Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
Ik heb mijn NVR aandelen van de hand gedaan tegen 1.835 ik had ze voor 1.73 ha ha, leuk hoor, wat niet gaat op de AEX bij mij lukt wel op de nasdaq, moet niet veel gekker worden, denk dat ik de centen ga gebruiken om CPLP wat uit te breiden, ik kijk het nog even af ;-)))
TK terug gekocht 290 stuks op 6.77 en nu maar hopen dat hij vanavond weer op een hoger niveau kan komen ;-)
De megatanker die van Euronav een megarederij maakt. Het kost bijna 2 miljoen euro om haar een lading ruwe olie van Rotterdam naar Singapore te doen brengen. Welkom op de Alice, een van de 30 supertankers die Euronav tot de grootste onafhankelijke tankerrederij ter wereld maken. Een gigant. Dat schiet ons door het hoofd wanneer de Alice voor ons opdoemt tussen een woud van olieopslagtanks in de haven van Rotterdam. Met zijn 330 meter lengte, 60 meter breedte en 65 meter hoogte - er passen drie voetbalvelden achter elkaar in - behoort de nagelnieuwe kolos tot de categorie van de supertankers, een type dat de haven van Antwerpen niet eens binnen kan. Voor het eerst mogen we een kijkje nemen. ‘Welcome on board.’ Dobromir Georgiev, de Bulgaarse eerste stuurman, begroet ons met een stevige handdruk, nadat we ons over de 20 meter hoge trap van de kade tot het dek omhoog hebben gehesen. De groen geschilderde stalen vlakte, bezaaid met pijpen en pompen, zindert in de juli-hitte. Georgiev begeleidt ons, vier hoog in de witte toren achteraan het schip, naar de koele kajuit van kapitein Wout Van Regemorter. ‘Mooi hier, hè’, zegt hij enthousiast, wanneer we ons vergapen aan iets wat eigenlijk een klein appartement is, inclusief salon en bureau. ‘Dit is dan ook de nieuwste generatie van olietankers, met een luxe waar we vroeger alleen maar van konden dromen.’ Kostprijs: 96 miljoen euro. Van Regemorter, die zijn carrière na de zeevaartschool in 1985 aanvatte bij het logistieke bedrijf Ahlers, mag intussen al bijna 20 jaar kapitein zijn bij Euronav, toch vindt hij dit soort schepen een privilege. Een dikke week geleden kwam hij aan boord in Le Havre, waar hij een collega afloste. Die had de Alice vanuit Zuid-Korea naar Europa gevaren, met een lading van 2 miljoen vaten of 320 miljoen liter ruwe olie, opgepikt onderweg in het Midden-Oosten. Nu ligt het schip een week in Rotterdam om er zware stookolie voor schepen te laden. Bestemming: Singapore, een reis van vijf weken, die de klant Koch 1,9 miljoen euro zal kosten. Grootste ter wereld De Alice is een van de vier splinternieuwe VLCC’s (very large crude carriers) die Euronav vorig jaar kocht van het Griekse Metrostar. Door voorts te kiezen voor jonge tweedehandsschepen vermijdt Euronav de aangroei van de wereldtankervloot. Overcapaciteit was de hoofdoorzaak van het zware weer waar de sector door moest tussen 2010 en 2014. Maar nu de olieprijzen laag staan, draaien olietankers volop. De vier nieuwe schepen kwamen boven op de 15 extra schepen die het in 2014 had overgenomen van de Deense rederij Maersk, wat het totaal aantal VLCC’s op 30 bracht. Euronav is de grootste beursgenoteerde, onafhankelijke tankerrederij ter wereld. Het bedrijf is voor 17 procent in handen van de familie Saverys, haalde vorig jaar een omzet van 846 miljoen euro en telt net geen 2.850 werknemers. De kapitein gidst ons een verdieping hoger, de hoogste, waar zich de brug bevindt. Van hier uit wordt het schip door middel van de meest geavanceerde apparatuur - satellietcommunicatie, gps-navigatie, radar, elektronische kaarten, schermen met alle nodige meetgegevens, realtime-weerrapporten, enzovoort - bestuurd. Een ‘pre-gps-kapitein’, noemt Van Regemorter zichzelf met trots. ‘Ik heb van bepaalde havens nog graag een papieren kaart op de brug. En ik wil nog weleens met een sextant de koers bepalen, puur voor de lol, iets waartoe ik veel jonge stuurmannen en kadetten nog graag uitdaag. Strikt genomen is dat niet noodzakelijk, maar het maakt deel uit van de traditie.’ Tradities zijn er aan boord wel meer. Zoals de scheiding tussen officieren - behalve twee Belgen zijn dat vooral Panamezen - en de ‘bemanning’, bijna uitsluitend Filipijnen. Van de ontspanningsruimte en de eetzaal zijn er telkens twee. En de slaapcabines van de officieren liggen een verdieping hoger dan die van de machinisten en de matrozen. ‘Die hiërarchie heeft te maken met orde en discipline op zee’, legt Van Regemorter uit. ‘Als alles duidelijk en strikt afgelijnd is, komt dat de veiligheid ten goede. Want als er op volle zee iets fout gaat, hoeven we niet te rekenen op hulp vanop het land. Dan moet mijn woord wet zijn.’ Maar de ‘belangrijkste’ man aan boord ontmoeten we in de ruime industriële keuken van het schip, waar de lachende Filipijnse kok Ramon Arboleda elke dag kookt voor de 24-koppige bemanning. ‘De maaltijden zijn op de lange, eentonige zeereizen de ankerpunten in een dag. Daar wordt echt naar uitgekeken’, lacht Van Regemorter. ‘Een kok maakt of kraakt de sfeer op een schip. Ramon is gelukkig een goede kok: hij kan zelfs asperges à la flamande maken.’ Nog zo’n traditie: op alle schepen van Euronav wordt nog elke donderdag en zaterdag het typisch Belgische gerecht biefstuk-friet geserveerd, zelfs al is er geen enkele Belg aan boord. We laten de luchtgekoelde vertrekken achter ons en dalen af tot diep in de buik van het schip: de machinekamer. Heet is het daar, tot 45 graden. Maar vooral het zicht is indrukwekkend: na enkele deuren en trappen stappen we een gigantische hal binnen, omgeven door trappengalerijen. Vier verdiepingen onder ons, in het felle licht van spots, liggen de enorme motor van tien op vier meter en drie elektriciteitsgeneratoren. Slechts een van die laatste draait, maar het lawaai is hels. Dit is het kloppende hart van het schip, waar werktuigkundigen baas zijn.
(vervolg) Panic room tegen piraten Olietankers zijn mooie prooien voor piraten: schip en lading samen zijn zowat 200 miljoen euro waard. De belangrijkste verdediging is de Citadel, een hermetisch afgesloten zone diep in het schip rondom de machinekamer. Wout Vanregemorter, de kapitein van de Alice: ‘Als het schip geënterd wordt door piraten, trekt de hele bemanning zich hier terug. Ik blijf als laatste op de brug en druk op een alarmknop. Daardoor wordt niet alleen de buitenwereld gewaarschuwd, maar wordt het hele schip lamgelegd. Vervolgens daal ook ik af naar de Citadel. De deuren gaan dicht en ze kunnen ons niets meer maken, terwijl wij het schip nog rechtstreeks via het roer en de motoren kunnen besturen.’ Van Regemorter komt hier niet vaak. Zijn plaats is op de brug - ook al loopt hij zelf geen wachten - en steeds meer ook in zijn kantoor. Zijn hoofdtaak: ervoor zorgen dat het contract met de klanten, de grote oliebedrijven, zo nauwgezet mogelijk wordt uitgevoerd. Zo’n contract, dat via brokers wordt onderhandeld op de zogenaamde ‘spot market’ (een contract per reis), is een fragiele evenwichtsoefening. Van de 60.000 dollar (54.000 euro) per dag die een klant betaalt, is 80 procent brandstofkosten. Een kapitein is dus in de eerste plaats de manager van een olieverslindende mobiele olieopslagtank - hoe lager het verbruik, hoe meer zijn werkgever overhoudt aan de contractprijs. ‘Bij elk contract wordt meteen de minimum- en maximumvaarsnelheid berekend, afhankelijk van waar en wanneer we moeten laden en lossen. Varen we te snel, dan verbruiken we te veel brandstof of moeten we misschien liggeld betalen om voor de kust halt te houden. Varen we te traag, dan missen we de leverdeadline en misschien ook vervolgvrachten in de buurt. Maar soms gooien stakingen of stormweer roet in het eten.’ Exoten Op het einde van de rondleiding troont Van Regemorter ons mee naar wat hij het neusje van de zalm vindt op zijn schip: de ozoninstallatie in een grote loods achter op het schip. Enthousiast legt hij uit: ‘Opdat het lege schip niet te hoog op het wateroppervlak zou drijven, pompen we zeewater in de zogenaamde ballasttanks. Probleem is dat het zeewater dat we in exotische wateren in bijvoorbeeld Zuidoost-Azië binnenhalen organismen bevat die vreemd zijn in de West-Europese zeeën. Als we dat water vol ‘exoten’ hier weer buitenpompen, verstoort dat de biodiversiteit. Daarom moet alle leven in het ballastwater geëlimineerd worden. En dat doen we met ozon. Die ozon produceren we zelf met deze installatie. Vanaf 2017 zal elk schip verplicht zijn ballastwater moeten reinigen.’ Dat is maar een van de vele maatregelen waarmee de sector de voorbije jaren zijn imago heeft willen oppoetsen, al dan niet onder druk van internationale regelgeving. Net zoals alle nieuwe olietankers is de Alice dubbelwandig, om milieurampen bij schipbreuken te vermijden. Het schip heeft bovendien een dubbele brandstoftoevoer: een voor de klassieke maar vervuilende heavy fuel, en een voor de lichtere en milieuvriendelijkere gewone diesel. ‘Al die voorzieningen maken me extra trots op dit schip’, zegt Van Regemorter. ‘Het voelt goed aan en geeft Euronav een voorsprong op de concurrentie. Ook de oliemaatschappijen, onze klanten, staan steeds meer onder druk van aandeelhouders en consumenten om hun business schoner te maken.’ Intussen is het middag geworden. De hitte reflecteert op het stalen schip. Wat doet een kapitein als het zo heet is en hij niet van zijn schip af mag, omdat hij ‘on duty’ is? ‘Misschien neem ik dadelijk wel een duik in het kleine zwembad op het zonnedek dat we hier hebben’, lacht hij. Bron: De Tijd
Iedereen klaar voor 'de goed nieuws berichten' ? De PR afdeling wel... Getuigt bovenstaand mooi verhaaltje om in de sfeer te komen.investors.euronav.com/~/media/Files/E...
Mooi verhaal aossa, bedankt voor het delen
de tuinman schreef op 23 juli 2016 18:31 :
www.youtube.com/watch?v=_3ASoBrFGlc gezellige vent ;-)))
Risky bets, waar heb jij nou het meeste vertrouwen in, TK of CPLP of heb jij ze allebei nog ? Ik had begrepen dat jij geen Euronav had, is dat nog steeds ?
@aossa bedankt voor het mooi schitterend verhaal mooi stuk dank
seekingalpha.com/article/3990799-divi... Geen best artikel imo. Gaat niet in op de ontwikkeling van spot rates sinds de reported running Q2 averages. Vergeet voor de vorm ook even dat EURN de laatste twee kwartalen flinke winst boekte door die schepen te verkopen. Maar ik post het toch maar even. @ tonneke, Ja heb ze beiden nog. CPLP is laag risico - medium rewards. Kan best naar 6 - 7 gaan, maar hoger zie ik ze niet handelen het komende jaar. TK is meer risico vol, heeft hoge schuld. Ik zie ze persoonlijk niet failliet gaan, maar hun 2020 bonds handelen op 12% yield to maturity. Bondmarkets schalen ze dus in als een flink risico. Maar TK heeft naar boven toe ook veel meer ruimte. Het zou mij niet verbazen als die over 2-3 jaar 20-25 dollar handelen van 7 nu.
KBC Securities verlaagt koersdoel voor Euronav KBC Securities knipt het koersdoel voor Euronav EURN -0,17% fors bij, van 16,5 naar 12 euro, het advies blijft wel kopen. Analist Wouter Vanderhaeghen verwijst naar de lagere tarieven voor supertankers (VLCC's), waardoor het derde kwartaal duidelijker zwakker zal zijn dan vorig jaar. Belangrijker is dat de lagere prijzen voor nieuwe schepen ook de tweedehandsmarkt zwaar onder druk zet. Een 15 jaar oude VLCC is de voorbije drie maanden 21 procent goedkoper geworden. Daardoor is de netto-actiefwaarde van het aandeel Euronav tot iets meer dan 9 euro gezakt.
