Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Dockwise verwachtingen

163 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 juni 2012 11:07
    www.veb.net/content/HoofdMenu/Beurs/K...

    HAL - niet de 1ste de beste investeringsmij - lijkt in Dockwise te geloven, gezien de verdubbeling van haar belang naar 32%. Een post dat HAL een openbaar bod op Dockwise zou moeten uitbrengen nu haar belang boven de 30% is beland is kennelijk onwaar. Dockwise is in Noorwegen genoteerd en daar ligt de grens op 33%!
  2. [verwijderd] 21 juni 2012 12:33
    Waarom wil Dockwise maar niet stijgen?

    Ik denk omdat het 'goede' nieuws het allemaal net niet helemaal is.

    Overname Fairstar - blijven steken op 60% en een beetje en dus - eigenlijk mislukt.
    Omzetcijfers fijn omdat het orderboek matig gevuld was maar (toch) niet sensationeel?

    En wat rest is dat Dockwise eigenlijk te klein is en teveel afhankelijk van 'incidentele' orders. Vandaar hun wens Fairstar in te lijven.

    Het best nieuws - wat mij betreft - is de verdubbeling van het belang van HAL. Het kan niet anders of zij hebben plannen.

    Ik blijf nog aan de zijlijn.
  3. forum rang 10 voda 21 juni 2012 16:09
    Eerste signalen herstel markt voor Dockwise - SNS


    AMSTERDAM (Dow Jones)-- Zeetransporteur Dockwise (DOCKW.AE) maakte voorbeurs bekend voor $85 miljoen aan nieuwe opdrachten te hebben ontvangen. "Hoewel de markt uitdagend blijft, zijn de eerste signalen van herstel zichtbaar", stelt analist Edwin de Jong van SNS Securities. "Dit zal waarschijnlijk tot een verbetering van het prijsmomentum en een verbetering van de winstgevendheid in het tweede kwartaal van 2012", aldus de analist, die eraan toevoegt dat het concern met zijn nieuwe schip de Vanguard, die in het vierde kwartaal van 2012 wordt opgeleverd, naast zijn schip de Blue Marlin een uniek schip aan zijn vloot toevoegt. De Jong hanteert een buy-advies en koersdoel van EUR18,00. Omstreeks 9.40 uur noteert het aandeel 1,7% lager op EUR13,10, terwijl de ASX met 0,7% daalt. (PBU)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
  4. pensionado 21 juni 2012 17:59
    Toch lijkt het erop dat iemand graag onder de 13 wil gaan kopen. Al een paar dagen wordt tijdens de slotveiling een groot aantal (nu 9 a 10k) tegen een lage koers in de laat gezet, waarop anderen ook lager in de laat gaan. Net voor het sluiten wordt de order weer ingetrokken. Waardoor die "iemand" niets lager heeft moeten verkopen (dat hebben anderen voor hem gedaan) en de koers toch naar beneden is gegaan.

    De komende dagen zal ik de slotveiling weer goed volgen....

  5. [verwijderd] 22 juni 2012 18:21
    quote:

    gustaaf1e schreef op 22 juni 2012 11:02:

    Inlijving van Faistar is een kwestie van tijd. Nu, met 60% aandelen, al voldoende zeggenschap. Daling koers vanwege daling olieprijs?
    Ik denk niet dat de daling op dit moment gerelateerd is aan de olieprijs.

    Wat ik wel denk?

    Onder andere omdat Dockwise eigenlijk (nog) te klein is en teveel afhankelijk van 'incidentele' orders. Vandaar ook hun wens Fairstar in te lijven.
  6. [verwijderd] 26 juni 2012 16:25
    Ik zou verwachten dat de daling wordt veroorzaakt door teleurstelling over het verloop van het bod op Fairstar. Maar ik heb net gekeken naar de koersontwikkelingen van de laatste maanden en zie dat de koers eigenlijk al vanaf het bod naar beneden tikt.

    Hoe dan ook Dockwise voldoet niet aan de verwachtingen.
  7. pensionado 26 juni 2012 17:48
    En alweer 6% van de koers af!

    Koersgevoelig nieuws is nog niet gemeld, dus wat is er aan de hand? Vanavond of morgen een persbericht (met slecht nieuws) van Dockwise? Is er sprake van voorkennis?
    En wat met HAL? Zou veel vertrouwen in Dockwise hebben en daarom belang hebben verdubbeld. En nu dan?
  8. forum rang 4 Diegy 26 juni 2012 17:54
    quote:

    pensionado schreef op 26 juni 2012 17:48:

    En alweer 6% van de koers af!

