Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Weekdraadje 35 - 2012

52 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 augustus 2012 09:43
    Heb enkele punten uit het PB gehaald.

    Vindt het op zich een goed PB, visible wederom toegenomen en staat nu op 9.9 miljoen GBP.
    ( = 95 % van de jaaromzet 2011 al)

    Midden juni was de visible 7.5 miljoen.
    ( heden een toename dus van maar liefst 2.4 miljoen)

    Derhalve nog 6 ton te gaan om gelijke jaaromzet 2011 te verkrijgen, met nog ruim 4 maanden voor de boeg, lijkt mij dat geen onmogelijke opgave, en derhalve verwacht ik dat men dit jaar het jaarresultaat 2011 ruim zal overstijgen.

    Men kan nu al een bescheiden winst laten zien van rond de 70d tegen een verlies van 282 d in het 1e halfjaar van 2011.

    V.w.b . de Loan stock, het is positief te noemen naar mijn mening, dat het management zelf ruim 50% daar in heeft geïnvesteerd.
    Rentepercentage 8%.

    Verder is het prima om te lezen dat men weet waar men mee bezig is, cq wilt.
    ( zoals aanpassing loan stock – alternext )

    Hopelijk kan men de komende 4 maanden net zo positief te werk blijven gaan, inclusief goede toename visible,als het 1e halfjaar 2012, met als hopelijk gevolg dat men 2012 met een goede winst kan afsluiten. ( en die kans is nu wel heel erg aanwezig)

    Interim management statement November 8

    Prettig weekend.

    PB Sopheon 23-08-2012 halfjaarcijfers.

    www.sopheon.com/desktopModules/advanc...

    PB Loan Stock.

    www.sopheon.com/desktopModules/advanc...

    In 2009 the Group issued £850,000 of convertible unsecured loan stock to a number of investors including key members of the Board and senior management team. The conversion price of the loan stock is 5p per ordinary share, and the maturity date is 31 January 2015. This morning the Group has announced that it has reached agreement to raise a further £1,150,000 of convertible loan stock on the same terms
    8%

  2. [verwijderd] 24 augustus 2012 09:45

    Service revenu, sterke groei.

    Revenue 6.2 miljoen GBP (2011 4.7 ) Omzetstijging.

    Ebitda profit 0.8 miljoen ( 2011 0.4 miljoen)

    Profit before tax 0.1 miljoen ( 2011 0.3 miljoen loss)

    Twenty-six license transactions were completed including extension sales.

    Cash at 30 June stood at £2.6m (2011: £3.1m).

    Alternext 24 september 2012

    Looptijd van converteerbare is uitgebreid tot januari 2015.

    Pipeline gezond, zal leiden tot extra inkomsten tussen nu en tegen het eind van het jaar.

    Totaal 26 license orders, inclusief 10 nieuwe klanten, vorig jaar 5 nieuwe klanten.

    Bertus S 20 aug 2012 om 16:36

    Business Consultant

    Infor - Germany (Keulen en omgeving, Duitsland)
    www.linkedin.com/jobs?viewJob=&jo...

    Bertus S 21 aug 2012 om 18:07

    Cytec applications isustain alliance to market healthy biochemistry and biology - LED Track Lights Manufacturer

    www.4ppl.com/blog/entry/Cytec_applica...

    Sopheon's monthly e-newsletter

    www.sopheon.com/NEWSEVENTS/inKNOWvati...

    lucas D 23 aug 2012 om 10:44

    Winst- en omzetstijging voor SopheonLONDEN (AFN) - Softwarebedrijf Sopheon heeft in de eerste helft van het jaar een omzet behaald van 6,2 miljoen pond, circa 7,8 miljoen euro. In dezelfde periode in 2011 was dat nog 4,7 miljoen pond. Het bedrijfsresultaat verdubbelde tot 800.000 pond, ruim 1 miljoen euro. Dat maakte de onderneming met een notering in Amsterdam donderdag bekend.

    Sopheon verhoogde ook de verwachting voor de omzet over het hele jaar. Het bedrijf denkt nu zo'n 9,9 miljoen pond aan omzet te behalen. Vorig jaar rond deze tijd had het bedrijf zicht op 7,5 miljoen pond aan omzet voor heel 2011.

    Topman Barry Mence liet weten dat de moeilijke economische omstandigheden mogelijk de basis hebben gelegd voor groei van Sopheon. Bedrijven zouden nu de innovatie willen opvoeren om de kansen op overleving te verhogen.

