Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,640 24 apr 2024 10:04
  • +0,120 (+2,17%) Dagrange 5,550 - 5,655
  • 144.730 Gem. (3M) 317,5K

TomTom nieuws in 2015

786 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 mei 2015 17:30
    Separately, Neumann declined to comment on whether Opel would seek to join a consortium led by Mercedes (DAIGn.DE), Audi (NSUG.DE) and BMW (BMWG.DE) bidding for Nokia's (NOK1V.HE) high-definition mapping business.

    Asked whether Opel was interested in high definition maps, Neumann said "Yes" but added: "It's not like there is only one source for these maps."

    Part of Opel's strategy is to use sensors on board its cars to collect data, such as live traffic information, to update high-definition maps, Neumann Said.

    www.reuters.com/article/2015/05/28/us...

  2. [verwijderd] 28 mei 2015 17:34
    quote:

    tech schreef op 28 mei 2015 17:30:

    Separately, Neumann declined to comment on whether Opel would seek to join a consortium led by Mercedes (DAIGn.DE), Audi (NSUG.DE) and BMW (BMWG.DE) bidding for Nokia's (NOK1V.HE) high-definition mapping business.

    Asked whether Opel was interested in high definition maps, Neumann said "Yes" but added: "It's not like there is only one source for these maps."

    Part of Opel's strategy is to use sensors on board its cars to collect data, such as live traffic information, to update high-definition maps, Neumann Said.

    www.reuters.com/article/2015/05/28/us...

    Mooie informatie.
  3. forum rang 6 pwijsneus 28 mei 2015 17:41
    quote:

    tech schreef op 28 mei 2015 17:30:

    Separately, Neumann declined to comment on whether Opel would seek to join a consortium led by Mercedes (DAIGn.DE), Audi (NSUG.DE) and BMW (BMWG.DE) bidding for Nokia's (NOK1V.HE) high-definition mapping business.

    Asked whether Opel was interested in high definition maps, Neumann said "Yes" but added: "It's not like there is only one source for these maps."

    Part of Opel's strategy is to use sensors on board its cars to collect data, such as live traffic information, to update high-definition maps, Neumann Said.

    www.reuters.com/article/2015/05/28/us...

    "It's not like there is only one source for these maps."

    Niet voor lang :)))
  4. Spoetnik 28 mei 2015 22:29
    quote:

    smacman schreef op 28 mei 2015 22:19:

    [...]

    Misschien lees ik er overheen maar geen woord over de contractverlenging met Apple en de verkoop van HERE
    Denk dat beide zaken die je noemt geen onderdeel is van een fundamentele analyse.
    Here kan natuurlijk een enorme impact hebben, maar verandert niets aan de operationale prestaties van TT.
    Wat betreft de verlenging met Apple, is ook meer van strategische waarde. De schrijver probeert vooral de vier business units te beschrijven, dus kan me voorstellen dat ie beiden niet noemt.
  5. [verwijderd] 28 mei 2015 23:29
    quote:

    smacman schreef op 28 mei 2015 22:19:

    [...]
    Misschien lees ik er overheen maar geen woord over de contractverlenging met Apple en de verkoop van HERE
    Belangrijker: hij heeft niet echt door wat er rond Automotive gaande is. Want DAT is de echte reden om TomTom te willen hebben. Hij zou de speech van Pieter Geelen moeten kijken.

    Maar wel prima dat hij het potentieel van TTT ziet. Hoewel hij nog niets noemt t.a.v. ERP-integratie met om te beginnen Salesforce.
  6. [verwijderd] 28 mei 2015 23:29
    quote:

    Spoetnik schreef op 28 mei 2015 22:29:

    [...]

