Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,934 23 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,934 - 10,145
  • 1.126.343 Gem. (3M) 1,8M

AF - KLM oktober 2014

404 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 21 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. jrxs4all 1 december 2014 09:08
    quote:

    737 driver schreef op 30 november 2014 21:44:

    [...]

    Compleet niet waar. Personeelskosten zijn 30% van de kosten, brandstof 50%.
    Dat maakt toch niet uit, brandstof is voor de concurrentie even duur.

    Personeelskosten zijn veel hoger dan bij de concurrentie, en dan bedoel ik niet Ryanair of Easy. AF-KLM heeft te veel personeel, dat personeel verdient te veel en de productiviteit is te laag.

    Om te kunnen concurreren met BA, Lufthansa en dergelijke zullen de personeelskosten met een derde omlaag moeten.

    En dat is zo drastisch en bovendien moet het zo snel, dat ik niet denk dat ze dat lukt.

  2. Sgt. Pepper 1 december 2014 09:54
    profitmaker,

    Klopt, maar omdat de meeste dat ook wel weten zal eerst de 8,70 aangetikt worden om die shortposities eruit te kegelen en de schade te beperken. Mijn turbo's zouden waardeloos zijn bij een koers van 9,34. Ik hoop ,en ga er van uit, dat dat te veel van het goede zou zijn.
  3. [verwijderd] 1 december 2014 10:28
    Nogmaals de tip om short te gaan op air France/KLM. Lijkt me geen goed nieuws..

    KEULEN (AFN) - Deutsche Bahn begint een rechtszaak in Keulen tegen verschillende luchtvaartbedrijven. Het bedrijf wil compensatie vanwege verboden prijsafspraken bij het goederenvervoer door de lucht. Dat bevestigde het spoorbedrijf na een bericht in het Duitse weekblad WirtschaftsWoche.

    Deutsche Bahn zoekt compensatie van zo'n 1,8 miljard euro van verschillende luchtvaartconcerns. Ook in de Verenigde Staten zal een zaak dienen, onduidelijk is hoeveel het bedrijf daar claimt. Naar verluidt gaat het om 370 miljoen dollar.

    De schadeclaims worden ingediend vanwege een kartel tussen luchtvrachtvervoerders in de periode 2000 tot 2006. Hun samenspannen trof de activiteiten van het Deutsche Bahn-onderdeel DB Schenker. Onder meer Air France-KLM en British Airways kregen vanwege de kartelvorming eerder al flinke boetes.

    Het cargo-onderdeel van Deutsche Bahn dient schadeclaims in tegen in totaal dertien bedrijven, naast Air France-KLM en British Airways ook tegen bijvoorbeeld Lufthansa en Qantas. Volgens verschillende media moet de vrachttak van Air France-KLM mogelijk 310 miljoen euro ophoesten
  4. jrxs4all 1 december 2014 11:27
    quote:

    737 driver schreef op 30 november 2014 21:44:

    [...]

    Compleet niet waar. Personeelskosten zijn 30% van de kosten, brandstof 50%. Nu de brandstofkosten drastisch omlaag gaan, verwacht ik een goed vierde kwartaal. Echter door CAO-onderhandelingen zullen deze wel naar beneden gepoetst worden. M.i. kan dit aandeel makkelijk door de €10, mits olie gelijk blijft of lager.
    Ik heb overigens geen idee hoe je bij die cijfers komt, dat brandstof 50% van de kosten zou zijn. Daar klopt echt niets van.

    Over de eerste 9 maanden van 2014 waren personeelskosten een kleine 30% van de kosten en brandstof 26%. Daarmee was AF-KLM denk ik zo'n beetje de enige airline waar de personeelskosten hoger zijn dan de brandstofkosten.

    Het is gebruikelijker om de kosten uit te drukken als percentage van de omzet, howel dit in dit geval niet uitmaakt omdat de kosten even hoog zijn als de omzet.

    Over de eerste 9 maanden van 2014 waren bij AF-KLM

    brandstofkosten 26,3% van de omzet
    personeelskosten 29,4% van de omzet

    Even ter vergelijking (cijfers over 2012, maar in de verhoudingen is niets wezenlijks veranderd),

    personeelskosten als % van de omzet:

    AF-KLM 29,9%

    Ryanair 9,5%
    Easyjet 12,4%

    Turkish 16,6%
    British Airways 21,7%

    Het personeel van AF-KLM is dus 3 keer zo duur als dat van de lowcost airlines. Nu kun je nog zeggen, dat is niet onze concurrentie (slechts ten dele waar). Maar ze zijn ook extreem veel (pakweg de helft) duurder dan dat van full service airlines als Turkish en BA, dat kan gewoon niet.

