Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Primeur in transportwereld: BTMS-En Route...!

83 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 mei 2006 21:12
    Opnieuw laat Getronics duidelijk zien dat het een zeer innovatieve club is:

    Getronics PinkRoccade en bVa / Beurtvaartadres introduceren primeur in transportwereld

    Getronics PinkRoccade en bVa / Beurtvaartadres introduceren vandaag, onder de naam BTMS-EnRoute, een nieuwe digitale vrachtbrief. Deze technische oplossing is wereldwijd uniek en een primeur omdat op basis van de Anoto-functionaliteit (Grid en Digitale pen) het grid wordt geprint en gekoppeld aan het administratieve nummer van de afzender en/of vervoerder. Het ontwikkelde software programma (BTMS-EnRoute) combineert de bestaande papieren vrachtdocumenten met een digitale pen. Het doel van het systeem is de handtekening voor ontvangst (Proof of Delivery (POD)) zodra deze geplaatst is direct te digitaliseren en administratief te verwerken. Daarmee zijn voor transporteurs en ladingbelanghebbenden (afzenders) behoorlijke administratieve besparingen te realiseren.
    De basis van BTMS-EnRoute is speciale software waarmee de documenten geprint kunnen worden. Tijdens het printen worden deze voorzien van een vrijwel onzichtbare unieke Anoto grid. De bijbehorende digitale pen registreert alle gemaakte notities op het unieke document en kan de aantekeningen in combinatie met bijvoorbeeld een mobiele telefoon verzenden. Op deze manier wordt het mogelijk alle betrokken partijen, zoals de vervoerder en de afzender, direct op de hoogte te brengen van elke notitie gemaakt op het document. Omdat voor automatische indexering is gezorgd hoeven documenten ook niet meer achteraf te worden gescand. Door de interne processen binnen een organisatie hierop af te stemmen, wordt verregaande automatische verwerking en archivering van de POD mogelijk en kan veel efficiency worden gerealiseerd.

    BTMS-EnRoute werkt met alle gangbare formulieren. De chauffeur kan met het systeem alle betrokken partijen (ladingbelanghebbende en vervoerder) direct op de hoogte houden van alle aantekeningen en of status van de zending. De transporteur kan op zijn beurt de klant (afzender/geadresseerde) optimale service bieden door hem van up-to-date informatie te voorzien. Een groot voordeel voor de klant en vervoerder is dat er direct na aflevering en ondertekening voor ontvangst gefactureerd kan worden. Daarnaast kunnen alle opmerkingen (zoals manco’’s, beschadigingen e.d.) direct verwerkt worden door zowel de customer service afdeling van de transporteur of afzender.

    Getronics PinkRoccade heeft de oplossing in opdracht van bVa / Beurtvaartadres gerealiseerd, gebaseerd op Anoto functionaliteit. Getronics PinkRoccade realiseert oplossingen en distribueert op exclusieve basis Anoto functionaliteit in de Benelux. BTMS-EnRoute maakt gebruik van het platform dat Getronics PinkRoccade heeft ontwikkeld rondom de innovatieve digitale pen technologie. Dit platform (Digital Paper Portal; zie link rechterkantlijn) stelt gebruikers in staat formulieren te voorzien van een Anoto grid, de geschreven tekst digitaal vast te leggen en deze gegevens automatisch te indexeren en elektronisch te archiveren. De oplossing van Getronics PinkRoccade maakt deel uit van de Communication Services, één van de vijf services binnen het portfolio van Getronics PinkRoccade. Centraal in het portfolio staat een toekomstvaste ICT-werkomgeving, voor zowel ondernemingen als overheden. Communication Services zorgt voor de integratie van data, spraak en video, op vaste en mobiele communicatieverbindingen in relatie tot deze werkomgeving.

    En die zwerver maar roepen dat Getronics geen producten ontwikkeld!!!

    Groeten,

    Jesse Livermore

  2. [verwijderd] 25 mei 2006 01:50
    Digitale vrachtbrief

    Het wegtransport kan niet zonder administratieve begeleiding. Hiervoor wordt al jaren de bekende CMR Vrachtbrief gebruikt; zo’n 500 miljoen keer per jaar.

