Beperktedijkbewaking schreef op 29 juli 2015 02:38:
[...]
Er is nog een andere reden voor de volatiliteit van het TT-aandeel.
Dat is dat de huidige koers vooral op verwachting is gebaseerd. Dat zei een van de kampioenen in het 'zwarte' draadje deze week (ik weet niet meer wie), en die poster heeft helemaal gelijk.
De huidige kw, noch de forward kw van 2016 legitimeert de koers van vandaag. Maar wel de verwachtingen! Met name bij Automotive. Er zijn zoveel onafhankelijke studies daarover! Zie bijlage.
Dat zeggen ik of die studies niet alleen, dat zeggen ook MS en ING, ondanks hun denk- of rekenfouten. ING heeft het over een verdubbeling van de Automotive omzet binnen twee jaar, en weer een verdubbeling tegen 2019/2020. Ondanks hun rekenfout! Anders zou het nog 2x zoveel zijn!!
Nu valt daar best een ietsje op af te dingen, Justin zei daar al iets over.
Het komt erop neer dat de verwachtingen terecht zeer hoog zijn, maar dat de 'range' van die verwachtingen ook tamelijk breed is. En dat geeft onzekerheid, en dus volatiliteit.
Nog afgezien van het feit dat het een strijd is tussen 'bewezen-cijfers-in-zwart-en-wit' rekenaars zoals marique, en vooruitkijkers zoals ik. Waarbij ik er gelijk bij zeg dat marique de beste is in het FA-interpreteren van cijfers in de achteruitkijkspiegel, en dat nog wel voor alle NL beursfondsen. Terwijl ik er hoogstens vijf volg.
Enfin, bij het huidige TT zijn DCF analyses gebakken lucht. Echt beleggen vereist een LT view. En die is bij TT nu echt lang vooruit, en bovendien nog met een grote range. Vandaar die beweeglijkheid van de koers.
Julie weten of kunnen weten dat ik een exacte achtergrond heb. Geloof me dan: een heel klein verschilletje in een exponent kan al gauw heel veel uitmaken voor het resultaat bij groei.
Nu mijn mening. De trend of teneur bij TT is: op een termijn van 2-5 jaar zal TT veel meer waard zijn. Aan een ieder staat het vrij om te dagtraden of er een ijzeren voorraad op na te houden. Dat laatste doe ik al sinds eind 2009, en ik ben er niet ongelukkig mee.