    Zie hier nog meer cijfers over de hoge kosten en lage productiviteit van het AF-KLM personeel:

    centreforaviation.com/analysis/europe...

    Hier moet drastisch worden ingegrepen en bovendien heel snel, ik geloof gewoon niet dat ze dat lukt.

  5. piet-konijn 1 december 2014 20:59
    quote:

    Chef tosti schreef op 1 december 2014 10:50:

    Ik ben het eens met profitmaker en kijk ook naar een shortpositie. Wacht nog wel even af totdat de top is bereikt. De stijging van afgelopen jaar naar de 12 sloeg fundamenteel gezien ook nergens op.
    De daling naar 5.50 ook niet. De olie is fors lager dus klm zou er van kunnen profiteren.
  6. [verwijderd] 28 augustus 2015 10:38
    Volume gemiddeld 3.216.917 Volume gisteren 2.521.202 -

    Volume nu in de bijna 100k

    wanneer gaan de computers lopen...
    100 k....Maak een ander gek..???

    Hop start de motoren...
    het is u bijna 11.00
    Zijn de computer met elkaar in bespreking....

    Ik zit in het vliegtuig..
    Weer eens wat anders dan een trein..
    Maar deze wil niet vertrekken..
    Ik verwacht voor 11.00 dat die vertrekt.
    En naar de 6,50 gaat vliegen anders zoeken we een andere reismogelijkheid..

    Omhoog en naar beneden en weer volume maken...
    Of was het nieuws zo goed dar er besprekingen moeten komen waar het aandeel moet landen.
    Schiet nu maar op..
    Het is bijna 11.00 uur...

    komt wat beweging ..
    6,22...
    eindelijk wat geluiden..
    start de motoren en vliegen met die handel lol//.

  7. [verwijderd] 31 augustus 2015 13:50
    De overheadkosten moeten tot eind 2017 met 2 miljard omlaag schat je zo in...
    Dan verwacht je ook dat ze flink zullen saneren en bezuinigen ..
    Je verwacht eigenlijk nu al een flink plan van aanpak...

    En als er een goed plan van aanpak ligt dan verwacht je ook in de toekomst dat het goed zal komen..

    Koersen gaan pas omhoog als er een mega plan van aanpak komt en wat natuurlijk heel belangrijk is het plan moet hout snijden...
    Plannen genoeg waar ze aan kunnen verdienen..
    Al die wachtende mensen daar moet je aan verdienen die vervelen hun stierlijk..

  8. [verwijderd] 4 september 2015 13:21
    quote:

    gerrit 69 schreef op 4 september 2015 00:41:

    [...]

    Onbegrijpelijk deze stijging van ruim 7 procent.
    inderdaad en het gaat waarschijnlijk over de 7 euro volgende week...
    Chinezen en de USA en Europa hebben een stijging laten zien op puur lucht in een crisis tijd waar alles maar dan ook alles achteruit boerde.,..
    Bedrijven failliet meer mensen zonder werk en de koersen bleven gaan...

    AIR France KLM die heeft nog een waarde..
    Het is geen lucht al zitten ze wel veel in de lucht...
    Het is dat het vandaag een mega strooi dag is anders waren we nu al rond de 7 euro..
    Vraag niet hoe het kan maar geniet er van...

    Het mondiale passagiersvervoer is in juli sterker gestegen dan in de voorgaande maand. Dit bleek vrijdag uit cijfers van brancheorganisatie IATA.



    De omzet gerekend naar passagiers per kilometer steeg in juli met 8,2 procent op jaarbasis, onder meer geholpen door een gunstige timing van de Ramadan. In juni was er nog sprake van een groei van 5,5 procent.



    De capaciteit van de luchtvaartmaatschappijen steeg in juli met 6,5 procent. De gemiddelde bezettingsgraad nam daarbij toe met 1,4 procentpunt naar 83,6 procent



    CEO Tony Tyler van IATA sprak van "sterke" resultaten in juli, maar de topman gaf ook aan vanwege de groeivertraging van de wereldhandel en de volatiliteit op de aandelenmarkten rekening te houden met "turbulentie" in de komende maanden.



    Maatschappijen uit alle regio's boekten groei. Koploper waren opnieuw de maatschappijen uit het Midden-Oosten, die een groei van 19,8 procent boekten. In Europa was er sprake van een toename van 6,7 procent en voor het eerst dit jaar boekten ook de Afrikaanse maatschappijen groei, met een stijging van 4,9 procent.



    In de eerste zeven maanden van dit jaar groeide het mondiale passagiersverkeer met 6,5 procent.

    olie prijzen laag...
    dan heb je wel eens wat geluk mee..
    Zodra de olie prijzen weer fors stijgen gaan ze flinke klappen krijgen...

404 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 21 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links