Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 25 apr 2024 12:55
  • -0,110 (-1,92%) Dagrange 5,615 - 5,725
  • 107.368 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM OKTOBER 2015

3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 oktober 2015 23:20
    quote:

    pwijsneus schreef op 13 oktober 2015 23:13:

    @ informer, ik zal wel iets gemist hebben, ben me van geen kwaad bewust. Maar was in ieder geval niet mijn intentie om iemand af te serveren, al heb ik nogmaals geen flauw idee waar het over gaat.

    Volgende week is er weer nieuws, en hebben we stof om het over te hebben.

    Succes, en tot volgende week!!
    PWijsneus.
    Sorry dat ik jouw post misbruikte voor mijn ongenoegen.

    Maar er wordt op dit forum alleen maar zaken weggeduwd en naar beneden gebracht terwijl ze absoluut relevant zijn.

    Jammer dat jij dus opbouwend denken onderuit haalt.

    Dit is 1 van de redenen waarom iedereen hier hard wegloopt.
    Zoals ik gisteren al mededeelde.. Es ist mir egaal !

    Doe ermee wat je wilt
    Ik ben voorlopig hier weer weg.

    Ik zie jullie bij 12 Euro of hoger weer terug !! :)
    TomTom gaat knallen !!!
  2. forum rang 6 pwijsneus 13 oktober 2015 23:25
    quote:

    Informer schreef op 13 oktober 2015 23:20:

    [...]
    PWijsneus.
    Sorry dat ik jouw post misbruikte voor mijn ongenoegen.

    Maar er wordt op dit forum alleen maar zaken weggeduwd en naar beneden gebracht terwijl ze absoluut relevant zijn.

    Jammer dat jij dus opbouwend denken onderuit haalt.

    Dit is 1 van de redenen waarom iedereen hier hard wegloopt.
    Zoals ik gisteren al mededeelde.. Es ist mir egaal !

    Doe ermee wat je wilt

    Ik ben voorlopig hier weer weg..

    Ik zie jullie bij 12 Euro of hoger weer terug !! :)
    TomTom gaat knallen !!!

    OK, was niet mijn bedoeling opbouwend denken onderuit te halen. Heb mijn post hierboven al aangevuld.

    Kijk er is gewoon eventjes niet zoveel te melden, maar hier is het onverminderd druk. Ietsje rustiger mag soms wel, zeker als er even geen nieuws is. Lijkt soms wel alsof IEX per sé wil dat dit forum in de top10 blijft staan.

    Anyway, ik ben ook eventjes weg.

    Tot volgende week, hoop met je mee dat TT gaat knallen!
  3. [verwijderd] 13 oktober 2015 23:33
    quote:

    Goudhaantjes schreef op 13 oktober 2015 23:14:

    TomTom en Bosch werken samen aan navigatie zelfrijdende auto

    Het succes van zelfrijdende auto’s staat of valt bij goede kaarten, denken TomTom en Bosch. De beide technologieconcerns willen auto’s in 2020 zelfstandig laten navigeren.

    TomTom en Bosch werken aan software die dat mogelijk moet maken. Bosch stelt daarvoor de specificaties op en TomTom ontwerpt de kaarten. Dat heeft TomTom bekend gemaakt.

    zelfrijdende tesla

    De nieuw ontwikkelde kaarten zijn al in gebruik voor tests in Duitsland en de Verenigde Staten. Nog dit jaar moeten de Duitse kaarten helemaal klaar zijn. Daarna volgt de rest van Europa en Noord-Amerika.

    Hoge eisen
    Aan kaarten voor zelfrijdende auto’s worden veel hogere eisen gesteld dan aan de normale navigatiekaarten van TomTom. Zo moeten ze tot op de decimeter nauwkeurig zijn, en driedimensionale informatie bevatten over bijvoorbeeld hellingen.

    Ook bevatten de kaarten allerlei extra informatie die het voor de auto gemakkelijker maakt om zijn precieze locatie vast te stellen. Tenslotte is er nog een laag die nauwkeurig weergeeft waar bijvoorbeeld rijbanen van elkaar scheiden of waar verkeersborden staan.

    Om de kaarten up to date te houden, geven auto’s die het systeem van Bosch en TomTom gebruiken feedback over de nauwkeurigheid van de kaarten. Ook gaan de bedrijven met scanauto’s rondrijden om wijzigingen op te nemen in het systeem.

    Tesla
    Bosch paste zijn systeem voor zelfrijdende auto’s al eens toe in een Tesla Model S. De software van Bosch draait op de boordcomputer van Tesla. De demonstratieauto kan zelfstandig inhalen op de snelweg.