    De traditionele papieren vrachtbrief volgt na het afleveren van de goederen een bewerkelijk én tijdrovend proces. Met BTMS-EnRoute is de informatie van de digitale CMR vrachtbrief echter meteen beschikbaar voor de betrokken partijen.

    Het systeem werkt met een vrachtbrief die er op het eerste gezicht normaal uitziet. Maar om het formulier geschikt te maken voor de digitale pen, is het bedrukt met een fijnmazig puntjes patroon. De digitale pen leest de informatie die vervolgens met bijvoorbeeld een mobiele telefoon wordt doorgestuurd.

    Behalve de hoge informatie-snelheid is voor het gebruikers ook interessant dat digitale archivering mogelijk is. En mocht een ontvanger een opmerking op de digitale vrachtbrief hebben gemaakt, dan kan de vervoeder onmiddellijk actie ondernemen. De digitale vrachtbrief biedt gebruikers heel wat voordelen, maar toch verandert er in de werkwijze bijna niets, en dat maakt het voor ondernemingen extra interessant. Want BTMS-EnRoute maakt het mogelijk om op een eigentijdse manier met de CMR Vrachtbrief te werken.

    Bron:
    www.rtl.nl/(/automotor/rtltransportwe...

    Meer informatie:
    www.beurtvaartadres.nl
    www.BTMS-EnRoute.nl
    www.bvabv.nl

    Bekijk vooral de video: Digitale vrachtbrief.

    Groeten,

    Jesse Livermore

  3. [verwijderd] 25 mei 2006 02:05
    Digitale vrachtbrief registreert notities en handtekening

    Er is een nieuwe vrachtbrief op de markt waarmee handmatige notities en een handtekening door de ontvanger direct worden gedigitaliseerd. De basis hiervoor is Anoto-technologie waarbij de vrachtbrief van een speciaal grid wordt voorzien.

    De nieuwe digitale vrachtbrief heet Btms-Enroute is ontwikkeld door automatiseerder Getronics Pinkroccade in samenwerking met Beurtvaartadres, uitgever van vrachtbrieven.



    Hoe werkt het

    De basis van het product is speciale software waarmee de documenten geprint kunnen worden. Tijdens het printen worden deze voorzien van een vrijwel onzichtbare, unieke Anoto-grid. De bijbehorende digitale pen registreert alle gemaakt notities op het unieke document en kan de aantekeningen in combinatie met bijvoorbeeld een mobiele telefoon verzenden.



    Betrokken direct op de hoogte

    Met de digitale vrachtbrief wordt het mogelijk alle betrokken partijen, zoals de vervoerder en de afzender, direct op de hoogte te brengen van elke notitie gemaakt op het document. Omdat door automatische indexering is gezorgd, hoeven documenten ook niet meer achteraf te worden gescand.



    Direct factureren na ontvangst
    Een voordeel voor de afzender en de vervoerder is dat er direct na aflevering en ondertekening door ontvangst gefactureerd kan worden. Daarnaast kunnen alle opmerkingen (zoals manco’s, beschadigingen) direct verwerkt worden door zowel de customer service-afdeling van de transporteur of afzender.



    Lees ook: Wincanton pas als eerste digitale pen toe (april 2006).

    nm.digpen.nl/newsmaker_download_temp/...

    Publicatiedatum: 24 mei 2006
    Bron: www.logistiek.nl/nieuws/id3028-Digita...

    This is so huge, it’s assume!!!

    Groeten,

    Jesse Livermore
  4. [verwijderd] 25 mei 2006 02:24
    Wincanton past als eerste digitale pen toe

    Wincanton Trans European in ’s-Heerenberg maakt als eerste logistiek dienstverlener operationeel gebruik van de digitale pen, voor het laten tekenen van vrachtbrieven. Het gebruik van de pen bij Wincanton is vooralsnog beperkt tot het binnenlands vervoer. Op termijn zal het worden uitgebreid naar alle soorten vervoer.

    De procedure voor het tekenen van de vrachtbrief en eventuele aantekeningen is hetzelfde als voorheen. Alleen heeft de pen behalve inkt ook een ingebouwd cameraatje, zodat tijdens het beschrijven van het formulier, het beschreve digitaal wordt opgeslagen.

