Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Toyota Prius => Auto v/h Jaar 2005

24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 november 2004 16:45
    Antonov heeft op de AVA aangegeven dit jaar nog te zullen onderzoeken of er inderdaad Antonov-technieken in de Prius gebruikt zijn. Dit n.a.v. aanhoudende geruchten dat Toyota zonder licentie-overeenkomst een overbrenging van Antonov gebruikt in de Prius. Als dat waar is, dan zal Antonov Toyota op de vingers moeten tikken (ze moeten immers betalen). Theoretisch kan Antonov Toyota zelfs "verbieden" gebruik te maken van de gepatenteerde technieken van Antonov. Er is immers geen licentie-overeenkomst. Maar zo ver zal het vermoedelijk niet komen.

    Eerst maar eens kijken of het waar is. Ik ben benieuwd!!!

    Groeten
    Uitdebrandtonov -steeds enthousiaster over Antonov-

    Bron: Auto Telegraaf, vandaag

    AUTONIEUWS

    Toyota Prius: Auto van het Jaar 2005

    door Jeroen Jongeneel

    BAARN - De Toyota Prius, een zogenaamde ’hybride-auto’ met gecombineerde elektro-/verbrandingsmotor, is met overweldigende meerderheid van stemmen gekozen tot Auto van het Jaar 2005. De Japanse middenklasser, die in Nederland BPM-vrij kan worden gekocht, kreeg in totaal 406 punten, terwijl de op de tweede plaats geëindigde Citroën C4 niet verder dan 267 punten kwam. Derde werd de Ford Focus (228), vierde de Opel Astra (180), terwijl daarachter nog de Renault Modus, Peugeot 407 en BMW 1-serie kwamen.

    De overwinning van de Prius is de duidelijkste sinds jaren. Van de in totaal 58 juryleden, afkomstig uit 22 Europese landen, zetten maar liefst 37 hem op de eerste plaats. Elf personen gaven de Toyota zelfs het maximale aantal van 10 punten.

    Ook de drie Nederlandse juryleden, Ton Roks (Autovisie), Jos Vroomans (Autokampioen) en Jeroen Jongeneel (De Telegraaf) waren eensgezind in hun keuze voor de Prius. Alledrie hadden zij bovendien de Citroën C4 als tweede op hun lijstje staan.

    De overwinning van de Prius is een duidelijk teken dat binnen de Auto van het Jaar-verkiezing veel waarde aan moderne en milieuvriendelijke technieken voor de toekomst wordt gehecht. De Prius verbruikt door z’n gedeeltelijke elektro-aandrijving, waarbij de auto ook zélf stroom genereert bij afremmen op de motor, aanmerkelijk minder dan vergelijkbare middenklassers. Het benzineverbruik is in de praktijk gemiddeld 1 op 17 tot 1 op 20 en de auto heeft een CO2-uitstoot (kooldioxide) van maar 104 gram per kilometer, dat is ongeveer 50% minder dan een qua vermogen en gewicht vergelijkbare middenklasser.

    Het is de derde keer dat een Japanse wagen tot Auto van het Jaar wordt gekozen. Al eerder waren dat de Nissan Micra (1993) en de Toyota Yaris (2000).
  2. [verwijderd] 15 november 2004 17:21
    Op naar de €2.25 ongesplitst eind december 2004, nietwaar?

    Waar komt jouw bewering vandaan dat Honda gaat zorgen voor de eerste inkomsten?

    Naar mijn mening heeft Antonov jaren geleden al 'inkomsten' gehad.

    Maar goed, blijf vooral deze waardevolle bijdragen posten en probeer vooral de mensen maar wijs te maken dat het er in de zakenwereld eerlijk aan toe gaat.

    'Ze betalen heus wel', daar ben ik niet van overtuigd en daar ben ik echt niet de enige in.

    Ozzy
  3. [verwijderd] 15 november 2004 17:24
    Beste Uitdebrandtonov,

    Waarom zou Toyota illegaal gebruik maken van Antonov technieken? Ik kan het me niet voorstellen. Daar kom je als bedrijf toch nooit mee weg. Het artikel dat je citeert rept daar verder ook niet over; de AVA is al maanden geleden en sindsdien is er ook niks meer vernomen over illegaal gebruik van Antonov technieken. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat we daar niks meer over horen.

    groet
  4. [verwijderd] 15 november 2004 17:30
    Beste Uitdebrandtonov,

    Antonov hoeft niets uit te zoeken, en niemnad op de vingers te tikken. Er zitten geen patenten van Antonov in Toyota, Honda of elk willekeurig ander merk. Bij Honda kon hij al geen antwoord geven, en bij Toyota moeten ze het ook al achteraf gaan uitzoeken!!!!

