Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
737 driver schreef op 30 november 2014 21:44 :
[...]
Compleet niet waar. Personeelskosten zijn 30% van de kosten, brandstof 50%.
Dat maakt toch niet uit, brandstof is voor de concurrentie even duur. Personeelskosten zijn veel hoger dan bij de concurrentie, en dan bedoel ik niet Ryanair of Easy. AF-KLM heeft te veel personeel, dat personeel verdient te veel en de productiviteit is te laag. Om te kunnen concurreren met BA, Lufthansa en dergelijke zullen de personeelskosten met een derde omlaag moeten. En dat is zo drastisch en bovendien moet het zo snel, dat ik niet denk dat ze dat lukt.
Mensen beseffen blijkbaar echt niet de ernst van de situatie bij Air France gezien de recente koersstijgingen. Er is maar 1 positie juist en dat is short in air France maar dat gaan we later allemaal wel zien vermoed ik.
profitmaker, Klopt, maar omdat de meeste dat ook wel weten zal eerst de 8,70 aangetikt worden om die shortposities eruit te kegelen en de schade te beperken. Mijn turbo's zouden waardeloos zijn bij een koers van 9,34. Ik hoop ,en ga er van uit, dat dat te veel van het goede zou zijn.
Nogmaals de tip om short te gaan op air France/KLM. Lijkt me geen goed nieuws.. KEULEN (AFN) - Deutsche Bahn begint een rechtszaak in Keulen tegen verschillende luchtvaartbedrijven. Het bedrijf wil compensatie vanwege verboden prijsafspraken bij het goederenvervoer door de lucht. Dat bevestigde het spoorbedrijf na een bericht in het Duitse weekblad WirtschaftsWoche. Deutsche Bahn zoekt compensatie van zo'n 1,8 miljard euro van verschillende luchtvaartconcerns. Ook in de Verenigde Staten zal een zaak dienen, onduidelijk is hoeveel het bedrijf daar claimt. Naar verluidt gaat het om 370 miljoen dollar. De schadeclaims worden ingediend vanwege een kartel tussen luchtvrachtvervoerders in de periode 2000 tot 2006. Hun samenspannen trof de activiteiten van het Deutsche Bahn-onderdeel DB Schenker. Onder meer Air France-KLM en British Airways kregen vanwege de kartelvorming eerder al flinke boetes. Het cargo-onderdeel van Deutsche Bahn dient schadeclaims in tegen in totaal dertien bedrijven, naast Air France-KLM en British Airways ook tegen bijvoorbeeld Lufthansa en Qantas. Volgens verschillende media moet de vrachttak van Air France-KLM mogelijk 310 miljoen euro ophoesten
Ik ben het eens met profitmaker en kijk ook naar een shortpositie. Wacht nog wel even af totdat de top is bereikt. De stijging van afgelopen jaar naar de 12 sloeg fundamenteel gezien ook nergens op.
Chef Tosti, Als je weet wanneer die top bereikt is, zou je dat mij ook kunnen laten weten dan?
737 driver schreef op 30 november 2014 21:44 :
[...]
Compleet niet waar. Personeelskosten zijn 30% van de kosten, brandstof 50%. Nu de brandstofkosten drastisch omlaag gaan, verwacht ik een goed vierde kwartaal. Echter door CAO-onderhandelingen zullen deze wel naar beneden gepoetst worden. M.i. kan dit aandeel makkelijk door de €10, mits olie gelijk blijft of lager.
Ik heb overigens geen idee hoe je bij die cijfers komt, dat brandstof 50% van de kosten zou zijn. Daar klopt echt niets van. Over de eerste 9 maanden van 2014 waren personeelskosten een kleine 30% van de kosten en brandstof 26%. Daarmee was AF-KLM denk ik zo'n beetje de enige airline waar de personeelskosten hoger zijn dan de brandstofkosten. Het is gebruikelijker om de kosten uit te drukken als percentage van de omzet, howel dit in dit geval niet uitmaakt omdat de kosten even hoog zijn als de omzet. Over de eerste 9 maanden van 2014 waren bij AF-KLM brandstofkosten 26,3% van de omzet personeelskosten 29,4% van de omzet Even ter vergelijking (cijfers over 2012, maar in de verhoudingen is niets wezenlijks veranderd), personeelskosten als % van de omzet: AF-KLM 29,9% Ryanair 9,5% Easyjet 12,4% Turkish 16,6% British Airways 21,7% Het personeel van AF-KLM is dus 3 keer zo duur als dat van de lowcost airlines. Nu kun je nog zeggen, dat is niet onze concurrentie (slechts ten dele waar). Maar ze zijn ook extreem veel (pakweg de helft) duurder dan dat van full service airlines als Turkish en BA, dat kan gewoon niet. Zie hier nog meer cijfers over de hoge kosten en lage productiviteit van het AF-KLM personeel:centreforaviation.com/analysis/europe... Hier moet drastisch worden ingegrepen en bovendien heel snel, ik geloof gewoon niet dat ze dat lukt.
