Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Air France-KLM Koersdoelen
Volgen
De medewerkers/vakbondsleden gaan voor minimaal +3% loonstijgingen en krijgen dat ook, einde discussie! Insiders weten natuurlijk al langere tijd dat het bedrijf op omvallen staat, maarja! 30.000 banen is niet niks. Tegen de herfst gaan er vluchten gecancelled worden om "operationele redenen"...de vrijkomende slechte publiciteit en imago-problemen gaan dan een rem zetten op toekomstige boekingen, een neergaande spiraal dus. Met bemoeienis van de haag kan het bedrijf echter nog jaren doormodderen(zie Allitalia)
wouw wat een heftige daling bij KLM. Al dagen in rood en valt als een baksteen. Gaat KLM failliet of zo?
Hibii schreef op 12 juni 2015 12:58 :
wouw wat een heftige daling bij KLM. Al dagen in rood en valt als een baksteen.
Gaat KLM failliet of zo?
Verwacht ik niet hoor! Maar zeg nooit nooit. Helaas mijn sorry dat ik er dus gisteren helemaal naast zat vwb de BODEM! Het kon dus nog lager. Maar de candle-patroon gaf toch echt aan dat het de bodem zou moeten zijn. Nu laatste minuten is er flink gekocht: 17:38:24 50.000 6,734 17:35:08 9.331 6,734 17:35:08 2.333 6,734 17:35:00 14.858 6,734 17:35:00 2.245 6,734 17:35:00 885 6,734 17:35:00 2.148 6,734 17:35:00 5.128 6,734 17:35:00 920 6,734 17:35:00 920 6,734 17:35:00 920 6,734 17:35:00 800 6,734 17:35:00 920 6,734 17:35:00 900 6,734 17:35:00 800 6,734 17:35:00 6.032 6,734 17:35:00 17.787 6,734 17:35:00 920 6,734 17:35:00 13.551 6,734 17:35:00 4.000 6,734 Blijf bij mijn visie dat we zeer binnenkort naar de 7,50 gaan! En dat de Pilotenbond VNV snel met een akkoord CAO gaan komen, Transavia ook al akkoord en morgen een pikant artikel in de Volkskrant en het FD!! LZA
Mooi moment om bij te kopen.
Uit het FD, CNV: piloten frustreren cao-overleg KLM Roger Cohen Gisteren, 18:19 Update: gisteren, 20:06 Tussen het personeel van luchtvaartmaatschappij KLM is onenigheid over de trage voortgang van de Cao-onderhandelingen. Het grond- en cabinepersoneel kwam de afgelopen maanden al tot een akkoord met KLM, maar wacht nog tot de piloten een overeenkomst sluiten. Pas dan wordt de collectieve arbeidsovereenkomst voor het hele bedrijf van kracht. Bij het grondpersoneel van KLM groeit het ongeduld. 'De piloten zeggen tegen iedereen dat de nood hoog is bij KLM en dat er wat moet gebeuren. Maar ondertussen leveren ze zelf niet', zegt CNV-bestuurder Dolf Polders. 'Elke dag dat zij wachten gaat KLM verder het putje in omdat de bezuinigingen die met ons zijn afgesproken niet kunnen worden doorgevoerd.' KLM staat onder grote druk. De luchtvaartmaatschappij worstelt met stevige concurrentie van budgetmaatschappijen als RyanAir en EasyJet. Ook luchtvaartmaatschappijen uit de Perzische Golf vormen een bedreiging voor het bedrijf, dat kampt met hoge schulden en flinke lasten. Om concurrerend te blijven wil KLM op korte termijn fors gaan bezuinigen. De komende vijf jaar moeten de kosten met €700 mln omlaag. Een flink deel van de besparingen moet komen van het personeel van KLM. Dat is fors duurder dan bij vergelijkbare vliegtuigmaatschappijen zoals Lufthansa en British Airways. Woensdag berichtte nieuwsrubriek EenVandaag dat een purser bij KLM vijftig procent duurder zou zijn dan elders en piloten vijftien procent. Ook het grondpersoneel zou een veel hogere toeslag krijgen voor het draaien van ploegendiensten dan bij concurrenten. Bij vakbond CNV zijn vooral de hoge salarissen van de piloten een doorn in het oog. 'KLM-piloten verdienen een salaris dat niet meer marktconform is, ten koste van het bedrijf als geheel', zegt vakbondsbestuurder Polders. 'Je ziet dat de hoge salarissen zich prima weten te bedruipen. De mensen op de werkvloer zijn het slachtoffer.' De KLM-piloten weigeren zich echter op te laten jagen. 