Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Boeing KLM raakt deel van de romp kwijt

AMSTELVEEN (AFN) - Een Boeing 777 van KLM, onderweg van Japan naar Amsterdam, heeft kort na het opstijgen een rompdeel verloren. Volgens de luchtvaartmaatschappij is niemand gewond geraakt.

Het onderdeel, met een oppervlakte van 1 vierkante meter, kwam in de stad Osaka op een auto terecht vanaf 2,5 kilometer hoogte. Het toestel zelf kon veilig doorvliegen naar Nederland en is zaterdag aan het einde van de middag veilig op Schiphol geland. Eerder werd melding gemaakt dat er een vleugeldeel was verloren, maar dit blijkt een deel van de romp te zijn. Volgens een woordvoerder van KLM gaat het om een rompdeel aan de zijkant van het toestel.

,,De vliegveiligheid aan boord is op geen enkel moment in het geding geweest. KLM betreurt dit incident en heeft vanzelfsprekend direct een onderzoek ingesteld'', aldus KLM. De maatschappij is in overleg over de kwestie met de Japanse luchtvaartautoriteiten en Boeing, de fabrikant van het toestel.

Hoe het onderdeel heeft kunnen loslaten is nog onbekend. Maar er is volgens de woordvoerder geen reden om andere 777's uit de vloot aan de grond te houden als voorzorgsmaatregel.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM
Boeing Company

Gerelateerd

Reacties

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. totoo 24 september 2017 14:41
    onbegrijpelijk dat de vlucht niet direct afgebroken wordt na het bekent worden van het voorval!
    Onveilig voorval kan gebeuren bij elk vliegtuig maar de genomen verantwoordelijkheid en reactie om vlucht niet onmiddelijk af te breken

    Hoezo veilig doorvliegen! gaan je dat uitproberen door de vlucht maar gewoon door te zetten met ACHTERAF dat het goed ging
    veiligheid en zekerheid van passagiers heeft voorrang blijkbaar niet (meer)bij AF-KLM maatschappij maar economisch doel wel

    Van uitgaande hier nog niet het laatste woord over gesproken is
  2. totoo 24 september 2017 15:58
    quote:

    -EriC- schreef op 24 september 2017 15:41:

    KLM is enorm veilig en als ze ook maar enig risico hadden vermoed, hoe klein ook, hadden ze het toestel echt wel aan de grond gezet.
    @EriC ooh ja waar baseer je dat op?
    Blijkbaar heb jij niet veel verstand van vliegtechniek en risico analyses

    Op het dagelijks vliegende en loslatende panelen nieuws met tabellen met vlieghoogtes en vlieguren ?

    Blijkbaar vergelijk jij een ketting van de fiets om naar de kroeg te gaan met een vlucht die nog niet op volle kruishoogte maar op 20-25% ,snelheid pas op 30-50% is en nog 9-10 uur te gaan heeft!
    Veiligheid is niet VOORAF gegarandeerd en er is onnodig risico genomen met gegevens die ontbraken!

    Ze hadden het vliegtuig aan de grond MOETEN zetten dat was de enige juiste beslissing geweest
    Ombegrijpelijk !
  3. [verwijderd] 24 september 2017 16:11
    quote:

    totoo schreef op 24 september 2017 15:58:

    [...]

    @EriC ooh ja waar baseer je dat op?
    Blijkbaar heb jij niet veel verstand van vliegtechniek en risico analyses

    Op het dagelijks vliegende en loslatende panelen nieuws met tabellen met vlieghoogtes en vlieguren ?

    Blijkbaar vergelijk jij een ketting van de fiets om naar de kroeg te gaan met een vlucht die nog niet op volle kruishoogte maar op 20-25% ,snelheid pas op 30-50% is en nog 9-10 uur te gaan heeft!
    Veiligheid is niet VOORAF gegarandeerd en er is onnodig risico genomen met gegevens die ontbraken!

    Ze hadden het vliegtuig aan de grond MOETEN zetten dat was de enige juiste beslissing geweest
    Ombegrijpelijk !

