Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

'Geen reddingsplan voor KLM bij bankroet'

218 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 andre68 24 juli 2015 16:02
    quote:

    jrxs4all schreef op 24 juli 2015 14:40:

    [...]

    Net debt is over het eerste halfjaar 2015 met 857 miljoen gedaald.

    Oorzaken:

    verkoop Amadeus aandelen (tafelzilver verkopen): 327 miljoen
    uitgifte perpetual, deels gebruikt om schuld af te lossen: 600 miljoen

    samen 927 miljoen.

    Op die perpetuals moet ook gewoon rente worden betaald (en zelfs veel), maar omdat ze perpetual zijn tellen ze niet als schuld.

    Exclusief deze trucs is de schuld dus gestegen, wat ook logisch is als je alsmaar verlies maakt.
    Die stijging van vandaag kwam toch door de schulvermindering. Maar dat is dus niet dan een cosmetische truc.

    Tafelzilver verkopen en cosmetische trucs....dat belooft niet veel goeds.
  2. relpinda 24 juli 2015 17:01
    quote:

    Wilbar schreef op 23 juli 2015 14:56:

    [...]
    Beste relpinda, ik heb 5 jaar als (ingehuurde) IT'er bij de KLM gewerkt maar ken er geen IT-mensen die een leaseauto van de KLM hadden of ooit aangeboden hadden gekregen. Ook niet bij (alle?) IT'ers met een management functie.
    Ik vind jou posting dus behoorlijk suggestief en bezijden de waarheid.
    Beste Wilbar,
    Zou heel goed kunnen in jou situatie. De desbetreffende CAO regel is als volgt in woorden van gelijke strekking:
    Bij een funktie niveau van MSG 5 en hoger heeft de desbetreffende funktionaris recht op een leaseauto danwel de financiële compensatie hiervoor.

    p.s. ik had deze koers explosie UP niet verwacht, eerder eerst een dikke down om dan weer langzaam up te gaan.

    maar KD blijft 7,50 vooralsnog.

    LZA

  3. [verwijderd] 28 juli 2015 15:07
    Market Talk: investment bank ziet aandelen Air France-KLM kelderen

    De aandelen Air France-KLM zullen verder kelderen, voorziet investment bank Liberum, terwijl de analisten hun koersdoel op het fonds neerwaarts bijstellen van 6 naar 5 euro, terwijl het verkoop advies wordt aangehouden.

    "Radicale herstructurering is noodzakelijk, maar slechts stapsgewijze verbeteringen liggen in het vooruitzicht", zegt analist Gerald Khoo. Liberum ziet Air France-KLM het jaar nu eindigen op een verlies van 221 miljoen euro, in plaats van op een winst van 102 miljoen euro zoals eerder voorzien.
  4. Freebird 28 juli 2015 23:26
    quote:

    paulta schreef op 28 juli 2015 15:07:

    Market Talk: investment bank ziet aandelen Air France-KLM kelderen

    De aandelen Air France-KLM zullen verder kelderen, voorziet investment bank Liberum, terwijl de analisten hun koersdoel op het fonds neerwaarts bijstellen van 6 naar 5 euro, terwijl het verkoop advies wordt aangehouden.

    "Radicale herstructurering is noodzakelijk, maar slechts stapsgewijze verbeteringen liggen in het vooruitzicht", zegt analist Gerald Khoo. Liberum ziet Air France-KLM het jaar nu eindigen op een verlies van 221 miljoen euro, in plaats van op een winst van 102 miljoen euro zoals eerder voorzien.

    Weer zo'n wijsneus die het allemaal zo goed weet en waarschijnlijk uit puur eigenbelang een verkoopgolf op gang probeert te brengen. Dit soort onheilsprofeten had je ook vlak voor de cijfers. Ik blijf dus mooi zitten en koop zonodig nog bij...
  5. [verwijderd] 29 juli 2015 16:24
    "Met de overname wordt Dnata actief in het afhandelen van vracht via de Amsterdamse luchthaven. De overgenomen faciliteiten omvatten naast de volledige Cargo Handling Operations, ook het Schiphol Animal Centre, het Temperature Control Centre en de Freighter Ramp Handling. Aviapartner beschikt in Amsterdam over 44.000 vierkante meter opslagruimte voor vracht"