'Ik heb geen boodschap aan wat de CNV orakelt', zegt Steven Verhagen, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV). 'Ze mogen van alles zeggen, maar wij onderhandelen in ons eigen tempo. Je kan haast maken en een mager dealtje sluiten. Maar op de lange termijn is de KLM veel meer gebaat bij een degelijke en diepgaande overeenkomst.' De VNV betwist dat de piloten niet bereid zijn om water bij de wijn te doen. 'Wij willen zeker inleveren, maar daar mag wel iets tegenover staan als het weer goed gaat met het bedrijf in de vorm van winstdeling, aandelen, of een plek in de raad van commissarissen', aldus de vakbond. 'Wij hebben onze eisen al in januari neergelegd. De bal ligt bij KLM. Wat ons betreft kan er snel een deal zijn.' Vakbond De Unie, dat het grondpersoneel vertegenwoordigt, zegt zich vooral te storen aan een gebrek aan voortvarendheid bij KLM. 'Ik zie niet echt dat KLM de urgentie betracht die ze zelf zegt dat nodig is', stelt onderhandelaar Joop Hoogland. 'We zijn al zeven maanden bezig. De onderhandelingen zijn niet transparant en niet makkelijk. De KLM is vaak niet goed voorbereid. Het voelt af en toe als zwemmen in een emmer appelstroop.' KLM zelf wil niets kwijt over de onderhandelingen met de piloten, die maandag worden hervat. 'We willen zo snel mogelijk tot een akkoord komen', zegt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij. 'Al sinds het begin van de onderhandelingen in december is dat onze boodschap geweest. Haast is geboden.' Woensdag bereikten de piloten van Transavia, de budgetdochter van KLM, een principe-akkoord met hun werkgever. Het akkoord moet nog worden goedgekeurd door de leden van de VNV. De CAO heeft een looptijd tot eind 2016. De piloten zien voor deze periode af van een inflatiecorrectie. Roger Cohen Follow on twitter Email Roger Cohen werkt sinds 2011 bij Het FD. Schrijft over transport en logistiek. Schreef eerder over beleggen en vermogensbeheer. Lees alle artikelen van Roger Cohen Hier nog aantal reacties van lezers fd.: 4 REACTIES @ Steven Verhagen: de KLM is gediend met piloten die voor een Ryanair salaris willen vliegen ipv aan verwende prinsjes 18:42 | 12-06-2015 De info over de barre gezondheidstoestand van KLM/AIR FANCE ligt sinds deze week via diverse sites geheel op straat. Het onbegrip over lakse besluitvorming is dan ook begrijpelijk. Van de KLM directie mag meer daadkracht worden verwacht. 19:18 | 12-06-2015 Dhr. Lunsingh piloten : underworked and overpaid vakbonden; a blast from the past En nu weer aktief aan de slag 22:33 | 12-06-2015 Marius Menkveld We mogen toch echt hopen dat partijen er snel gaan uitkomen. Zo niet dan heeft een ieder die nu nog werkzaam is bij de KLM heel erg lang vakantie die slecht wordt doorbetaald. Dan hebben we het nog niet over alle andere bedrijven en personen en ook niet over de luchthaven Schiphol die grotendeels afhankelijk zijn van de KLM. Piloten, tel je zegeningen eens een keer en bezie in het licht van de huidige situatie en concurrentie wat het voor jullie zou betekenen als de KLM omvalt. In mijn visie zijn jullie dan aan de spreekwoordelijke goden overgeleverd. 10:12 Dhr. Hekker Welnu beste vliegers laat je van je positieve kant zien en doe mee om de klm in de lucht te houden! Stem volledig in met het gevraagde cao bijdrage tot een besparing van 700miljoen per jaar. Wedden dat de aandelenkoers zal opveren! LZA.
IEXNieuws: AF-KLM en KPN Door Nick Bakker op 13 jul 2015 om 08:00 Update 08:00 uur: Adviezen Air France-KLM ontvangt een koersdoelverlaging naar 8,50 van 9,50 euro van SocGen. Air France-KLM heeft een koersdoelverlaging naar 6,70 van 7,70 euro gehad van UBS.
