Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,660 24 apr 2024 14:52
  • +0,140 (+2,54%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 284.667 Gem. (3M) 317,5K

Wist u dat.........................?

5.522 Posts
Pagina: «« 1 ... 238 239 240 241 242 ... 277 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 31 juli 2015 23:38
    quote:

    cha44 schreef op 31 juli 2015 23:01:

    Krijg steeds meer het vermoeden dat TomTom buiten alle prijzen gaat vallen..
    Mijn gedachtengang:
    Als Here toch door de Duitsers echt goed op de rails wordt gezet en zij Here tegen betaling beschikbaar stellen aan derden vermoed ik dat meerdere autofabrikanten toch op safe gaan en voor hetzelfde systeem (Here) gaan kiezen.
    Als ik dan ook lees dat Apple en BMW gesprekken hebben zou de relatie Apple en TomTom over enkele jaren (?) zomaar beeindigd kunnen worden.
    Hoop dat ik het verkeerd heb ..
    Denk dat er weinigen zijn die er zo over denken. Mocht Here getransformeerd worden tot een soort Google dan vraag ik me toch af wat het business model van de Duitsers wordt. Zelf spreken ze hun afschuw uit over het door reclame inkomsten bepaalde verdienmodel van Google en dan zouden ze zelf iets dergelijks willen? De autoindustrie is wel gebaat bij de eigendom van de door het systeem gegenereerde data (zie mijn weekopening) maar dat is alleen om het systeem te perfectioneren en veiliger te maken. Dat de Duitsers nu voor gekke Henkie gaan spelen gaat er bij mij niet in. Tom2 scoort jaarlijks voor meer dan Euro 200 miljoen aan automotive orders. Verwacht niet dat daar veel verandering in komt na de overgang van Here. De overgang van Here naar de nieuwe eigenaar zal zeker een jaar in beslag nemen door overheids bemoeienissen. Niet Duitse autobouwers zullen daarna de verdomd goed hun knopen gaan tellen.
  2. [verwijderd] 31 juli 2015 23:48
    quote:

    cha44 schreef op 31 juli 2015 23:01:

    Krijg steeds meer het vermoeden dat TomTom buiten alle prijzen gaat vallen..
    Mijn gedachtengang:
    Als Here toch door de Duitsers echt goed op de rails wordt gezet en zij Here tegen betaling beschikbaar stellen aan derden vermoed ik dat meerdere autofabrikanten toch op safe gaan en voor hetzelfde systeem (Here) gaan kiezen.
    Als ik dan ook lees dat Apple en BMW gesprekken hebben zou de relatie Apple en TomTom over enkele jaren (?) zomaar beeindigd kunnen worden.
    Hoop dat ik het verkeerd heb ..
    ?????

    Here is toch nu ook 'tegen betaling beschikbaar voor derden'. Namelijk iedereen die een licentie neemt. Dat verandert dus niet. Dat zou niet eens mogen. TomTom moest ook beloven alle klanten toe te laten toen ze TeleAtlas overnamen.

    Ik denk juist dat TomTom HERE klanten kan winnen.

    -----------

    TomTom-CEO schrijft open brief aan klanten Tele Atlas
    18-12-2007 9:22:52

    Tele Atlas NV
    28,18 ( 09:33 ) 0,18 / 0,64%

    TomTom NV
    52,19 ( 09:32 ) 0,87 / 1,70%

    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Harold Goddijn, bestuursvoorzitter van TomTom, heeft dinsdag een open brief gestuurd aan alle klanten van Tele Atlas. Daarin gaat hij in op de gevolgen van de overname van de digitale kaartenmaker door TomTom.

    Volgens Goddijn zal de relatie van de klanten van Tele Atlas met het bedrijf 'precies dezelfde blijven'. 'TomTom's apparaten en toepassingen en die van Tele Atlas zullen blijven bestaan als aparte entiteiten. De twee bedrijven zullen een onafhankelijk management houden.'

    Bovendien zullen alle klanten tegelijkertijd en voor een vergelijkbare prijs toegang houden tot de kaarten. 'Klanten zullen eerlijk en gelijk behandeld worden', zo schrijft Goddijn.