    We kennen het bedrijf van Mega Airport Dubai(NGC)
    Ze doen alles rond passagiers en vracht, tientallen maatschappijen gaan overstappen die nu door KLM worden afgehandeld, echt slecht nieuws voor onze nationale trots, DNATA gaat Schiphol letterlijk overwoekeren....
  6. [verwijderd] 4 augustus 2015 08:59
    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM

    De nieuwe nummer 1 op de lijst, onze National Trots staat er wat minder op.
    De echte opschoning moet nog plaatsvinden, alles wat nu geweest is was kaasschaafwerk en extra Pampering voor de algehele gemoedsrust.

    Naar Amerikaans voorbeeld: alles op een vrijdagmiddag ontslaan, de maandag daarop gewoon verder in business onder andere voorwaarden.
    Zal de huidige CEO het aandurven? of is het weer een "andere passant" met glad lijmwerk om 4 jaar deze positie te mogen vervullen?
  7. Bache 4 augustus 2015 21:32
    Air France-KLM is Imtech in het groot. Met dit verschil, dat de semi staatsgeleide luchtvaartmaatschappij niet failliet mag gaan. Dat is de enige reden dat de onderneming vreemd vermogen kan aantrekken in de vorm van eeuwigdurende obligaties, met een hoge rente, die direct op het netto-resultaat drukt. Maar vergis je niet, de Franse overheid zal geen mededogen hebben met aandeelhouders.

    Een schuld van 4,6 mld euro. Operationeel zwaar verliesgevend. Concurrenten die bloed ruiken en die de maatschappij van alle kanten aanvallen. Slots die vrijgegeven worden. Een sector die een uniform product levert en alleen nog op prijs kan concurreren. Franse vakbonden die met het mes in de mond opereren.

    Air France-KLM kan momenteel niet eens de vloot vernieuwen met meer energie-zuinige vliegtuigen, terwijl kerosine kosten de grootste kostenpost zijn waardoor daarmee de concurrentiepositie nog meer wordt ondergraven.

    Air France-KLM hunkert naar vreemd vermogen om de vloot te vernieuwen en de rentelasten te verlagen. Anders is het ten dode opgeschreven. Het zal mij verbijsteren als eea niet via een aandelenemissie wordt gearrangeerd.

    Groet,

    De Vliegenier.

  8. [verwijderd] 5 augustus 2015 11:51
    The frequent flyer kijkt naar het totaalplaatje, tot een paar maanden terug sprak ik iemand die niet meer met de KLM naar Canada vloog vanwege de oude MD-11 machines op dit traject, just one opinion.

    De gemiddelde leeftijd van de KLM-machines is nu nog nooit zo hoog geweest, Corendon en Arke, maar ook Easyjet natuurlijk! zitten daar fors onder, het groeit uit elkaar.

    De mooie, nieuwe Dreamliner zal de KLM waarschijnlijk nooit meer bereiken, Aercap op Schiphol-oost zal met zijn overtollige Chinese geldinjecties ook niets meer leveren op steeds meer onzekerheden....
  9. jrxs4all 5 augustus 2015 13:01
    quote:

    Wilbar schreef op 5 augustus 2015 12:30:

    Deze frequent flyer opteert nog altijd voor KLM omdat de vertrek- en aankomsttijden van mijn KLM-vluchten (BKK en HKG) mij nog steeds het beste uitkomen.

    Als je graag gezellig dicht bij elkaar zit met de kleinste beenruimte van alle intercontinentale maatschappijen en bovendien bij de HKG vlucht ook nog graag wil vliegen met een historisch luchtvaartuig (stokoude 747 rammelbak)... ja, dan is dat inderdaad de beste optie :)

    Dan krijg je het vaak onbeschofte personeel (Amsterdamse wijsneusjes) er nog gratis bij ook, die zouden verplicht bijgeschoold moeten worden bij een Aziatische maatschappij. Nu druipt het er vanaf dat ze die passagiers maar een lastige bijzaak vinden op weg naar de gratis volgende vakantie op kosten van de baas.

    Alternatieven genoeg die stukken comfortabeler zijn en meestal nog goedkoper ook.