    Behalve Bosch zijn ook Google en Apple bezig met zelfrijdende auto’s. Het Amerikaanse Delphi reed dit voorjaar met eigen software in een Audi dwars door de Verenigde Staten van San Francisco naar New York. Ook Volvo werkt aan autonoom rijdende auto's. Taxi-app Uber ziet veel in de technologie. Het bedrijf zou een half miljoen zelfrijdende Tesla's willen kopen.
    Ten eerste: ik zie graag een link naar de bron van het artikel, of beter: ik vind dat eigenlijk een vereiste.
    Ten tweede: het is een warrig artikel en er staat minimaal 1 onwaarheid in: "Nog dit jaar moeten de Duitse kaarten helemaal klaar zijn."; dit geldt alleen maar voor de grote, doorgaande wegen en verbindingswegen. Linkje: corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
  4. [verwijderd] 13 oktober 2015 23:34
    quote:

    pwijsneus schreef op 13 oktober 2015 23:25:

    [...]

    OK, was niet mijn bedoeling opbouwend denken onderuit te halen. Heb mijn post hierboven al aangevuld.

    Kijk er is gewoon eventjes niet zoveel te melden, maar hier is het onverminderd druk. Ietsje rustiger mag soms wel, zeker als er even geen nieuws is. Lijkt soms wel alsof IEX per sé wil dat dit forum in de top10 blijft staan.

    Anyway, ik ben ook eventjes weg.

    Tot volgende week, hoop met je mee dat TT gaat knallen!
    AB voor je reactie !!
  5. [verwijderd] 13 oktober 2015 23:35
    WOLFSBURG - De volgende generatie Volkswagen Phaeton wordt elektrisch. Dat heeft de raad van bestuur van Volkswagen vandaag tijdens een presentatie over zijn toekomstplannen bekendgemaakt.

    De positionering van de Phaeton blijft ongewijzigd. De luxe limousine vervult ook in de toekomst een rol als topmodel van de Volkswagen-modelfamilie. Alleen gebruikt Volkswagen voor de nieuwe generatie een elektrische aandrijflijn in plaats van reguliere benzine- en dieselmotoren. De autobouwer belooft een forse actieradius, diverse functies op het gebied van connectiviteit, nieuwe assistentsystemen en een emotioneel design.

    Prestigeproject

    De Phaeton begon ooit als prestigeproject van voormalig Volkswagen-kopstuk Ferdinand Piëch. Met de Phaeton hoopte Volkswagen de Mercedes-Benz S-Klasse van zijn troon te stoten. Maar die poging mislukte. Verkoopsucces bleef uit. In het topjaar 2011 lag de productie net boven de helft van de beoogde jaaroutput. Volkswagen verkocht in dat jaar 11.166 exemplaren, terwijl Mercedes-Benz van de S-Klasse 80.000 stuks per jaar bouwt.
  6. [verwijderd] 13 oktober 2015 23:36
    quote:

    pwijsneus schreef op 13 oktober 2015 23:06:

    Nokia Here pushes for common car data standard
    By Nick Wood, Total Telecom
    Friday 09 October 2015


    Vendor's navigation arm assembles car makers, tech firms, rival map makers in bid to accelerate automated driving.

    Nokia's mapping business Here this week met with a group of car makers, tech firms and rival navigation provider TomTom in order to foster a common standard for uploading sensor data from cars to the cloud, and ultimately accelerate the development of driverless cars.

    "Connectivity is transforming the automotive industry and soon cars will generate tremendous amounts of data that can be used to reduce the number of accidents and congestion on the roads," said a statement on Wednesday from Ogi Redzic, senior vice president of automotive at Here, which Nokia recently agreed to sell to a consortium of German car makers for €2.8 billion.

    "An accident free future becomes more likely when as many industry players as possible around the world can work together to help cars get the full picture of the road ahead," he said.

    In addition to Here, the meeting, held in Michigan, U.S., brought together a range of companies including Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Bosch, U.S.-based traffic intelligence specialist INRIX, and Dutch navigation firm TomTom.

    The participants addressed technical issues such as data content, security, anonymization, accuracy, and efficiency, among others. They also discussed how best to provide the technical specification to a neutral standards body to ensure global adoption.

    "Our goal is to find a home for this specification that is open, accessible to all members and non-members and global," said Redzic.

    ---------------------------------------

    Het is natuurlijk belangrijk wat je met data kan doen...in a very cost-effective way. Maar met het bezitten van data kun je je ook onderscheiden van anderen.

    Misschien een maffe vergelijking, maar liever een drag-race tussen 2 auto's die verschillend zijn. Dan 2 identieke auto's waar enkel de engineers wat aan kunnen tunen.

    Die 2 verschillende auto's zullen meer van elkaar verschillen, waardoor ze meer onderscheidend vermogen hebben. Iets wat tussen Nokia HERE en TomTom toch al klein is.