    Koersgevoelig nieuws is nog niet gemeld, dus wat is er aan de hand? Vanavond of morgen een persbericht (met slecht nieuws) van Dockwise? Is er sprake van voorkennis?
    En wat met HAL? Zou veel vertrouwen in Dockwise hebben en daarom belang hebben verdubbeld. En nu dan?
    Is inderdaad echt niet normaal hoe snel de stukken telkens weer in de laat komen en ook echt een stuk lager dan de andere mensen in het boek. Misschien toch slecht nieuws op komst of de overname die waarschijnlijk toch meer gaat kosten omdat ze anders niet alle aandelen in handen krijgen??
    Eindveiling is ook steeds behoorlijk met een grote laat een stuk lager dan de koers. Moet haast wel iets zijn want dit is niet normaal meer.
  9. [verwijderd] 26 juni 2012 20:30
    quote:

    Diegy schreef:

    [quote alias=pensionado id=6347490 date=201206261748]
    En alweer 6% van de koers af!

    Koersgevoelig nieuws is nog niet gemeld, dus wat is er aan de hand? Vanavond of morgen een persbericht (met slecht nieuws) van Dockwise? Is er sprake van voorkennis?
    En wat met HAL? Zou veel vertrouwen in Dockwise hebben en daarom belang hebben verdubbeld. En nu dan?
    [/quote]
    Is inderdaad echt niet normaal hoe snel de stukken telkens weer in de laat komen en ook echt een stuk lager dan de andere mensen in het boek. Misschien toch slecht nieuws op komst of de overname die waarschijnlijk toch meer gaat kosten omdat ze anders niet alle aandelen in handen krijgen??
    Eindveiling is ook steeds behoorlijk met een grote laat een stuk lager dan de koers. Moet haast wel iets zijn want dit is niet normaal meer.
    Ze hebben al 60% en dus heel veel zeggenschap.....en dockwise zelf blijft herhalen dat het bod een faire prijs is !!!
  10. forum rang 4 Diegy 26 juni 2012 20:38
    quote:

    soepkip1972 schreef op 26 juni 2012 20:30:

    [...]

    Ze hebben al 60% en dus heel veel zeggenschap.....en dockwise zelf blijft herhalen dat het bod een faire prijs is !!!
    Ja dat zou ik ook zeggen als ik dockwise was. Beetje raar om te zeggen als nu toch misschien niet gaat lukken dat de prijs eigenlijk wel te laag is wat ze bieden. Ik zou er in ieder geval vanaf blijven. Vandaag weer met veel geweld naar beneden gezet zelf in de eind veiling. En misschien is er wel slecht nieuws op komst deze week, je weet het niet.
  11. sip 26 juni 2012 21:35
    quote:

    Diegy schreef:

    [...]

    Ja dat zou ik ook zeggen als ik dockwise was. Beetje raar om te zeggen als nu toch misschien niet gaat lukken dat de prijs eigenlijk wel te laag is wat ze bieden. Ik zou er in ieder geval vanaf blijven. Vandaag weer met veel geweld naar beneden gezet zelf in de eind veiling. En misschien is er wel slecht nieuws op komst deze week, je weet het niet.
    Het is slecht dat de olieprijs zo scherp is gedaald de
    afgelopen maanden.De grote transporten waarop wordt
    ingezet door Dockwise komen bij de huidige olieprijs
    onder druk.Dockwise heeft zwaar geinvesteerd en het kan
    zijn dat de markt vreest dat dit niet tot genoeg orders
    leidt bij de huidige olieprijzen.
    Ook de nog niet geslaagde overname is natuurlijk niet
    positief. Het komt even tegelijk en de olieprijs is erg
    onvoorspelbaar op moment.
    Dus veel onzekerheid en dan wordt vaak snel afscheid
    van aandeel genomen vooral in deze volatiele markt.
    Ook de gang van zaken in de financiele wereld zijn niet
    erg positief en een oplossing van de problemen zullen
    de economie voor een verder val moeten behoeden.
    Het is erg spannend voor Dockwise met haar grote investeringen.
  12. pensionado 27 juni 2012 17:01
    Door de onverklaarbare koersval van de laatste tijd dreigt mijn porto van dit jaar onder water te geraken. Terwijl Dockwise de boel juist, letterlijk en figuurlijk, boven water moet zien te houden.

    Een verklaring kan toch niet zo lang meer uitblijven. Zo niet, dan laat Dockwise de kleinere belegger gewoon zwemmen.
  13. [verwijderd] 27 juni 2012 17:39
    quote:

    pensionado schreef:

    Door de onverklaarbare koersval van de laatste tijd dreigt mijn porto van dit jaar onder water te geraken. Terwijl Dockwise de boel juist, letterlijk en figuurlijk, boven water moet zien te houden.