    Maar zelfs met een lagere prijs zou ik het inferieure KLM product nooit afnemen en dat vinden steeds meer (ex) klanten.
  10. forum rang 8 Wilbar 5 augustus 2015 14:26
    quote:

    jrxs4all schreef op 5 augustus 2015 13:01:

    [...]

    Als je graag gezellig dicht bij elkaar zit met de kleinste beenruimte van alle intercontinentale maatschappijen en bovendien bij de HKG vlucht ook nog graag wil vliegen met een historisch luchtvaartuig (stokoude 747 rammelbak)... ja, dan is dat inderdaad de beste optie :)

    Dan krijg je het vaak onbeschofte personeel (Amsterdamse wijsneusjes) er nog gratis bij ook, die zouden verplicht bijgeschoold moeten worden bij een Aziatische maatschappij. Nu druipt het er vanaf dat ze die passagiers maar een lastige bijzaak vinden op weg naar de gratis volgende vakantie op kosten van de baas.

    Alternatieven genoeg die stukken comfortabeler zijn en meestal nog goedkoper ook.

    Maar zelfs met een lagere prijs zou ik het inferieure KLM product nooit afnemen en dat vinden steeds meer (ex) klanten.
    Ik zit meestal voorin (maar niet in de cockpit..) en herken uw ervaringen niet helemaal. En zoals ik eerder schreef: voor mij zijn de aankomst/vertrektijden meestal doorslaggevend.
  11. relpinda 6 augustus 2015 05:11
    quote:

    jrxs4all schreef op 5 augustus 2015 13:01:

    [...]
    Maar zelfs met een lagere prijs zou ik het inferieure KLM product nooit afnemen en dat vinden steeds meer (ex) klanten.
    Valt me zwaar van je tegen deze uitspraak. En jou eigen busnniss dan?!

    Alsof die aziatische bemanning jou wel kennen, buiten het feit dat deze bevolkingsgroep van nature al nederig is, wat jij dus kennelijk als heel belangrijk ervaart in de dienstverlening. En met jou denkwijze nog vele andere hoor.

    Prima dat je niet met klm vliegt maar de argumentatie klopt niet.

    Nederlanders zouden eens wat meer chauvinistme mogen tonen en er naar handelen.

    Lza
  12. [verwijderd] 9 augustus 2015 09:01
    Imtech ging binnen een week.
    De marge 0%/-2% over de omzet is altijd eindig, er loopt nu €3 miljoen per dag uit bij onze Nationale Trots, maar ook dit gegeven kun je nog jaren volhouden, het is een mystery-clock.

    Ik schat in dat ook dit gaat eindigen bij verlengingen financieringen die niet meer gaan lukken....
  13. [verwijderd] 10 augustus 2015 19:13
    quote:

    jrxs4all schreef op 5 augustus 2015 13:01:

    [...]

    Als je graag gezellig dicht bij elkaar zit met de kleinste beenruimte van alle intercontinentale maatschappijen en bovendien bij de HKG vlucht ook nog graag wil vliegen met een historisch luchtvaartuig (stokoude 747 rammelbak)... ja, dan is dat inderdaad de beste optie :)

    Dan krijg je het vaak onbeschofte personeel (Amsterdamse wijsneusjes) er nog gratis bij ook, die zouden verplicht bijgeschoold moeten worden bij een Aziatische maatschappij. Nu druipt het er vanaf dat ze die passagiers maar een lastige bijzaak vinden op weg naar de gratis volgende vakantie op kosten van de baas.

    Alternatieven genoeg die stukken comfortabeler zijn en meestal nog goedkoper ook.

    Maar zelfs met een lagere prijs zou ik het inferieure KLM product nooit afnemen en dat vinden steeds meer (ex) klanten.
    Betere afspraken maken met je opdrachtgever jrx4all, dan hoef je geen cattle class te reizen en ben je niet zo zuur. ;)

  14. relpinda 12 augustus 2015 03:28
    Ontving zojuist een column van de ceo elbers aan zijn personeel, als je dat leest ziet de toekomst en de wil van het personeel er niet zo slecht uit. Maar oordeel zelf.
    Ik vlieg binnenkort weer terug van Curacao naar Amsterdam met klm.