    Sopheon was tot deze zomer genoteerd aan NYSE Euronext, maar werd op eigen verzoek verplaatst naar NYSE Alternext. Dit handelsplatform is volgens Mence veel geschikter voor een bedrijf als Sopheon.

    robin3000 23 aug 2012 om 11:11

    www.marktgevoel.nl/weblog/2195/sopheo...

    viermeiden 23 aug 2012 om 12:27
    L.s.,

    info over Alternext!

    Wat zijn de voordelen voor Sophon?

    www.juristenweblog.nl/artikelen.asp?a...

    Hebben we nog de PPC’s van Bertus
    21.27 en 21.35.

    www.iex.nl/Forum/Topic/1287895/1/PB-H...

    Ed Verbeek 23 aug 2012 om 22:13

    www.iex.nl/Forum/Topic/1287949/Sopheo...

  3. [verwijderd] 26 augustus 2012 11:21
    Bertus, goedemorgen.

    misschien wil je mij wel ff helpen met onderstaand.

    Als ik het goed voor heb, staat de recurring revenue voor inkomsten bij een bedrijf die voorspelbaar zijn, en in feite een hoge mate van zekerheid geven.

    Als nu ( zoals ik het denk goed voor te hebben ) het klanten aantal toeneemt, zou in mijn ogen de RR ook moeten toenemen, en hoe hoger de RR hoe beter voor het bedrijf, immers men is dan zeker van "vaste inkomsten"

    In het pb van de halfjaarcijfers staat dan ook:

    Our recurring base of maintenance, hosting and rental contracts stands at £4.1m compared to £3.9m a year ago.

    Dat is weliswaar een kleine verbetering, maar ik begrijp niet zo goed, dat als het klanten aantal zo toeneemt ( men nadert toch ondertussen de 200 klanten) dat die RR niet meer spectaculairder toeneemt.

    Kan en of wil jij dat eens nader toelichten svp.

    Groet,

    Frank.
  4. Bertus S 26 augustus 2012 13:24
    quote:

    Theophiel schreef op 26 augustus 2012 11:21:

    Our recurring base of maintenance, hosting and rental contracts stands at £4.1m compared to £3.9m a year ago.

    Dat is weliswaar een kleine verbetering, maar ik begrijp niet zo goed, dat als het klanten aantal zo toeneemt ( men nadert toch ondertussen de 200 klanten) dat die RR niet meer spectaculairder toeneemt.

    Kan en of wil jij dat eens nader toelichten svp.

    Groet,

    Frank.
    Kijk Frank, het klantenaantal kan dan wel sterk toenemen en je zou dan kunnen verwachten dat de RR navenant toeneemt, maar in tijden van crisis ligt dit wsl toch iets genuanceerder.

    Bedrijven kijken momenteel sterk naar kostenreductie, m.a.g. dat álles wat niet strikt noodzakelijk (meer) is, geschrapt wordt, waaronder óók o.a. bestaande licenties die niet/weinig/nauwelijks meer gebruikt worden, mogelijk a.g.v. personeelsreducties.

    Kort samengevat: Sopheon (e.v.a. bedrijven) zullen steeds sterker moeten inzetten op uitbreiding van hun klantenbestand en met minder licenties/servicecontracten per klant genoegen moeten nemen.

    Bertus S.
  5. forum rang 5 Ed Verbeek 26 augustus 2012 13:30
    quote:

    Bertus S schreef op 26 augustus 2012 13:24:

    [...]
    Kijk Frank, het klantenaantal kan dan wel sterk toenemen en je zou dan kunnen verwachten dat de RR navenant toeneemt, maar in tijden van crisis ligt dit wsl toch iets genuanceerder.

    Bedrijven kijken momenteel sterk naar kostenreductie, m.a.g. dat álles wat niet strikt noodzakelijk (meer) is, geschrapt wordt, waaronder óók o.a. bestaande licenties die niet/weinig/nauwelijks meer gebruikt worden, mogelijk a.g.v. personeelsreducties.

    Kort samengevat: Sopheon (e.v.a. bedrijven) zullen steeds sterker moeten inzetten op uitbreiding van hun klantenbestand en met minder licenties/servicecontracten per klant genoegen moeten nemen.

    Bertus S.
    Helder antwoord Bertus, bedankt weer voor de informatie.
    AB'tje!

