Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 23 oktober 2016 04:55
    Geld verdienen met beleggen in TomTom.

    Hoe kun je dit bereiken ?
    - steeds op dips kopen en dan op herstel ze snel van de hand doen, bijvoorbeeld de laatste weken, kopen < 8,00 en verkopen > 8,00, dat kun je meerdere keren per jaar doen en zo misschien wel 1,5 a 2,00 euro per jaar opstrijken of een 25% op jaarbasis.
    - opties verkopen, puts verkopen en premie opstrijken, bijvoorbeeld de nov 7,80 doet nu 0,28 of een 3,5% per maand. Krijg je de aandelen geassigned, begin je met calls schrijven, bijvoorbeeld de calls nov 8,00 doet ook 0,28 of ook 3,5%. Op die manier is ook een 30 tot 40% per jaar mogelijk. Een diepe val of een sterke stijging laat ik even buiten beschouwing. Soms pak je behalve de premie ook een stukje koerswinst.
    - je enorm in het aandeel verdiepen en dan vaststellen dat de koers erg ondergewaardeerd is en een enorme potentie heeft die er een keer uit moet komen, lekker blijven zitten en over een aantal jaren misschien wel 100 of 200% koerswinst halen. Deze strategie is tot nu toe nog niet succesvol gebleken, alleen maar verliezen opgeleverd. Wil niet zeggen dat dat in de toekomst zo blijft. Wel kun je achteraf vaststellen dat optimistische verwachtingen tot nu toe structureel veel te hoog waren.
    - de min of meer oppervlakkige belegger die in een paar dagen alleen de NL markt bekijkt met tientallen aandelen en het wekelijks lezen van de beleggersblaadjes en beleggerssites, zal bij het zien van de behaalde omzet, winst en de koers van T2, binnen een paar seconden skippen naar het volgende aandeel en heel snel "optisch" aantrekkelijker mogelijkheden vinden. Kan me dat goed voorstellen, wie gaat er voor een bedrijf dat circa 0,10 tot 0,15 EUR netto per jaar verdient, dit soort prijzen betalen ? Dan moet je wel heel veel achtergrondinfo hebben die dergelijke hoge verwachtingen waar maken. Bovendien zul je dan zelf ook een track-record voor je zelf moeten hebben opgebouwd, waarbij je heel vaak heel goed zit met je verwachtingen. Meer dan 80% van de aanwezigen hier, valt niet in deze groep.
    - zitten we met een groot gedeelte van de aandelen in vaste handen, die niet verkopen, wellicht wel de stukken uitlenen voor extra opbrengst, rendement.
    - hebben we nog de shorters die het aandeel naar beneden brengen (ik laat het woord manipuleren achterwege, het is gewoon handel). Vaak wordt beweerd dat de shorters dit doen om op een laag niveau hun belangen uit te breiden. Ik vraag me dit af, volgens mij is het gewoon geld verdienen door hoog te verkopen en laag de posities te sluiten.

    Ik vraag me voor de toekomst af, of T2 in staat is om veel geld te gaan verdienen in de harde markt van toeleveranciers voor de automakers, of dat ze net niet uitgeperst worden om hen te laten overleven want een concurrent die wegvalt is ook weer niet goed voor de automakers.
    Uit de boven geschetste mogelijkheden, kies ik duidelijk niet voor de LT om het grote geld binnen te halen. Eerder zie ik mogelijkheden om iets zekerder op de KT steeds maandelijks met opties premie binnen te halen en voor een gedeelte kopen op een relatief laag niveau en met een redelijke stijging of bescheiden niveau te verkopen. Dit meerdere malen per jaar om zodoende een mooi rendement te halen. Op dit moment, je mag het ook achteraf noemen, is, in ieder geval voor mij, deze strategie een stuk aantrekkelijker dan op de LT wachten op het grote geld. Dat laatste kan misschien komen, misschien niet, OF en wanneer is onzeker en helemaal hoeveel het dan oplevert.

