Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,484 17 apr 2024 17:35
  • +0,086 (+0,92%) Dagrange 9,394 - 9,656
  • 1.948.038 Gem. (3M) 1,8M

waarom er geen toekomst in dit bedrijf zit

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. Zakkenvuller 22 november 2015 10:53
    Beste klm (of moet ik air france zeggen?) beleggers,
    Ik denk dat dit een bedrijf is wat ten dode opgeschreven is. Niet vanwege de concurrentie, maar vanwege KLM zelf. Los van het feit dat ze moeten concurreren tegen bedrijven als Emirates, welke zwaar gesubsidieerd worden door de VAE heb ik de volgende ervaringen met KLM. En het is werkelijk elke keer wat:
    - Ik vloog business class naar Santo Domingo met een tussenstap in Punta Cana. Personeel was buitengewoon geprikkeld en onbeschoft, zeker voor business class. In punta cana moesten we allen uitstappen waarna we op het vliegveld zelf te horen kregen dat er bij de luchthaven busjes klaar stonden om ons naar santo domingo door te sturen want er was geen personeel beschikbaar voor de personeelswissel. Mijn koffer vond ik bij toeval in de luchthavenhal onbeheerd terug. De busjes waar wij mee vervoerd werden waren van een dusdanige kwaliteit (denk jaren 80) dat de airco een gat in het dak was waar de lucht precies op je kop waaide. Compensatie 0 euro. ticket kosten 4200 euro om vervoerd te worden in een jaren 80 busje?
    - Ik vloog economy naar Noorwegen, het vliegtuig was te laat gearriveerd en moest op tijd weer doorvliegen, we werden werkelijk als ratten opgejaagd om haast te maken. Toen ik hier wat van zei werd mij verteld dat we haast hadden omdat we op tijd weer de lucht in moesten zijn om de vlucht kosten efficiënt te houden. Vervolgens het verzoek om mijn troley in te leveren want de bagageruimtes boven de stoelen waren vol... Leuk als daar al je spullen in zitten die je zou doornemen onderweg naar noorwegen. Even eruit halen was geen tijd voor...
    - Ik vloog business class van Cuba naar Nederland. Daar betaal je ook weer 1000den euros voor. Wat kregen we te eten. Geen kip met botjes, maar botjes met kip. Splinterbotjes wel te verstaan.
    - Ik heb contact gehad met KLM dat ik eigenlijk wel een beetje klaar ben met KLM en dat ik met emirates 500 euro goedkoper naar india vlieg dan met KLM en of ze hier een concurrerend bod op wilden doen. Het concurrend bod lag 50 euro hoger als wat je via skyscanner zelf kon kopen, wat dus al 500 euro hoger was dan wat emirates met haar veel betere service levert.
    Inmiddels doe ik alle vluchten binnen Europa met Ryan air. Ik moest er helemaal niets van hebben, want goedkoop en kwaliteit 0,0. Echter inmiddels heb ik al een vlucht of 20 met hen afgelegd. Super vriendelijk en blijkt dat de kwaliteit en vluchtervaring vele malen beter is dan KLM.

    KLM is ten dode opgeschreven en wel om hele andere redenen dan de markt. KLM is een B merk luchtvaart maatschappij met een A merk prijskaartje.
    Vliegen met KLM is vaak een onprettige ervaring en daarom doe ik het niet meer en dit hoor ik van steeds meer mensen.
  2. forum rang 8 Wilbar 22 november 2015 11:35
    Beste Zv, ik kan me goed voorstellen dat je met die ervaringen negatief bent geworden over KLM. Geen discussie over. Maar ik heb die ervaringen niet terwijl ik 3 a 4 maal per jaar met de KLM naar Azië vlieg. De ene keer WBC, de andere keer economy class; dat wissel ik af. Dat die ik al meer dan 12 jaar zo en ik heb die negatieve ervaringen niet. Tot nu toe niet moet ik dan zeggen. Uiteraard wel eens een meer dan normale vertraging meegemaakt maar die werd altijd keurig (financieel) gecompenseerd. Ook met het personeel heb ik geen negatieve ervaringen hoewel het ene personeelslid best vriendelijker overkomt dan de ander. Ook over de maaltijden tot nu toe geen klachten en de faciliteiten/stoelen aan boord worden steeds beter (maar ik zit nog niet zo te wachten op wifi aan boord).
    Ja, de prijs is soms/vaak stevig als je het vergelijkt met prijsvechters of zwaar gesubsidieerde airlines. Maar KLM heeft ook vaak verrassend goedkope aanbiedingen (waar ik dan gebruik van maak). Maar mijn belangrijkste redenen om gewoon met de KLM te blijven vliegen is (1)het feit dat ik maar 10 km van Schiphol woon en (2) het feit dat vanaf Schiphol zeer veel steden binnen en buiten Europa met een rechtstreekse KLM-vlucht bereikt kunnen worden en dus niet hoef over te stappen en (3) de vertrektijden van de rechtstreekse vluchten naar Azië mij zeer wel uitkomen.
    Wat ik wel weer irritant vind van KLM is dat ze per 1-1-2016 de gratis stoelreservering bij boeking hebben afgeschaft (in economy class) en dat op veel bestemmingen de stoel pas kan worden gereserveerd bij het inchecken. Dit noemen ze dan “verbetering van de service” omdat je dan zogenaamd meer keuze hebt bij het inchecken. Anmehoela.