    Laat me niet lachen.
    KLM is 1 van de meest betrouwbare maatschappijen die er is.
    Ruim 500 vluchten per dag en al bijna 40 jaar geen fataal ongeluk meer.
    Ik zou zeggen; do the math yourself.
    Je gelooft serieus dat KLM gewoon laconiek door zou vliegen als er gevaar zou zijn?
    Ik hoef geen specialist te zijn op het gebied van risico's.
    De cijfers laten zien dat KLM veiligheid enorm serieus neemt.
  4. [verwijderd] 24 september 2017 16:33
    Alles is veilig totdat je door e.o.a. oorzaak uit de lucht valt of wordt geknald. Dat paneel van 1m2 dan op een auto en je zult zomaar in je Fiat 500'tje voor een stoplicht staan te wachten en dat ding komt even door je dakje naar binnen zeilen?
    Bij de Columbia Shuttle was ook paneeltje los en recent MH17 en veiligheid is relatief als het jezelf of je familie overkomt dan ziet de wereld er ineens heel anders uit!
    G.S.
  5. [verwijderd] 24 september 2017 16:39
    quote:

    SJA#17 schreef op 24 september 2017 16:33:

    Alles is veilig totdat je door e.o.a. oorzaak uit de lucht valt of wordt geknald. Dat paneel van 1m2 dan op een auto en je zult zomaar in je Fiat 500'tje voor een stoplicht staan te wachten en dat ding komt even door je dakje naar binnen zeilen?
    Bij de Columbia Shuttle was ook paneeltje los en recent MH17 en veiligheid is relatief als het jezelf of je familie overkomt dan ziet de wereld er ineens heel anders uit!
    G.S.
    Je kunt gerust dingen uit zijn verband trekken.
    Deze opmerkingen gingen om de veiligheid van de passagiers in het vliegtuig.
    Ja, dat paneel had iemand kunnen verwonden en reken maar dat KLM daar goed van baalt. Maar had hij moeten omkeren, landen, naar de snelweg gaan en tegen die bestuurder sorry zeggen?
    En het ene paneel is het andere niet he!
    Een hitteschild op een Space Shuttle heeft een heel andere functie dan een schild ter bevordering van de aerodynamica waar het in dit geval over gaat.
  6. [verwijderd] 24 september 2017 17:36
    Afgelopen weken waren er 5 voorzorgslandingen met alle toeters en bellen, 3x meteen terug na opstijgen toestel.
    Op AT5 kun je de berichten nalezen, vaak staat er ook een image bij van de afgelegde route , wat extra rondjes boven de Noordzee om >60 kuub sap te lozen om niet doormidden te breken bij landing met te zwaar toestel.

    Bij een incident liet de motorbeplating los aan BEIDE motoren, gelijk na de start al...uiteindelijk een foutje van de supervisor.

    Bij alle incidenten "kwam de veiligheid van de passagiers op geen enkel moment in gevaar"...de standaard leus bij een veilige terugkomst na afbreken vlucht.

    De leus wordt pas aangepast als het toestel niet veilig terugkomt....en dat gebeurt gelukkig maar zelden tot nooit!
  7. [verwijderd] 24 september 2017 18:05
    quote:

    Just lucky schreef op 24 september 2017 17:22:

    Denk je nou echt dat ze merken als een stukje plaat van 1m2 loslaat? Ze kregen het waarschijnlijk te horen toen ze al geland waren op schiphol.
    Wat denk je dat er gebeurt als die plaat tijdens de vlucht en spanningen op het toestel uiteindelijk een gat van 1m2 en wellicht groter in de vliegtuigromp veroorzaakt?
    G.S.
  8. kassiebora 24 september 2017 21:41
    quote:

    Just lucky schreef op 24 september 2017 17:22:

    Denk je nou echt dat ze merken als een stukje plaat van 1m2 loslaat? Ze kregen het waarschijnlijk te horen toen ze al geland waren op schiphol.
    Die Japanner die die plaat voor z'n kop kreeg heeft toch een telefoon. En communicatie in het vliegverkeer is ook een normale zaak.

    En dan de KLM kleuren....

  9. totoo 25 september 2017 04:52
    quote:

    -EriC- schreef op 24 september 2017 16:11:

    [...]

    Laat me niet lachen.
    KLM is 1 van de meest betrouwbare maatschappijen die er is.
    Ruim 500 vluchten per dag en al bijna 40 jaar geen fataal ongeluk meer.
    Ik zou zeggen; do the math yourself.
    Je gelooft serieus dat KLM gewoon laconiek door zou vliegen als er gevaar zou zijn?
    Ik hoef geen specialist te zijn op het gebied van risico's.
    De cijfers laten zien dat KLM veiligheid enorm serieus neemt.