    Prettige zondag en maandag, ik zal er hoegenaamd niet zijn in verband met bezoek aan de provincie, o.a. een bloemen-kwekerij-farm bezoeken. Heb er zin an.
  2. [verwijderd] 23 oktober 2016 05:22

    @ Justin / Gira

    niks warrig
    heb het zelf meegemaakt, was één van de velen aandeelhouders in een Brits-bedrijf dat naar de beurs ging ( FTSE ), ook hier behielden de key-managers 50% van de aandelen en bleven allen werkzaam bij het bedrijf, ook hier dus 50% free-float, ook hier bestond de Groep uit meerdere divisies (3) zijnde commodities, brokerage and financials (hedge end investment Fund Managers)
    ook hier een groeibedrijf, mooie winsten, goede resultaten
    ook hier een waardering die niet in de juiste verhouding stond tot anderen aan de beurs
    in de free-float zaten ook investmenthuizen, zoals Goldman, Morgan en Merrill Lynch
    Goldman was eigenaar van J.ARON een commodityhuis
    Morgan had nauwe banden met PHIBRO ook een commodityhuis
    Merrill had een grote commodity brokerage firma
    tijdens investeringsdagen ( roadshows) werd ons duidelijk gemaakt en tot deze conclusie waren we zelf ook al gekomen dat " share holders would be better served " als de commodities zich uit de Groep zou separeren , want vanwege de nature of the business, volatiel voor earnings, hoog risico met financieren van oogsten in derde wereldlanden gaf dit een discount voor risk/weging aan de Beurs voor de andere 2 divisies Brokerage en Financials
    Ook hier duurde het tijd voordat we tot de beslissing kwamen om toch de commodities via een Management buy-out te laten gaan, maar er was ook best externe druk ( als je het zo wil noemen).

    zonder dat de resultaten nu enorm veranderden kreeg de waardering voor het laten gaan van de commodities een boost voor de share price, die dubbelde

    dit soort beslissingen voor informatie is toch echt maar bij een handvol mensen on a need to know basis beschikbaar en dan kan jij 10X bellen met IR of de deur platlopen, dit krijg je niet te horen

    als Justin schrijft dat Kumar en de Mol gerustgesteld zijn voor strategische Agenda, dan heb je het bij wijze van spreken over hetgeen wat ik hier schrijf.

    wat de analist betreft, heb het hier niet over een bear-analist als TG of PC of Barclays of Haitong, heb het over een huis met een koopaanbeveling.

    kan het niet duidelijker schrijven zoals ik het doorkrijg
    ( ben slechts de boodschapper en niet de schrijver)

    quote

    question: does order intake still reflect market share gains ?
    answer: we asked Automotive same question. the answer was that market share was equal to last year.
    HERE still wins plenty of contracts

    Management stated that expectations at beginning of year were already based on lower deal value available in FY16

    comment: That may be true but then why not communicate that to manage expectations

    dan gaat het nog verder over hoe en wat de Handelsbank denkt over de opmerking van deze analist en welke weging zij hier aangeven voor mogelijk koerseffect op korte termijn, maar dat heeft niets vandoen met deze opmerking verder.

    dus mijn vraag , heeft Justin dit ook gehoord uit zijn bronnen binnen TT, blijkbaar niet, dus of dit verhaal klopt niet, of het is ook binnen TT op een need to know basis.

    goed het is laat, nu naar mijn mandje.
    gd wknd.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 23 oktober 2016 05:25
    quote:

    Finres schreef op 21 oktober 2016 10:28:

    Als ik naar de cijfers kijk vind ik twee zaken opvallend:
    1. 26k stijging Def.rev. bij een daling van de omzet van 15k. Waar komt die stijging vandaan?
    2. Opvallende stijging van Selling, general and administrative expenses. Zorgwekkend? heeft iemand hier meer kijk op?

