Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,782 19 apr 2024 11:11
  • -0,098 (-0,99%) Dagrange 9,540 - 9,800
  • 348.915 Gem. (3M) 1,8M

'Geen reddingsplan voor KLM bij bankroet'

218 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 juli 2015 12:58
    "Implosie KLM netwerk" lezen we in een groot pagina vol artikel over de KLM in DFT.
    Veel gejammer en geklaag en nog meer gesteun en gekreun van zogenaamde onderzoekers en andere managers.

    Elke bestemming of lijndienst die de KLM beeindigd wordt ingenomen door 1,2 andere maatschappij/cheap carrier.

    De economie wordt helemaal niet aangetast, het aantal bestemmingen vanaf SPL blijft stijgen, het aantal maatschappijen dat op SPL vliegt blijft stijgen(>170)

    Easyjet is nu aan het werven voor de komende uitbreiding, Ryanair is aan een mogelijke opstart SPL bezig.

    KLM-AF verlies nu €3 miljoen per dag, 7 dagen per week, 53 weken per jaar.

    Het Grieks model in stand houden op kosten van.....
  2. [verwijderd] 6 juli 2015 14:35
    quote:

    paulta schreef op 6 juli 2015 12:58:

    "Implosie KLM netwerk" lezen we in een groot pagina vol artikel over de KLM in DFT.
    Veel gejammer en geklaag en nog meer gesteun en gekreun van zogenaamde onderzoekers en andere managers.

    Elke bestemming of lijndienst die de KLM beeindigd wordt ingenomen door 1,2 andere maatschappij/cheap carrier.

    De economie wordt helemaal niet aangetast, het aantal bestemmingen vanaf SPL blijft stijgen, het aantal maatschappijen dat op SPL vliegt blijft stijgen(>170)

    Easyjet is nu aan het werven voor de komende uitbreiding, Ryanair is aan een mogelijke opstart SPL bezig.

    KLM-AF verlies nu €3 miljoen per dag, 7 dagen per week, 53 weken per jaar.

    Het Grieks model in stand houden op kosten van.....
    Wat is of wat betekend SPL?

    de kat.
  3. relpinda 7 juli 2015 21:38
    quote:

    mr.Franz schreef op 6 juli 2015 11:44:

    Zojuist vol ingestapt, lijkt me nu een koopwaardige koers. Zeker gezien de olieprijs die momenteel in elkaar stort. Dit moet op langere termijn een positief effect gaan hebben op KLM.
    Doe je goed. Zilvervloot in aantocht!

    Ja je moet wel contrair denken en handelen!

    en gewoon op 5,50 bij kopen en zo ook op 5,00.

    mijn kd. is 7,50 we hebben de tijd.

    LZA.
  4. relpinda 7 juli 2015 22:51
    En dit had nog niemand hier geplaatst!! Hoera Hoera,

    KLM rondt nieuwe doorlopende kredietfaciliteit af
    Last edited: 03 July 2015 - 08:30:00
    KLM heeft gisteren met tien internationale banken een overeenkomst getekend voor een doorlopende kredietfaciliteit van 575 miljoen euro. Hiermee wordt de vroegtijdige herfinanciering van haar krediet, dat in juli 2016 afloopt, afgerond.
    De faciliteit heeft een looptijd van vijf jaar en biedt KLM betere voorwaarden dan de bestaande faciliteit. De transactie werd gelanceerd op 500 miljoen euro, waarbij KLM gebruikmaakte van de overinschrijving om de faciliteit naar 575 miljoen euro te verhogen.

    Het syndicaat bestaat uit tien gerenommeerde banken. ABN AMRO en ING fungeren als coördinatoren. Citigroup, DBS Bank, Rabobank en Industrial & Commercial Bank of China treden bij de transactie op als Early Bird Bookrunning Mandated Lead Arrangers. Bank of China, BNP Paribas, Crédit Agricole Corporate & Investment Bank en Groupe Crédit Mutuel-CIC nemen aan deze kredietfaciliteit deel. Rabobank is tevens benoemd tot Facility Agent.

    Na de vroegtijdige vernieuwing van de kredietfaciliteit van Air France die eind april werd afgerond, beschikt Air France-KLM nu over ongebruikte kredietfaciliteiten met een totale waarde van 1,845 miljard euro.

