Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

20 okt t/m 27 okt......week voor de cijfers

500 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 nr36 20 oktober 2014 09:56
    Wetsvoorstel voor grootschalige tests met zelfrijdende auto's
    Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft een wetsvoorstel ingediend om grootschalige tests met zelfrijdende auto's mogelijk te maken.
    Wetsvoorstel voor grootschalige tests met zelfrijdende auto's Foto: AFP

    Het wetsvoorstel wordt binnenkort naar de Tweede en Eerste Kamer gestuurd en staat momenteel ter consultatie online.

    De nieuwe wet zou er voor zorgen dat sneller en eenvoudiger grote tests met zelfrijdende voertuigen kunnen worden uitgevoerd. De RDW krijgt de bevoegdheid om testritten goed te keuren.

    Momenteel is het zo dat er bij de keuring van een auto naar standaardonderdelen moet worden gekeken. Dat is volgens de minister beperkend en vertragend omdat veel van de zelfrijdende voertuigen al goedgekeurde auto's zijn met kleine aanpassingen.

    Onder de nieuwe wet kan de RDW testen op maat uitvoeren en in overleg met wegbeheerders sneller grote tests mogelijk maken door de meest geschikte locaties uit te kiezen.

    Voortrekkersrol

    Schultz gaf eerder al aan dat ze wil dat Nederland een voortrekkersrol krijgt bij de ontwikkeling van zelfrijdende auto's. Volgens de ministerie kunnen voertuigen die in een treintje rijden en met elkaar en met verkeerscentrales communiceren een positieve bijdrage leveren aan de doorstroming van het verkeer, de verkeersveiligheid en het milieu.

    De meeste autofabrikanten voorspellen in 2020 zelfrijdende auto's aan consumenten te gaan verkopen. Ook partijen als Google werken aan zelfrijdende auto's.

    Nederlandse tests

    In Nederland zijn al diverse aanvragen voor grootschalige testritten binnen. TNO, vrachtwagenfabrikant DAF, havenbedrijf Rotterdam en Transport en Logistiek Nederland (TLN) willen in het voorjaar starten met proeven waarbij vrachtwagens in een treintje gaan rijden.

    TLN wil bovendien in het najaar van 2015 samen met Scania een demonstratie van zelfrijdende vrachtwagens geven en de provincie Gelderland en de Wageningen Universiteit bekijken de mogelijkheden voor een test in 2015 met zelfrijdende auto's tussen het station Ede-Wageningen en het campusterrein van de universiteit.

    Het bredere initiatief Dutch Automated Vehicle Initiative (DAVI) van onder meer de TU Delft, TNO en Toyota heeft plannen voor grote tests in 2016. De sector kan nog tot 14 november feedback geven op het wetsvoorstel.

    www.nu.nl/gadgets/3907621/wetsvoorste...
  2. [verwijderd] 20 oktober 2014 10:08
    quote:

    nr36 schreef op 20 oktober 2014 09:56:

    Wetsvoorstel voor grootschalige tests met zelfrijdende auto's
    Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft een wetsvoorstel ingediend om grootschalige tests met zelfrijdende auto's mogelijk te maken.
    Wetsvoorstel voor grootschalige tests met zelfrijdende auto's.

    [knip]

    www.nu.nl/gadgets/3907621/wetsvoorste...
    Dit is nu een bericht waar ik erg blij van kan worden. Proactief zorgen dat we in Nederland serieus werk kunnen maken van broodnodige innovatie. Chapeau, kabinet! En stop AUB niet hier maar bij nadenken hoe we deze kans voor de BV Nederland (in samenwerking met de Duitsers/Fransen) zo goed mogelijk kunnen benutten.

    Bijvoorbeeld research budgetten/subsidies voor de wat verder liggende onderwerpen langs dit pad. De toekomst wordt VANDAAG gemaakt. Maar dan moet je er wel VANDAAG mee bezig zijn. Laat het doorsukkelen in het verleden maar over aan meneer Hollande!
  3. [verwijderd] 20 oktober 2014 12:11
    quote:

    moneymaker schreef op 20 oktober 2014 11:55:

    er komt nu echt upwaartse beweging in
    ik sluit niet uit dat we vandaag de 6 al aantikken
    Apple vanavond
    wie weetttttttt...............
    Apple kan met de huidige lage koers TomTom helemaal niet kopen. De onderwaardering is enorm (normale waardering assets = 40 euro per aandeel; kaarten 6 miljard, telematics 1 miljard, traffic 1 miljard, consumer 1 miljard).

    Overigens zijn de grootaandeelhouders ook niet gek De real time Maps en real rime Traffic van TomTom zijn de absolute wereldklasse en noodzakelijk voor de toekomst van de auto. Die wordt stapje voor stapje uitgerust met highly automated driving technology. De mega-megadeals voor die toekomst stromen binnen (Volkswagen Group, Toyota, Bosch etc.etc.). Dat gaat in de komende jaren groeien van nu nihil naar vele miljarden aan nieuwe omzet met extreem hoge winstmarges. Dan praten we niet meer over dubbeltjes winst per aandeel, maar over euro's winst per aandeel.
    Met een bijbehorende waardering van zeker een factor 10 hoger dan de huidige.
  4. mjmj 20 oktober 2014 12:35
    quote:

    groeibriljant schreef op 20 oktober 2014 12:11:

    [...]

    Dat gaat in de komende jaren groeien van nu nihil naar vele miljarden aan nieuwe omzet met extreem hoge winstmarges.
    Er zijn op de wereld zo'n 7 tot 8 miljard mensen. Vele miljarden nieuwe omzet voor TT lijkt me misschien wat aan de hoge kant.
  5. [verwijderd] 20 oktober 2014 12:47
    quote:

    mjmj schreef op 20 oktober 2014 12:35:

    [...]

    Er zijn op de wereld zo'n 7 tot 8 miljard mensen. Vele miljarden nieuwe omzet voor TT lijkt me misschien wat aan de hoge kant.
    Alleen al een klant als Volkswagen Group verkoopt op jaarbasis 10 miljoen auto's. Bijna 100% van deze auto's wordt in de toekomst uitgerust met HAD-technologie (=TomTom inside).
    Naast een initiële basislicentie voor de real-time kaarten en real-time traffic (omzet per auto nu rond de 35 euro) levert dit ook een abonnement op met jaarlijkse inkomsten voor de real time services (stel minimaal 12 euro per jaar).

    Dan hebben we het over 1 klant die in een jaar of 5 van nul naar richting de 1 miljard omzet gaat.

    En zo heeft TomTom nog veel meer megaklanten die zeer fors gaan groeien in de komende jaren: Renault, Fiat-Chrysler, Toyota, Peugeot-Citroen, Daimler Benz etc.etc.
    Daarnaast gaat Bosch nu ook heel veel nieuwe klanten binnenbrengen. Allemaal klanten die de HAD-technologie in hun auto's zullen moeten gaan gebruiken. TomTom wordt door de technologische voorsprong met de real time maps en traffic het ASML voor de auto-industrie.
500 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links