Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ik weet dat sommigen niet dol zijn op aparte draadjes. Maar het proces rond Nokia HERE kan nog wel wat tijd overheen gaan en anders verdwijnt het in de weekdraadjes. Dus bijgaand een apart draadje over nokia here.
Uit de Nokia conference call van vandaag: Now let me turn HERE and the strategic review that we have announced. We embarked on that process in the context of two developments. The first is that location services are becoming of even greater strategic importance to automotive companies and others; second, it is clear that Nokia's portfolio will become increasingly networks focused once the Alcatel-Lucent transaction closes. In light of these two things, we wanted to take a step back and at least ask the question of whether owning HERE still made sense. Following our review, we could choose to sell HERE in full or in part or we could decide to keep it unchanged from today. No one should assume that there is a predetermined outcome. We are looking for the best solution for Nokia and its shareholders for HERE and its employees and customers. We're in no rush, under no pressure of sale and regardless of the option we choose I have no doubt that the future of HERE is bright. ---------- Financieel: Turning on to HERE, which delivered a strong top-line growth and continued improvement in profitability. As I have commented on previous call, we believe HERE has strong long-term growth prospects and is capitalizing on the trends we see, particularly in the automotive segment. It is really key to driving operating leverage and cash flow generation. In Q1, HERE delivered year-over-year net sales growth of 25% or 17% on a constant currency basis. New vehicle licenses of 3.6 units in the quarter compared to 2.8 million units in the first quarter of 2014 or 29% year-on-year growth. HERE's non-IFRS operating margin of 7.3%, up 250 basis points year-on-year was primarily driven by operating leverage from the higher net sales which more than offset higher non-IFRS operating expenses. Taking into account HERE's performance in Q1, its leading market position as well as positive industry trends, we have narrowed HERE’s 2015 non-IFRS operating margin outlook from between 7% and 12% to between 9% and 12%. ------- Operationeel: Then to HERE, HERE delivered excellent results with significant improvement in both year-over-year sales and profitability. The automotive segment continues to go from strength-to-strength. And shortly after the end of the quarter, I was particularly pleased to see that Jaguar Land Rover has decided to be the first car maker to implement HERE Auto, the industry's leading connected navigation fleet inside its cars. We look forward to seeing how that will be received by drivers this summer. This was a groundbreaking win for HERE; and the team is working very hard to follow that up with more. Other notable activities in the quarter included HERE launching its map app for iPhone users making it available for free download from App Store. To date, the reception has been excellent with the app downloaded a combined 6 million times for both iOS and Android and getting glowing reviews in the process.
Prima initiatief, Justin. AB. Hopelijk blijft dit een inhoudelijk draadje. Even een oude post opnemen van een bericht dat ik hier eerder heb geplaatst en doorgespeeld aan de media (met nog enige latere toevoegingen):Het consortium van Mercedes, BMW en Audi heeft gedreigd over te stappen op een andere kaartenleverancier als Nokia hun kaartendochter HERE niet aan hun verkoopt. Volgens persberichten ligt het bod van de Duitsers dicht bij de boekwaarde van 2 miljard Euro. Volgens berichtgeving in de Wallstreet Journal lijkt er grote interesse voor HERE te bestaan vanuit partijen als Facebook of UBER, waarbij overnameprijzen van 3-6 miljard worden genoemd. Merkwaardig genoeg wordt Microsoft, dat eerder interesse in HERE had, daar niet bij genoemd. Als de Duitsers, goed voor 30% van HERE's huidige inkomsten, hun dreigement uitvoeren dan betekent dat ze kunnen kiezen tussen TomTom en Google als alternatieve kaartleverancier. Google biedt momenteel geen offline kaarten zoals TomTom en in het najaar bleek dat de Duitse automobielindustrie de initiatieven van Google op het gebied van zelf-rijdende auto's met argusogen bekijkt. Bovendien werkt de moedermaatschappij van Audi al nauw samen met TomTom en Bosch aan projecten op het gebied van Highly Automated Driving. Mocht het Duitse consortium dus overstappen op TomTom dan betekent dat een aardverschuiving in kaartenland, waarbij in één keer 24% marktaandeel naar TomTom gaat. Gezien de nagenoeg perfecte schaalbaarheid van het nieuwe kaartproductie en -distributieplatform op NDS-basis zou dit op korte termijn tot een winstexplosie bij TomTom kunnen leiden. De ontwikkeling van de TomTom’s automotive business (en die van HERE) wordt niet altijd goed begrepen door buitenstaanders. Uit