    Antonov gebruikt deze wazige berichten alleen maar om een stelletje dombo's hun geld te ontfutselen, en weer een volgende emissie te laten slagen.

    Mvr gr, Daf66
  5. [verwijderd] 15 november 2004 18:34
    quote:

    OzzyO schreef:

    Op naar de €2.25 ongesplitst eind december 2004, nietwaar?

    Waar komt jouw bewering vandaan dat Honda gaat zorgen voor de eerste inkomsten?

    Naar mijn mening heeft Antonov jaren geleden al 'inkomsten' gehad.

    Maar goed, blijf vooral deze waardevolle bijdragen posten en probeer vooral de mensen maar wijs te maken dat het er in de zakenwereld eerlijk aan toe gaat.

    'Ze betalen heus wel', daar ben ik niet van overtuigd en daar ben ik echt niet de enige in.

    Ozzy
    Beste Ozzy,

    Ik had het in een voorgaande posting over een eerste kasstroom bij Honda. Dat is iets anders dan eerste inkomsten.

    Je hoort mij nergens zeggen "ze betalen heus wel".

    In het geval van Honda zal men vermoedelijk het e.e.a. moeten overleggen en onderhandelen. Ga er maar van uit dat Antonov Plc. de belangen zal behartigen.

    Bij Toyota is het tamelijk simpel. Als er geen techniek van A. gebruik wordt dan is er geen probleem. Anders kan Antonov Plc. (hoe klein het bedrijf ook is) Toyota verbieden de techniek te gebruiken.

    Ik ben het overigens met je eens dat het er in de zakenwereld niet altijd eerlijk aan toe gaat.

    Zo heb je op de beurs klaarblijkelijk "hedgefunds" die kunnen handelen met aandelen die er niet zijn.... Hedgefunds kunnen (maar dat mogen ze niet) koersen beïnvloeden.

    Ik heb weleens het idee dat bepaalde lieden die op dit forum (en van andere fondsen) constant en fulltime negatieve postings plaatsen voor dit soort hedgefunds werken. Dat zou ook kunnen verklaren waarom ze er constant mee bezig zijn. Waarom zou je anders continu ergens negatieve postings plaatsen, zonder er voor betaald te krijgen?

    Als dat waar is, dan zou dat toch strafbaar moeten zijn?

    Groeten,
    Uitdebrandtonov

  6. [verwijderd] 15 november 2004 18:50
    Beste daf.
    Alleen al de opmerking dat er geen patenten door Honda gebruikt worden,bewijst eens te meer dat jij alleen maar de boel wil opruien en absoluut geen enkele notie hebt waar je over praat.
    Licentie en enkele andere negatifos weten weten tenminste waar ze over praten gelijk of ongelijk.

    Ron(300% believer and member off the winningteam)

    [Modbreak Thijs(forum@iex.nl): Een deel van dit bericht is verwijderd, omdat dit deel een persoonlijke aanval bevatte. Gelieve elkaar voortaan niet weer persoonlijk aan te vallen.]
  7. [verwijderd] 15 november 2004 18:58
    Beste Rolo,

    Het feit dat jij denkt dat er Antonov patenten door Honda worden gebruikt, komt slechts voort uit de bezoeken die je aan het Antonov-forum hebt gebracht. Geen andere instantie zal je kennis bevestigen.
    Denk daar nu gewoon eens nuchter over na, ook over de waarde en betrouwbaarheid van de informatie die je aldaar tot je neemt.
    Vraag jezelf in alle redelijkheid ook gewoon eens af of je niet gewoon enorm in de zeik wordt genomen.

    m.v.g. dodo
  8. [verwijderd] 15 november 2004 19:11
    Hoi Dappere Dodo,

    Kun je a.u.b. ook iets zeggen over mijn theorie?:

    "Ik heb weleens het idee dat bepaalde lieden die op dit forum (en van andere fondsen) constant en fulltime negatieve postings plaatsen voor dit soort hedgefunds werken. Dat zou ook kunnen verklaren waarom ze er constant mee bezig zijn. Waarom zou je anders continu ergens negatieve postings plaatsen, zonder er voor betaald te krijgen?"

    Klopt het dat je voor een hedgefund werkt? Zo niet, waar werk je dan voor?

    Alvast bedankt voor je antwoord.

    Groeten,
    Uitdebrandtonov
  9. [verwijderd] 15 november 2004 19:11
    Beste daf.De patenten zijn optezoeken op internet.Daar staat het zwart op wit!!!!!!Heeft niks met de club te maken.In de SH-AWD zijn wel degelijk ANTONOV patenten gebruikt simpel as that,en als jij beweerd van niet ben je gewoon een leugenaar die de mensen hier probeerd te belazeren,dat doet niet ANTONOV.Ook de patenten gebruikt door Toyota zijn op internet te vinden.DUS LIEG AUB NIET.Je kunt het met bepaalde zaken niet eens zijn of anders zien ok daar is een forum voor maar ga niet lopen liegen want dan ben jij degen die willens en wetens de mensen belazerd.