    Volgende week erg benieuwd naar de conference call, en andere uitlatingen, vooral rondom automotive natuurlijk.

    Ook kijken of we traditiegetrouw nog een PB krijgen over de abbo's bij TTT. Aanstaande donderdag wordt Tesla's autopilot gelaunched (enkel Lane-Assist-deLuxe en park-assist), maar dat is een Tesla feestje. Verwacht er dus niets van. Misschien bij de cijfers. De sensoren van Tesla komen namelijk van Bosch vandaan, de link met TomTom incluis de buzz in filmpjes en interviews ligt er driewerf wel héél dik bovenop.
    Ik heb even een stukje waar ik niks van begrijp 'vet' gemaakt. Kun je het even toelichten? Ik mis ook een linkje naar de bron.
  7. [verwijderd] 13 oktober 2015 23:38
    quote:

    Goudhaantjes schreef op 13 oktober 2015 23:35:

    WOLFSBURG - De volgende generatie Volkswagen Phaeton wordt elektrisch. Dat heeft de raad van bestuur van Volkswagen vandaag tijdens een presentatie over zijn toekomstplannen bekendgemaakt.

    De positionering van de Phaeton blijft ongewijzigd. De luxe limousine vervult ook in de toekomst een rol als topmodel van de Volkswagen-modelfamilie. Alleen gebruikt Volkswagen voor de nieuwe generatie een elektrische aandrijflijn in plaats van reguliere benzine- en dieselmotoren. De autobouwer belooft een forse actieradius, diverse functies op het gebied van connectiviteit, nieuwe assistentsystemen en een emotioneel design.

    Prestigeproject

    De Phaeton begon ooit als prestigeproject van voormalig Volkswagen-kopstuk Ferdinand Piëch. Met de Phaeton hoopte Volkswagen de Mercedes-Benz S-Klasse van zijn troon te stoten. Maar die poging mislukte. Verkoopsucces bleef uit. In het topjaar 2011 lag de productie net boven de helft van de beoogde jaaroutput. Volkswagen verkocht in dat jaar 11.166 exemplaren, terwijl Mercedes-Benz van de S-Klasse 80.000 stuks per jaar bouwt.
    Alweer geen bronvermelding, linkje. Of heb je het zelf bedacht?
  8. [verwijderd] 14 oktober 2015 00:07
    Het resultaat van vandaag op dit forum: Xynix wordt "hooghartig" genoemd, terwijl hij heel veel inside informatie hier deelt. Wat een gotspe. ER worden zelfs AB's uitgedeeld voor dit soort posts!!
    De enthousiaste posts van Informer worden afgedaan als "lekker boeiend" door PWijsneus, gisteren werd het draadje van BDB volkomen misbruikt, Justin kreeg ook weer een sneer van Moneymaker.
    Zo kan ik nog even doorgaan, maar meen dat dit verspilde energie is.
    Wel ironisch is het feit dat velen hier de posts van een Justin, Xynix en Informer volgen op twitter.

    Welterusten. Ben er ook even klaar mee.
  9. [verwijderd] 14 oktober 2015 01:23
    quote:

    Vici schreef op 14 oktober 2015 00:07:

    Het resultaat van vandaag op dit forum: Xynix wordt "hooghartig" genoemd, terwijl hij heel veel inside informatie hier deelt. Wat een gotspe. ER worden zelfs AB's uitgedeeld voor dit soort posts!!
    De enthousiaste posts van Informer worden afgedaan als "lekker boeiend" door PWijsneus, gisteren werd het draadje van BDB volkomen misbruikt, Justin kreeg ook weer een sneer van Moneymaker.
    Zo kan ik nog even doorgaan, maar meen dat dit verspilde energie is.
    Wel ironisch is het feit dat velen hier de posts van een Justin, Xynix en Informer volgen op twitter.

    Welterusten. Ben er ook even klaar mee.
    Zodra je als moraalridder tekeer gaat op een publiek forum moet je ook bestand zijn tegen kritiek.Wat dat betreft staat Justin op eenzame hoogte.
    Waarschijnlijk heb je het over mijn AB voor JanK, het was een van de eerste keren dat het me speet dat ik er slechts één kon geven, mede doordat geen enkele zogenaamde positieve inside-information heeft geleid tot hogere koersen met interessant rendement voor heeeeeeeeeeeeeeel veel hefboomproducten waarmee slechts weinigen in staat schijnen te zijn om jongensdromen te vervullen.
  10. [verwijderd] 14 oktober 2015 07:01


    Tesla to deliver autonomous driving capabilities to users via “Autopilot ” OTA update
    Share0 Tweet0 Share0 Email0 Share7
    Published: October 13, 2015 | Palo Alto, CA

    Tesla drivers will be able to benefit from fully autonomous driving later this week that will arrive in form of a long awaited software update for all its electric vehicles.