de CC bij de Q1-cijfers blijkt dat er gemiddeld 2 jaar zit tussen het sluiten van het contract en het begin van de levering. En die is dan gemiddeld voor 4 jaar. HERE heeft heel veel oude contracten die gaan uitfaseren. Bij de nieuwe tenders is het tegenwoordig heel vaak TomTom die wint. Maar dat zie dus niet per direct in de resultatenrekening. Dat ijlt enkele jaren na. Daar staat tegenover dat je NU al zeker weet dat de automotive divisie, zelfs zonder een extra kaartendeal met de Duitse topmerken, vanaf 2016 sterk zal gaan groeien. Komt zo’n plotselinge overgang voor de kaartcontracten van de Duitse topmerken er door de verkoop van HERE wel dan worden deze normale regels voor gestage opbouw overgeslagen. Want de kaarten van TomTom kunnen per direct als vervanger voor de kaarten van HERE dienen, dankzij het uniforme dataformaat (NDS). Het zou dan gaan om 30% van de 900 miljoen kaartomzet van HERE (=24% van de totale markt), oftewel 270 miljoen. TomTom heeft 225 mln aandelen. Dus dan gaat het om 1,20 Euro/aandeel. Bij een zeer conservatieve K/W-verhouding van 10 zou zo’n move van de Duitsers dus al 12 Euro per aandeel waard zijn. Terwijl de huidige koers rond de 8 Euro is. De schok in kaartenland zou gigantisch zijn. Deze markt zal bovendien nog sterk gaan groeien door hogere “take-rates” (% wagens met ingebouwde navigatie) en mogelijk extra te leveren diensten (verkeersinformatie, navigatieprogrammatuur, cloud-diensten en binnenkort mogelijk ook parkeerondersteuning).
Ook een AB. Het verdienmodel bestaat bij de mobiele apps van Here zeker uit de probes voor hun traffic diensten: (Other notable activities in the quarter included HERE launching its map app for iPhone users making it available for free download from App Store. To date, the reception has been excellent with the app downloaded a combined 6 million times for both iOS and Android and getting glowing reviews in the process.) Toch knap dat Tom2 hier betaalde abonnementen weet te scoren dankzij hun kennelijk superieure traffic services en (straks) real time up to date kaarten. Ben ook benieuwd naar de eventuele mogelijkheid om Here te splitsen, hoe moet je nu Here`s enige asset (de kaarten) splitsen? Zeker ook met een sale & lease back waarbij de automotive contracten naar bijv. Harman gaan.
En nog wat info rond dit thema: Nokia heeft vandaag Q1-cijfers gepresenteerd company.nokia.com/en/news/press-relea... Een interessante passage m.b.t. HERE:HERE's excellent momentum in the automotive sector continued, helping the business deliver 25% year-on-year growth and improved profitability. As we proceed with the strategic review that we announced on April 15, we are considering our options in order to determine what is best for Nokia shareholders and best for HERE. I am very pleased with HERE's performance and firmly believe that it will have a bright future, either with Nokia or with new ownership . Ze suggereren dus dat de verkoop mogelijk toch niet doorgaat. Dat zou er op kunnen wijzen dat de interesse toch minder is dan eerder gesuggereerd. Op zich niet zo vreemd omdat HERE 6000 mensen nodig heeft om de zelfde kaarten te produceren die TomTom met 3000 man produceert. Tot nu toe was dat niet zo’n probleem voor HERE omdat ze in kaarten 80% van de markt hadden. Maar als er in de komende tijd veel autofabrikanten gaan overstappen op TomTom verslechtert de opbrengsten/kosten balans snel voor HERE. Daarnaast heeft TomTom’s verkeersinformatie (files/flitsers) zo’n grote technologische voorsprong dat nagenoeg alle “traffic-contracten” op dit moment naar TomTom gaan. Door HERE in de etalage te zetten geeft Nokia aan dit onderdeel niet meer essentieel te vinden voor hun strategie. En dat terwijl het actief is in een markt met zeer goede toekomstperspectieven. De strategische onzekerheid rond HERE zal zeker als katalysator functioneren voor autofabrikanten om over te stappen op TomTom zodra dat kan. Bij een verkoop aan een Amerikaanse eigenaar kan dat voor de Duitse topmerken (24% van de kaartenmarkt) vrijwel per direct zijn, doordat ze dan waarschijnlijk gebruik kunnen maken van ontbindende voorwaarden in hun huidige contract. Gaat Nokia toch zelf door met HERE dan lijken ze geen betrouwbare strategische partner voor de belangrijke investeringsprojecten die de komende jaren zullen lopen voor Highly Automated Driving (HAD) en Driverless Cars (waaronder taxibots, voor gedeeld “privé openbaar vervoer” in de grote steden). De reeds lopende HAD-samenwerking tussen TomTom, VW en Bosch maakt ondertussen goede voortgang in de lopende HAD-projecten. VW is via Audi in contact met de besluitvormers bij Mercedes en BMW. Audi is bovendien als stunt tijdens de afgelopen CES met een zelfrijdende Audi naar de beurs gekomen die gebruik maakte van TomTom kaarten.autovandaag.nl/autonieuws/11209/zelfr...
nokia, tom2 allemaal de weg kwijt. misschien worden beleggers weer enthousiast als ze 1 ruimtesonde richting pluto lanceren.
