4,65%
NSI
-3,89%
Arcelo...
-2,65%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links