    Daarnaast benadrukt de bestuursvoozitter dat de kaarten efficienter geproduceerd zullen worden en vaker bijgewerkt.

    TomTom bracht op 19 november een definitief bod uit op alle aandelen van kaartenmaker Tele Atlas. Het bedrijf betaalt in totaal EUR 30 per aandeel, wat Tele Atlas een waardering meegeeft van EUR 2,9 miljard.

    Marijke Verhaar
    marijke@bfn.com

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875) - See more at: www.debeurs.nl/Forum/Topic/1147573/1/...
  3. [verwijderd] 31 juli 2015 23:55
    quote:

    Tom3 schreef op 31 juli 2015 23:38:

    [...]

    Denk dat er weinigen zijn die er zo over denken. Mocht Here getransformeerd worden tot een soort Google dan vraag ik me toch af wat het business model van de Duitsers wordt. Zelf spreken ze hun afschuw uit over het door reclame inkomsten bepaalde verdienmodel van Google en dan zouden ze zelf iets dergelijks willen? De autoindustrie is wel gebaat bij de eigendom van de door het systeem gegenereerde data (zie mijn weekopening) maar dat is alleen om het systeem te perfectioneren en veiliger te maken. Dat de Duitsers nu voor gekke Henkie gaan spelen gaat er bij mij niet in. Tom2 scoort jaarlijks voor meer dan Euro 200 miljoen aan automotive orders. Verwacht niet dat daar veel verandering in komt na de overgang van Here. De overgang van Here naar de nieuwe eigenaar zal zeker een jaar in beslag nemen door overheids bemoeienissen. Niet Duitse autobouwers zullen daarna de verdomd goed hun knopen gaan tellen.
    Duitsers kopen Here puur om zelf " automatische rijdende auto's" te maken . Als zij door middel van licensies de (verdere) kosten van het Here systeem gedekt kunnen krijgen is dit voor hen afdoende. Het verdienmodel zit tenslotte in de verkoop van hun auto's. Het systeem hoeft helemaal geen soort Google te worden...
    Nogmaals : dit is mijn gedacht hierover. Wellicht zit er volledig naast..

  4. JanssenB 31 juli 2015 23:58
    quote:

    cha44 schreef op 31 juli 2015 23:01:

    Krijg steeds meer het vermoeden dat TomTom buiten alle prijzen gaat vallen..
    Mijn gedachtengang:
    Als Here toch door de Duitsers echt goed op de rails wordt gezet en zij Here tegen betaling beschikbaar stellen aan derden vermoed ik dat meerdere autofabrikanten toch op safe gaan en voor hetzelfde systeem (Here) gaan kiezen.
    Als ik dan ook lees dat Apple en BMW gesprekken hebben zou de relatie Apple en TomTom over enkele jaren (?) zomaar beeindigd kunnen worden.
    Hoop dat ik het verkeerd heb ..
    Heren, TomTom heeft een nauwe samenwerking met Bosch aangekondigd.
    En Bosch is een belangrijke radar in de ontwikkeling van HAD.
    Samen kunnen ze een eindproduct HAD leveren voor de autoleveranciers.
    Die Duitsers willen alleen de kaarten van Here veiligstellen denk ik.
    Daarom willen ze maar 2,5 Miljard betalen, puur voor instandhouding.
  5. Dokus 31 juli 2015 23:59
    quote:

    cha44 schreef op 31 juli 2015 23:01:

    Krijg steeds meer het vermoeden dat TomTom buiten alle prijzen gaat vallen..
    Mijn gedachtengang:
    Als Here toch door de Duitsers echt goed op de rails wordt gezet en zij Here tegen betaling beschikbaar stellen aan derden vermoed ik dat meerdere autofabrikanten toch op safe gaan en voor hetzelfde systeem (Here) gaan kiezen.
    Als ik dan ook lees dat Apple en BMW gesprekken hebben zou de relatie Apple en TomTom over enkele jaren (?) zomaar beeindigd kunnen worden.
    Hoop dat ik het verkeerd heb ..
    Alleen al door de samenwerking met Bosch gaat dit niet gebeuren
  6. [verwijderd] 1 augustus 2015 07:54
    quote:

    cha44 schreef op 31 juli 2015 23:01:

    Krijg steeds meer het vermoeden dat TomTom buiten alle prijzen gaat vallen..
    Mijn gedachtengang:
    Als Here toch door de Duitsers echt goed op de rails wordt gezet en zij Here tegen betaling beschikbaar stellen aan derden vermoed ik dat meerdere autofabrikanten toch op safe gaan en voor hetzelfde systeem (Here) gaan kiezen.
    Als ik dan ook lees dat Apple en BMW gesprekken hebben zou de relatie Apple en TomTom over enkele jaren (?) zomaar beeindigd kunnen worden.
    Hoop dat ik het verkeerd heb ..
    hangt er vanaf hoe je het bekijkt

    bekijk je het vanuit interesse wat TT als bedrijf en ontwikkeling gaat meemaken of bekijk je het als aandeelhouder

    ik zit erin voor t laatste en dan zie ik oa de kaarten als aan absoluut kroon-juweel waar op gekapitaliseerd gaat worden en dat is voor velen héél veel waard , dat gaat het aandeel een waarde kunnen opleveren ergens tussen de 15 en 20 euro en waarschijnlijk al binnen de 24 maand, dat is vanaf hier een 50 tot 100% return, ik zou niet zomaar weten waar je dat verder kunt behalen, met beperkt neerwaarts risico, wellicht op een uitwas nog een keer door de 9,50 naar 9 euro.

    wat het eerste betreft dat gaat enkel en alleen op als TT het risico wil nemen om het gevecht ook over tijd met High Tech aan te gaan, want elk samenwerkingsverband hoe sterk ook komt tot een einde, zeker als je in een sector zit waar vraag vele malen groter is dan aanbod, door de schaarste gaat men uiteindelijk nieuw aanbod creëren.
    ik geloof niet, ook al zou de fam Goddijn dit willen dat de andere groot aandeelhouders en het publiek kunnen weerstaan aan een vijandige bieding die 20 euro oplevert, dan moet de familie het maar van de Beurs halen en ook 20 euro neertellen per aandeel.

    er komt een keer een einde aan het familiale gerun van een beursgenoteerd bedrijf en dat is altijd om Geld.

    vergeet niet zelfs de socialisten onder ons dromen van een huisje op de hei dat TT voor ze moet gaan betalen en dan genieten van een fijn staatspensioen.
  7. diederique 2 augustus 2015 10:36
    BMWA-pple ?....

    BMW-Chef will von Apple und Co. lernen

    ....„Wir sind mit Apple im Austausch“

    Angesprochen auf mögliche Kooperationen mit Apple sagte Krüger in der Sonntagszeitung wörtlich: „Wir sind regelmäßig mit Unternehmen aus der internationalen IT-Branche im Austausch – das gilt auch für Apple. Dabei geht es um die Vernetzung unserer Fahrzeuge im Rahmen unserer Connected Drive Services.“.....

    www.faz.net/aktuell/wirtschaft/untern...
  8. [verwijderd] 2 augustus 2015 11:11
    In het Engels via Reuters:

    www.reuters.com/article/2015/08/02/us...

    Krueger also said BMW was in regular contact with major technology companies, including Apple, over connected cars.

    Reuters reported on Friday that BMW and Apple may rekindle a courtship put on hold after an exploratory visit by executives of the world's top maker of electronic gadgets to the headquarters of the word's biggest seller of premium cars.

    BMW is due to report first-half results on Tuesday.
  9. [verwijderd] 2 augustus 2015 11:23
    quote:

    Vici schreef op 2 augustus 2015 11:11:

    In het Engels via Reuters:

    www.reuters.com/article/2015/08/02/us...

    Krueger also said BMW was in regular contact with major technology companies, including Apple, over connected cars.

    Reuters reported on Friday that BMW and Apple may rekindle a courtship put on hold after an exploratory visit by executives of the world's top maker of electronic gadgets to the headquarters of the word's biggest seller of premium cars.

    BMW is due to report first-half results on Tuesday.
    Wanneer begint het circus...pfff....

    Consortium (bmw) - Here overname ?