    Erik Swelheim, Managing Director & Chief Financial Officer KLM: "De succesvolle herfinanciering van KLM's doorlopende kredietfaciliteit is een belangrijk element van de financiële strategie van KLM. Het draagt bij aan de financiële structuur van de Air France-KLM Groep. KLM gaat door met haar plannen om weer winstgevend te zijn door een versnelling van het programma Perform 2020. We zijn dankbaar dat de deelnemende banken hun betrokkenheid in KLM continueren."
  5. forum rang 4 jan6307 8 juli 2015 09:31

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) zag in juni een lichte toename in het passagiersvervoer bij zijn kernactiviteiten, terwijl de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep voortgang maakte met het verder uitbreiden van de low-cost dochter Transavia, en de cargo activiteiten verder terugdrong.
    De luchtvaartmaatschappij vervoerde 8.240.000 passagiers in juni, 0,2% meer op dan in diezelfde periode een jaar eerder.
    Zowel de Franse als Nederlandse tak kondigde recent aan vluchten te schrappen door druk op de omzet. Uit de vervoerscijfers blijkt dat de omzet per kilometer bij de korte- en middellange routes voor de gehele groep met 2,8% is gedaald, bij een gedaald passagiersvervoer van 2,0%. Bij de lange-afstandsroutes is de omzet per kilometer gestegen met 1,9%, bij 1,7 % meer passagiersvervoer.
    Low-cost dochter Transavia vervoerde 1.113.000 passagiers, wat een stijging van 7,6% markeert. De luchtvaartgroep besloot de budgettak uit te breiden in reactie op de opkomst van concurrenten in deze tak, waaronder Europa's grootste low-cost maatschappijen, Ryanair en Easyjet.
    Het cargo vervoer wordt sterk afgebouwd. In juni resulteerde dit in een 5,2% afnemende vrachtcapaciteit. De capaciteit van de full-freighter activiteiten daalde met 22%. De luchtvaartgroep heeft naast de vloot met vrachtvliegtuigen ook de mogelijkheid vracht te vervoeren in de belly van passagiersvliegtuigen.
    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com
    (END) Dow Jones Newswires
    July 08, 2015 03:30 ET (07:30 GMT)
    © 2015 Dow Jones & Company, Inc.

    AAND AIR FRANCE KLM @ EUR 1
    FR0000031122
    AAND AIR FRANCE KLM @ EUR 8.5 ADR
    US0091191082
  6. relpinda 8 juli 2015 17:08
    quote:

    jan6307 schreef op 8 juli 2015 09:31:

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) ...
    Het cargo vervoer wordt sterk afgebouwd. In juni resulteerde dit in een 5,2% afnemende vrachtcapaciteit. De capaciteit van de full-freighter activiteiten daalde met 22%. De luchtvaartgroep heeft naast de vloot met vrachtvliegtuigen ook de mogelijkheid vracht te vervoeren in de belly van passagiersvliegtuigen.
    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com
    ook de mogelijkheid vracht te vervoeren in de belly van passagiersvliegtuigen Dat is altijd de key-business geweest en zal het altijd blijven doen. Cargo draagt substatieel bij aan de groep jaarlijks.

    Die freighters zijn pas later gekomen. Men moest toen zonodig ook mee doen! Is altijd moeilijk geweest. Toen samen met AF die hadden er ook een zwik, duur in gebruik. toen het Old Boys Network MP overnemen bang dat Lufthansa het zou doen. Hadden ze het maar gedaan want MP was een grote kast met lijken, oude dure kisten in vreselijke leasecontracten. Nu nog een nieuw hoofdkantoor van MP, als een blok aan het been van KLM. MP hadden ze nooit moeten overnemen.

    Die KLM PILOTEN moeten heel snel de voorgestelde CAO tekenen anders vliegen ze hun laatste blauwe vlucht.

    Kan niet uitblijven dat KLM zware maatregelen GAAT nemen binnenkort. De komende halfjaar cijfers zullen bloedrood zijn! dus we kunnen nog iets down voor dat we UP gaan.

    Nogmaals PILOTEN NEEM UW VERANTWOORDELIJKHEID want uw VNV doet het niet!