Bezuinigend KLM maakt meer bekend over nieuwe Boeings BEWAAR ARTIKEL Door: redactie 24-7-15 - 11:51 De nieuwe Boeing 787-9 © KLM. Air France-KLM ziet ruimte om de komende jaren meer te besparen op kantoorkosten dan ze tot nu toe van plan was. In totaal wordt er nog eens 150 miljoen euro bespaard. KLM maakte vandaag ook meer bekend over de nieuwe Boeings 787-9 Dreamliners die in oktober de eerste vluchten moeten gaan maken. De nieuwe kisten worden onder andere uitgerust met 30 Business Class-stoelen die volledig plat gelegd kunnen worden. De Business-Class cabine © KLM. © KLM. De eerste vlucht met de 787-9 staat vooralsnog gepland op 26 oktober naar Bahrein. Het toestel maakt een tussenstop in Abu Dhabi. Naast 30 buisness class- stoelen is er wifi aan boord, kunnen de economy-class stoelen 40 procent meer naar achteren en zijn de ramen groter. Volgens KLM is de CO2-uitstoot van het toestel met 20 procent verlaagd. Het is nog niet bekend op welke bestemmingen de nieuwe Dreamliner nog meer gaat vliegen. Bestemmingen die worden genoemd zijn onder meer Cairo, Xiamen, Hongkong, Quito-Guayaquil, Vancouver, Havana, Chengdu, Tokio Narita, Rio de Janeiro en Fukuoka. Verslechterde resultaten Air France-KLM meldde vrijdag dat de resultaten in het tweede kwartaal verder zijn verslechterd. Het bedrijf zag weliswaar de omzet met 3 procent oplopen tot 6,64 miljard euro, maar die toename was te danken aan het gunstige effect van de dure dollar. Die stuwde de opbrengsten op vluchten van en naar de Verenigde Staten. De ticketprijzen van KLM staan al geruime tijd onder druk door de zware concurrentie. De druk die dat legt op de omzet is in het tweede kwartaal alleen maar toegenomen. In belangrijke markten als Japan en Brazilië kampt het bedrijf bovendien met een afnemende vraag. Verder worden zoals eerder aangekondigd verlieslatende routes geschrapt en investeringen in onder meer nieuwe vliegtuigen uitgesteld. De nieuwe dreamliners hebben niet de lijden onder de slechte resultaten. KD 7,50 LZA
Wilbar schreef op 13 juli 2015 08:27 :
IEXNieuws: AF-KLM en KPN
Door Nick Bakker op 13 jul 2015 om 08:00
Update 08:00 uur: Adviezen
Air France-KLM ontvangt een koersdoelverlaging naar 8,50 van 9,50 euro van SocGen.
Air France-KLM heeft een koersdoelverlaging naar 6,70 van 7,70 euro gehad van UBS.
Mijn KD : 9,50 voor eind dit jaar !
HSBC zet Air France-KLM op kopen Redactie ABM Financial News - 27 juli 2015, 10:16 Koersdoel naar 7,75 euro. HSBC heeft het advies voor Air France-KLM verhoogd van Houden naar Kopen en stelde het koersdoel licht opwaarts bij van 7,50 naar 7,75 euro vanwege beter zicht op lagere kosten en de recente koersdaling van het fonds. Dit bleek maandag uit een rapport van de Britse bank over de luchtvaartmaatschappij. De analisten van HSBC noemden de kwartaalcijfers van Air France-KLM zwak. Desalniettemin waren de resultaten beter dan de consensus. Daarbij werden er "geen nieuwe negatieve ontwikkelingen" gemeld, aldus HSBC. Het belangrijkste voor Air France-KLM is volgens HSBC dat het vooruitgang boekt in de onderhandelingen met de vakbonden. De recente ontwikkelingen op dit vlak noemden de analisten "bemoedigend". Voor oktober voorziet HSBC de nodige resultaten op dit vlak. Ook de verlaging van de schuld naar 4,6 miljard euro en het terugbrengen van het pensioentekort noemde HSBC een stap voorwaarts. Desalniettemin is de marktpositie van Air France-KLM nog altijd lastig en de balans zwak, zo waarschuwden de analisten.