Koersdoel en advies realistisch. Jammer van de vooruitzichten!
aossa schreef op 25 juli 2016 12:51 :
KBC Securities verlaagt koersdoel voor Euronav
KBC Securities knipt het koersdoel voor Euronav EURN -0,17% fors bij, van 16,5 naar 12 euro, het advies blijft wel kopen.
Analist Wouter Vanderhaeghen verwijst naar de lagere tarieven voor supertankers (VLCC's), waardoor het derde kwartaal duidelijker zwakker zal zijn dan vorig jaar. Belangrijker is dat de lagere prijzen voor nieuwe schepen ook de tweedehandsmarkt zwaar onder druk zet. Een 15 jaar oude VLCC is de voorbije drie maanden 21 procent goedkoper geworden. Daardoor is de netto-actiefwaarde van het aandeel Euronav tot iets meer dan 9 euro gezakt.
Dit geeft toch heel duidelijk aan hoe vooral Europese analisten (zakenbanken) de plank volledig mis slaan voor dit aandeel,bijna een jaar alleen maar koopadviezen en het aandeeel alleen maar dalen,de markt zag het geheel anders en dat was dalen,dalen en nog eens dalen wat een clowns,Risky is beter op de hoogte als die duur betaalde no-no-s.
Prima aandeel vorige week 6 ritten gemaakt!
Morgan Stanley: 'Hoge voorraden wegen op tankermarkt' In een update over de branche is Morgan Stanley vrij somber over de olietankermarkt. 'De hoge voorraden petroleumproducten en dus lage raffinage-activiteit wegen op de tankertarieven, waardoor de zomer nog zwakker dan gewoonlijk is', stipt het beurshuis aan. Morgan Stanley handhaaft wel het 'kopen'-advies voor Euronav en stipt aan dat de rederij het hoogste dividendrendement biedt van alle tankerreders.
Adek 2001 schreef op 25 juli 2016 13:08 :
Prima aandeel vorige week 6 ritten gemaakt!
Moet je tegen die lui zeggen die er voor 12 en hoger inzitten en het aandeel werd de hemel ingeprezen en een hoog dividend (koopje) ook het bestuur bleef maar volhouden dat het aandeel zwaar ondergewaardeerd verhandeld werd en nu 8 + en je hoort niemand meer,de markt rekent keihard af,met deze sector.
kusadasi schreef op 25 juli 2016 13:24 :
[...] Moet je tegen die lui zeggen die er voor 12 en hoger inzitten en het aandeel werd de hemel ingeprezen en een hoog dividend (koopje) ook het bestuur bleef maar volhouden dat
het aandeel zwaar ondergewaardeerd verhandeld werd en nu 8 + en je hoort niemand
meer,de markt rekent keihard af,met deze sector.
Vaar je eigen koers. Word nooit verliefd op een aandeel. En wees niet dom in je hebzucht. Pakken wat je pakken kan. Kopen als niemand het wil en verkopen als ze erom vechten, en nooit in Imtechen en Baan traden! Succes hoop ze weer te krijgen, vanmorgen had ik een v order gezet op 8,133. Werd wakker met Smsje dat ik 8,15 had gevangen. Lig nu op 8,037. Succes, groeten Adek
Hier staan ze ergens bij... (view data)www.euronext.com/nl/products/equities... 37 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 250,00 Auction 36 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 125,00 Auction 35 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 281,00 Auction 34 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 79,00 Auction 33 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 65,00 Auction 32 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 64,00 Auction 31 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 290,00 Auction 30 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 700,00 Auction 29 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 64,00 Auction 28 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 61,00 Auction 27 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 39,00 Auction 26 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 86,00 Auction 25 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 66,00 Auction 24 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 200,00 Auction 23 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 109,00 Auction 22 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 125,00 Auction 21 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 200,00 Auction 20 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 125,00 Auction 19 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 550,00 Auction 18 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 311,00 Auction 17 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 164,00 Auction 16 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 360,00 Auction 15 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 186,00 Auction 14 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 136,00 Auction 13 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 217,00 Auction 12 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 224,00 Auction 11 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 432,00 Auction 10 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 281,00 Auction 9 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 515,00 Auction 8 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 52,00 Auction 7 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 50,00 Auction 6 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 139,00 Auction 5 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 10,00 Auction 4 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 15,00 Auction 3 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 1.569,00 Auction 2 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 36,00 Auction 1 25/07/2016 09:00:01 CEST 8,154 10,00 Auction
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)