    Ik ben zeer geïnteresseerd in jullie analyse. dank
    ad 1: Waar haal je die 26k stijging vandaan? Het is minder, zowel tov het vorige kwartaal als tov een jaar geleden. Bedoel je trouwens niet 26 mio?
    Enfin, stijging defrev bij dalende omzet is niet vreemd bij verdere verschuiving van hardware (zonder defrev) naar C&S (met defrev).
    Verbaas je overigens niet. Tel de defrev-stijging maar op bij de officiële IFRS-omzet. Dan krijg je de virtuele omzet (een term die bij mijn weten hier ooit door @marique geintroduceerd is).
    En die virtuele omzet is eigenlijk niet gedaald. Des te vreemder die recente omzetwaarschuwing.

    ad 2: Meer mensen in dienst? Uitoefening personeelsopties?
  4. [verwijderd] 23 oktober 2016 08:26
    quote:

    *Justin* schreef op 22 oktober 2016 22:59:

    [...]

    Je bent wel erg navelstaarderig als je denkt dat TomTom met een outlook aanpassing (die je ook vooraf moet berekenen, met commissarissen bespreken, etc) "op het moment dat weer de weerstand op 8,56€ werd getest".

    Wat denk je dat ze bij TomTom de hele dag aan het doen zijn? De hele dag naar beursgrafieken en technische weerstanden kijken en hun nieuws verspreiding daar op afstemmen? Dat vind je hoop ik zelf achteraf toch ook een beetje een vreemde gedachte?

    Daarnaast werd dat Flevo belang alleen iets kleiner door het groter geworden aantal aandelen, nadat er wat opties waren uitgeoefend. Is uitvoerig over gesproken hier. En is ook een keer eerder gebeurd, toen Flevo nog bestond uit Dasym en Janivo. Toen gingen ze ook van 10,01 naar 9,99% van de aandelen.

    Dat het verplicht is om een omzetwaarschuwing te geven zelfs een week voor de cijfers was mij niet bekend. Dat Flevo belang wat door optie uitoefening kleiner is geworden is mijnsinziens toch niet nodig geweest door bv enkele aandelen bij te kopen. Misschien kwam het ze wel goed uit de koers zakte toch wel even met 8%.
    Weet je er zijn zoveel mistige zaken rondt de informatie voorziening vanuit TomTom.
    Het ene moment denk je HG waarom onthoud jij bepaalde info voor de particuliere belegger ( het hoort wel/is wel zo fair, maar wettelijk kun je er onder uit)

    Waardeer jou postings, je hebt veel kennis van zaken en top dat je dit met velen deelt.
    Maar bij Godijn hou jij teveel je hand boven zijn hoofd,
    Waarvan ik denk HG jij runt teveel een prive onderneming i.p.v een beursgenoteerde onderneming.

  5. forum rang 4 holenbeer 23 oktober 2016 08:29
    quote:

    Riet van Milt schreef op 23 oktober 2016 01:26:

    [...]

    Feit is dat je blijkbaar niets beters te doen hebt dan tegen mij aan zeiken met verdachtmakingen dat er alcohol in het spel is. Kom eens met iets over TT, dat zou een leuk nieuwtje zijn. Ik laat iedereen vrij om verliefd te worden op een aandeel dat velen torenhoge verliezen heeft opgeleverd, laat mij vrij om op dit forum te vertellen hoe mensen makkelijk verleid kunnen worden met al dan niet onbezoldigde toekomstvoorspellingen.

    Ik stel een deal voor: jij reageert niet meer op mij zoals vanavond twee keer achter elkaar en ik laat jou in je luchtkastelensop gaar koken, scheelt een hoop ergenis voor velen en jij zal mogelijkheden vinden je tijd beter te besteden.
    Hallo Riet,

    Volgens mij suggereerde Hoopmazzel dat je hem om had, ik niet. Ik vind je ook niet die indruk maken, je lijkt me eerder een geheelonthouder.
    PRima deal : als jij iedereen hier in hun luchtkastelen laat geloven, hoeven we niet meer te reageren.

