Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Unilever gaat Iets Nieuws Proberen?
Categorie: Beurs vandaag
Door
op woensdag 20 juli 2016
Views: 3.031
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Dollar shave club is echter voor de meeste klanten slechts opstap naar het betere natscheren. Vervolgens beland je als klant vrijwel automatisch bij de echte natscheer-retailers. In Nederland een interessante markt. Niet groot, wel concurrerend met veel trouwe klanten die zeker niet geïnteresseerd zijn in maandelijks meer van hetzelfde.
Ik denk dat voor veel mannen scheren gewoon een vervelend rotklusje is dat ze helemaal niet interesseert. Die willen gewoon snel en goedkoop van hun baard af. Dat is het in ieder geval voor mij wel. En als je dan je scheermesjes goedkoop in de brievenbus kan krijgen, is dat alleen maar prettig. Ik denk dat er wel wat van de marges van Gilette af zal moeten willen ze niet worden opgevreten door dit soort concepten.
Verwacht het niet Theo, dollar shave club werkt ook met verschillende abonnementen waardoor je keuze hebt. Dat wekt interesse en je komt dan min of meer automatisch in aanraking met het betere natscheren. Vervolgens ontdek je dan dat een vervelend karweitje eigenlijk een leuke hobby kan zijn. Unilever zou er goed aan doen om ook die specialistische markt te betreden. Denk niet dat ze doorgeefluik willen zijn. 3 miljoen klanten is leuk, maar alleen interessant als het terugkerende klanten zijn.
Overtake schreef op 20 juli 2016 18:06 :
Verwacht het niet Theo, dollar shave club werkt ook met verschillende abonnementen waardoor je keuze hebt. Dat wekt interesse en je komt dan min of meer automatisch in aanraking met het betere natscheren. Vervolgens ontdek je dan dat een vervelend karweitje eigenlijk een leuke hobby kan zijn. Unilever zou er goed aan doen om ook die specialistische markt te betreden. Denk niet dat ze doorgeefluik willen zijn. 3 miljoen klanten is leuk, maar alleen interessant als het terugkerende klanten zijn.
Of als Unilever ze nog veel meer direct kan verkopen. Shampoo, maandverband, pleisters voor als de mesjes scherp zijn enz. 3 Miljoen gezinnen x 200 euri boodschapjes per maand tikt lekker aan. Of Ah het nou bezorgt of Unilever zal de meesten worst wezen
Miskoop DSC verkoopt dure middelmatige produkten in kleine herhalende verpakkingen. NIeuwigheid is er op gegeven moment af en dan beseffen klanten dat ze veel goedkoper en beter uit zijn met grotere verpakkingen en betere produkten direct in supermarket te kopen enorme hypewww.f169bbs.com/bbs/news/296318-unile... www.f169bbs.com/bbs/news/270862-any-o... www.f169bbs.com/bbs/news/212514-gille...
@overtake: tja, voor mij valt scheren ongeveer in de categorie van toilet schoonmaken: het moet soms omdat het anders een zooi wordt, maar het blijft een rotklus. En ik denk dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat er heel veel mensen zo over denken. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het leuk en interessant vinden (voor mij vrij ongelooflijk in dit geval), en dus zal er altijd een markt zijn voor ergonomische scheermessen met hightech messen. Maar dat zal de niche zijn. De grote massa wil er gewoon vanaf zijn met minimale moeite. En dan is het reuze gemakkelijk als de scheermessen gewoon door de brievenbus vallen. Je hoeft er met het boodschappen halen niet eens meer aan te denken. Zelf gebruik ik trouwens een Philips apparaat. De haren eruit schudden vind ik al vervelend zat, net als dat ik er 7 hele minuten per keer aan kwijt ben die ik nooit meer terug krijg.
Je weet niet wat je mist Theo1!. De links van alfaomega geven mooi weer hoe de natscheerwereld over dsc denkt. Snap niet dat zo'n concern als Unilever dat zelf niet wat beter onderzoekt. Vooraf dan...Dsc is volgens mij al op zijn retour, dus dat de omzet nog zou stijgen lijkt mij sterk. Dus is de prijs te hoog.
Aantal posts per pagina:
20
50
100