Login
 

AND: Onze insteek is totaal veranderd

Gepubliceerd op 27 jul 2012 om 13:32 | Views: 3.324

AMSTERDAM (AFN) - De maker van digitale kaarten AND maakt momenteel een totale transformatie door, na de strategische koerswijziging die begin dit jaar werd doorgevoerd. ,,We richten ons nu ook op kleinere klanten en willen daarmee een stabielere basis creëren'', zei de in mei officieel aangetreden topman Hugo van der Linde van AND vrijdag tegen ANP-Reuters.

Voorheen richtte het bedrijf zich nog puur op het leveren van de digitale kaarten aan grote partijen in de navigatiemarkt. Deze inkomsten zijn echter steeds kwetsbaarder geworden, aldus de topman. ,,In het verleden hadden we af en toe een grote klapper, maar we waren ook afhankelijk.''

Hoewel niet veel partijen beschikken over eigen digitale kaarten, is het niet een product waar de consument uiteindelijk nog veel voor wil betalen. ,,We hadden bijvoorbeeld een behoorlijk succesvolle navigatie-app samen met Navmii, waarvoor we 3,99 euro vroegen. Ondanks het succes, leverde het maar een beperkte bijdrage aan de omzet.''

Rode draad

AND wil nu zorgen voor een stabielere omzetbasis door het toevoegen van diensten en extra data aan de kaarten. ,,We willen klanten helpen om hun business te verbeteren. De rode draad blijft daarbij de locatie.'' AND haalde de afgelopen maanden diverse, kleinere, contracten binnen, die belangrijk zijn voor de nieuwe koers.

Zo haalde AND een middelgroot marketingbedrijf binnen. ,,Wij helpen hen om in kaart te brengen wat er op een bepaalde locatie al aan producten wordt verkocht en wat er verdiend wordt. Dat koppelen we aan omgevingsdata van sociale media.''

Strategische omslag

Momenteel is het bedrijf druk met het communiceren van de strategische omslag naar potentiële klanten. Daarbij kijkt AND vooral naar middelgrote en grote bedrijven in West-Europa, de Verenigde Staten en India.

De topman is optimistisch over de zelfstandige toekomst van AND, nu de kosten weer onder controle zijn gebracht. De economische crisis heeft tot nu toe geen direct meetbare impact, aldus Van der Linde, hoewel hij wel merkt dat bedrijven voorzichtiger zijn met investeren.

AND handhaaft de verwachting van een forse omzetstijging dit jaar, aldus de topman. Hij verwijst daarbij naar de schaal van Mock. Op deze schaal betekent dat een omzetstijging van 45 procent of meer. Ook verwacht het bedrijf nog steeds winstgevend te zijn, tegen een verlies van 13,9 miljoen euro vorig jaar. ,,We zullen dit bij de presentatie van de halfjaarcijfers verder specificeren.''

Gerelateerd

AND International Publishers

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
Prima bericht; WPA met een beetje mazzel hoger dan het grote TOMTOM; wie deals met Apple, Citroen, Renault realiseert en lezende zelfs komt Tom als betaalmiddel aan de pomp; maar een WPA boven die van AND zal nog het grootste karwei voor ze worden..
2 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Hudige trend
AND 50% zegt kopen 2 stemmen
Gesponsorde links