    Mijn reactie was meer op de feiten die je suggereert, dat is net zo misleidend als een luchtkasteel. Tenzij je ze onderbouwt, nog niet gelezen.
  6. forum rang 4 holenbeer 23 oktober 2016 09:01
    quote:

    KidBackInTown schreef op 23 oktober 2016 04:55:

    Geld verdienen met beleggen in TomTom.

    Hoe kun je dit bereiken ?
    - steeds op dips kopen en dan op herstel ze snel van de hand doen, bijvoorbeeld de laatste weken, kopen < 8,00 en verkopen > 8,00, dat kun je meerdere keren per jaar doen en zo misschien wel 1,5 a 2,00 euro per jaar opstrijken of een 25% op jaarbasis.
    - opties verkopen, puts verkopen en premie opstrijken, bijvoorbeeld de nov 7,80 doet nu 0,28 of een 3,5% per maand. Krijg je de aandelen geassigned, begin je met calls schrijven, bijvoorbeeld de calls nov 8,00 doet ook 0,28 of ook 3,5%. Op die manier is ook een 30 tot 40% per jaar mogelijk. Een diepe val of een sterke stijging laat ik even buiten beschouwing. Soms pak je behalve de premie ook een stukje koerswinst.
    - je enorm in het aandeel verdiepen en dan vaststellen dat de koers erg ondergewaardeerd is en een enorme potentie heeft die er een keer uit moet komen, lekker blijven zitten en over een aantal jaren misschien wel 100 of 200% koerswinst halen. Deze strategie is tot nu toe nog niet succesvol gebleken, alleen maar verliezen opgeleverd. Wil niet zeggen dat dat in de toekomst zo blijft. Wel kun je achteraf vaststellen dat optimistische verwachtingen tot nu toe structureel veel te hoog waren.
    - de min of meer oppervlakkige belegger die in een paar dagen alleen de NL markt bekijkt met tientallen aandelen en het wekelijks lezen van de beleggersblaadjes en beleggerssites, zal bij het zien van de behaalde omzet, winst en de koers van T2, binnen een paar seconden skippen naar het volgende aandeel en heel snel "optisch" aantrekkelijker mogelijkheden vinden. Kan me dat goed voorstellen, wie gaat er voor een bedrijf dat circa 0,10 tot 0,15 EUR netto per jaar verdient, dit soort prijzen betalen ? Dan moet je wel heel veel achtergrondinfo hebben die dergelijke hoge verwachtingen waar maken. Bovendien zul je dan zelf ook een track-record voor je zelf moeten hebben opgebouwd, waarbij je heel vaak heel goed zit met je verwachtingen. Meer dan 80% van de aanwezigen hier, valt niet in deze groep.
    - zitten we met een groot gedeelte van de aandelen in vaste handen, die niet verkopen, wellicht wel de stukken uitlenen voor extra opbrengst, rendement.
    - hebben we nog de shorters die het aandeel naar beneden brengen (ik laat het woord manipuleren achterwege, het is gewoon handel). Vaak wordt beweerd dat de shorters dit doen om op een laag niveau hun belangen uit te breiden. Ik vraag me dit af, volgens mij is het gewoon geld verdienen door hoog te verkopen en laag de posities te sluiten
    Ik denk dat veel mensen hier gewoon al deze mogelijkheden gebruiken. Kan ook wat ruiger, bv puts 9 deden pas 1,5 euro. Als je die schrijft en geassigned wordt, heb je ze voor 7,5 ex kosten. Als ze expireren, heb je extra rendement van 1,5/8 is bijna 20 %. Tenminste, Als je schrijft op verdubbeling van je positie, alleen doen als die positie verdubbelen mag van bv 7 naar 14 % porto. En als je aanschafprijs 8 was. Was je op 12 ingestapt, nog steeds een extra rendement van 12 %.
    Vervolgens maandcalls 7,5 schrijven en je bent ze weer kwijt incl. Maandpremie van wat dubbeltjes.

