pwijsneus schreef op 13 oktober 2015 23:06:
Nokia Here pushes for common car data standardBy Nick Wood, Total Telecom
Friday 09 October 2015Vendor's navigation arm assembles car makers, tech firms, rival map makers in bid to accelerate automated driving.
Nokia's mapping business Here this week met with a group of car makers, tech firms and rival navigation provider TomTom in order to foster a common standard for uploading sensor data from cars to the cloud, and ultimately accelerate the development of driverless cars.
"Connectivity is transforming the automotive industry and soon cars will generate tremendous amounts of data that can be used to reduce the number of accidents and congestion on the roads," said a statement on Wednesday from Ogi Redzic, senior vice president of automotive at Here, which Nokia recently agreed to sell to a consortium of German car makers for €2.8 billion.
"An accident free future becomes more likely when as many industry players as possible around the world can work together to help cars get the full picture of the road ahead," he said.
In addition to Here, the meeting, held in Michigan, U.S., brought together a range of companies including Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Bosch, U.S.-based traffic intelligence specialist INRIX, and Dutch navigation firm TomTom.
The participants addressed technical issues such as data content, security, anonymization, accuracy, and efficiency, among others. They also discussed how best to provide the technical specification to a neutral standards body to ensure global adoption.
"Our goal is to find a home for this specification that is open, accessible to all members and non-members and global," said Redzic.
---------------------------------------
Het is natuurlijk belangrijk
wat je met data kan doen...in a very cost-effective way. Maar met het bezitten van data kun je je ook onderscheiden van anderen.
Misschien een maffe vergelijking, maar liever een drag-race tussen 2 auto's die verschillend zijn. Dan 2 identieke auto's waar enkel de engineers wat aan kunnen tunen.
Die 2 verschillende auto's zullen meer van elkaar verschillen, waardoor ze meer onderscheidend vermogen hebben. Iets wat tussen Nokia HERE en TomTom toch al klein is.Volgende week erg benieuwd naar de conference call, en andere uitlatingen, vooral rondom automotive natuurlijk.
Ook kijken of we traditiegetrouw nog een PB krijgen over de abbo's bij TTT. Aanstaande donderdag wordt Tesla's autopilot gelaunched (enkel Lane-Assist-deLuxe en park-assist), maar dat is een Tesla feestje. Verwacht er dus niets van. Misschien bij de cijfers. De sensoren van Tesla komen namelijk van Bosch vandaan, de link met TomTom incluis de buzz in filmpjes en interviews ligt er driewerf wel héél dik bovenop.