AMSTERDAM (AFN) - Martinair kan doorgaan met reorganiseren en het terugbrengen van zijn vloot, ondanks bezwaar van de Ondernemingskamer. Dat liet de vrachtdochter van KLM woensdag weten. De Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam oordeelde dat het besluit van de eerder dit jaar aangekondigde saneringsronde niet helemaal volgens het boekje is genomen. Maar volgens de luchtvaartmaatschappij heeft die uitspraak geen gevolgen voor de uitvoering van de plannen. Dit jaar en in de loop van volgend jaar wordt de vloot in stappen teruggebracht van tien naar vier toestellen. Daarbij verdwijnen honderden banen. OR De ondernemingsraad (or) van Martinair verzette zich hiertegen en stapte naar de rechter. De or kwam met meerdere bezwaren, maar daarvan werd er uiteindelijk maar een toegewezen. Volgens de rechter was het reorganisatiebesluit op het punt van de gevolgen voor het personeel en de financiële onderbouwing daarvan onvoldoende gemotiveerd. Het was onder meer niet duidelijk of Martinair alle benodigde ontslagvergoedingen wel zou kunnen betalen. KLM heeft inmiddels toegezegd een lening van maximaal 50 miljoen euro te zullen verstrekken om de kostenposten te kunnen afhandelen. Vonnis De or vond het onder meer onbegrijpelijk dat de directie van Martinair niet wilde ingaan op een alternatief plan, waarmee veel werkgelegenheid kan worden behouden. Maar uit de stukken die bij het hof zijn ingediend blijkt dat de luchtvaartmaatschappij het alternatief wel degelijk heeft besproken, en afgewezen. Bij het vonnis heeft de Ondernemingskamer ook rekening gehouden met de nijpende financiële situatie waarin Martinair verkeert. Hierdoor is het van belang dat het bedrijf snel maatregelen kan nemen. De ondernemingsraad van Martinair is teleurgesteld over de uitkomst van de procedure. Vooral vindt de or het jammer dat zijn alternatieve plan nu geen kans krijgt, zegt or-voorzitter Wout Pronk. Ook heeft de or ,,gemengde gevoelens'' over het feit dat de rechter het besluit van Martinair tot inkrimping van de vloot als 'kennelijk onredelijk' bestempelde, maar daar geen consequenties aan verbond. Mijn kd blijft. 7,50 Lza
Air France-KLM advies naar outperform bij RBCC - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--RBC Capital heeft het advies op Air France-KLM verhoogd tot outperform van underperform bij een koersdoel van EUR8, een opwaartse herziening van de eerdere EUR6,40. De luchtvaartmaatschappij heeft korte termijn winstpotentieel met een beter omzetvooruitzicht, zegt RBCC. De aanbeveling wordt beschouwd als een speculatief risico, met structurele problemen, zoals nieuwe arbeidsakkoorden, die nog steeds moeten worden afgerond. (robert.wall@wsj.com) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
UBS zet Air France-KLM op verkooplijst - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--UBS heeft vrijdag het advies voor Air France-KLM (AF.FR) verlaagd van neutral naar sell en daarbij het koersdoel licht verhoogd naar EUR7,10 van EUR7,00. Zorgen over Air France KLM betreffen volgens de Zwitserse bank onder meer de vraag in Frankrijk op korte termijn, aanhoudende onderhandelingen met de vakbonden bij Air France, en structurele druk op de omzet door prijsvechters en maatschappijen uit het Midden-Oosten. De analisten betwijfelen dan ook of Air France-KLM de eigen doelstellingen wel zal halen. Al deze zorgen zijn volgens UBS onvoldoende ingeprijsd en daarom reden voor een verkoopadvies. De recente koersrally - Air France-KLM werd in de laatste maand bijna 20% meer waard - is volgens de analisten deels een gevolg van de dalende olieprijs. De koersstijging ging volgens de marktvorsers evenwel "te snel" en was ook te heftig, gezien de zorgen die er zijn over de maatschappij. Daarbij dekken luchtvaartmaatschappijen de brandstofkosten deels af en zal het merendeel van het kostenvoordeel volgens UBS worden doorgeschoven naar de klant in de vorm van goedkopere tickets. Overigens zijn er volgens de analisten van UBS ook risico's voor het afgegeven verkoopadvies. De koersontwikkeling van Air France-KLM bleef de afgelopen twee jaar achter op die van sectorgenoten en ook is er kans op een short squeeze, aldus de marktvorsers. Op een licht positief gestemd Damrak koerste Air France-KLM vrijdag 1,2% hoger op EUR7,66. Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Barclays haalt verkoopadvies van Air France-KLM - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--De Britse bank Barclays heeft dinsdag het advies voor Air France-KLM (AF.FR) verhoogd van Onderwogen naar Gelijkgewogen en het koersdoel daarbij opwaarts bijgesteld naar EUR8,30 van EUR6,00. De analisten menen dat meevallende brandstofkosten, vanwege de lage olieprijs, en een "gedisciplineerd" capaciteitsbeleid de komende twee jaar een enorme winstpotentie bieden. Voor 2015 mikken de analisten op een aangepaste winst per aandeel van EUR0,97 en voor dit jaar zelfs op EUR2,15. De ramingen stonden eerder nog op respectievelijk EUR0,84 en EUR1,42. In 2017 zal de winst volgens de Britse bank evenwel terugvallen naar EUR1,81 per aandeel. Voor de lange termijn blijft Barclays negatief gestemd. Een noodzakelijke omvangrijke reorganisatie bij de Franse tak Air France is volgens de analisten "politiek onhaalbaar". Daarbij zal de huidge lage olieprijs het voor de top van Air France-KLM alleen maar moeilijker maken om zowel de politiek als de eigen werknemers te overtuigen van de noodzaak voor structurele kostenbesparingen. Op een hoger Damrak koerste Air France-KLM dinsdag 1,5% in het groen op EUR7,87. Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Air France-KLM naar Equalweight bij Barclays - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--Het advies op Air France-KLM is opwaarts bijgesteld naar Equalweight door Barclays. De analisten blijven van mening dat vereiste herstructureringen bij de Franse tak politiek gezien onmogelijk zijn. Historisch lage olieprijzen kunnen het ingewikkelder maken voor de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij om de Franse regering en werknemers te overtuigen dat de structurele besparingen noodzaak zijn. Maar de mogelijke brandstofvoordelen, voortkomend uit een lage olieprijs, en een gedisciplineerde capaciteitsaanpak wijzen op een aanzienlijk winstpotentieel in de komende 1 tot 2 jaar. "De risico-beloning balans rechtvaardigt een Equalweight advies", zeggen de analisten. Het koersdoel is verhoogd naar EUR8,30. Air France-KLM noteert vrijdag 0,8% hoger op EUR7,49.(ellen.proper@wsj.com) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Davy verhoogt advies Air France-KLM - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--Analisten van Davy zijn positief geworden over het aandeel Air France--KLM (AF.FR) en verhogen hun waardering naar outperform van neutral. De luchtvaartmaatschappij zal dit jaar volgens de broker profiteren van lagere brandstofprijzen waardoor de winstgevendheid flink zal stijgen, voor het eerst in vele jaren. Dit jaar zullen brandstofkosten, als gevolg van de dalende olieprijzen, slechts 19% van de algemene kosten uitmaken voor Europese luchtvaartconcerns en de analisten berekenen dat de absolute brandstofrekening in 2016 met 23% zakt. Ook zijn ze positief over de pogingen van Air France-KLM om de schuldenlast te verlichten. Samen met IAG en Ryanair behoort het aandeel tot hun favorieten in de Europese luchtvaartsector. Het koersdoel gaat naar EUR10 van EUR6. Het aandeel is vrijdag gesloten op EUR7,79. Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
JPMorgan verhoogt koersdoel Air France-KLM - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--JPMorgan Cazenove heeft woensdag het koersdoel voor Air France-KLM (AF.FR) verhoogd naar EUR6,75 van EUR5,50, maar liet het advies onveranderd op Underweight. De analisten van de Amerikaanse zakenbank verlaagden de winstverwachting voor 2015 voor Air France-KLM naar EUR0,51 van EUR0,89 per aandeel. Voor 2016 werden de marktvorsers evenwel flink optimistischer. Zij rekenen inmiddels op een winst per aandeel van EUR1,46, waar dit slechts EUR0,52 was. Dit is vooral te danken aan een fors lagere brandstofrekening. "Lagere brandstofkosten zijn een duidelijk steun in de rug voor de [luchtvaart]sector", aldus JPMorgan. Voorzagen de analisten aanvankelijk nog een brandstofbon voor Air France-KLM voor dit jaar van EUR6,4 miljard, inmiddels mikken zij nog maar op EUR4,6 miljard. Ook voor 2017 voorziet de zakenbank een fors lagere brandstofrekening. In plaats van op EUR6,4 miljard mikken zij nu op EUR4,1 miljard. Dit resulteert vermoedelijk in een winst per aandeel van EUR1,39 over 2017. Op een rood Damrak leverde Air France-KLM woensdag 2,2% in op EUR7,29. Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Nomura prefereert Lufthansa nog steeds boven Air France-KLM - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--Hoewel Air France-KLM (AF.FR) in 2015 voor het eerst in lange tijd weer een nettowinst heeft geboekt, heeft Nomura nog steeds een voorkeur voor Lufthansa (LHA.XE) boven de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep. "We zien nog steeds geen reden om het aandeel (Air France-KLM) te kopen, vooral omdat de uitkomst van onderhandelingen over arbeidsvoorwaarden in dit stadium nog steeds een materiele onzekerheid is", zeggen de analisten. "Voor een potentiele omslag naar groei en korte vluchten tegen lage kosten, hebben wij een voorkeur voor Lufthansa", aldus de Nomura-analisten. Het advies op Air France-KLM is neutral bij een koersdoel van EUR7,00 en Lufthansa heeft een buy-advies met een koersdoel van EUR18,00. Omstreeks 11.45 uur noteert Air France-KLM 9,8% hoger op EUR8,18 terwijl Lufthansa 4,5% hoger staat opEUR13,58. (inti.landauro@wsj.com) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Jefferies blijft bezorgd om Air France-KLM - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--Jefferies blijft bezorgd om Air France-KLM (AF.FR) ondanks sterke resultaten over 2015. De analist benoemt drie zorgen over de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep: hubs die gericht zijn op transfer vervoer, een lage kosten platform dat voorlopig nog onbewezen is, en weerstand om te veranderen onder relaties in de industrie. Jefferies behoudt het underperform advies, maar verhoogt het koersdoel naar EUR7,00 van EUR5,50. Aandelen noteren maandag 0,8% lager op EUR8,44.(ellen.proper@wsj.com) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Kepler blijft voorzichtig omtrent Air France-KLM - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--Kepler Cheuvreux verhoogt het koersdoel op Air France-KLM (AF.FR) naar EUR6,70 van EUR5,30, maar behoudt het reduce advies. Analist Ruxandra Haradau-Dose is van mening dat de langeafstandsroutes van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep sterk blootgesteld staan aan regio's die momenteel gekarakteriseerd worden door een lage vraag [waaronder Brazilie, Japan en Afrika], "of waar we het risico zien van aanzienlijke prijsdruk", aldus de analist, met de verwachting van aanzienlijke capaciteitsgroei, in het Caribisch gebied en Zuid-Amerika. Verder is er onduidelijkheid over de capaciteit die Air France-KLM zelf voornemens is in te zetten na 2017, gezien de onderhandelingen tussen Air France en vakbonden stukliepen eind 2015. Het risico van stakingen en negatieve artikelen in de media komen op met nieuwe onderhandelingen die aanvangen in de komende weken. Daarbij wijst Kepler erop dat low-cost luchtvaartmaatschappij Norwegian Air vluchten gaat uitvoeren van Air France's hub Charles De Gaulle naar bestemmingen in de Verenigde Staten. Air France-KLM's eigen low-cost dochter, Transavia, zal daarnaast volgens de Kepler analist gaan teleurstellen. "We verwachten dat Transavia hogere verliezen zal genereren in 2016 dan in 2015". Transavia is verliesgevend en zou volgens de bestuurders terugkeren naar winstgevendheid tegen 2017.(ellen.proper@wsj.com) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Beursblik: Barclays verlaagt koersdoel Air France-KLM Koersdoel naar 10,00 euro. Barclays heeft vrijdag het koersdoel voor Air France-KLM (AF.FR) verhoogd van 8,30 naar 10,00 euro met een onveranderd Gelijkgewogen advies. Analisten van de Britse bank rekenen op "robuuste" resultaten van Europese luchtvaartmaatschappijen in het eerste kwartaal. Een aanjager daarbij zijn de lagere olieprijzen. De kans op een verhoging van de consensus is volgens de bank het grootst bij Air France-KLM. Toch noemden de analisten voor de lange termijn IAG het meest kansrijke aandeel. Verder waarschuwden de analisten dat in het tweede kwartaal, ondanks een relatief makkelijke vergelijkingsbasis, een rendementsstijging in de sector niet heel waarschijnlijk is. Daarvoor wezen de marktvorsers onder meer op de gevolgen van de terreuraanslagen in Brussel, het feit dat Pasen dit jaar in het eerste kwartaal viel en de beschikbare capaciteit. Op een vrijwel vlak Damrak koerste het aandeel Air France-KLM kort voor het sluiten van de handel 0,1 procent hoger op 8,20 euro. Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)