    Redelijk risicoloos, tenzij er net die maand een crash komt.

    Dit kan je bv. Elk kwartaal doen, voor de cijfers. Of als je sowieso in wil stappen, in plaats van een inkooporder op in dit geval 7,5 die misschien nooit meer gehit wordt. Heb je ze alsnog op 7,5 (kosten maak je ook bij kooporder) of je hebt gratis die forse premie als de koop niet doorgaat.

    Uiteraard altijd een ijzeren voorraad aanhouden, en/of lt-calls, voor als het luchtkasteel gaat vliegen. Die lt-calls niet te ver otm, als een overname- of exitprijs net onder je uitoefenprijs zit ben je alsnog het bokje.
    Had ik pas met NXP, klein plukje far otm opties gekocht, nu lijken ze voor 110 euro te worden overgenomen ipv 120. Weg 90 % van mijn plukje, dure les.
  7. siepels 23 oktober 2016 09:30
    quote:

    bordje snert schreef op 23 oktober 2016 08:26:

    [...] Dat het verplicht is om een omzetwaarschuwing te geven zelfs een week voor de cijfers was mij niet bekend. Dat Flevo belang wat door optie uitoefening kleiner is geworden is mijnsinziens toch niet nodig geweest door bv enkele aandelen bij te kopen. Misschien kwam het ze wel goed uit de koers zakte toch wel even met 8%.
    Weet je er zijn zoveel mistige zaken rondt de informatie voorziening vanuit TomTom.
    Het ene moment denk je HG waarom onthoud jij bepaalde info voor de particuliere belegger ( het hoort wel/is wel zo fair, maar wettelijk kun je er onder uit)

    Waardeer jou postings, je hebt veel kennis van zaken en top dat je dit met velen deelt.
    Maar bij Godijn hou jij teveel je hand boven zijn hoofd,
    Waarvan ik denk HG jij runt teveel een prive onderneming i.p.v een beursgenoteerde onderneming.

    Wanneer feiten gemeld of beantwoord worden, zijn zoals ze zijn,
    is het geen hand boven het hoofd houden.
    Justin beantwoordt met feiten, vaak aangevuld met cijfers.
    Deze worden overwegend niet aangevochten.
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 23 oktober 2016 09:51
    Misschien houdt TT de wearables wel uit connectivity oogpunt. M.a.w. de TT feature die je bij je draagt heeft een connectie met de software in de auto, in welke vorm dan ook. Een TT app ligt wellicht meer voor de hand, of een app van de betreffende autofabrikant. De Tesla is ook al te openen met de Tesla app. Wel opletten in parkeergarages als je de sleutel vergeet. Of boven op een berg en andere plekken waar geen internet is. Deuren sluiten namelijk automatisch als je de auto verlaat. Openen is daarom wel eens een probleem zonder autosleutel ;-)
  9. [verwijderd] 23 oktober 2016 10:20
    quote:

    siepels schreef op 23 oktober 2016 09:30:

    [...]

    Wanneer feiten gemeld of beantwoord worden, zijn zoals ze zijn,
    is het geen hand boven het hoofd houden.
    Justin beantwoordt met feiten, vaak aangevuld met cijfers.
    Deze worden overwegend niet aangevochten.
    hier nog enkele feiten !