    BMW - apple?

    Apple- tomtom- VW?

    Microsoft - Uber?

    Whats it gonna be boy??? Yes or??
  10. Wipo 2 augustus 2015 13:18
    Waarschijnlijk al eerder geplaatst; maar erg verhelderend:

    TECH THE MOBILE EXECUTIVE See the Fortune 500 list

    Why 3.5 times more Apple users choose Apple Maps over Google Maps

    by Philip Elmer-DeWitt @philiped JUNE 16, 2015, 12:16 PM EDT

    It’s not for the bus and subway directions, that’s for sure.

    At WWDC last week Apple announced that it receives 5 billion requests per week for its mapping services and that Apple Maps is used 3.5 times more frequently than “the next leading maps app”—i.e. Google Maps.

    Astonishingly, those are the only two data points Horace Dediu could find for Where Are Maps Going—the deep dive into the global maps market that he posted Monday on his Asymco blog.

    Google has never shared any of its maps data—at least not with us—and until now Apple didn’t have anything to brag about.

    Not that the Apple Maps app is as good as Google Maps—the clear market leader outside the Apple walled garden. Apple’s mapping service still doesn’t offer mass transit directions (they’re coming this fall, but only in selected cities). And only this month did Apple minivans start driving the streets that Google cars have been photo-mapping for years.

    It’s not clear that Apple’s maps will ever be as good as Google’s, given Google’s head start and its natural advantages in the cloud services that drive its business model.

    But Apple Maps come pre-installed on the devices that drive Apple’s business model, and it’s the default for thousands of iOS apps.

    Default, it turns out, is a powerful attractor. It may even be powerful enough to keep Apple in the game if, as Dediu predicts, mobile mapping becomes increasingly integral to its business.

    Dediu believes that the dominant map makers will eventually have to pursue adjacent markets—like cars and transportation services.

    “It’s not a matter of whether they will or won’t,” he writes. “It’s only a matter of when and where.”

    READ: Where are Maps going?

    Follow Philip Elmer-DeWitt on Twitter at @philiped.
  11. Wipo 2 augustus 2015 14:16
    quote:

    Vici schreef op 1 augustus 2015 16:33:

    Apple's CarPlay and Google's Android Auto will soon dominate connected car services read.bi/1IdJpMO

    Maar wat zit er in Apple CarPlay: TomTom?

    Voor het volledige rapport moet je je inschrijven. Heb ik niet gedaan.

    SUMMER SALE 70% OFF. Only until 03.08.2015.
    Sygic: GPS Navigation & Maps is The World’s Most Installed Offline turn-by-turn GPS navigation App for Android powered by TomTom Maps. Navigation and Maps are installed on the SD card so there is no need for an Internet connection when navigating. Map and app updates are FREE every 3 months.

    You can enjoy free navigation, gps, offline TomTom maps, POIs, route planning & free map updates.

    To get the most of the navigation, upgrade to premium and enjoy high-end lifetime features: 3D maps, real-time turn-by-turn voice-guided navigation, lane guidance, speed limit warnings & junction view with lane indicator arrows at complex intersections.

    How to install Sygic: GPS Navigation & Maps for Android: bit.ly/1Im8J4a
    _______________________________________
    FEATURES
    • Intuitive voice navigation in different languages
    • High quality TomTom maps stored on the device
    • Cross-border routing & navigation without the need to switch between countries or to a less detailed map
    • Works with GPS only, internet is not needed
    • Millions of free pre-installed POIs
    • Free map updates & Free POI database updates
    • Free updates of Fixed speed cameras
    • Head-up Display (HUD) available as in app purchase

    • 3D Cities & Landscape for easy orientation
    • Pedestrian navigation to walk and explore
    • Dynamic Lane Guidance for safe lane changes
    • Junction View to highlights highway exists
    • Warnings for exceeded Speed Limit
    • Warnings for fixed speedcams
    • Police trap warnings from other drivers

    • Spoken Street Names to focus on the road
    • Three Alternative Routes to choose from
    • Easy Drag & Drop route editing
    • Waypoints for places you want to visit
    • Avoid Toll Roads on your route
    • Graphics optimized for tablet & HD displays
    • Car Audio Integration – Bluetooth or cable