    {:<)))

    Ed Verbeek
  6. forum rang 5 Ed Verbeek 26 augustus 2012 15:13
    quote:

    Bertus S schreef op 26 augustus 2012 13:24:

    [...]
    Kort samengevat: Sopheon (e.v.a. bedrijven) zullen steeds sterker moeten inzetten op uitbreiding van hun klantenbestand en met minder licenties/servicecontracten per klant genoegen moeten nemen.

    Bertus S.
    Aan de andere kant: je kunt je tijd waarschijnlijk beter besteden aan klanten die uitbreidingen willen (zeker omzet gaan verhogen) dan aan mogelijke klanten waarvan het óók nog maar de vraag is of deze omzet gaan opleveren............ zoals je kort geleden nog schreef
    ( www.iex.nl/Forum/Topic/1284973/1/Omze... ).

    Dus Sopheon zal steeds sterker moeten inzetten op uitbreiding van hun klantenbestand (= nieuwe klanten)
    maar tegelijkertijd kan Sopheon zijn tijd waarschijnlijk beter besteden aan bestaande klanten.

    Best lastig om die twee kanten te combineren.

    {:/$

    Ed Verbeek
  7. [verwijderd] 26 augustus 2012 16:01
    V.w.b. klanten:

    Uit het PB 23/8.

    The growth in license revenues was driven both by an increase in new client acquisition, and by extended growth from our client base. Completed deals included high value transactions in both areas. A total of 26 license orders were booked, compared to 22 during the same period last year. This count included 10 new customers, compared to 5 the year before.

    We highlighted an increasing trend for customers to make phased rather than up-front license investments, leading to the potential for major extension activity in 2012; and we also highlighted that we were taking active steps to refocus attention on new customer acquisition.

    Alongside this improvement in license activity, our services team saw unprecedented levels of demand with growth approaching 50% compared to the prior year. Again this is from a mix of new and existing customers, and we have good visibility for this to continue through the balance of the year.

    Als men dan nagaat dat men destijds in het PB zelf nog schreef 13/6

    (Afgelopen jaar werd gekarakteriseerd door een sterke verlengingsvraag uit onze klantenbasis, die de aandacht van ons verkoopteam absorbeerde. Consequentie was dat de verkoopinspanningen minder gericht waren op het genereren van nieuwe klanten ).

    is men er toch blijkbaar achter gekomen dat men die weg niet moet bewandelen.
    Daarom zal er ook staan: and we also highlighted that we were taking active steps to refocus attententio on new custumer acquisition.

    In ieder geval lijkt het mij, dat het zo moet zijn, moet gaan:

    Vaste klanten in ieder geval vasthouden/ en als de weerga nieuwe klanten, en zoveel mogelijk liefst, erbij.

    Immers hoe kan een bedrijf nu, dat zo afhankelijk is van toename nieuwe klanten ( om zelf te overleven ) toegeven dat de verkoopinspanningen minder gericht waren op het genereren van nieuwe klanten.
    Dat was een enorme miskleun van ongekende omvang.

    Frank.
  8. apollo 26 augustus 2012 17:15
    quote:

    Theophiel schreef op 26 augustus 2012 16:01:

    V.w.b. klanten:

    Uit het PB 23/8.

    The growth in license revenues was driven both by an increase in new client acquisition, and by extended growth from our client base. Completed deals included high value transactions in both areas. A total of 26 license orders were booked, compared to 22 during the same period last year. This count included 10 new customers, compared to 5 the year before.

    We highlighted an increasing trend for customers to make phased rather than up-front license investments, leading to the potential for major extension activity in 2012; and we also highlighted that we were taking active steps to refocus attention on new customer acquisition.

    Alongside this improvement in license activity, our services team saw unprecedented levels of demand with growth approaching 50% compared to the prior year. Again this is from a mix of new and existing customers, and we have good visibility for this to continue through the balance of the year.

    Als men dan nagaat dat men destijds in het PB zelf nog schreef 13/6

    (Afgelopen jaar werd gekarakteriseerd door een sterke verlengingsvraag uit onze klantenbasis, die de aandacht van ons verkoopteam absorbeerde. Consequentie was dat de verkoopinspanningen minder gericht waren op het genereren van nieuwe klanten ).

    is men er toch blijkbaar achter gekomen dat men die weg niet moet bewandelen.
    Daarom zal er ook staan: and we also highlighted that we were taking active steps to refocus attententio on new custumer acquisition.

    In ieder geval lijkt het mij, dat het zo moet zijn, moet gaan:

    Vaste klanten in ieder geval vasthouden/ en als de weerga nieuwe klanten, en zoveel mogelijk liefst, erbij.

