Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Heineken stapt in Formule 1

AMSTERDAM (AFN) - Heineken stapt in de Formule 1. De Nederlandse brouwer verbindt haar naam aan de Grand Prix van Monza in Italië van begin september. Volgend jaar dragen drie wedstrijden in de Formule 1 de naam van Heineken.

Dat is donderdag bekend gemaakt in Montreal, waar zondag de Grand Prix van Canada wordt verreden. De Formule 1 en de bierbrouwer geven geen financiële details van de overeenkomst. Naar verluidt is met de deal 220 miljoen euro gemoeid. ,,Het gaat om een van de grootste sponsorcontracten ooit in de Formule 1'', wilde marketingdirecteur Gianluca Di Tondo van Heineken kwijt. ,,Ik verwacht dat dit ons 200 miljoen extra consumenten kan opleveren.''

De komst van Heineken volgt een maand na de zege van Max Verstappen in de Formule 1. Di Tondo hield in het midden of de successen van de talentvolle Nederlander iets met de toetreding tot de Formule 1 te maken hebben. ,,Dit was voor ons het juiste moment om in te stappen'', zei de marketingdirecteur.

Heineken is al prominent aanwezig tijdens de Grand Prix van Canada. De boarding van de autorace kleurt groen en laat de naam van de biergigant in grote letters zien. Het biermerk verschijnt voorlopig niet op de auto's. Het bedrijf sponsort al grote sportevenementen als de Champions League en Rugby World Cup.

Lees over dit aandeel ook

  1. 22 mrt Beursblik: kansen bierbrouwers liggen bij speciaalbier
  2. 14 feb Heineken: Vietnam en Nigeria liggen dwars

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Heineken

Gerelateerd

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 juni 2016 00:16

    Ach ja het is gemakkelijk wat ter zeggen dat toch niet te bewijzen valt. ",,Het gaat om een van de grootste sponsorcontracten ooit in de Formule 1'', wilde marketingdirecteur Gianluca Di Tondo van Heineken kwijt. ,,Ik verwacht dat dit ons 200 miljoen extra consumenten kan opleveren.''".

    Groet, Jonas
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Heineken

89,640 19 apr
+1,640 +1,86%
Premium

Heineken: Vietnam en Nigeria liggen dwars

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links