Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

Sensor & Report API

43 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 januari 2015 22:30
    Persbericht van vanmorgen was niet toevallig getimed. Het was namelijk de connected driver conference is Brussel (door gpsbusinessnews georganiseerd) waar de maps baas van TomTom, Charles Cautley een van de sprekers was. Zie volgende post.

    ----------

    ~People can now share map feedback faster via any connected device~

    Amsterdam, 28 January, 2015 – TomTom (TOM2) today launches its Map Input Tracker API, a new map feedback tool that business customers can easily integrate into their existing products and services. The API enables end-users to share map feedback quickly via their smartphone, tablet, laptop or in-dash navigation unit to contribute to high-quality maps.

    “With the launch of our new Map Input Tracker API, we give people the chance to share map feedback, through any connected device, wherever they are,” says Charles Cautley, Managing Director of TomTom Maps. “This API enables TomTom to shorten the time between detecting changes in the real world and updating a customer’s map.”

    TomTom is a global leader in smart mapmaking, and one of the first to use crowd sourcing to detect map changes. The launch of this Map Input Tracker API, combined with the recent launch of MultiNet-R, means TomTom can now deliver high quality, real-time map updates to customers faster than any other mapmaker on the market.

    Contacts
    Investors/Analysts: Bisera Grubesic, +31 (0)20 757 5194, ir@tomtom.com
    Media: TomTom Press Office, +31 (0)20 75 78 432, tomtom.pr@tomtom.com

    About TomTom
    TomTom (TOM2) empowers movement. Every day millions of people around the world depend on TomTom to make smarter decisions. We design and develop innovative products that make it easy for people to keep moving towards their goals. Best known for being a global leader in navigation and mapping products, TomTom also creates GPS Sport Watches, as well as state-of-the-art fleet management solutions and industry leading location based products.

    Our business consists of four customer facing business units: Consumer, Automotive, Licensing and Telematics. Founded in 1991 and headquartered in Amsterdam, we have 4,000 employees worldwide and sell our products in over 43 countries.
  2. [verwijderd] 28 januari 2015 22:30


    Kijk je naar zijn slide dan heet het geen "Map Input Tracker" maar een 'sensor & report API' . pbs.twimg.com/media/B8cGxsVIEAAabjZ.j...

    Wat is het verschil? Nogal groot denk ik.

    Een crowd sourcing tool betekent nu niet alleen dat de consument zodra hij een wegwijziging ziet, dat kan doorgeven. De API heeft namelijk ook toegang tot sensoren van de auto en geeft die informatie realtime door aan TomTom, voor automatische herkenning van veranderingen. Uiteraard moet de betreffende auto van sensoren voorzien zijn, maar dat worden er steeds meer. Die van mij heeft ze ook, voor o.a. verkeersbordherkenning en auto cruise control.

    Indien deze API in jouw toekomstige auto actief is, neemt je auto (deels) de rol over van de TomTom camerawagens over. Als Volkswagen deze API gaat gebruiken (vanuit hun research partnership) dan heeft TomTom ineens miljoenen camerawagens op de weg rijden. Ga dan maar eens kijken wie het snelst een waarheidsgetrouwe realtime map heeft.

    Google kan dat niet, de informatie die ze heeft is gelimiteerd tot het aantal eigen camerawagens, veel streetview beelden zijn ook jaren oud. En Nokia ook niet; hebben deze technologie niet. Er ontstaan ook allerlei nieuwe toepassingsmogelijkheden, zoals automatische detectie van vrije parkeerplaatsen. Om maar iets te noemen.
  3. [verwijderd] 28 januari 2015 22:39
    quote:

    Natte krant schreef op 28 januari 2015 22:36:

    Heel mooi maar gaat nog wel even duren voor dat dit concept geimplementeerd is denk ik mn het gebruik door VW.
    De API is er nu en de auto's met sensoren zijn er nu ook. Het is dus eerder een zaak van willen dan kunnen. TomTom en VW hebben een gezamenlijk doel. Dus ik denk dat er niet veel tijd overheen hoeft te gaan.