Zie pagina 9 van het Q3 verslag voor de diverse kosten.
Daar gaat air france dan eindelijk. Maydayyyy
Whoop, Het wordt een mooie dag. Op het juiste moment bijgekocht en een uur later 20 cent omlaag
de algehele beurs was vandaag in mineur. KLM is mee gezogen.
Chef tosti schreef op 1 december 2014 10:50 :
Ik ben het eens met profitmaker en kijk ook naar een shortpositie. Wacht nog wel even af totdat de top is bereikt. De stijging van afgelopen jaar naar de 12 sloeg fundamenteel gezien ook nergens op.
De daling naar 5.50 ook niet. De olie is fors lager dus klm zou er van kunnen profiteren.
Wird es groß sein, mit KLM?
Volume gemiddeld 3.216.917 Volume gisteren 2.521.202 - Volume nu in de bijna 100k wanneer gaan de computers lopen... 100 k....Maak een ander gek..??? Hop start de motoren... het is u bijna 11.00 Zijn de computer met elkaar in bespreking.... Ik zit in het vliegtuig.. Weer eens wat anders dan een trein.. Maar deze wil niet vertrekken.. Ik verwacht voor 11.00 dat die vertrekt. En naar de 6,50 gaat vliegen anders zoeken we een andere reismogelijkheid.. Omhoog en naar beneden en weer volume maken... Of was het nieuws zo goed dar er besprekingen moeten komen waar het aandeel moet landen. Schiet nu maar op.. Het is bijna 11.00 uur... komt wat beweging .. 6,22... eindelijk wat geluiden.. start de motoren en vliegen met die handel lol//.
De overheadkosten moeten tot eind 2017 met 2 miljard omlaag schat je zo in... Dan verwacht je ook dat ze flink zullen saneren en bezuinigen .. Je verwacht eigenlijk nu al een flink plan van aanpak... En als er een goed plan van aanpak ligt dan verwacht je ook in de toekomst dat het goed zal komen.. Koersen gaan pas omhoog als er een mega plan van aanpak komt en wat natuurlijk heel belangrijk is het plan moet hout snijden... Plannen genoeg waar ze aan kunnen verdienen.. Al die wachtende mensen daar moet je aan verdienen die vervelen hun stierlijk..
6,40 aangetikt... nog geen 6,50... 6% ... kan nog steeds de 6,50...
Tatan schreef op 3 september 2015 16:02 :
6,40 aangetikt...
nog geen 6,50...
6% ...
kan nog steeds de 6,50...
ha die taat, short covering is volop aan de gang dus 6.5 moet zeker mogelijk zijn... edit: laatkant is zowat leeg...
wie koopt er momenteel? Bank met een emissie-opdracht?
Tatan schreef op 3 september 2015 16:02 :
6,40 aangetikt...
nog geen 6,50...
6% ...
kan nog steeds de 6,50...
Onbegrijpelijk deze stijging van ruim 7 procent.
gerrit 69 schreef op 4 september 2015 00:41 :
[...]
Onbegrijpelijk deze stijging van ruim 7 procent.
inderdaad en het gaat waarschijnlijk over de 7 euro volgende week... Chinezen en de USA en Europa hebben een stijging laten zien op puur lucht in een crisis tijd waar alles maar dan ook alles achteruit boerde.,.. Bedrijven failliet meer mensen zonder werk en de koersen bleven gaan... AIR France KLM die heeft nog een waarde.. Het is geen lucht al zitten ze wel veel in de lucht... Het is dat het vandaag een mega strooi dag is anders waren we nu al rond de 7 euro.. Vraag niet hoe het kan maar geniet er van... Het mondiale passagiersvervoer is in juli sterker gestegen dan in de voorgaande maand. Dit bleek vrijdag uit cijfers van brancheorganisatie IATA. De omzet gerekend naar passagiers per kilometer steeg in juli met 8,2 procent op jaarbasis, onder meer geholpen door een gunstige timing van de Ramadan. In juni was er nog sprake van een groei van 5,5 procent. De capaciteit van de luchtvaartmaatschappijen steeg in juli met 6,5 procent. De gemiddelde bezettingsgraad nam daarbij toe met 1,4 procentpunt naar 83,6 procent CEO Tony Tyler van IATA sprak van "sterke" resultaten in juli, maar de topman gaf ook aan vanwege de groeivertraging van de wereldhandel en de volatiliteit op de aandelenmarkten rekening te houden met "turbulentie" in de komende maanden. Maatschappijen uit alle regio's boekten groei. Koploper waren opnieuw de maatschappijen uit het Midden-Oosten, die een groei van 19,8 procent boekten. In Europa was er sprake van een toename van 6,7 procent en voor het eerst dit jaar boekten ook de Afrikaanse maatschappijen groei, met een stijging van 4,9 procent. In de eerste zeven maanden van dit jaar groeide het mondiale passagiersverkeer met 6,5 procent. olie prijzen laag... dan heb je wel eens wat geluk mee.. Zodra de olie prijzen weer fors stijgen gaan ze flinke klappen krijgen...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)