    Just my two cents…
  3. jrxs4all 25 november 2015 09:35
    "Pensioenbonus wekt toorn KLM'ers

    Onder het personeel van luchtvaartmaatschappij KLM heerst grote woede over een pensioenuitkering voor 2000 piloten van maar liefst € 190 miljoen."

    www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24788...

    Geweldig slim bedacht, de piloten leveren zogenaamd in door 2 jaar later met pensioen te gaan (nu op hun 58e dus nog steeds 7 jaar eerder dan bij de concurrentie, nog steeds volslagen onhoudbaar).

    Maar nu blijkt dus dat ze ter compensatie (naast gratis aandelen) ook nog 100.000 a 150.000 euro bonus per persoon krijgen! ;-)

    Fantastisch, dit "bezuinigen". En maar schelden op de Franse piloten omdat die niet willen inleveren.....
  4. [verwijderd] 25 januari 2016 18:03
    Geen toekomst...
    Prijsvechters etc....

    Ik betaal liever 200 euro per vlucht meer als ik in zo'n toestel kan...

    www.nu.nl/gadgets/4198797/vliegtuig-m...

    Dus als KLM gewoon een paar van deze toestellen gaat bestellen dan zijn er mensen die alleen met KLM vliegen om deze toestellen..
    Schijnveiligheid doet wonderen..
    En als er een keer een ongeluk gebeurt en 90% overleeft het..
    Dan vliegen ze allemaal met KLM..

    Ze moeten gebruik maken van de toekomst ...
    Genoeg toekomst nog maar dan moet je het wel op een andere boeg gooien..
    Die prijsvechters drukken je helemaal uit de markt...
  5. relpinda 30 oktober 2016 10:01
    DFT, avond 29/10/16.
    door Yteke de Jong

    Luchtvaartmaatschappij KLM vecht deze dagen om zelfstandigheid en beschikkingsrecht over banen en routes. President-directeur Pieter Elbers probeert de kosten te verlagen, in alle geledingen van het bedrijf.
    Dat dit tot spanningen leidt is niet meer dan logisch, maar helaas lijken de conflicten nu ook een stok om mee te slaan vanuit moedermaatschappij Air France KLM. Zij wil de macht naar zich toetrekken met een verregaande centralisatie, waarbij er uiteindelijk één luchtvaartmaatschappij ontstaat.

    Het verschil in de houding van de Nederlandse en Franse politiek ten aanzien van Air France en KLM is tot nu toe opmerkelijk. In mei werd op het Franse presidentieel paleis onder toeziend oog van president François Hollande een joint-venture voor vliegtuigonderhoud ondertekend tussen technologieconcern Safran en Air France KLM. Dit alles om banen te scheppen in Noord-Frankrijk.

    SLIMME JONGENS
    Dat er banen vanuit de onderhoudsafdeling bij KLM naar Frankrijk verdwijnen, heeft alles met dit proces te maken. De onderhoudsdivisie vormt belangrijk tafelzilver, maar de banen blijven door de joint-venture met Safran binnen de Franse landsgrenzen. Slimme jongens, die Fransen.

    Zo snel kan het ook gaan met KLM, als topman Janaillac van Air France KLM dat wil. De Nederlandse politiek helpt hem door nergens een punt van te maken en af te wachten. Minister Dijsselbloem van Financiën en tevens aandeelhouder van KLM, vindt het tot nu toe een interne kwestie. De Fransen zijn toch al baas, dus als de ontmanteling besproken is binnen de onderneming, dan kan het kabinet dit volgende week voor kennisgeving aannemen. Een spoeddebat moet morgenavond meer helderheid brengen over de inspanningen van Dijsselbloem, die tenslotte van de Partij van de Arbeid is. Als hij zich niet in verkiezingstijd wil inspannen voor baanbehoud, wie dan nog wel.

    VERNIELEND SPOOR
    Nu is de staat is ook aandeelhouder van Schiphol, waarvan KLM 70% van de capaciteit gebruikt. De Britse concurrent Heathrow krijgt een nieuwe landingsbaan, iets dat Schiphol klanten gaat kosten. Topman Jos Nijhuis van Schiphol stuurde telkens een taart naar Heathrow als het besluit voor een extra landingsbaan werd uitgesteld. Nijhuis dacht dat het niet zo ver zou komen en keerde extra dividend uit aan Dijsselbloem in plaats van dit te investeren in de luchthaven. Nu wordt Schiphol ingehaald. De Nederlandse luchtvaartsector zit ineens in het oog van een ’perfect storm’. Ze dreigt ten onder te gaan als de storm straks verder trekt met een vernielend spoor van nieuwe concurrentie naast de deur en een verzwakt óf verdwenen KLM.

    Honderden klm'ers grondmedewerkers zitten inmiddels in het transititie-centrum, de overgebleven medewerkers moeten het werk doen!
    Afdelingen worden opnieuw ingericht, baantjes worden verdeeld, Niet uitverkoren medewerkers kunnen solliciteren op andere funkties voor een x aantal maanden, daarna is het exit/ww!
    Hoelang gaat dit nog goed?

    GEEN positie in dit bedrijf.

    LZA.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links