    Immers hoe kan een bedrijf nu, dat zo afhankelijk is van toename nieuwe klanten ( om zelf te overleven ) toegeven dat de verkoopinspanningen minder gericht waren op het genereren van nieuwe klanten.
    Dat was een enorme miskleun van ongekende omvang.

    Frank.
    Zouden ze er misschien teveel vanuit zijn gegaan dat de partners (Kalypso) de nieuwe klanten wel zouden aanbrengen.

    appie
  9. [verwijderd] 26 augustus 2012 17:30
    Hoi appie,

    Kalypso is bij mijn weten een adviesbureau, dat zou eventueel klanten kunnen opleveren.

    Maar de ervaring zal Sopheon wel al geleerd hebben dat het niet echt spectaculair zal opbrengen, evenals de Resellers.

    Dus ik denk niet dat men dacht dat Kalypso wel voor klanten zou zorgen.

    Men heeft zelf aangegeven dat door een sterke verlengingsaanvraag uit hun klanten bestand de aandacht van hun verkoopteam absorbeerde.

    Het is vanzelfsprekend een prima teken dat velen van de klanten toch bij Sopheon blijven, maar daarom mag hun aandacht zeker niet verzwakken om optimale inspanningen te blijven doen om nieuwe klanten te verwerven.

    En zoals uit bovenstaand bericht wat ik eerder plaatste, blijkt dat men zich daar absoluut van bewust zijn, en dat is ook een goed teken, maar had gewoon niet mogen gebeuren.

    Fijne zondag nog appie.

    Frank.
  10. apollo 26 augustus 2012 17:44
    quote:

    Theophiel schreef op 26 augustus 2012 17:30:

    Hoi appie,

    Kalypso is bij mijn weten een adviesbureau, dat zou eventueel klanten kunnen opleveren.

    Maar de ervaring zal Sopheon wel al geleerd hebben dat het niet echt spectaculair zal opbrengen, evenals de Resellers.

    Dus ik denk niet dat men dacht dat Kalypso wel voor klanten zou zorgen.

    Men heeft zelf aangegeven dat door een sterke verlengingsaanvraag uit hun klanten bestand de aandacht van hun verkoopteam absorbeerde.

    Het is vanzelfsprekend een prima teken dat velen van de klanten toch bij Sopheon blijven, maar daarom mag hun aandacht zeker niet verzwakken om optimale inspanningen te blijven doen om nieuwe klanten te verwerven.

    En zoals uit bovenstaand bericht wat ik eerder plaatste, blijkt dat men zich daar absoluut van bewust zijn, en dat is ook een goed teken, maar had gewoon niet mogen gebeuren.

    Fijne zondag nog appie.

    Frank, bedankt.

    Eveneens een prettige zondag



    Frank.
  11. Bertus S 26 augustus 2012 18:05
    quote:

    Ed Verbeek schreef op 26 augustus 2012 15:13:

    [...]
    Aan de andere kant: je kunt je tijd waarschijnlijk beter besteden aan klanten die uitbreidingen willen (zeker omzet gaan verhogen) dan aan mogelijke klanten waarvan het óók nog maar de vraag is of deze omzet gaan opleveren............ zoals je kort geleden nog schreef
    ( www.iex.nl/Forum/Topic/1284973/1/Omze... ).

    Dus Sopheon zal steeds sterker moeten inzetten op uitbreiding van hun klantenbestand (= nieuwe klanten)
    maar tegelijkertijd kan Sopheon zijn tijd waarschijnlijk beter besteden aan bestaande klanten.

    Best lastig om die twee kanten te combineren.

    {:/$

    Ed Verbeek
    Ed, het gaat uiteraard om nieuwe applicaties/diensten bij bestaande klanten en die dus weten wat ze van de Sopheon-produkten (die ze dus al hebben) mogen/kunnen verwachten.

    Daarnaast is het aan de business managers van Sopheon om in te schatten waar "wat" te scoren valt.

    Bertus S.

  12. forum rang 5 Ed Verbeek 26 augustus 2012 19:48
    quote:

    Bertus S schreef op 26 augustus 2012 18:05:

    [...]
    Ed, het gaat uiteraard om nieuwe applicaties/diensten bij bestaande klanten en die dus weten wat ze van de Sopheon-produkten (die ze dus al hebben) mogen/kunnen verwachten.

