Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Strikt volgens regeltjes werken op Schiphol'

SCHIPHOL (AFN) - KLM-personeel op Schiphol gaat zaterdagmiddag ,,strikt volgens de regels werken'' om aandacht te vragen voor de hoge werkdruk. Het doel van de actie is volgens FNV-bestuurder Jan van den Brink niet om expres te vertragen, maar om aan te geven wat het betekent als het grondpersoneel het werk uitvoert zoals KLM dat in de handboeken heeft staan.

,,Vandaag rijden de bagagekarren niet sneller dan de toegestane snelheid en als een koffer meer dan 23 kilo weegt, wordt er een tweede persoon bij geroepen om te tillen. Zoals het staat beschreven in de handboeken'', aldus Van den Brink. De acties beginnen om 14.00 uur en duren ongeveer vier uur. ,,We gaan niet overal tegelijk actievoeren en ook niet vier uur achtereen op dezelfde locatie'', zegt de bestuurder. Zaterdagavond wordt de actie geëvalueerd en daarna wordt bekeken of en hoe er zondag wordt actiegevoerd.

Vakbond FNV en KLM liggen al een tijd met elkaar overhoop over de arbeidsvoorwaarden voor het grondpersoneel. De rechter heeft onlangs werkonderbrekingen verboden tot het einde van het toeristenseizoen. Dinsdag dient een hoger beroep bij het gerechtshof in Amsterdam over het stakingsverbod.

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

14 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 augustus 2016 19:40
    Leve de FNV. Eindelijk een organisatie die echt voor de mensen op de werkvloer opkomt. De mensen gaan nu precies volgens de regels werken en dan is het ook weer niet goed? Geen recht op staking, maar wel tegen de regels sjouwen en je mond houden?
    Arbeiders aller landen, verenigt u!
  2. [verwijderd] 20 augustus 2016 19:57
    quote:

    Stom2 schreef op 20 augustus 2016 19:40:

    Leve de FNV. Eindelijk een organisatie die echt voor de mensen op de werkvloer opkomt. De mensen gaan nu precies volgens de regels werken en dan is het ook weer niet goed? Geen recht op staking, maar wel tegen de regels sjouwen en je mond houden?
    Arbeiders aller landen, verenigt u!
    Iemand moet de "zwarte piet" krijgen zonder precies van de inhoud te kennen. Let wel, dit is een beleggersforum en bij dalende koersen moet hoe dan ook iemand de schuld krijgen. Objectiviteit is dan niet van toepassing.

    Vriendelijke groet.
  3. [verwijderd] 21 augustus 2016 09:47
    quote:

    Stom2 schreef op 20 augustus 2016 19:40:

    Leve de FNV. Eindelijk een organisatie die echt voor de mensen op de werkvloer opkomt. De mensen gaan nu precies volgens de regels werken en dan is het ook weer niet goed? Geen recht op staking, maar wel tegen de regels sjouwen en je mond houden?
    Arbeiders aller landen, verenigt u!
    ze kunnen beter voor de klant werken zodat kom succesvol is en dat is dan weer goed voor de werknemers

    klmers zijn
    - overpaid piloten
    - overpaid arrogant stewardesses
    - veel te veel corporate overhead
  4. [verwijderd] 21 augustus 2016 10:44
    quote:

    alfaomega schreef op 21 augustus 2016 09:47:

    [...]

    ze kunnen beter voor de klant werken zodat kom succesvol is en dat is dan weer goed voor de werknemers

    klmers zijn
    - overpaid piloten
    - overpaid arrogant stewardesses
    - veel te veel corporate overhead
    Goed punt; je noemt allemaal posities op waar het niet om gaat bij deze stiptheidsacties?
    Happy people are productive people.
  5. forum rang 7 rene l 21 augustus 2016 12:08
    Ik geef het grondpersoneel groot gelijk dat ze dit doen.
    Hun zijn eigenlijk de enige werknemers die voornamelijk op het minimum loon zullen zitten en hebben gewoon al sobere arbeidsvoorwaarden.

    Wat is er overigens mis om te werken volgens de geldende richtlijnen.
    In de bouw moet je je redelijkerwijs ook aan de ARBO regels houden en wanneer je meer dan 25kg. moet tillen is het verplicht om een hulpmiddel te gebruiken.

    Koop zelf maar eens een zak cement van 25kg. bij de Gamma en ga daar maar eens een halve dag mee sjouwen.
    Gegarandeerd dat je de volgende dag een behoorlijk rugpijn hebt.