    De techniek van een pen die met inkt schrijft en tegelijkertijd het geschrevene digitaal opslaat en per mobiele telefoon naar de thuisbasis verzendt, is niet nieuw. Wel nieuw, volgens Mark Brücker van Wincanton, is dat het nu wordt toegepast in een logistieke omgeving voor vrachtbrieven.



    Papieren kopie

    Tijdens het printen van de vrachtgegevens wordt op de vrachtbrief tevens een heel fijn gridpartoon van onregelmatige puntjes meegeprint, waardoor de pen automatisch ‘weet’ welk formulier wordt gebruikt en waar op het formulier geschreven wordt. Na ondertekening krijgt de ontvanger nog steeds een papieren kopie van het formulier. Nieuw is dat datgene wat met de pen geschreven is, digitaal is vastgelegd.



    Digitale vrachtbrief

    Na bevestiging door de chauffeur wordt dit per mobiele telefoon (gprs) verzonden naar de door bVa / Beurtvaartadres ontwikkelde internetportal. Daar wordt de voorgeprinte informatie van het formulier samen met een digitale afbeelding van de handtekening samengevoegd. Zo komt het als digitale vrachtbrief beschikbaar. Deze digitale vrachtbrief kan door Wincanton volledig geautomatiseerd worden gearchiveerd, op transportnummer, datum, klant en depot.



    Niet correct? e-mail

    Als ook een aantekening op de vrachtbrief is gezet, bijvoorbeeld dat de zending onvolledig of beschadigd is, kunnen op de portal allerlei procedures in gang worden gezet. Zo kan bijvoorbeeld automatisch een e-mail naar customer service worden verzonden, die zo ogenblikkelijk kan lezen wat er mis is met de zending, zodat direct actie kan worden ondernomen. Op termijn kan bij problemen ook de klant per e-mail worden ingeseind.



    Ook voor klanten

    Het systeem is onder de naam BTMS-EnRoute ontwikkeld door bVa / Beurtvaartadres in samenwerking met Getronics PinkRoccade. Bij Wincanton zijn fase 1 en 1b, de implementatie van het systeem, waarbij uiteindelijk gebruik wordt gemaakt van tachtig pennen voor de binnenlandse chauffeurs, en de fijntuning van de documenten, zijn nu afgerond.



    Nu volgen fase 2, de verdere uitrol naar internationaal vervoer en het automatisch genereren van EDI-berichten met statusinformatie die ingelezen kunnen worden in het TMS, en fase 3, het ter beschikking stellen van de informatie aan de klanten.

    Met de invoering van BTMS-EnRoute kon bij Wincanton nu al een fte bij archivering bespaard worden.

    Info: bVa / Beurtvaartadres: www.BTMS-EnRoute.nl/

    Groeten,

    Jesse Livermore
  5. [verwijderd] 25 mei 2006 20:23
    Dit is inderdaad automatisering, waar al lang naar gezocht wordt. Meestal wordt vergeten hoe vaak slechte automatisering rampzalig uitpakt. Heel wat bedrijven zijn daardoor in problemen gekomen. Hagemeyer was heus niet de enige. ( Ook de falende studiefinanciering vóór Pim Fortuin dit oploste is daarvan een bekend voorbeeld)
    Als dit systeem van Getronics goed werkt kan dit een belangrijke bron van inkomsten worden.
  6. [verwijderd] 26 mei 2006 09:13
    Getronics plaats nu ook het persbericht op de internationale site:

    Getronics and bVa/Beurtvaartadres introduce a world's first in transport administration technology

