Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

The hydrogen community

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. nobahamas 28 april 2015 22:37
    Ontleding van water in waterstof en zuurstof verschoond de aarde omdat er in dit proces een energie vrijkomt die fossiele brandstoffen kan vervangen.
    Met name het vervangen van de brandstoffen die verbruikt worden voor onze mobiliteit, en onze energievoorziening wanneer er onvoldoende wind en zon is om ons van energie te voorzien.
    De ontleding kost veel energie (lees elektriciteit)
    De opslag kost ook veel elektriciteit (koeling)
    Bij ontleding komt er ook zuurstof vrij wat in onze atmosfeer welkom is om de CO2 waarde te verminderen.

    Alle doorbraken die het proces kunnen verbeteren.
    Alle projecten die ons iets kunnen leren zijn welkom.

    In Denemarken is een project gestart:
    www.dac.dk/en/dac-cities/sustainable-...

    In de USA is er een doorbraak, waarbij is aangetoond dat de winning van waterstof uit water middels een bijzondere katalysator minder energie verlangt.
    www.bath.ac.uk/research/news/2015/04/...

  2. [verwijderd] 29 april 2015 09:38
    waterstof is opslag en maakt de energie transporteerbaar, het is geen energiebron.

    de zuurstof die vrij komt wordt ook weer verbrand bij gebruik dat is dus geen argument. Opslag is nog steeds problematisch maar daar zit verandering in?

    de bos
    PS waarom een nieuw draadje in de oude is alles toch al wel gezegd? en ontwikkelingen zijn makkelijker te volgen
  3. nobahamas 29 april 2015 12:08
    quote:

    de bos schreef op 29 april 2015 09:38:

    waterstof is opslag en maakt de energie transporteerbaar, het is geen energiebron.

    de zuurstof die vrij komt wordt ook weer verbrand bij gebruik dat is dus geen argument. Opslag is nog steeds problematisch maar daar zit verandering in?

    de bos
    PS waarom een nieuw draadje in de oude is alles toch al wel gezegd? en ontwikkelingen zijn makkelijker te volgen
    Bij de winning van waterstof uit water komt er zuurstof vrij.
    In een brandstofcel waar waterstof wordt omgezet naar water (en waarbij dus elektriciteit vrijkomt) wordt niets verbrand.
    Anode: H2 = 2H+ + 2e-
    Kathode: O2 + 2H+ + 2e- = H2O
    Gehele cel: 2H2 + O2 = 2H2O + energie (elektriciteit en warmte)
    google eens op brandstofcel.
  4. [verwijderd] 29 april 2015 12:46
    Brandstof cellen zijn heel mooi
    Daarin zit een platina membraan wat de waterstof in electriciteit omzet
    Zo mooi zelfs dat er nu al een aantal onderzeeboten zijn die hiermee werken
    Veel mooier en schoner dan kern onderzeeers

    Voor zo een onderzeeboot maakt het niet uit dat de brandstofcel heel erg duur is
  5. san marco 29 april 2015 12:58
    Waterstofgas is een broeikasgas

    Maken, transport, opslag en gebruik van waterstof geeft lekkage

    Waterstof is een zeer permeabele gas en diffundeert hoog naar de stratosfeer waar het door UV licht radicaliseert.

    Waterstof radicalen zijn zeer schadelijk voor metaal en mens.

    Waterstofgas = NIET DOEN
  6. [verwijderd] 29 april 2015 13:11
    Eigelijk is dus die schone auto een complete hoax
    De auto is zo schoon als de brandstof die er in gaat
    Het slaat dus nergens op om een katalisator in de uitlaat te maken
    Als je er ook schone brandstof in kunt doen

    Maar de staat/politiek wil dat dus niet
    Omdat ze dan per ommegaande opgeblazen worden
    Tsja, het schone milleu wordt dus gewoon tegen gehouden
    Eigenlijk zouden ze dus daar wat aan moeten doen

    En ons niet laten rijden op vieze brandstof, omdat dat niet zo explosief is

    Wat zou kunnen is dat elke auto verbonden is met internet
    En dat elke getankte hoeveelheid ammonia (of anders) gebruikt moet worden voor vervoer, zo niet gaan er alarmbellen
    N sluitend systeem

    ps, als je niet wil dat ik je hele draadje vol kalk zeg je het maar
  7. [verwijderd] 3 mei 2015 21:27
    Hier een heel uitgebreide blog van een NL ervaringsdeskundige over (waterstof-) brandstofcel auto's.
    (deel 1) ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/w...
    (deel 2) ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11493/w...
    (deel 3) ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11556/w...
    (deel 4) ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11572/w...
  8. nobahamas 3 mei 2015 22:18
    quote:

    bowski schreef op 3 mei 2015 21:27:

    Hier een heel uitgebreide blog van een NL ervaringsdeskundige over (waterstof-) brandstofcel auto's.
    (deel 1) ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/w...
    (deel 2) ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11493/w...
    (deel 3) ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11556/w...
    (deel 4) ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11572/w...
    Dank Bowski, Ik lees nu deel drie
    Een waanzinnige bron van informatie.
    Ik denk dat ik een groot deel van mijn "veronderstellingen" moet bijstellen.

