Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

  • 3,387 18 apr 2024 14:45
  • +0,009 (+0,27%) Dagrange 3,375 - 3,401
  • 3.475.184 Gem. (3M) 13,9M

KPN en telecom nieuws - September 2016

76 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 september 2016 12:09
    For today: PP=2.912
    Resistance: R1=2.940; R2=2.960; R3=2.990
    Support: S1=2.890

    The stock is trying to break above (important) st-s-zone ~2.93-2.95. The next st-s-zone is not far away ~2.98-3.00.

    The upper edge of mt-pattern is around ~2.857 today (read old posts).

    PS. There is a good 'positive' price-volume correlation. The morning liquidity is just 'reasonable' ~0.5 M per 30 min (also depending on 'price derivative').

    Though, the prob for the 'last downturn' (towards ~2.75) is still NOT 'zero' (see old posts)
  2. SpecKlaas 22 september 2016 16:24
    quote:

    G. Roet schreef op 22 september 2016 13:15:

    Of eerst weer even terug(test?) naar 2,70; wie het echt weet mag het zeggen.

    Mijn verkoop-order is zojuist afgegaan, dus ik wacht opnieuw rustig af.
    Hoop voor je dat je gelijk hebt. Echter, ik blijf zitten omdat ik denk dat we de andere kant op gaan.
  3. Mr_Baldy 22 september 2016 20:33
    quote:

    SpecKlaas schreef op 22 september 2016 17:37:

    In de eindveiling van 10,4m stuks naar 15,8m stuks en 0,6 cent erbij.

    En ook nog 0,9% beter dan de AEX.

    Dit zou iets kunnen betekenen voor de komende dagen.
    KPN heeft ongeveer een onder waardering van 26% dus mag ook wel eens keer weer omhoog
  4. SpecKlaas 23 september 2016 10:18
    KPN, Telfort winnen terrein op Ziggo in triple-play markt
    vrijdag 23 september 2016 | 10:00 CET | Nieuws

    Steeds meer Nederlandse huishoudens stappen over op een triple-play of een quad-play abonnement. Het aandeel van deze pakketten kwam in het tweede kwartaal van 2016 uit op 65 procent van de Nederlandse markt voor telecomdiensten (internet, vaste en mobiele telefonie, tv). Dat is 4 procentpunten meer dan in dezelfde periode een jaar eerder, zo blijkt uit het meest recente ‘Triple Play Insights’ rapport van Telecompaper. KPN en Telfort winnen terrein op Ziggo op de triple-play markt.
    De meeste consumenten zijn tevreden met hun triple-play abonnement. 81 procent zegt dat zij er niets aan willen veranderen, zo blijkt uit het rapport, gebaseerd op onderzoek onder het Telecompaper Consumer Panel. Één op de tien huishoudens (9%) wil een goedkoper abonnement, terwijl 6 procent van aanbieder wil veranderen. Nog eens 4 procent geeft aan dat ze er over denken om vaste telefonie als afgenomen dienst te schrappen.
    De maandelijkse kosten zijn de belangrijkste reden om te kiezen voor een triple- of quad-play pakket . Drie van de tien Nederlanders geven dit aan. Tv-gerelateerde redenen (zoals beschikbare kanalen, beeld- en signaalkwaliteit) zijn belangrijk voor 18 procent van de triple-play consumenten bij hun keuze voor een pakket.
    Verder blijkt uit het onderzoek dat 15 procent van de triple play klanten van plan is om een abonnement te nemen op extra tv-kanalen of een pluspakket. De meest populaire optie is Netflix. Vijf procent van de Nederlanders geeft aan dat zijn van plan zijn om ergens in de komende zes maanden een abonnement te nemen op deze streaming-videodienst.
    Met name quad-play groeit op de multi-play-markt, met een stijging van het aandeel van 4 procentpunten in een jaar tijd. KPN en Telfort zijn zeer succesvol geweest in het aantrekken van quad-play abonnees, aldus het rapport van Telecompaper. Dat gaat ten koste van de positie van Ziggo, dat veruit marktleider is op de markt voor triple play-abonnementen maar een minder sterke positie heeft op de quad-play markt, waar KPN heer en meester is, zo blijkt uit een recent rapport van Telecompaper over de multiplay-markt.
    De kabelaanbieder is goed voor ruim de helft van de triple-play abonnees in Nederland en daarmee veel groter dan KPN en Telfort op deze markt. In de afgelopen jaren is er echter sprake van een geleidelijk maar structurele daling van het marktaandeel van Ziggo. In het afgelopen jaar moest Ziggo 2 procentpunten marktaandeel prijs geven. In de afgelopen twee jaar verloor de aanbieder zelfs 6 procentpunten.
    KPN en Telfort hebben nog altijd een veel beperkter aandeel op de triple-play markt dan Ziggo, maar zij groeien hier wel ten koste van de marktleider. KPN bedient inmiddels een kwart van de triple-play markt, drie procentpunten meer dan in het tweede kwartaal van 2015. Telfort bediende eind tweede kwartaal van 2016 bijna één op de tien huishoudens met een triple-play abonnement (2 procentpunten meer dan een jaar eerder).
    In lijn met deze bevindingen krijgen KPN en Telfort allebei een positieve Net Promoter Score (respectievelijk 11 en 8) van hun triple-play klanten. Ziggo daarentegen heeft een negatieve NPS (-7). Deze score is overigens wel iets beter dan een jaar geleden. De gemiddelde NPS van alle triple-play providers is -1.
76 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

KPN mist een vleugje ambitie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links