    Amsterdam, 25 May 2006

    Getronics and bVa/Beurtvaartadres launched a unique new digital consignment note this week, the BTMS-EnRoute. This innovative technical solution –– a world's first –– enables everyone involved in the chain of delivery (both transporters and senders) to realise significant efficiency gains and considerable administrative savings.
    The BTMS-EnRoute is based on special software, which is capable of printing all standard consignment notes. An almost invisible, unique 'Anoto' grid is printed on these consignment notes, which can then be 'read' using a new 'digital pen'. The Anoto grid registers details of the sender, transporter and recipient, which the pen can then read –– along with any other additional notes that may have been made in the document. The pen can also send additional comments (if required) to all parties involved (transporter and sender) via a mobile phone. In this way, all parties have immediate access to any changes that are made to the document. As soon as a signature of receipt (Proof of Delivery) is placed on the consignment note, this can now be digitalised and processed immediately. As the documents are automatically indexed, they no longer need to be scanned separately. By synchronising internal business processes with this new system, significant automation and archiving of the Proofs of Delivery is possible, enabling significant efficiency gains.
    BTMS-EnRoute works with all standard consignment notes. Transporters are now able to provide their clients (both senders and recipients) with an optimal service by keeping them up-to-date with the latest information on the status and condition of their delivery. A considerable advantage for the client and transporter is that deliveries can now be invoiced directly upon
    signature of receipt. In addition, any annotations (for example, of damage to the goods, etc.) can be immediately dealt with by the customer service departments of both sender and transporter.
    Getronics created this new solution, based on the Anoto system, at the request of bVa/Beurtvaartadres. Getronics is the only provider creating and delivering solutions based on the Anoto system in the Benelux. BTMS-EnRoute utilises the platform Getronics has developed around the innovative digital pen. With this system (www.digitalpaperportal.com), users can now place Anoto grids on their forms, record the written texts digitally and automatically index and store them. This solution is one of Getronics' Communication Services –– one of the five services that make up Getronics' Service Portfolio. Workspace management lies at the heart of Getronics' portfolio, providing workspace management services for both government and business. Communication Services ensures the integration of data, voice and video for both fixed and mobile communications within the workspace.

    - http://www.digitalpaperportal.com/

    About bVa / Beurtvaartadres
    bVa/Beurtvaartadres has been producing consignment notes in the Netherlands since 1927. Since 1995, the Company has also produced various software products under the name BTMS (BTMS-Douane & BTMS-BizDoc). bVa/Beurtvaartadres' mission is to ensure that businesses can carry out their logistical administrative tasks efficiently and in a user-friendly fashion. The introduction of BTMS-EnRoute is a good example of this. This solution was developed for speed, efficiency, control and price, all combined in a single user-friendly, digital system. In order to appeal to a broad user-base and to make implementation as easy as possible, bva/Beurtvaartadres decided to combine the familiarity and ease of pen and paper with the efficiency of digital data processing and mobile communications technology.

    Dit is een enorm visite kaartje voor Getronics, het maakt de hele internationale transportwereld duidelijk waartoe het bedrijf in staat is. Alleen in Nederland gaat het al om 500 miljoen vrachtbrieven.

    Dit is nu met recht Breaking News!!!

    Groeten,

    Jesse Livermore
  7. [verwijderd] 26 mei 2006 10:59

    Dit is wat Joop bedoeld,

    GetronicsPinkRoccade

    Getronics has a direct presence in over 30 countries and this is extended through a network of Service Partners.
    Our extended Service Partner network enables us to offer strong local presence and globally available services- we can support and manage our clients' infrastructure in more then 120 countries.

    Getronics has built the Digital Paper Portal to offer a platform for paper services and applications to our clients and third parties.

    gr, Gerard
  8. [verwijderd] 26 mei 2006 12:19
    Asjeblief, géén grote overname in Amerika. Met de huidige kaspositie zal dit ongetwijfeld gepaard gaan met een aandelemissie. En dat gaat weer ten koste van de zittende aandeelhouders. Laten ze eerst maar eens HR verkopen, ING binnen halen, autonome groei realiseren, schulden afbouwen en dan pas verder gaan kijken naar overnames. Na de afgelopen roerige jaren is rust en autonome groei het belangrijkste. Overigens, Hans, mag ik aannemen dat je boven de 10 euro bedoelt, ipv boven de euro.
  9. [verwijderd] 26 mei 2006 12:40
    quote:

    morris05 schreef:

    Asjeblief, géén grote overname in Amerika. Met de huidige kaspositie zal dit ongetwijfeld gepaard gaan met een aandelemissie.
    Juist en met dat Anoto-verhaal gaat voorlopig meer geld kosten dan dat het oplevert. Op termijn wordt er een grote potentie aan gegeven, maar da's niet nu.
  10. [verwijderd] 26 mei 2006 12:42
    Dit is wat ik bedoel Pl@tje