    @alias je vergelijkt appels met peren, statistisch ongeval heeft nix van doen met onnodig risico nemen op bases van gegevens!

    je verstrekt ook onjuiste info, KLM geen 500 vluchten per dag maakt maar 75% minder dus je zit er dus maar zo'n 375 vluchten per dag naast ...
    KLM bestaat niet meer als zelfstandig bedrijf is eigendom van AirFrance company

    met eigen typische franse arrogantie en policy (vraag het maar ff na bij KLM crew)en zijn dus aan hun regels gebonden

    40 jaar geleden onzin, 8 jaar geleden op 31 mei 2009 falen door verkeerd handelen van de pilot team
    AF-KLM gezamenlijk wel maar en daar zijn wel degelijk bizar ongelukken gebeurt door verkeerd handelen !

    www.youtube.com/watch?v=kERSSRJant0
  10. [verwijderd] 25 september 2017 08:44
    quote:

    totoo schreef op 25 september 2017 04:52:

    [...]

    @alias je vergelijkt appels met peren, statistisch ongeval heeft nix van doen met onnodig risico nemen op bases van gegevens!

    je verstrekt ook onjuiste info, KLM geen 500 vluchten per dag maakt maar 75% minder dus je zit er dus maar zo'n 375 vluchten per dag naast ...
    KLM bestaat niet meer als zelfstandig bedrijf is eigendom van AirFrance company

    met eigen typische franse arrogantie en policy (vraag het maar ff na bij KLM crew)en zijn dus aan hun regels gebonden

    40 jaar geleden onzin, 8 jaar geleden op 31 mei 2009 falen door verkeerd handelen van de pilot team
    AF-KLM gezamenlijk wel maar en daar zijn wel degelijk bizar ongelukken gebeurt door verkeerd handelen !

    www.youtube.com/watch?v=kERSSRJant0

    Ach, dat zou best kunnen.
    KLM heeft miljoenen vluchten gedaan ook zonder AF en bijna 40 jaar geen fatale ongelukken.
    En ja, dat heeft echt wel met veiligheid te maken en niet met toeval.
    En blijven volhouden dat een paneel dat daar zit voor de aerodynamica en niets van doen heeft met de constructie van het vliegtuig gevaarlijk is, is ook gewoon data ontkenning van jullie kant.
    Maar wat jullie willen hoor; KLM is een enorm onbetrouwbare maatschappij die rotte vliegtuigen die aan elkaar hangen van ducktape de wereld rondstuurt.
    Have a Nice day! :-)
  11. Met Effekt 25 september 2017 09:59
    Het gaat er niet om wat KLM in het verleden gedaan heeft. Het gaat erom dat een paneel met heel veel schroeven kennelijk los zat. Dat geeft aan dat het kwaliteits proces mankeert. Je kunt dan stoere praat hebben dat er niets gebeurde maar het had wellicht ook anders kunnen aflopen.
    Denk maar aan veiligheidsgordels in autos, in 99,9% van de gevallen zijn ze onnodig maar die ene keer dat ze wel nodig blijken te zijn is het wel fijn dat je ze gebruikt.
  12. [verwijderd] 25 september 2017 11:35
    quote:

    alfaomega schreef op 25 september 2017 11:31:

    Als het paneel niet belangrijk was dan zat het er niet...
    Wat een non-redenatie.
    Een functie hebben is niet hetzelfde als een gevaar vormen bij het ontbreken ervan.
    De asbak in de auto heeft ook een functie en de antenne ook maar mochten ze onderweg kapot gaan dan is het best veilig om door te rijden hoor.
  13. [verwijderd] 25 september 2017 15:15
    quote:

    -EriC- schreef op 25 september 2017 11:35:

    [...]

    Wat een non-redenatie.
    Een functie hebben is niet hetzelfde als een gevaar vormen bij het ontbreken ervan.
    De asbak in de auto heeft ook een functie en de antenne ook maar mochten ze onderweg kapot gaan dan is het best veilig om door te rijden hoor.
    dus belangrijk kennelink
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. 9,956
    +0,77% +0,076
  2. 170,890
    +0,39% +0,660

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links