    Er is nog steeds volop zomerdrukte in de operatie. Air France-KLM vervoerde in juli 8.9 miljoen passagiers (+ 2.4%). Voor KLM Groep waren dat er 3.5 miljoen (+3.4%) waarvan voor KLM 2.7 miljoen (+4.6%) en Transavia Nederland 825.000 (-0.6%). Afgelopen maand bereikte KLM een record door op zondag 19 juli 93.048 passagiers te vervoeren. Inmid- dels lopen de vakanties in Noord-Nederland ten einde met veel mensen die terugkomen van vakantie. En dat merken we aan de vluchten. Afgelo- pen weekend was de loadfactor zowel outbound als inbound AMS maar liefst 95%. Met een paar weken neemt de topdrukte in de operatie dan wellicht iets af, maar staat er binnen KLM genoeg te gebeuren.
    Op mijn vorige twee CEO columns heb ik veel reacties gekregen. Op 9 juli stond ik stil bij het onderhandelingsresultaat dat met VNV bereikt is voor de cockpit-cao. Dat ligt op 27 augustus ter accordering voor in de ledenraad van de VNV. Aansluitend kunnen de stappen gezet worden om alle drie de cao’s te implementeren. Uiteraard een belangrijke stap naar een gezonde toekomst voor KLM. Hiermee kunnen we nadrukkelijk verder met het ingeslagen pad. Van KLM-ers krijg ik veel positieve reacties waaruit nieuwe energie en momentum blijkt voor "veranderen, meedoen, winnen".
    In mijn CEO column van 24 juli ging ik in op de halfjaarresultaten van Air France-KLM en KLM. Daarop kreeg ik van een aantal de reactie ‘gaat het het nu goed of juist niet’. Die vraag is niet eenduidig te beantwoorden.
    Enerzijds, met de ontwikkeling van de financiële resultaten gaat het nog niet goed. Deze laten nog niet de benodigde verbetering zien op de gestelde doelstellingen voor dit jaar. Weliswaar een verbetering in productiviteit ten opzichte van vorig jaar, maar nog niet voldoende en ook de kosten per eenheid moeten sneller omlaag. Daarnaast is de opera- tionele performance niet goed (wat naast de negatieve impact op onze klanten ook geld kost).
    Anderzijds zien we een aantal zaken echt in beweging komen en de eerste resultaten opleveren. Iedereen beseft dat het niet alleen anders kan maar vooral ook anders moet. Ontzettend veel initiatieven worden ontplooid dwars door de gehele organisatie. Soms heel zichtbaar maar soms ook erg op de achtergrond.
    Terwijl het in de zomerperiode druk is in de operatie, is het op de kan- toren relatief rustig door de vakanties. Ik heb dit gebruikt om te kijken op een aantal plaatsen in de organisatie waar de verandering zichtbaar en voelbaar is. KLM-collega’s die er met elkaar de schouders onder zetten en niet alleen praten over verandering maar het vooral ook gewoon DOEN. Deze bezoeken geven mij elke keer veel energie en zijn ook inspirerend door het open karakter van de reacties die ik krijg.
    Zo was ik vorige week donderdagmiddag bij E&M op Schiphol-Centrum.
    Daar is de nieuwe manier van werken met zogenaamde ‘lead GWK’s’ geïmplementeerd. Dit was mooi om te zien omdat het eigenaarschap hi- ermee dichter bij de operatie gelegd wordt. Tevens zijn een aantal “kantoor/binnen” taken toegewezen aan GWK’s. Hiermee worden verschillende positieve effecten bereikt. Ik vind het dapper om te zien hoe mensen die nieuwe manier van werken omarmen en zeer professioneel omgaan met soms de personele consequenties hiervan.
    Vrijdagochtend was ik bij Cargo. Enerzijds best een heel moeilijke periode bij Cargo met de teruggang van de freighter capaciteit waarbij de bo- ventalligheid wordt aangepakt met de VVR (vrijwillige vertrek regeling) en (geslaagde!) interne mobiliteit. Door openheid en communicatie gebeurt dat toch succesvol. Aan de andere kant wordt er ook geïnves- teerd en hard gewerkt aan de inkomsten. Een mooi voorbeeld is Pharma, waar vorige maand weer een recordaantal containers afgehandeld werd en waar dit jaar tot nu toe een groei van 17% procent gerealiseerd werd. Dit helpt met de broodnodige inkomsten.