    - koers van 12€ naar de 6€ gestuurd.
    - HG beloofd al enkele jaren aandeelhouderswaarde te gaan creëren.
    - Waar blijft de investorsday ?
    - Door houding HG is TomTom de uitgelezen prooi voor short partijen.
    - De Mol was met koers rond de 10-12€ voor verkoop telematics om waarde voor aandeelhouders te creëren, vervolgens houdt hij nu een jaar de kaken stijf op elkaar.
    - HG is niet volledig met bekendmaken deals/nieuws oa Nissan, platform Harman, etc etc
    - 10 jaar beursgenoteerd en nog geen 1 eurocentje voor de alsmaar zeurende aandeelhouder.
    - verkoop Here 2,8 miljard dollar en Fleetmatics 2,4 miljard dollar.
    - beurswaarde TomTom 1,8 miljard euro
    - HG heeft weining op met de particuliere belegger in zijn bedrijf.
    - Als HG geen grootaandeelhouder zou zijn had hij als CEO allang een schop onder zijn kont gehad.
    - Wij als particuliere beleggers moeten maar gissen wat the endgame is.
    - etc .................................................
    - etc..........................................................
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 23 oktober 2016 10:22
    www.fool.com/investing/2016/10/22/nvi...

    NVIDIA Corporation Scores Massive Automotive Win With Tesla Motors Inc
    What hardware is Tesla talking about?

    Per TechCrunch, Tesla said that this self-driving hardware includes an NVIDIA Titan graphics processor to handle the computational tasks associated with this self-driving capability.

    To put this into perspective, NVIDIA currently sells these Titan add-in-boards through its website for a whopping $1,200. Even if we assume that NVIDIA is giving Tesla a solid volume discount on Titan add-in-boards, we are still talking about many hundreds of dollars of revenue into NVIDIA's coffers for each Tesla vehicle that sells.

    That's going to be huge for NVIDIA's automotive business.
  11. DerksVisie 23 oktober 2016 10:38
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 22 oktober 2016 20:45:

    translate.googleusercontent.com/trans...

    Wie is die Franse woordvoerder in dit artikel? Van HERE of Tesla
    www.01net.com/actualites/tesla-adopte...

    Engelse vertaling
    Tesla, however, returns on one point: there is a second mapping in Tesla. Since version 7.1 of the software of its cars, they integrate technology "fleet learning" can be translated as "learning by fleet".

    Thus since the beginning of 2016, all outstanding Tesla collect data on the road, completely transparent (and anonymized) for their owners. These data would not be as accurate as currently collected by Here in Open Platform rental , but would have allowed Tesla to create a very precise mapping of roads. Today, around 140,000 vehicles in participating in the collection of information, such as operating speed on the roads, the degree of curvature of a bend or the presence of signs.

    Therefore - according to the French spokesman of the brand - it is now no question of a partnership with TomTom to recover its HD cartography, even if it is (as we) probably much more complete and broader.

    Het lijkt mij een woordvoerder van HERE die vertelt dat er niet wordt samengewerkt met TomTom voor HD-maps, ondanks dat het een completere map is dan Here momenteel heeft.

  12. DerksVisie 23 oktober 2016 10:49
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 oktober 2016 10:33:

    www.zdnet.be/opinie/187403/autopilot-...

    Autopilot 2.0 gefileerd: het absurde plan van Elon Musk
    Ook hier lees je de bevestiging.

    Autodeal TomTom met Tesla of niet de autowereld is opnieuw geschokt door deze aankondiging. En hier moeten autofabrikanten dus binnenkort op reageren terwijl er langzamerhand niet zoveel meer overblijft om te kopen (FleetMatics, NXP, etc) TomTom is een steeds schaarser wordende prooi, overname zal misschien niet lukken maar een groot belang nemen zeker wel.
  13. [verwijderd] 23 oktober 2016 10:54
    quote:

    *Justin* schreef op 22 oktober 2016 22:49:

    [...]

    * TT heeft aangegeven dat de gemiddelde verkoopprijzen niet omlaag gaan zelfs iets omhoog, alleen moeten ze daar wel iets meer voor leveren. Dus niks ramsjprijzen Volvo en Skoda.

    * De prijzen die Volvo betaalt zijn bovendien in 1 analisten verslag gedeeld (alleen die mag ik hier niet delen). En ik kan je zeggen dat de prijs voor de kaart en de services daarbij 50% hoger lag dan wat sommige analisten in eerste instantie dachten.