    Ron
  10. [verwijderd] 15 november 2004 19:28
    Zeg Rolosoft,

    wil je snel 50 euro verdienen???

    Zoek dan even op die link tussen Honda en Antonov op, waar staat dat
    Honda ECHT die Antonov patenten gebruikt in hun producten.

    Wel een off persbericht gebruiken, de leugens van de Clubsite tellen niet.

    Houd anders je grote mond een keer dicht, en houd aub op met schelden....

  11. [verwijderd] 15 november 2004 19:37
    quote:

    Uitdebrandtonov schreef:

    Antonov heeft op de AVA aangegeven dit jaar nog te zullen onderzoeken of er inderdaad Antonov-technieken in de Prius gebruikt zijn. Dit n.a.v. aanhoudende geruchten dat Toyota zonder licentie-overeenkomst een overbrenging van Antonov gebruikt in de Prius. Als dat waar is, dan zal Antonov Toyota op de vingers moeten tikken (ze moeten immers betalen). Theoretisch kan Antonov Toyota zelfs "verbieden" gebruik te maken van de gepatenteerde technieken van Antonov. Er is immers geen licentie-overeenkomst. Maar zo ver zal het vermoedelijk niet komen.

    Eerst maar eens kijken of het waar is. Ik ben benieuwd!!!

    Groeten
    Uitdebrandtonov -steeds enthousiaster over Antonov-

    Bron: Auto Telegraaf, vandaag

    AUTONIEUWS

    Toyota Prius: Auto van het Jaar 2005

    door Jeroen Jongeneel

    BAARN - De Toyota Prius, een zogenaamde ’hybride-auto’ met gecombineerde elektro-/verbrandingsmotor, is met overweldigende meerderheid van stemmen gekozen tot Auto van het Jaar 2005. De Japanse middenklasser, die in Nederland BPM-vrij kan worden gekocht, kreeg in totaal 406 punten, terwijl de op de tweede plaats geëindigde Citroën C4 niet verder dan 267 punten kwam. Derde werd de Ford Focus (228), vierde de Opel Astra (180), terwijl daarachter nog de Renault Modus, Peugeot 407 en BMW 1-serie kwamen.

    De overwinning van de Prius is de duidelijkste sinds jaren. Van de in totaal 58 juryleden, afkomstig uit 22 Europese landen, zetten maar liefst 37 hem op de eerste plaats. Elf personen gaven de Toyota zelfs het maximale aantal van 10 punten.

    Ook de drie Nederlandse juryleden, Ton Roks (Autovisie), Jos Vroomans (Autokampioen) en Jeroen Jongeneel (De Telegraaf) waren eensgezind in hun keuze voor de Prius. Alledrie hadden zij bovendien de Citroën C4 als tweede op hun lijstje staan.

    De overwinning van de Prius is een duidelijk teken dat binnen de Auto van het Jaar-verkiezing veel waarde aan moderne en milieuvriendelijke technieken voor de toekomst wordt gehecht. De Prius verbruikt door z’n gedeeltelijke elektro-aandrijving, waarbij de auto ook zélf stroom genereert bij afremmen op de motor, aanmerkelijk minder dan vergelijkbare middenklassers. Het benzineverbruik is in de praktijk gemiddeld 1 op 17 tot 1 op 20 en de auto heeft een CO2-uitstoot (kooldioxide) van maar 104 gram per kilometer, dat is ongeveer 50% minder dan een qua vermogen en gewicht vergelijkbare middenklasser.

    Het is de derde keer dat een Japanse wagen tot Auto van het Jaar wordt gekozen. Al eerder waren dat de Nissan Micra (1993) en de Toyota Yaris (2000).

  12. [verwijderd] 15 november 2004 21:50
    quote:

    Uitdebrandtonov schreef:

    [quote=OzzyO]
    Op naar de €2.25 ongesplitst eind december 2004, nietwaar?

    Waar komt jouw bewering vandaan dat Honda gaat zorgen voor de eerste inkomsten?

    Naar mijn mening heeft Antonov jaren geleden al 'inkomsten' gehad.

    Maar goed, blijf vooral deze waardevolle bijdragen posten en probeer vooral de mensen maar wijs te maken dat het er in de zakenwereld eerlijk aan toe gaat.

    'Ze betalen heus wel', daar ben ik niet van overtuigd en daar ben ik echt niet de enige in.

