Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Unilever gaat Iets Nieuws Proberen?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 juli 2016 16:03
    Dollar shave club is echter voor de meeste klanten slechts opstap naar het betere natscheren. Vervolgens beland je als klant vrijwel automatisch bij de echte natscheer-retailers.

    In Nederland een interessante markt. Niet groot, wel concurrerend met veel trouwe klanten die zeker niet geïnteresseerd zijn in maandelijks meer van hetzelfde.
  2. forum rang 5 theo1 20 juli 2016 16:29
    Ik denk dat voor veel mannen scheren gewoon een vervelend rotklusje is dat ze helemaal niet interesseert. Die willen gewoon snel en goedkoop van hun baard af. Dat is het in ieder geval voor mij wel. En als je dan je scheermesjes goedkoop in de brievenbus kan krijgen, is dat alleen maar prettig. Ik denk dat er wel wat van de marges van Gilette af zal moeten willen ze niet worden opgevreten door dit soort concepten.
  3. [verwijderd] 20 juli 2016 18:06
    Verwacht het niet Theo, dollar shave club werkt ook met verschillende abonnementen waardoor je keuze hebt. Dat wekt interesse en je komt dan min of meer automatisch in aanraking met het betere natscheren. Vervolgens ontdek je dan dat een vervelend karweitje eigenlijk een leuke hobby kan zijn. Unilever zou er goed aan doen om ook die specialistische markt te betreden. Denk niet dat ze doorgeefluik willen zijn. 3 miljoen klanten is leuk, maar alleen interessant als het terugkerende klanten zijn.
  4. forum rang 4 holenbeer 20 juli 2016 22:13
    quote:

    Overtake schreef op 20 juli 2016 18:06:

    Verwacht het niet Theo, dollar shave club werkt ook met verschillende abonnementen waardoor je keuze hebt. Dat wekt interesse en je komt dan min of meer automatisch in aanraking met het betere natscheren. Vervolgens ontdek je dan dat een vervelend karweitje eigenlijk een leuke hobby kan zijn. Unilever zou er goed aan doen om ook die specialistische markt te betreden. Denk niet dat ze doorgeefluik willen zijn. 3 miljoen klanten is leuk, maar alleen interessant als het terugkerende klanten zijn.
    Of als Unilever ze nog veel meer direct kan verkopen. Shampoo, maandverband, pleisters voor als de mesjes scherp zijn enz.
    3 Miljoen gezinnen x 200 euri boodschapjes per maand tikt lekker aan. Of Ah het nou bezorgt of Unilever zal de meesten worst wezen
  5. alfaomega 21 juli 2016 21:04
    Miskoop

    DSC verkoopt dure middelmatige produkten in kleine herhalende verpakkingen. NIeuwigheid is er op gegeven moment af en dan beseffen klanten dat ze veel goedkoper en beter uit zijn met grotere verpakkingen en betere produkten direct in supermarket te kopen

    enorme hype

    www.f169bbs.com/bbs/news/296318-unile...

    www.f169bbs.com/bbs/news/270862-any-o...

    www.f169bbs.com/bbs/news/212514-gille...
  6. forum rang 5 theo1 22 juli 2016 10:37
    @overtake: tja, voor mij valt scheren ongeveer in de categorie van toilet schoonmaken: het moet soms omdat het anders een zooi wordt, maar het blijft een rotklus. En ik denk dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat er heel veel mensen zo over denken.

    Natuurlijk zijn er altijd mensen die het leuk en interessant vinden (voor mij vrij ongelooflijk in dit geval), en dus zal er altijd een markt zijn voor ergonomische scheermessen met hightech messen. Maar dat zal de niche zijn. De grote massa wil er gewoon vanaf zijn met minimale moeite. En dan is het reuze gemakkelijk als de scheermessen gewoon door de brievenbus vallen. Je hoeft er met het boodschappen halen niet eens meer aan te denken.

    Zelf gebruik ik trouwens een Philips apparaat. De haren eruit schudden vind ik al vervelend zat, net als dat ik er 7 hele minuten per keer aan kwijt ben die ik nooit meer terug krijg.
  7. [verwijderd] 24 juli 2016 08:06
    Je weet niet wat je mist Theo1!.

    De links van alfaomega geven mooi weer hoe de natscheerwereld over dsc denkt. Snap niet dat zo'n concern als Unilever dat zelf niet wat beter onderzoekt. Vooraf dan...Dsc is volgens mij al op zijn retour, dus dat de omzet nog zou stijgen lijkt mij sterk. Dus is de prijs te hoog.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links