    * HERE sluit deals buiten de markt om? Hoe kom je daar nou weer bij? Zelfs het consortium dat eigenaar is van HERE zet haar offerte aanvragen uit bij zowel HERE en TomTom. Maar HERE zal uiteraard een dikke streep voor hebben voor hen. Toch weet TT ook traffic aan BMW te verkopen, omdat BMW "gewoon voor kwaliteit wilde gaan".
    ASP's stijgen idd! Use-case ADAS 20% hogere prijzen.

    Die prijs van Volvo is licentie 60 + 2x10 jaarabonnement?
  14. KeesTom 23 oktober 2016 10:57
    quote:

    Chiddix schreef op 23 oktober 2016 10:54:

    Kwam vorige week een artikel tegen dat luidde, blitzkrieg Here WeGo . Dit zal Google,Apple en TomTom doen blozen stond erin. Ging over info op de weg. Op korte termijn zal het beschikbaar komen.
    Jot...hebben we het hier al uitgebreid over gehad....niet gelezen zeker. ....
  15. [verwijderd] 23 oktober 2016 11:16
    quote:

    Riet van Milt schreef op 22 oktober 2016 21:44:

    [...]

    Je mag het hier niet zeggen, maar misschien redt TT het gewoon niet. Ze geven geen inzage in financiële detail n hebben misschien door ramsjprijzen Volvo en Skoda binnengehaald om hun mensen aan het werk te kunnen houden

    Feit is dat de koers 88% onder ATH en 35% onder AYH staat, er een omzetwaarschuwing is en HERE buiten de beursmarkt om nieuwe deals schijnt te sluiten. Al het geleuter over verborgen assetwaarde is van nul en generlei waarde, in stand gehouden door al dan niet onbezoldigde posters die het familiebedrijfje ophemelen alsof ze deel van die familie uitmaken.
    Inderdaad Riet ;ik reageerde niet verder meer omdat ik even weg was.Kan gebeuren op de zaterdagavond toch?.Ik blijf niet de hele avond thuis om op jouw commentaar te wachten.

    Maar speculeren op een faillisement komt op mij niet erg sportief over en doet mij weer denken aan je vergelijking van T2 met o.a. Imtech.

    Koop eens een T2 sporthorloge ,dat zal je sportiviteit doen toenemen.Verder kan je,wanneer de koers gaat stijgen,je hartslag in de gaten houden.

    En ik geef het toe:ik heb de ballen verstand van TomTom,maar mijn reis in december is van de winst op T2 aandelen.Misschien wel een beetje verstand van beleggen?.Wie weet?
  16. seren 23 oktober 2016 11:18
    quote:

    DerksVisie schreef op 23 oktober 2016 10:38:

    [...]

    Het lijkt mij een woordvoerder van HERE die vertelt dat er niet wordt samengewerkt met TomTom voor HD-maps, ondanks dat het een completere map is dan Here momenteel heeft.

    Ik lees het als de franse woordvoerder van Tesla.
    maar een ander belangrijk verschil is dat "pour l'instant" toch echt veel tijdelijker is dan "now", dus nu nog niet, zoals elke woordvoerder het zou ontkennen totdat het PB eruit is
  17. forum rang 6 Chiddix 23 oktober 2016 11:21
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 oktober 2016 10:22:

    www.fool.com/investing/2016/10/22/nvi...

    NVIDIA Corporation Scores Massive Automotive Win With Tesla Motors Inc
    What hardware is Tesla talking about?

    Per TechCrunch, Tesla said that this self-driving hardware includes an NVIDIA Titan graphics processor to handle the computational tasks associated with this self-driving capability.

    Alle navigatiebedrijven maken gebruik van NVIDIA. En autobedrijven die zich bezig houden met autonoom rijden(bv Tesla).
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links