Allemaal lle langen verhalen hier boven. Zelf had ik al voorspeld dat het verhaal Nokia Here.Naar de achtergrond zou gaan verdwijnen. En de koers van TomTom hierdoor neerwaartse druk zou gaan krijgen. Volgende week zullen we een verder dalende koers van TomTom gaan zien. Het is jammer,maar het is eenmaal niet anders.
Leeuw 007 Keynote niet goed begrepen zeker ? - Of moet ik de keynote vertalen voor je ? :)xynix schreef op 30 april 2015 11:41 :
Het is gisteren een beetje onder gesneeuwd omdat we niet life mee konden kijken. Maar bekijk voor de gein eens de presentatie van Pieter Geelen (vanaf 7:15, met introductie van Corinne)
www.youtube.com/watch?v=oCPXSY9h9eM DAAR zit de komende jaren het ECHTE grote geld! Wat een ideeën rijkdom. En het platform om die zaken echt mogelijk te maken is grotendeels NU beschikbaar! Inclusief de TomTom Cloud! (=extra verkoopbare dienst!)
Mr. Positive schreef op 1 mei 2015 05:38 :
Leeuw 007
Keynote niet goed begrepen zeker ?
- Of moet ik de keynote vertalen voor je ? :)
[...]
Hoef niet te kijken. Omdat dit nieuws is voordat Nokia met de berichten kwam. Dat ze Here meschien wel houden.
Mijn idee hierbij is.. Nokia probeert op voorhand zoveel mogelijk mysterie te kweken om de prijs zo hoog mogelijk op te drijven.
Een oproep aan een ieder: dit zou een informatief draadje moeten zijn. Kunnen jullie alsjeblieft voor je op verzenden drukt even nadenken of je informatie deelt of begint te "chatten". Voor dat laatste is de weekdraad. Alvast dank voor de medewerking. Moderator Henk, ik denk dat je iedereen een enorm plezier zou doen als je dit draadje bij wijze van experiment zeer strikt modereert en alle "bagger posts" zo snel mogelijk weer verwijderd. Als je dat echt een keer zou willen proberen (zet er desnoods als waarschuwing bij dat dit een "moderated" draadje is) dan mag je deze post ook per direct weer verwijderen. Ik ben bang dat wanneer je het "geneuzel" laat doorwoekeren dat de harde kern van posters wel eens alternatieven zouden kunnen gaan ontwikkelen die wel strikt gemodereerd kunnen worden. Iedereen die meeleest is in no time alle inhoudsloze posts meer dan zat. Ik hoop van harte dat je open staat voor zo'n initiatief en het bijzonder zou waarderen wanneer er nog maar één plaats overblijft voor oeverloos spammen: de weekdraad.
blijf het vreemd vinden dat de CEO van Nokia 2 gedachtes heeft mbt HERE houden of wegdoen dan kom je niet sterk over maar aangezien ze Alcatel gekocht hebben weet ik wel zeker dat ze geld nodig hebben maar dat gaat hij natuurlijk niet zeggen want dan gaan kopers de prijs drukken ben er van overtuigd dat het voor minstens 4 miljard Euro verkocht wordt en TomTom daardoor de 10 binnen no time gaat passeren
"or we could decide to keep it unchanged from today" Vrij vertaald: dus niet verkopen! heel vreemd allemaal. Het is nu ruim 2 weken geleden sinds de aankondiging, geen namen, geen prijzen, geen vervolgtrajecten, helaas helemaal niets.....
Volgens bijgaand artikel wordt ook Samsung in toenemende mate gedwongen zich agressiever op te stellen teneinde niet te verzinken in irrelevantie. Zie niet in dat de gesuggereerde aankoop van Sony of Sharp het bedrijf kan helpen. Wellicht dat het bedrijf toch een gooi gaat doen naar Here?www.bloombergview.com/articles/2015-0...
Goedemorgen Xynix, Is er een manier dat ik met jou contact kan opnemen, zodat ik mijn idee aan je kan uitleggen. Groet, Tech
tech schreef op 1 mei 2015 09:00 :
Goedemorgen Xynix,
Is er een manier dat ik met jou contact kan opnemen, zodat ik mijn idee aan je kan uitleggen.