    KD eind Aug.Sep 7,50LZA
  7. relpinda 9 juli 2015 09:55
    En dat hebben ze dus gedaan blijkt nu. HULDE aan de Piloten, top!

    Maar zal zeker niet voor niks zijn geweest, dus wat zit er achter??

    www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/categor...

    8 jul 2015 - 17:32
    Akkoord KLM en VNV, piloten leveren fors in

    Niek Vernooij
    AMSTERDAM - KLM heeft een principe-akkoord bereikt over een nieuwe CAO voor haar piloten. Dat laten de maatschappij en pilotenbond VNV weten. De piloten krijgen drie jaar lang geen salarisverhoging, leveren een vier procent hogere productiviteit en krijgen toegang tot aandelen in maatschappij en de pensioenleeftijd wordt verhoogd van 56 naar 58 jaar. Ook leveren de piloten een eenmalige pensioenbijdrage van 200 miljoen euro. De VNV spreekt in een reactie aan Reismedia van een 'inleverakkoord'.
    KLM praat sinds eind vorig jaar met de pilotenbond over nieuwe arbeidsvoorwaarden. De zustermaatschappij van Air France wil dat de vliegers een bijdrage leveren aan de noodzakelijke kostenbesparingen bij het bedrijf in het kader van het Perform 2020-besparingsprogramma. KLM meldde vorige week nog dat het aantal vluchten in de winterdienstregeling wordt verminderd, mede omdat er nog geen cao-akkoord met de piloten was.
    De piloten zien in dat er iets moet gebeuren om KLM weer op de rails te krijgen. Met deze 'inlever-cao' realiseert de VNV voor KLM een structurele jaarlijkse besparing van meer dan honderd miljoen euro, meldt vice-voorzitter Arthur van den Hudding van de VNV in een reactie aan Reismedia. "Het akkoord is een strategische keuze, waarbij we niet over een nacht ijs zijn gegaan." De beoogde besparingen moeten KLM in staat stellen beter te concurreren met maatschappijen uit onder meer de Golfregio.
    Aandelen
    Het principe-akkoord voorziet ook in een actieve participatie van de vliegers in het bedrijf. Van den Hudding: "Vliegers worden door middel van aandelen in Air France-KLM deels eigenaar van het bedrijf. Ook krijgen we een positie in de Raad van Commissarissen (RvC) in Parijs. Op die manier kunnen wij als piloten direct invloed uitoefenen. Onze collega's bij Air France beschikken overigens al over een zetel in de RvC."
    Het principe van winstdeling voor piloten wordt met succes toegepast bij maatschappijen in de Verenigde Staten. Vliegers krijgen aandelen in de onderneming en profiteren mee wanneer de maatschappij winst maakt.
    Volgens Van den Hudding moeten vliegers over de gehele breedte binnen KLM inleveren, dus zowel de piloten van KLC, de Europa-vloot en ICA. Dat is onder meer te merken aan de Werk- en Rusttijdenregeling (WRR). "Zo gaan op drie van de acht meest verre bestemmingen in het netwerk voortaan nog maar drie in plaats van vier vliegers mee", noemt Van den Hudding als voorbeeld. In het akkoord is ook vastgelegd dat vliegers zowel op de Boeing 777 als de nieuwe 787 gaan vliegen.

    De eerste reactie van de VNV-leden op het principe-akkoord was volgens de VNV-bestuurder positief, "ook al doet inleveren pijn". De ledenraad moet nu nog haar oordeel geven over het akkoord. Van den Hudding verwacht dat dit op zijn vroegst eind augustus zal gebeuren.
    KLM heeft in totaal 2800 vliegers in dienst. Eerder bereikte KLM al principe-akkoorden over nieuwe CAO's voor het grond- en cabinepersoneel. Nu er een akkoord is met de VNV treden die in werking.

    ik ben long AF, op naar de 7,50.

    LZA
  8. [verwijderd] 9 juli 2015 18:36
    Nummer 1 op de shortlist met nu al bijna 12% short uitstaand, SBM is van de eerste plaats verdrongen door onze nationale trots(shortsell.nl)

    Ik schat in dat het percentage short snel naar de 16-18% zal gaan, de markt ruikt bloed, een zwakke prooi.