    Laten ze de overbetaalde piloten en ander zwaar betaald personeel maar eens aanpakken, en vooral die in Frankrijk.
    Wanneer ze zo'n 20% aan salaris in moeten leveren zijn ze nog dik overbetaald.

    Het is typisch een voorbeeld van hoe het tegenwoordig gaat, de toppers verrijken zich steeds verder, en de werkende klasse wordt steeds verder uitgekleed.
    Het is ook zeker geen opsteker voor de economie, Jan Modaal, ooit de motor van de economie, heeft als het zo doorgaat straks geen cent meer te makken.

    Tijden en markten zijn veranderd, en wanneer de toppers hun arrogantie niet overboord zetten gaan ze t.z.t. vanzelf uit de lucht.

  6. forum rang 6 ttroo 21 augustus 2016 18:08
    Ik vlieg al jaren geen KLM meer. Het is een Hollandse maatschappij. Dus niet service gericht, niet klant vriendelijk duur en arrogant. Koninklijke Lucht Maatschappij. Jammer. Want ik vond ze ooit best goed. Al moet ik zeggen, dat ze steeds beter hun best beginnen te doen. Het is lastig. Je zit met piloten met een goud omrande voorwaarden. Je zit met Air France met hun goud omrande voorwaarden. En je zit met grond personeel, die vaak de klappen moeten opvangen, dichtbij de consument zit en staat, maar er het minste aan kan doen, dat het niet lekker loopt. Want dat zijn ten alle tijden management beslissingen. Ah ha. Koninklijke Lucht Managers.
  7. MartijnN1932 21 augustus 2016 20:26
    quote:

    ttroo schreef op 21 augustus 2016 18:08:

    Ik vlieg al jaren geen KLM meer. Het is een Hollandse maatschappij. Dus niet service gericht, niet klant vriendelijk duur en arrogant. Koninklijke Lucht Maatschappij. Jammer. Want ik vond ze ooit best goed. Al moet ik zeggen, dat ze steeds beter hun best beginnen te doen. Het is lastig. Je zit met piloten met een goud omrande voorwaarden. Je zit met Air France met hun goud omrande voorwaarden. En je zit met grond personeel, die vaak de klappen moeten opvangen, dichtbij de consument zit en staat, maar er het minste aan kan doen, dat het niet lekker loopt. Want dat zijn ten alle tijden management beslissingen. Ah ha. Koninklijke Lucht Managers.
    KLM is nog altijd beter dan AirFrance, daar zitten echt chagerijnen in het cabine personeel.

    heenweg naar Brazillie met KLM terug met AirFrance, Ik heb mij nog nooit zo geërgerd aan personeel. Mijn dochter van 1 jaar, huilt nooit en was de hele vlucht stil, en die gasten van AirFrance konden niet 1x glimlachen naar die kleine, laat staan dat de melk halverwege de vlucht al op was.

    Nee KLM had nooit samen moeten gaan met AirFrance, maar eerder met Delta o.i.d.

    Ik hoop dat ze ooit nog onder het juk uitgaan komen. inleveren in Nederland, om de Fransen maar te ondersteunen die elk jaar bijna voor 800 miljoen negatieve bijdrage leveren door stakingen etc..
  8. forum rang 9 josti5 22 augustus 2016 17:36
    quote:

    OldAndWise schreef op 22 augustus 2016 12:39:

    Tsja, een oud politicus die vond dat KLM moest samengaan met Air France... geweldige beslissing. /sarc

    Politici zijn meestal goede praters maar besturen is niet hun sterkste kant.
    Het was toch Ajacied van Wijk, die KLM verkwanselde en zelf lekker binnenliep?

    Onlangs was nog in de media te lezen, dat veel vakantiegangers weer kiezen voor de eigen auto, in verband met de terreurdreiging.
    Nou: daar zijn pilotenstakingen bijgekomen, stiptheidsacties, allerlei extra maatregelen 'voor onze eigen veiligheid' (die toch niks uithalen), flinke marechausseetrappen na voor mensen die daardoor hun vliegtuig dreigen te missen en maar gaan lopen: prima reclame om vooral NIET meer te gaan vliegen...

    Qua produktiviteitseisen zal de emmer best overgelopen zijn, kunnen de salarissen van de top fors omlaag ten gunste van het lagere personeel etc., maar bottom-line is er gewoon niks meer aan de luchtvaart te verdienen, mede dank zij de torenhoge belastingtarieven, dus laat men op Schiphol maar flink in eigen staart blijven bijten met allerlei 'terechte' en 'noodzakelijke' acties: dan komt alles goed...
14 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,906 15:43
-0,028 -0,28%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links