Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Air France-KLM verwacht nieuwe aandelen uit te geven

Air France-KLM verwacht nieuwe aandelen uit te geven

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM moet op een bepaald moment nieuwe aandelen uitgeven om de crisis te doorstaan. Dat zei financieel topman Frédéric Gagey in een conference call met analisten. Zij vroegen hem onder andere hoe het luchtvaartconcern leningen van de Nederlandse en Franse overheid verwacht terug te betalen.

Door de coronacrisis zag Air France-KLM in het tweede kwartaal bijna de gehele passagiersstroom wegvallen, nadat reisbeperkingen internationaal reizen onmogelijk hadden gemaakt. De Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie leed een verlies van 2,6 miljard euro op een sterk gedaalde omzet.

Zowel Nederland als Frankrijk heeft een aandelenbelang van circa 14 procent in Air France-KLM. De Nederlandse regering gaf bij de aankondiging van 3,4 miljard euro steun, in de vorm van directe leningen en kredietgaranties, al aan dat een kapitaalinjectie door aandeelouders de meest logische optie voor vervolgsteun is. Frankrijk zegde dit jaar al een steunpakket ter waarde van 7 miljard euro toe.

De Franse Bruno Le Maire verklaarde tegenover televisiezender CNEWS al dat hij "alles zal doen" om Air France te behouden voor Frankrijk. Daarbij is een kapitaalverhoging niet uitgesloten, zei staatssecretaris Agnés Pannier-Runacher interview met radiozender LCI,

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Kees1 31 juli 2020 12:53
    Het beste zou zijn wanneer de NL Staat een BV opricht, KLM2 BV. Die BV koopt (met geld van de Staat) voor een appel en een ei de onderdelen die de Staat wil hebben. Nationalisatie heeft dat. Bij SNS en bij Fortis is dat ook zo gegaan. Alles wat achterblijft kan failliet gaan. En de Fransen zoeken het maar uit met hun eigen spulletje. Uiteindelijk gaat dit toch zo gebeuren.

    Alternatief zou zijn dat de Staat KLM zonder meer failliet laat gaan. Dat zou mijn voorkeur hebben. Het kost de belastingbetaler dan niets. De Belgische overheid heeft dat met Sabena ook gedaan. De Zwitserse overheid deed dit ook zo.
    En Brussel, Zurich, Geneve zijn nog steeds per vliegtuig bereikbaar. Een ander neemt die rol gewoon over.
  2. @iPlof 31 juli 2020 13:58
    quote:

    Knife Catcher schreef op 31 juli 2020 12:42:

    En er zullen waarschijnlijk maar twee aandeelhouders zijn die aandelen bij willen kopen; en vanmorgen nog: nee, geen nationalisatie!

    Maar daar draait het uiteraard wel op uit
    Nog 1 x wat geld uit de markt halen, dan dubbele nationalisatie en aandeel is foetsie, uit de handel genomen op 0. ik denk het ook.
  3. WijHetVolk 31 juli 2020 15:43
    quote:

    twintrader schreef op 31 juli 2020 12:54:

    regel 1 in best-practices als CEO:

    NOOIT aankondigen dat je een emmissie van aandelen wilt gaan doen in de toekomst, terwijl op dat moment de koers op het laagste niveau ooit staat!
    Of je hebt geen van plannen voor een emissie en hoopt hiermee wat twijfelaars te kunnen overtuigen om toch maar te kopen. Alles wat ze nu binnenhalen is gratis ivm aankomende faillissement en/of nationalisatie
  4. geobeo 2 augustus 2020 14:14
    quote:

    Kees1 schreef op 31 juli 2020 12:53:

    Het beste zou zijn wanneer de NL Staat een BV opricht, KLM2 BV. Die BV koopt (met geld van de Staat) voor een appel en een ei de onderdelen die de Staat wil hebben. Nationalisatie heeft dat. Bij SNS en bij Fortis is dat ook zo gegaan. Alles wat achterblijft kan failliet gaan. En de Fransen zoeken het maar uit met hun eigen spulletje. Uiteindelijk gaat dit toch zo gebeuren.
    Een soort communisme dus?

    En dan in de media anti-China propaganda ons strot ingeduwd krijgen... Over hypocriet gesproken.
  5. geobeo 2 augustus 2020 22:21
    quote:

    Kees1 schreef op 31 juli 2020 12:53:

    Het beste zou zijn wanneer de NL Staat een BV opricht, KLM2 BV. Die BV koopt (met geld van de Staat) voor een appel en een ei de onderdelen die de Staat wil hebben. Nationalisatie heeft dat. Bij SNS en bij Fortis is dat ook zo gegaan. Alles wat achterblijft kan failliet gaan. En de Fransen zoeken het maar uit met hun eigen spulletje. Uiteindelijk gaat dit toch zo gebeuren.
    En nog iets: wat zijn precies de onderdelen die de staat zou willen hebben bij KLM?

    Het is een vliegmaatschappij. Die niet mag vliegen en enorme kosten heeft. Wat is daar in godsnaam het rendabele onderdeel van?

    We weten allemaal dat het inderdaad zo zal gaan, maar wat hebben we daar in godsnaam aan als maatschappij/volk?!

    Ben benieuwd of we maandag/dinsdag de 0,50 gaan zien voor KLM.
24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,894 17:29
+0,014 +0,14%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links