    The Tesla Version 7 software with Autopilot gets its release this Thursday and brings with it plenty of upgrades, a new look and that all important ability for Tesla cars to be far more autonomous than is currently the case.

    Tesla CEO Elon Musk took to Twitter to announce the release yet gave very few details on what it actually consists of beyond a cosmetic update and the aforementioned small tweaks.

    image: telematicswire.net/wp-content/uploads...

    This isn’t the first time that Musk has spoken up about Tesla’s autonomous vehicle plans. At a conference in early 2015 he explained that the process towards autonomy would be a gradual one and that it would “take quite a while”.

    Tesla’s Version 7 software has been around for a little while after the company released it to a clutch of beta testers back in August and consumers can expect to get behind the wheel of their up-to-date Tesla Model S or X in the next five data.

    With Autopilot, Tesla matches and possibly raises the offerings of the highest-end automakers. Along with some standard driver assist features, the Tesla Tech Package, it combines to provide full-range adaptive cruise control (Traffic Aware Cruise Control, TACC, in Tesla terminology) that is full range, down to 0 mph and back up to speed; blind spot detection; lane departure warning; automated lane change (initiated by the driver); and traffic sign recognition.

    Read more at telematicswire.net/tesla-to-deliver-a...
  11. forum rang 6 pwijsneus 14 oktober 2015 07:13
    quote:

    Hik schreef op 13 oktober 2015 23:36:

    [...]

    Ik heb even een stukje waar ik niks van begrijp 'vet' gemaakt. Kun je het even toelichten? Ik mis ook een linkje naar de bron.
    www.wirelessweek.com/news/2015/10/her...

    www.mobileworldlive.com/featured-cont...

    www.totaltele.com/view.aspx?ID=491383

    Heb er niet heel veel over gelezen hier, dacht alleen iets van jou en BDB.

    Maar ik denk dat ik het niet begrijp, dus correct me when I'm wrong. Zoals ik het lees wil Nokia HERE een standaard voor het verzamelen van sensordata naar de cloud. De manier waarop deze data wordt opgeslagen dus. Nu is mapdata essentieel voor automated driving, dus ik verbaas me eigenlijk dat de EU of andere regelgevers niet met dit soort initiatieven komen.

    Stel dat dit een succes word, en de standaard er komt. Wie is er straks eigenaar van de data?? Word dit gemeengoed dat elke partij omwille van de veiligheid dit naar 1 grote cloud moet sturen?

    TomTom heeft nu zelf heel veel waardevolle data, ze laten een grote licensingklant; Apple nota bene betalen in big data.

    Als straks iedereen toegang heeft tot dezelfde data, kun je je nog alleen maar onderscheiden door wat je met die data kan doen. Is dat genoeg om je als TomTom te kunnen onderscheiden richting bv. HERE? Het bezitten van deze data is erg belangrijk denk ik.

    Anders worden realtime maps uiteindelijk weer een commodity...maar dat zal nog wel even duren, HERE ligt als ik alles moet geloven achter op TT.

    Volgende week zowieso benieuwd naar de conference call, met name toelichting automotive. Eens kijken of de markt de easy and cost effective way van TomTom heeft opgepikt.
  12. flatliner 14 oktober 2015 08:33
    quote:

    Dingding Go schreef op 14 oktober 2015 07:26:

    Maar HERE neemt wel de lead. Vind ik zorgwekkend.
    Want? Het consortium gaf al bij het bieden aan dat ze richten op een wereldwijde standaard. Daarnaast vind ik het logischer dat de nummer 2 aansluiting zoekt bij de nummer 1 dan andersom.
  13. [verwijderd] 14 oktober 2015 09:06
    quote:

    Vici schreef op 14 oktober 2015 00:07:

    Het resultaat van vandaag op dit forum: Xynix wordt "hooghartig" genoemd, terwijl hij heel veel inside informatie hier deelt. Wat een gotspe. ER worden zelfs AB's uitgedeeld voor dit soort posts!!
    De enthousiaste posts van Informer worden afgedaan als "lekker boeiend" door PWijsneus, gisteren werd het draadje van BDB volkomen misbruikt, Justin kreeg ook weer een sneer van Moneymaker.
    Zo kan ik nog even doorgaan, maar meen dat dit verspilde energie is.
    Wel ironisch is het feit dat velen hier de posts van een Justin, Xynix en Informer volgen op twitter.

    Welterusten. Ben er ook even klaar mee.
    Vici, ik hoop alleen maar, dat alle posters, die een aanvulling zijn voor dit forum, hier weer alles gaan posten. ....succes!
3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links