    Getronics PinkRoccade heeft de oplossing in opdracht van bVa / Beurtvaartadres gerealiseerd, gebaseerd op Anoto functionaliteit. Getronics PinkRoccade realiseert oplossingen en distribueert op exclusieve basis Anoto functionaliteit in de Benelux. BTMS-EnRoute maakt gebruik van het platform dat Getronics PinkRoccade heeft ontwikkeld rondom de innovatieve digitale pen technologie. Dit platform (Digital Paper Portal; zie link rechterkantlijn) stelt gebruikers in staat formulieren te voorzien van een Anoto grid, de geschreven tekst digitaal vast te leggen en deze gegevens automatisch te indexeren en elektronisch te archiveren. De oplossing van Getronics PinkRoccade maakt deel uit van de Communication Services, één van de vijf services binnen het portfolio van Getronics PinkRoccade. Centraal in het portfolio staat een toekomstvaste ICT-werkomgeving, voor zowel ondernemingen als overheden. Communication Services zorgt voor de integratie van data, spraak en video, op vaste en mobiele communicatieverbindingen in relatie tot deze werkomgeving.

    Bovendien is Getronics niet de enige speler in deze markt, getuige dit bericht van de Anoto site:

    Partner press release: FMS adopts Covelus router
    France based FMS (Forms Management Systems) have today announced they will be adopting Covelus Router for use in all of their Anoto DP&P solutions, which involves full integration with their OedipSystem platform.

    FMS have been involved in the development of Anoto enabled applications since 2002 and offer a comprehensive set of software applications and printing services engineered to facilitate the implementation of the DP&P technology by software editors, system integrators or corporate IT departments.

    FMS chose Covelus Router because it represents a straightforward solution for moving handwritten data from digital pens to the processing application without putting any constraint on the end-user. “With the Covelus solution, we are able to cope with all the routing requirements of our customers without having to invest in the development of a specific component” says Frank Bracq, FMS managing director. “We can rely on an experienced team whose focus is to deliver a reliable solution which is key to the success of any Anoto enabled application”.

    “This is a very exciting opportunity for us both” says Christian Johnson, Covelus CTO. “FMS are one of the oldest, most established and respected Anoto partners in the world. We are proud to be working with them to supply all of their Anoto Component technology. There are many important projects arising, and we're happy that FMS have chosen Covelus Router to power these applications within their advanced platform solution.”

    Covelus provide the most advanced PGC routing software available today, operating upon a multitude of devices such as PDA, mobile phone, PC, Macintosh and Blackberry. Covelus licence their technology to Anoto service providers, who then implement the components (including a device client, and on-line administration interface) into their end-user solutions; thereby drastically reducing development time & cost of complex mobile comms software.

  11. [verwijderd] 26 mei 2006 12:56
    Hans19 schreef:

    Met dit goede nieuws gaat de koers alleen nog maar verder omhoog. Supergaaf nieuws.

    Nu nog een grote overname in America en dan staan we hopelijk boven de euro.

    Hans

    Zo'n wereldschokkend nieuws is dit nu ook weer niet, het is zeker een positieve ontwikkeling maar of dit nu nieuws is om de koers omhoog te laten schieten zoals jij dit in een waarschijnlijk euforische bui wil doen geloven betwijfel ik ten zeerste.
    Zoals Morris aanhaalde is verkoop HR Solutions in combinatie met een eventueel ING contract een betere graadmeter.
    En laten we het alsjeblieft niet hebben over een overname in de VS want dat zou nu inderdaad desastreus zijn voor het aandeel.
    Zoals je zelf kunt constateren wordt er vandaag teveel gejojood met het aandeel en de opening in Amerika is zeker nog niet definitief in het groen.

    wallstreetweb.nl/indicator.shtml

    Ik hou mijn aandeeltjes wel vast tot na het weekend, maandag kan hij wel verder omhoog.

    Joop
83 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 861,75 -0,42%
EUR/USD 1,0668 +0,23%
FTSE 100 7.852,74 -0,31%
Germany40^ 17.734,90 -0,57%
Gold spot 2.385,59 +0,26%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

EBUSCO...
+3,30%
WDP
+2,88%
Vopak
+1,74%
Heineken
+1,57%
B&S Gr...
+1,56%

Dalers

ADYEN NV
-3,26%
JUST E...
-2,77%
TomTom
-2,76%
AMG Cr...
-2,61%
Fugro
-2,56%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links