    De cijfers over 2 weken zullen dramatisch zijn, het is helaas niet anders!

    De nieuwe CAO(voornamelijk afzien van toekomstige stijgingen loon en inleveren vrije dagen) is goed maar niet voldoende voor een duidelijke turn around, er moet veel meer gebeuren....
  9. Freebird 9 juli 2015 20:11
    quote:

    paulta schreef op 9 juli 2015 18:36:

    Nummer 1 op de shortlist met nu al bijna 12% short uitstaand, SBM is van de eerste plaats verdrongen door onze nationale trots(shortsell.nl)

    Ik schat in dat het percentage short snel naar de 16-18% zal gaan, de markt ruikt bloed, een zwakke prooi.

    De cijfers over 2 weken zullen dramatisch zijn, het is helaas niet anders!

    De nieuwe CAO(voornamelijk afzien van toekomstige stijgingen loon en inleveren vrije dagen) is goed maar niet voldoende voor een duidelijke turn around, er moet veel meer gebeuren....
    Dat zijn dus juist DE koopmomenten ! Blij dat ik onlangs vet heb ingeslagen op 5,80 :-) Mijn reeds geruime tijd instaande kooporder ging er onlangs (niet geheel onverwacht) mooi uit.
    Die shorters zullen binnenkort nog wat gaan beleven...
  10. relpinda 9 juli 2015 23:30
    quote:

    Freebird schreef op 9 juli 2015 20:11:

    [...]
    Dat zijn dus juist DE koopmomenten ! Blij dat ik onlangs vet heb ingeslagen op 5,80 :-) Mijn reeds geruime tijd instaande kooporder ging er onlangs (niet geheel onverwacht) mooi uit.
    Die shorters zullen binnenkort nog wat gaan beleven...

    TOP MAN jij snapt het :)

    En ook al gaan ze straks op de halfjaarcijfers naar de 5 euro of zelfs lager, Dan gewoon ijskoud bijkopen!

    read my lips, kd 7,50 + kan al in aug. maar verwacht eerder sept, okt.

    Er komen giga hervormingen aan! Ook het personeel heeft al meer dan voor 6miljoen aan besparings ideeën ingediend en die ook uitgevoerd gaan worden.

    Nu 6k investeren om straks na 3 a 4 mndn 7,5 a 8K op te halen 1,5 a 2K in pak beet 4mndn. = 25%ca. rendement.

    hahahhaha LZA.
  11. relpinda 14 juli 2015 09:52
    Agenda

    24 July 2015: First Half Year results

    10 August 2015: July 2015 traffic

    9 September 2015: August 2015 traffic

    Shorters gokken op een dalende koers wanneer 24 juli de halfjaarcijfers bekend worden gemaakt. Die zullen nl. slecht zijn.

    Maar de vooruitzichten zijn goed en besparingen die nu en later gerealiseerd gaan worden zijn heel goed. Maar kan altijd nog meer en beter!

    hahaha
    LZA
  12. alro153 14 juli 2015 15:34
    Ik ben ook weer ingestapt op 6,30.

    Gok op een koers van plm € 7,50 over een maand of drie vier en sluit een
    koers van € 8,50 eind van het jaar zeker niet uit.

    Er zal nog flink bezuinigd moeten worden maar je ziet dat er acties ondernomen wordt. Tevens als ik het goed begrepen heb zal Nederland AF-KLM ook niet laten vallen.

    Succes iedereen.
  13. relpinda 14 juli 2015 19:04
    Hahahaha Mannen en/of Vrouwen hierboven, mocht het zo zijn, dan spreken we op Schiphol af of ergens anders en toasten we er op!

    HAHAHAHA

    op 23/72013 stond ik in de rij om naar Bonaire te vliegen met m'n gezin, net voor instappen keek ik op mijn smartphone en zag KLM koers 6,18 heb gelijk mijn bank gebeld en 1000A bestens gekocht.
    8-1-2014 verkocht op 8,45. 2200euro in de tas. :)
    daarna tikte de koers nog veel hoger aan, maar je moet ergens tevreden mee kunnen zijn.
    hahaha

    LZA
218 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links