    _______________________________________
    ADD-ON FEATURES (in-app purchase)
    • Traffic service to avoid delays in your daily commute
    • Get navigation instructions from Homer Simpson & other original celebrity voices
    • Premium online speed cameras with 300 000 mobile speedcam locations each month
    • Head Up Display (HUD) projects GPS navigation onto your windshield
    _______________________________________
    MAPS AVAILABLE FOR FREE:
    Algeria, Andorra, Angola, Argentina, Australia, Austria, Azerbaijan, Bahrain, Belgium, Benin, Botswana, Brazil, Brunei, Bulgaria, Burkina Faso, Cameroon, Canada, Canary Islands, Colombia, Croatia, Czech Republic, Cyprus, Democratic Republic of Congo, Denmark, Egypt, Estonia, Finland, France, Gabon, Germany, Ghana, Gibraltar, Greece, Hong Kong, Hungary, Chile, Indonesia, Iran, Iraq, Ireland, Italy,Israel, India, Kenya, Kuwait, Latvia, Lesotho, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Macau, Malawi, Malaysia, Mali, Malta, Mauritania, Mauritius, Mayotte, Mexico, Monaco, Morocco, Mozambique, Namibia, Netherlands, New Zealand, Niger, Nigeria, Norway, Oman, Pakistan, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Republic of Congo, Reunion, Romania, Russia, San Marino, Saudi Arabia, Senegal, Serbia, Singapore, Slovakia, Slovenia, South Africa, Spain, Swaziland, Sweden, Switzerland, Taiwan, Tanzania, Thailand, Togo, Tunisia, Turkey, Uganda, Ukraine, United Arab Emirates, United Kingdom, Uruguay, USA, Vatican, Vietnam, Venezuela, Zambia, Zimbabwe, India, Saint Barthelemy, Guadeloupe, French Guiana, Saint Martin, Martinique, Iceland, Lebanon, Jordan, Burundi, Rwanda
    Transit roads only: Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, The Former Yugoslav Republic of Macedonia, Moldova
    _______________________________________
    MAPS AVAILABLE ONLY WITH PREMIUM:
    Kazakhstan

    Sygic | Bringing life to maps.
  12. [verwijderd] 2 augustus 2015 14:44
    @Wipo thx!

    Ook volgens deze dame zit in deze Model S Tesla (niet in produktie) TomTom, en zij kan het weten, werkt bij Gis (partner TomTom) en heeft gewerkt bij TeleAtlas:
    Zie haar LinkedIn profile: www.linkedin.com/in/nettiequette

    Nettie of Things ?@nettiequette 26 jul.
    @applemapscom @TheTeslaChannel check out this @BoschGlobal video youtu.be/2i-t0C7RQWM #autonomouscar #apple #tomtom #tesla #bosch #titan

  13. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 augustus 2015 15:37
    quote:

    diederique schreef op 2 augustus 2015 10:36:

    BMWA-pple ?....

    BMW-Chef will von Apple und Co. lernen

    ....„Wir sind mit Apple im Austausch“

    Angesprochen auf mögliche Kooperationen mit Apple sagte Krüger in der Sonntagszeitung wörtlich: „Wir sind regelmäßig mit Unternehmen aus der internationalen IT-Branche im Austausch – das gilt auch für Apple. Dabei geht es um die Vernetzung unserer Fahrzeuge im Rahmen unserer Connected Drive Services.“.....

    www.faz.net/aktuell/wirtschaft/untern...
    Neutraler kan het niet. Modern jasje, oude taal. Oude wijn in nieuwe zakken.
  14. [verwijderd] 2 augustus 2015 15:41
    Wat sommigen lijken te vergeten is dat een autofabrikant een infotainment systeem biedt met daarin navigatie. Die is ofwel gebaseerd op nokia here of tomtom componenten. Of een mix van beiden: maps van nokia met traffic van tomtom bijvoorbeeld. On top of dat systeem kun je kiezen voor bijv CarPlay.
5.522 Posts
Pagina: «« 1 ... 238 239 240 241 242 ... 277 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links