    Het leuke is dat een Google niet de relaties in de auto-industrie heeft om informatie van sensoren van automerken in handen te krijgen, bij Google is men toch eerder angstig dan bij TT. En Nokia kan dit niet. Is dus weer een stap voorsprong.
  4. [verwijderd] 28 januari 2015 22:40
    quote:

    moneymaker schreef op 28 januari 2015 22:38:

    positief nieuws maar morgen wel een negatieve koers en daar gaat het om
    En misschien ook wel overmorgen een negatieve koers, wie zal het zeggen. Leuk is dat niet, maar TomTom zelf vaart wel een goede koers. En dat zal toch vroeg of laat een keer uitbetaald moeten worden. Uiteraard graag in klinkende munt voor beleggers en niet alleen mooi op papier.
  5. [verwijderd] 28 januari 2015 22:48
    Justin je trekt uit elke hoek wel mooie verhaaltjes
    je schrijft het op of het allemaal zo is
    zo werkt het niet
    de positiviteit is zwaar overdreven
    als het allemaal goede zaken zijn had die koers allang opgelopen
    je ziet volledig over het hoofd wat er NU gebeurt
    er is totaal geen vertrouwen in dit aandeel
    ga daar nou eens tijd instoppen
    pluis uit waarom
    in plaats van uit te pluizen wat je nou weer voor positief nieuws neer kunt zetten
    ik ben dit aandeel dit management dit beleid helemaal zat
    ik ga naar de aandeelhoudersvergadering in april en ga er vol in met vragen
    ben dit aandeel echt verschrikkelijk zat
    uitstappen nu is geen optie
    maar ik verzeker jullie: liever vandaag nog dan morgen een bod op dit dramaaandeel
  6. [verwijderd] 28 januari 2015 22:51
    quote:

    moneymaker schreef op 28 januari 2015 22:38:

    positief nieuws maar morgen wel een negatieve koers en daar gaat het om
    Ik denk dat er morgen een heel negatieve koers komt MM maar dat ligt dan niet aan TT maar aan de malaise met Griekenland. De AEX future staat nu al op min 1,1%
  7. [verwijderd] 28 januari 2015 22:55
    quote:

    moneymaker schreef op 28 januari 2015 22:48:

    Justin je trekt uit elke hoek wel mooie verhaaltjes
    je schrijft het op of het allemaal zo is
    zo werkt het niet
    de positiviteit is zwaar overdreven
    als het allemaal goede zaken zijn had die koers allang opgelopen
    je ziet volledig over het hoofd wat er NU gebeurt
    er is totaal geen vertrouwen in dit aandeel
    ga daar nou eens tijd instoppen
    pluis uit waarom
    in plaats van uit te pluizen wat je nou weer voor positief nieuws neer kunt zetten
    ik ben dit aandeel dit management dit beleid helemaal zat
    ik ga naar de aandeelhoudersvergadering in april en ga er vol in met vragen
    ben dit aandeel echt verschrikkelijk zat
    uitstappen nu is geen optie
    maar ik verzeker jullie: liever vandaag nog dan morgen een bod op dit dramaaandeel
    Ik wilde vooraf al in dit draadje zetten dat ik hoopte geen reacties te krijgen over dagkoersen. Die kunnen namelijk prima in de dagdraad. Maar ik wil je ook niet afpoeieren, dus nu 1 maal een normaal en simpel antwoord. Die zet ik echter in de dagdraad.
  8. [verwijderd] 28 januari 2015 23:00
    Ja Jan 2015 wordt een lastig jaar qua beurssentiment. Zeer volatiel. De fondsen in de Dow staan er ytd niet best voor muv Farma en nog een enkele corp.
    Ook TT zal denk ik daarom ook niet echt veel hoger gaan komen.
    Ben benieuwd als de kerstboom staat of ik deze post met droge ogen nog kan teruglezen.
    Nou jongens trusten ik ga nu Yvon eens even verwennen.
  9. [verwijderd] 28 januari 2015 23:05
    Justin je kijkt weer een jaar verder maar dat doen we elk jaar
    heb je nou zelf niet door dat jij gewoon niet WILT inzien dat er
    meer aan de hand is dan alleen shorters
    waarom stappen ze in TOMTOM als jij al 1000000 maal hebt gezegt hoe geweldig de toekomst is voor dit bedrijf
    waarom een conservatieve outlook geven? op basis waarvan?
    om de koers te drukken voor een EXIT
    waarom conservatief als het allemaal zo goed gaat
    dat is toch een CEO van lik me neus
    altijd behoudend
    nooit cijfers bij orders
    alles is sneaky alles is onduidelijk
    echt ik zeg dat hier nare spelletjes achter de schermen aan de hand zijn
    op 24 april ga ik er vol in
    zelf antwoord op een mail krijg ik niet
    morgen 100% zeker weer met VEB in gesprek
  10. [verwijderd] 28 januari 2015 23:05
    quote:

    moneymaker schreef op 28 januari 2015 22:48:

    Justin je trekt uit elke hoek wel mooie verhaaltjes
    je schrijft het op of het allemaal zo is
    zo werkt het niet
    de positiviteit is zwaar overdreven
    als het allemaal goede zaken zijn had die koers allang opgelopen
    je ziet volledig over het hoofd wat er NU gebeurt
    er is totaal geen vertrouwen in dit aandeel
    ga daar nou eens tijd instoppen
    pluis uit waarom
    in plaats van uit te pluizen wat je nou weer voor positief nieuws neer kunt zetten
    ik ben dit aandeel dit management dit beleid helemaal zat
    ik ga naar de aandeelhoudersvergadering in april en ga er vol in met vragen
    ben dit aandeel echt verschrikkelijk zat
    uitstappen nu is geen optie
    maar ik verzeker jullie: liever vandaag nog dan morgen een bod op dit dramaaandeel
    MM je lijkt wel een beetje overstuur, verliezen is niet leuk, maar om dat af te reageren op iemand die iets snapt waartoe je zelf misschien niet in staat bent, lijkt mij wat ver gaan.

    Ik verwonder mij er elke keer weer over dat Justin zaken vanuit een heel andere invalshoek kan bekijken dan ik, of jij en ik kunnen bedenken. De tech wereld is een heel lastige, ze zeggen weleens " als je de materie niet snapt, beleg er niet in" !

    Deze regel geldt misschien voor jou, zoek een fonds waar je in thuis bent! En fijn dat je ook naar de vergadering gaat, ik ook en ik vind het altijd leuk om andere beleggers te ontmoeten.

    Ik maak altijd mijn verlanglijstje met vragen, gooi jij het er altijd zo uit zoals je hier post?

    Welterusten,

    Tini
  11. harrysnel 28 januari 2015 23:08
    quote:

    *Justin* schreef op 28 januari 2015 22:30:

    Kijk je naar zijn slide dan heet het geen "Map Input Tracker" maar een 'sensor & report API' . pbs.twimg.com/media/B8cGxsVIEAAabjZ.j...

    Wat is het verschil? Nogal groot denk ik.

    Een crowd sourcing tool betekent nu niet alleen dat de consument zodra hij een wegwijziging ziet, dat kan doorgeven. De API heeft namelijk ook toegang tot sensoren van de auto en geeft die informatie realtime door aan TomTom, voor automatische herkenning van veranderingen. Uiteraard moet de betreffende auto van sensoren voorzien zijn, maar dat worden er steeds meer. Die van mij heeft ze ook, voor o.a. verkeersbordherkenning en auto cruise control.

    Indien deze API in jouw toekomstige auto actief is, neemt je auto (deels) de rol over van de TomTom camerawagens over. Als Volkswagen deze API gaat gebruiken (vanuit hun research partnership) dan heeft TomTom ineens miljoenen camerawagens op de weg rijden. Ga dan maar eens kijken wie het snelst een waarheidsgetrouwe realtime map heeft.