    Bertus S.
    ???
    BS, bij bestaande klanten gaat het uiteraard om uitbreidingen en verlenging van licenties, services, maintenance, license rentals en hosting van álle applicaties/diensten.

    En bij de 'mogelijke klanten' gaat het uiteraard om het genereren van nieuwe klanten 'waarvan het nog maar de vraag is of deze omzet gaan opleveren' (zie www.iex.nl/Forum/Topic/1284973/1/Omze... )

    {:<)))

    Ed Verbeek
  13. forum rang 5 Ed Verbeek 28 augustus 2012 07:44
    quote:

    Bertus S schreef op 27 augustus 2012 21:01:

    En tot slot, vallen alle puzzlestukjes in elkaar............

    Zie PPC.

    {;<))))

    Bertus S.
    :-)
    Wow, en niet duur zie ik: www.amazon.com/The-Accolade-Leighton-...

    Alleen, als je naar de vorm kijkt, past dat ene blauwe puzzlestukje niet in de keten :$
    Het zou er misschien dwars in kunnen maar de onder- en bovenuitsparingen zijn breder dan de uitsteeksels aan de zijkant; áls het al vast blijft zitten, wordt het een gammele constructie.
    Klanten zijn echt niet achterlijk en trappen hier dus niet in.

    {;<))))

    Ed Verbeek

    Maar nog even serieus:
    "You can generate up to 40% more revenue and profit from new products."
    Volgens mij hadden ze hier best een hoger percentage kunnen neerzetten.
    Sopheon zélf heeft in de loop der jaren immers ook véél meer dan 40% extra omzet uit Accolade weten te halen.
  14. forum rang 5 Ed Verbeek 28 augustus 2012 20:41
    quote:

    Theophiel schreef op 28 augustus 2012 18:22:

    Wederom een vacature minder.

    www.sopheon.com/ABOUTSOPHEON/Careers....
    Mooi dat ze iemand gevonden hebben die ze zochten,
    maar ik maak me eigenlijk meer zorgen dat er geen vacatures bij komen, want dat zou een duiden op dóórgaande groei.
  15. Bertus S 28 augustus 2012 20:55
    quote:

    Ed Verbeek schreef op 28 augustus 2012 20:41:

    [...]
    Mooi dat ze iemand gevonden hebben die ze zochten,
    maar ik maak me eigenlijk meer zorgen dat er geen vacatures bij komen, want dat zou een duiden op dóórgaande groei.
    Je kunt ook wel meer omzet aan met dezelfde hoeveelheid personeel............gewoon 'slimmer' werken.

    Bertus S.
  16. forum rang 5 Ed Verbeek 28 augustus 2012 21:05
    quote:

    Bertus S schreef op 26 augustus 2012 13:24:

    [...]
    Kijk Frank, het klantenaantal kan dan wel sterk toenemen en je zou dan kunnen verwachten dat de RR navenant toeneemt, maar in tijden van crisis ligt dit wsl toch iets genuanceerder.

    Bedrijven kijken momenteel sterk naar kostenreductie, m.a.g. dat álles wat niet strikt noodzakelijk (meer) is, geschrapt wordt, waaronder óók o.a. bestaande licenties die niet/weinig/nauwelijks meer gebruikt worden, mogelijk a.g.v. personeelsreducties.

    Sopheon (e.v.a. bedrijven) zullen steeds sterker moeten inzetten op uitbreiding van hun klantenbestand en met minder licenties/servicecontracten per klant genoegen moeten nemen.

    Bertus S.
    "In tijden van crisis ... Bedrijven kijken momenteel sterk naar kostenreductie, m.a.g. dat álles wat niet strikt noodzakelijk (meer) is, geschrapt wordt, waaronder óók o.a. bestaande licenties die niet/weinig/nauwelijks meer gebruikt worden, mogelijk a.g.v. personeelsreducties....met minder licenties/servicecontracten per klant genoegen moeten nemen. "

    Kijk Bertus, in de crisistijd van de laatste jaren is de omzet per klant bij Sopheon vreemd genoeg juist wél sterk toegenomen:
    In 2007: _6.300k/135 = 47k per klant
    In 2011: 10.300k/185 = 56k per klant
    In 2012: 12.000k/195 = 62k per klant (geschatte cijfers op basis van H1 2012)

    Hoe kan dat nou?
52 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0704 +0,02%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.086,70 -0,01%
Gold spot 2.318,11 +0,09%
NY-Nasdaq Composite 15.712,75 +0,10%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links