    Ook in de passage business hebben de inkomsten de volle aandacht. Op social media vlak breiden we onze succesvolle strategie uit naar zogenaamde ‘one-to-few messaging’. Waar op social media de berichten voor een grote groep zichtbaar zijn, is dat in de ‘one-to-few’ vorm alleen zichtbaar voor 1 persoon of een zeer selecte groep. Daarmee kunnen we onze klanten net als altijd heel snel, maar ook nog eens heel persoonlijk helpen. Ik ben trots dat we binnen KLM op sommige plekken nog steeds die pioniersgeest hebben die ons tot koploper maakt op social media. On- langs werd dit weer erkend met het winnen van drie 'De Beste Social Me- dia' Awards.
    Ook in China zetten we goede stappen. De functionaliteit voor social me- dia kanaal WeChat is geïntegreerd met Salesforce, ons platform voor online servicing. Daarmee kunnen we onze Chinese klanten nog beter bedienen. Tevens werd in juli het salesrecord in Groot-China verbroken. Het doet goed te zien dat onze investeringen in deze groeimarkt hun vruchten beginnen af te werpen.
    Gistermiddag was ik op bezoek bij Cygnific, ons grootste sales & service center. De klant staat daar echt centraal. Bij Cygnific werken ze overigens ook heel succesvol met de Lean Six Sigma methodiek. Medewerkers zijn daar heel direct bij betrokken door met elkaar in kleine teams hands-on oplossingen te bedenken voor de issues die opkomen vanuit klant of pro- ces. Een mooi voorbeeld van hoe het anders kan!
    Implementatie van de cao’s: dit is echt van het grootste belang om onze kosten in het derde kwartaal te kunnen verlagen.
    Invoering van HPO (High Performance Organisation): Ground Services en HR zijn volop bezig met het design van de nieuwe organisatie. Veel andere organisatieonderdelen gaan in september van start.
    Aanscherping van onze KLM visie & strategie: “Becoming Europe’s most customer centric, innovative en efficient network carrier” krijgt ver- dere uitwerking, concretisering en onderbouwing.
    Verdere implementatie van de ideeën vanuit de organisatie (CEO mail- box maar ook andere zaken). Op plaatsen waar hier de ruimte voor gegeven zien we de resultaten hiervan; positief voor medewerkers en bedrijf!
    Verschillende Transformatie initiatieven: voor alle T-projecten zullen er de komende tijd verdere stappen gezet worden. Hierover later meer.
    Last but not least: initiatieven voor onze KLANT! Inmiddels is de bouw van onze eerste Boeing 787-9 begonnen in de staat Washington aan de westkust van de Verenigde Staten.
    Laten we bij alle stappen die we de komende maanden zetten goed in gedachten houden dat het de klant is waar we het allemaal voor doen. Of het nu de kostenbesparingen zijn waardoor we kunnen investeren in vloot of nieuwe stoelen; of de kleine moeite van een lach op je gezicht wanneer je met de klant bezig bent, het draagt allemaal bij aan onze klanttevredenheid. Alleen als die klant iedere keer opnieuw een goede ervaring heeft en voor KLM wil kiezen, kunnen we ook onze financiële resultaten verbeteren en KLM weer laten floreren.
    Pieter Elbers.

    Mijn kd blijft nog steeds 7,50.
    LZA
  15. [verwijderd] 12 augustus 2015 11:55
    Een lange lijst goed nieuws show, naar mijn inschatting te uitbundig.
    Taxi bedrijven in de regio accepteren geen KLM-vouchers meer("autodienst voor medewerkers")...een andere uitleg van "uitstel van betaling"

    De krimp bij Cargo gaat zich verhevigen en sneller terwijl er voor deze service geen stewardessen gewenst zijn, Turkisch en Emirates groeiden afgelopen jaren triple digit qua cargo, noem mij de verschillen?

    Qua afhandeling is DNATA(Dubai) nu echt in gesprek met hele grote klanten op Schiphol.

    Er staat ook helemaal niets op de agenda over leveringen nieuwe toestellen(Dreamliners, wide bodies)...passagiers zien echt wel waar ze instappen....
218 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links