    Google kan dat niet, de informatie die ze heeft is gelimiteerd tot het aantal eigen camerawagens, veel streetview beelden zijn ook jaren oud. En Nokia ook niet; hebben deze technologie niet. Er ontstaan ook allerlei nieuwe toepassingsmogelijkheden, zoals automatische detectie van vrije parkeerplaatsen. Om maar iets te noemen.
    Helemaal mee eens dat het nieuws vandaag van belang is. VW en TT hebben een gemeenschappelijk doel: HAD. VW kan met de sensoren aan auto de kwaliteit van de TT kaarten een boost geven. TT heeft software matig nu een stap gezet waartoe Nokia Here wellicht vanuit technische achterstand niet toe in staat is. VW heeft ook niet voor niets TT verkozen boven Nokia Here; haar oude leverancier. Dat TT nu de Maps gaat leveren voor VS is een logische stap vanuit de samenwerking. VW laat zoveel mogelijk auto's rijden met sensoren + TT Maps en dat levert op korte termijn ook nog eens contracten op voor TT. Het HAD traject is lang maar indirect dus nu al extra omzet. Exact wat Goddijn aangaf tijdens webcast. Dat het overstappen van VW tijd kost en de PR "gevoelig ligt" dat maakt niet uit voor langere termijn. Hoe TT de contracten in cijfers verwerkt is boekhoudkundige keuze waar we met zijn allen doorheen kunnen prikken.

    Fijn dat er op dit forum verder gedacht wordt dan "waan van de dag". Koersen kunnen alle kanten op en iedereen is prima in staat zelf te kijken of het rood, groen of blauw is. Het altijd maar koppelen van de koers van het aandeel aan prestaties van het bedrijf/CEO is totaal onzinnig. Tig factoren bepalen koers van het aandeel. Prestatie van het bedrijf is slechts de rode draad waar koers rond fluctueert. Shorters, wel/geen dividend, Griekenland, valuta .... ook morgen kan de koers alle kanten op. Maakt mij niets uit. Justin dank voor de (in mijn ogen) steeds waardevolle postings!

    Edit: ik lees nu pas je verdere postings in dit draadje. Staat exact in wat ik bedoel inclusief het "liever in een ander draadje geklaag over koers":).
  12. [verwijderd] 28 januari 2015 23:12
    ik geef het op op dit forum
    wat een bord hebben sommige voor hun kop
    als het aandeel op 3 staat straks staan ze nog vooraan in de rij om TomTom
    op te hemelen
    sorry hoor maar het gaat me nu echt te ver
    ik praat met positivo's die het verschil niet zien tussen realiteit en actualiteit
  13. [verwijderd] 28 januari 2015 23:26
    quote:

    moneymaker schreef op 28 januari 2015 23:12:

    ik geef het op op dit forum
    wat een bord hebben sommige voor hun kop
    als het aandeel op 3 staat straks staan ze nog vooraan in de rij om TomTom
    op te hemelen
    sorry hoor maar het gaat me nu echt te ver
    ik praat met positivo's die het verschil niet zien tussen realiteit en actualiteit
    . De realiteit is niet de koers van nu. Als je Justin goed leest zie je dat hij een visie heeft die hij goed onderbouwt. Natuurlijk zal hij niet altijd gelijk hebben maar hij probeert ook nooit zijn gelijk te halen. De Factor "tijd" is voor hem anders dan die van jou. Ik ben het soms ook spuug zat maar ik kan hem niet berichten onwaarheden te posten en bijdoet zeker niet aan stemmingmakerij. Je schrijft dat voor jou nu uitstappen geen optie is omdat je dan teveel verliest. Dus wacht het dan eens rustig af en later zal je oogsten.
  14. [verwijderd] 28 januari 2015 23:32
    We wisten trouwens al dat TomTom hiermee bezig was, want onderstaande quote komt uit de toelichting op de laatste kwartaalcijfers.

    "we werken met de autoindustrie samen om te kijken hoe we de sensoren die in de auto zitten kunnen verbinden aan de kaart voor het automatisch herkennen van veranderingen op de weg en voor het geven van alerts bij ongevallen. En sommige resultaten zijn behoorlijk interessant en veelbelovend"

    seekingalpha.com/article/2615195-tomt...

    Maar nu is er dus ook concrete software gelanceerd en gepresenteerd vandaag ten overstaan van de aanwezigen, waaronder: PSA Peugeot Citroen, Toyota, Daimler, Mazda, BMW, Renault, Harman, Bosch, INRIX, DeCarta, diverse Tier1's en Tier2's, aandelen analisten en investeerders. Grote afwezige: Nokia.
43 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links