Groet,
Tech
Hi-tech ;-) Kun je aangeven in welke richting het gaat? Ik heb contacten via de "openbare" email-accounts van bijvoorbeeld martinmartin (martinheuvel@hotmail.com) of meryntje (backer.prorail@gmail.com). Realiseer je wel dat we zeer voorzichtig zijn met onze privacy en dat we nul ruimte geven aan "bullshit". Echte goede ideeën zijn uiteraard van harte welkom. Een aantal mensen die elkaar al lang kennen van dit forum, en die wel zo'n beetje weten wat voor vlees ze in de kuip hebben, wisselen wel eens informatie met elkaar uit zonder de anonimiteit onnodig te doorbreken. Ik denk wel dat dit clubje totaal allergisch is voor het gezeik dat we hier voortdurend zien langskomen. De beste manier om serieus genomen te worden is door veel constructieve bijdragen te leveren aan dit forum en je te beperken qua spam-posts (ja, dat geldt ook voor Xynix in ADHD-mode!).
Grapje mislukt. Had een leuke advertentie geweest... -/-/-/ Uw advertentie werd via de kwaliteitscontrole verwijderd van de AutoScout24 website, aangezien er verschillende elementen niet samenhangend zijn. Uw advertentie: Volkswagen Golf Variant 1.4 Turbo 16v TSI Comfortline, gereden 100.000.000km, vraagprijs 4,5 miljard EUR
xynix schreef op 1 mei 2015 09:23 :
[...]
Hi-tech ;-)
Kun je aangeven in welke richting het gaat? Ik heb contacten via de "openbare" email-accounts van bijvoorbeeld martinmartin (martinheuvel@hotmail.com) of meryntje (backer.prorail@gmail.com).
Realiseer je wel dat we zeer voorzichtig zijn met onze privacy en dat we nul ruimte geven aan "bullshit". Echte goede ideeën zijn uiteraard van harte welkom. Een aantal mensen die elkaar al lang kennen van dit forum, en die wel zo'n beetje weten wat voor vlees ze in de kuip hebben, wisselen wel eens informatie met elkaar uit zonder de anonimiteit onnodig te doorbreken.
Ik denk wel dat dit clubje totaal allergisch is voor het gezeik dat we hier voortdurend zien langskomen. De beste manier om serieus genomen te worden is door veel constructieve bijdragen te leveren aan dit forum en je te beperken qua spam-posts (ja, dat geldt ook voor Xynix in ADHD-mode!).
Xynix, Justin, Wiesje en alle andere serieuze posters, vergeet alsjeblieft niet dat er hier ook veel serieuze meelezers zijn die jullie bijdragen zeer op prijs stellen. Ik zou het betreuren als jullie je door een paar trollen laten ontmoedigen om op dit forum te posten. grt Chiel.
*Justin* schreef op 1 mei 2015 09:40 :
Grapje mislukt. Had een leuke advertentie geweest...
-/-/-/
Uw advertentie werd via de kwaliteitscontrole verwijderd van de AutoScout24 website, aangezien er verschillende elementen niet samenhangend zijn.
Uw advertentie:
Volkswagen Golf Variant 1.4 Turbo 16v TSI Comfortline, gereden 100.000.000km, vraagprijs 4,5 miljard EUR
Leuk bedacht ;-)
moneymaker schreef op 1 mei 2015 08:22 :
blijf het vreemd vinden dat de CEO van Nokia 2 gedachtes heeft mbt HERE
houden of wegdoen
dan kom je niet sterk over
maar aangezien ze Alcatel gekocht hebben weet ik wel zeker dat ze geld nodig hebben maar dat gaat hij natuurlijk niet zeggen want dan gaan kopers de prijs drukken
ben er van overtuigd dat het voor minstens 4 miljard Euro verkocht wordt
en TomTom daardoor de 10 binnen no time gaat passeren
Ze spelen gewoon een beetje hard to get. Lijkt me prima voor de prijs. Eerst partijen lekker maken nu het qua M&A zo hot is, partijen uitnodigen om te bieden, outlook van here nu voor tweede keer verhoogd. Geruchten via media verspreiden. De timing is goed want de kleintjes zijn nu wel verkocht; bijvoorbeeld een specialist als decarta door uber gekocht. En nu de marktgroei bewezen is met goede cijfers, gaat de prijs ook omhoog, nu al minimaal 3 miljard. Prima dus maar hou er ook rekening mee dat het snel kan gebeuren maar ook tot de zomer kan duren.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)