    Een verklaring kan toch niet zo lang meer uitblijven. Zo niet, dan laat Dockwise de kleinere belegger gewoon zwemmen.
    Vorig jaar Oktober ten tijde van de daling naar de Euro 8 reageerde ze ook vrij traag. Heb ze nu weer een mailtje gestuurd.
    Deze handelsdag echter geen grote verkooporders !!! We kunnen weer up.....:)
  14. [verwijderd] 28 juni 2012 08:39
    Stukje boven de markt in het FD gaat over Dockwise. Tot gisteren gedaald met 13.6 % tov Fugro (2.6%) en SBM (5.6%) is dat veel.
    Reden olieprijs is het eigenlijk niet, gezien het pas echt penibel wordt rond de 75$ per vat (nu 93-94$).
    Overname wordt ook uitgesloten vanwege een belang van al 60%.

    Blijft over de uiterst dunne handel in het fonds (40K per dag), waardoor een grote order aan de verkoopzijde dus veel meer druk geeft dan normaal.
  15. [verwijderd] 3 juli 2012 13:35
    Beursexpres (goed info blad) schrijft o.a. midden mei 2012:
    Beleggingsopinie
    Bij de zeer beperkte korting moet wat ons betreft echter vooral ook worden bedacht dat deze claimemissie in tegenstelling tot menig andere niet uit nood is geboren. Om met de deur in huis te vallen blijven wij bij ons koopadvies en zouden wij aandeelhouders met de claims in hun bezit op zich willen aanraden om daarmee op de nieuwe aandelen in te schrijven, op voorwaarde dat eerst wel even wordt nagegaan in hoeverre Dockwise dan eigenlijk een iets te groot gedeelte van de aandelenportefeuille gaat uitmaken. Onze toevoeging ‘op zich’ slaat echter niet op deze kanttekening, maar op het gegeven dat de koers van het aandeel momenteel slechts marginaal boven de uitoefenprijs van de claimrechten staat. Dat maakt het zinvol om de tijd te nemen bij de keuze om al dan niet in te schrijven, al moet praktisch gezien zoals gezegd ook weer niet op het allerlaatste moment worden gewacht. Uit het voorgaande moge blijken waarom wij ook in het huidige onzekere beursklimaat positief over het aandeel blijven, met daarbij de kanttekening dat de olieprijs de belangrijkste macrofactor voor het bedrijf is (vorig jaar was de olie- en gasindustrie zelfs goed voor meer dan 70% van de omzet, voor alle duidelijkheid is bij de spotmarkt het vervoeren van bestaande boorplatformen en dan met name zogenaamde jack-up rigs van oudsher een belangrijke activiteit). Zoals al even in de inleiding aangestipt is voor ons beleggingstechnisch de rode draad dat de zorgen op financieel vlak zoals die vorig jaar zo de boventoon voerden langzamerhand kunnen gaan overvloeien naar speculatie over wanneer het bedrijf zal beginnen met het uitkeren van dividend. In beide gevallen is een belangrijke rol weggelegd voor de leverage. Dockwise streeft al langer naar een leverage van maximaal 2,5 en zal bij het bereiken van dat niveau (om enige indruk te geven houden wij er rekening mee dat dit in de loop van volgend jaar kan gebeuren) serieus gaan kijken of geld kan worden teruggesluisd naar aandeelhouders (wij zeggen dit doelbewust in wat algemenere bewoordingen omdat het inkopen van eigen aandelen dan ook aan bod zou kunnen komen). De proef op de som moet dus nog volgen, maar met de verwachte verbetering van de resultaten in de tweede jaarhelft ligt een daling van de leverage vanaf dat punt wat ons betreft voor de hand. Het met relatief veel eigen vermogen financieren van de overname van Fairstar kan daar naar onze indruk ook nog wat in helpen. De overgang van zorgen bij de buitenwacht over de leverage naar het mogelijke perspectief op dividend zou uiteraard goed in de koersontwikkeling terug moeten komen, al mag wel worden bedacht dat de eerste fase daarvan eigenlijk al heeft plaatsgevonden. Het wegnemen van de grootste zorgen ten aanzien van de leverage heeft namelijk sinds oktober al tot een behoorlijk koersherstel geleid. Daarmee nog altijd fors onder boekwaarde noterend zien wij al met al echter voldoende ruimte voor een vervolg daarop, voor ons reden om bij ons koopadvies te blijven.
163 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links