  9. nobahamas 3 mei 2015 23:44
    Alles gelezen, en heel veel veronderstellingen bijgesteld.
    Mobiliteit in combinatie met brandstofcellen is nog ver weg voor grote schaal.
    Voor grote stationaire installaties, als back-up voor energiecentrales bijvoorbeeld zijn er wel kansen (solar / wind / waterkracht / etc.).

    De stukken zijn echt het lezen waard!
    Dank Bowski!
  10. forum rang 10 voda 4 mei 2015 21:01
    First Power-to-Gas Projects in U.S. Launched

    Southern California Gas Co., the National Renewable Energy Laboratory (NREL), and the National Fuel Cell Research Center (NFCRC) have teamed up to launch the first power-to-gas demonstration projects in the U.S. The two facilities will be located at the NFCRC at the University of California, Irvine and at NREL headquarters in Golden, Colo.

    Power-to-gas technology involves using electrolysis to convert water to hydrogen, and a methanation process to combine hydrogen with carbon dioxide to generate synthetic methane. The approach has drawn attention as a means of storing excess renewable energy in a way that would leverage existing natural gas infrastructure and generation. Rather than storing overgeneration as electricity, it would be converted to methane and injected into natural gas pipelines, potentially allowing storage of far more energy than is currently possible with other non-hydro energy storage methods.

    Around 20 to 30 power-to-gas projects are in development or have been launched in Germany and elsewhere in Europe, but deployed systems are small (<10 MW) and the economics of large-scale methanation are uncertain—synthetic methane is still far more expensive than natural gas. The NREL and NFCRC projects will assess both methanation technologies and the feasibility of using natural gas infrastructure to store excess renewable energy.

    California was chosen for one project site in part because of the state’s large renewable energy mandate—potentially increasing to 50% by 2030—and its recent mandate to deploy 1.3 GW of energy storage by 2020.

    “As we reach high levels of renewable energy on the grid, storing the electricity generated by solar power and other variable energy sources will help unlock greater use of these renewable resources,” Martha Symko-Davies, NREL’s director of partnerships for energy systems integration, said. “This project will examine a unique way to reduce the capital cost of energy storage.”

    Initial project results are expected by the end of 2015.

    —Thomas W. Overton, JD is a POWER associate editor (@thomas_overton, @POWERmagazine).
  11. nobahamas 4 mei 2015 22:50
    Dank Voda, in dezelfde lijn, Hydrgenics in Duitsland:

    Hydrogenics Achieves Major Milestone With Successful Completion of Factory Acceptance Testing of World's Most Powerful and Power-Dense PEM Electrolyzer

    GLADBECK, Germany, May 4, 2015 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hydrogenics Corporation (Nasdaq:HYGS) (TSX:HYG) ("Hydrogenics" or "the Company"), a leading developer and manufacturer of hydrogen generation and hydrogen-based power modules, today announced that the Company's 1.5 megawatt PEM electrolyzer system successfully passed factory acceptance testing at its facility in Gladbeck, Germany, as witnessed by representatives from E.ON. At the core of this application is a single 1500E PEM electrolyzer stack rated for 1.5 megawatts of continuous power. The system will be delivered to E.ON's Reitbrook site in Hamburg, Germany as part of a Power-to-Gas hydrogen injection plant that will use excess renewable energy.

    "This is a major technology and engineering milestone for us and one that will form the backbone of Hydrogenics' Power-to-Gas capability for years to come," said Joseph Cargnelli, CTO and co-founder of Hydrogenics. "When it comes to utility-scale energy storage, cost and size matters. In developing the 1500E stack platform, we focused on cost reduction through technology innovation and scale in order to deliver substantially reduced plant size and cost while improving the customer's deployment flexibility. As the market leader in electrolysis, we have raised the bar yet again. This single 1.5MW stack delivers a power density of 4000 watts/litre -- a new industry benchmark."

    The Power-to-Gas plant, backed by a consortium of German companies and scientific organizations, is expected to begin operation by mid-2015. Funding has been provided by Germany's National Innovation Program (NIP) for hydrogen and fuel cell technology, under the auspices of the country's Federal Ministry of Transport, Buildings and Urban Affairs in coordination with the National Organization of Hydrogen and Fuel Cell Technology (NOW).
    globenewswire.com/news-release/2015/0...
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 884,07 0,00%
EUR/USD 1,0611 -0,13%
FTSE 100 7.965,53 -0,38%
Germany40^ 17.893,90 -0,74%
Gold spot 2.386,29 +0,13%
NY-Nasdaq Composite 15.885,02 -1,79%

Stijgers

ASMI
+3,18%
ADYEN NV
+1,97%
SIGNIF...
+1,76%
INPOST
+1,48%
Aegon
+1,47%

Dalers

Alfen ...
-11,99%
ForFar...
-7,53%
Nedap ...
-5,29%
Kendrion
-5,10%
EBUSCO...
-3,41%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links