    Ozzy
    [/quote]
    Beste Ozzy,

    Ik had het in een voorgaande posting over een eerste kasstroom bij Honda. Dat is iets anders dan eerste inkomsten.

    Je hoort mij nergens zeggen "ze betalen heus wel".

    In het geval van Honda zal men vermoedelijk het e.e.a. moeten overleggen en onderhandelen. Ga er maar van uit dat Antonov Plc. de belangen zal behartigen.

    Bij Toyota is het tamelijk simpel. Als er geen techniek van A. gebruik wordt dan is er geen probleem. Anders kan Antonov Plc. (hoe klein het bedrijf ook is) Toyota verbieden de techniek te gebruiken.

    Ik ben het overigens met je eens dat het er in de zakenwereld niet altijd eerlijk aan toe gaat.

    Zo heb je op de beurs klaarblijkelijk "hedgefunds" die kunnen handelen met aandelen die er niet zijn.... Hedgefunds kunnen (maar dat mogen ze niet) koersen beïnvloeden.

    Ik heb weleens het idee dat bepaalde lieden die op dit forum (en van andere fondsen) constant en fulltime negatieve postings plaatsen voor dit soort hedgefunds werken. Dat zou ook kunnen verklaren waarom ze er constant mee bezig zijn. Waarom zou je anders continu ergens negatieve postings plaatsen, zonder er voor betaald te krijgen?

    Als dat waar is, dan zou dat toch strafbaar moeten zijn?

    Groeten,
    Uitdebrandtonov

    [/quote]
    Beste Uitdenbrandhof,

    De reden waarom ik 'ze betalen heus wel' plaatste was een reactie op het volgende, wat ik dus op die wijze interpreteerde:
    [quote=Uitdebrandtonov]
    ''Dit n.a.v. aanhoudende geruchten dat Toyota zonder licentie-overeenkomst een overbrenging van Antonov gebruikt in de Prius. Als dat waar is, dan zal Antonov Toyota op de vingers moeten tikken (ze moeten immers betalen). Theoretisch kan Antonov Toyota zelfs "verbieden" gebruik te maken van de gepatenteerde technieken van Antonov. Er is immers geen licentie-overeenkomst. Maar zo ver zal het vermoedelijk niet komen.''
    De reden waarom ik me regelmatig sceptisch uitlaat over Antonov is dat ik het fonds sinds zijn introductie regelmatig volg en hun werkwijze zeer verdacht vind.

    Zelf heb ik ook in Antonov belegd, maar dat is al jaren geleden.

    Het resultaat was nagenoeg neutraal, er zijn aandelen/opties waar ik veel meer aan verloren heb, dus van wraak nemen is geen sprake.

    Beleggen brengt altijd risico met zich mee, daar is iedereen het over eens.

    Antonov claimt al jaar en dag dat hun producten beter en zuiniger zijn, maar tot op heden blijven de feiten uit.

    Zelfs op de autoshow in Parijs werd de versnellingsbak niet gebruikt die men klaar hoopte te hebben.

    Resultaten van onafhankelijke tests worden niet gepubliceerd, iets waar men toch trots op zou moeten zijn mits hun verhaal overeenkomt met dat van de onafhankelijke testuitvoerende instantie.

    De ene na de andere emissie, waardoor het totaal aantal aandelen de pan uitreist stemt me ook niet optimistisch.

    Ik heb veel twijfels bij de huidige marktwaarde.

    Succes en ik hoop voor de investeerders in Antonov dat de koers wel omhoog gaat en de voorspellingen uitkomen.

    Ozzy

  13. [verwijderd] 15 november 2004 21:55
    Beste ELsterro,

    Vanzelfsprekend is het mij bekend dat een aantal door Honda gedeponeerde patenten verwijzen naar die van Antonov. Dat wil echter bij lange na nog niet zeggen dat deze ooit in produkten gebruikt zullen gaan worden.
    Waar we naar op zoek zijn, zoals door Biel beschreven, zijn Antonov patenten die Honda ECHT gebruikt in hun produkten. Stop maar met zoekn hoor, want die zijn er niet.

    Staar je overigens niet blind op het feit dat Antonov wordt genoemd in twee van de Honda-patenten. Ook de door Antonov gedeponeerde patenten verwijzen op hun beurt weer naar patenten van anderen. En denk maar niet dat die ooit één euro van Antonov zullen ontvangen. In diezelfde context kun je ook de referentie aan Antonov in de Honda patenten bekijken.

    m.v.g. dodo
24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0707 +0,04%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.086,70 -0,01%
Gold spot 2.318,58 +0,11%
NY-Nasdaq Composite 15.712,75 +0,10%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links