    Denk dat beide zaken die je noemt geen onderdeel is van een fundamentele analyse.
    Here kan natuurlijk een enorme impact hebben, maar verandert niets aan de operationale prestaties van TT.
    Wat betreft de verlenging met Apple, is ook meer van strategische waarde. De schrijver probeert vooral de vier business units te beschrijven, dus kan me voorstellen dat ie beiden niet noemt.
    Als je fundamentele analyse beschouwt als het analyseren van de huidige en afgelopen cijfers, dan heb je gelijk. Maar je mag dat ook wat breder trekken, noem het strategische analyse, waarbij je probeert marktaandelen in de toekomst in te schatten en op basis daarvan omzet en winst modellen voor komende jaren.

    De verkoop van Nokia HERE kan grote gevolgen hebben voor het marktaandeel van TomTom in automotive. Kleiner dan de huidige 25% kan het niet worden. TomTom zit er diep in bij Volkswagen, Renault, Peugeot-Citroen en FIAT. De overige 75% die bij Nokia HERE zit kan wel gaan bewegen. Eigenlijk is Audi al voor een goed deel binnen. Mercedes alleen voor traffic en BMW überhaupt niet. Dit zijn slechts enkele klanten die een overstap kunnen maken.

    Die overstap kan ofwel ingegeven zijn omdat ze de toekomstige eigenaar niet pruimen. Daar is een goede kans toe. Maar wat ook kan is dat het overdrachtsproces lang duurt, bijvoorbeeld doordat eerst de Europese commissie zich nog over mededinging moet uitspreken, etc. etc. En dan vervolgens moet HERE overgenomen worden, moeten de mensen over, krijg je een reorganisatie, en dat soort dingen.

    Allemaal geen goede basis voor het maken van belangrijke langstermijn investeringsbeslissingen en ook de uitvoering van die R&D. Op dit moment staat de geldkraan dicht binnen HERE. Nokia gaat er nu niet meer dan het hoognodige in investeren. Hoe langer dat duurt, hoe beter voor TomTom.

    Hoe zou het gaan met orders die op dit moment lopen, staan offertetrajecten stil tot er meer duidelijkheid is over Nokia HERE, of willen autofabrikanten vooruit, willen ze niet wachten en tekenen ze bij TomTom? Daar ben ik heel benieuwd naar...

    NB.
    En als je in de toekomst kijkt, dan kun je ook wel vermelden dat TomTom verwacht de omzet uit sporthorloges te verdubbelen richting 100 miljoen euro. Dat is niet zomaar wat, dat is een sterke groei, die grotendeels de omzetstijging in de outlook verklaart. En de action camera zit daar nog niet eens bij.
  7. [verwijderd] 28 mei 2015 23:33
    quote:

    Spoetnik schreef op 28 mei 2015 22:29:

    [...]

    Denk dat beide zaken die je noemt geen onderdeel is van een fundamentele analyse.
    Here kan natuurlijk een enorme impact hebben, maar verandert niets aan de operationale prestaties van TT.
    Wat betreft de verlenging met Apple, is ook meer van strategische waarde. De schrijver probeert vooral de vier business units te beschrijven, dus kan me voorstellen dat ie beiden niet noemt.
    Oke maar de reden dat TT 50 keer de winst doet is toch wel de ophanden zijnde verkoop van HERE en in mindere mate de contactverlenging met apple.
  8. [verwijderd] 2 juni 2015 08:24
    En uit de eerste hand

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    TomTom Launches the TRUCKER 6000

    ~ Get the most out of driving time, through truck-specific routing and world-class TomTom Traffic information ~

    Amsterdam, 2 June 2015 TomTom (TOM2) today introduces the all-new TomTom TRUCKER 6000, a portable navigation device specifically designed for people who drive large vehicles for a living. The TomTom TRUCKER ensures that drivers are on the right road because it includes customised routes for the user’s specific vehicle type, size, weight, cargo and speed.

    Through award-winning TomTom Traffic[1] and advanced routing technology, drivers get a realistic ETA based on vehicle profile and real-time traffic information.

    The TomTom TRUCKER informs drivers about traffic and speed camera [2] on their route – the information is displayed in the route bar on the device – making users aware of the position of speed cameras, but also the back end of traffic jams.

    Corinne Vigreux, co-founder and managing director, TomTom Consumer: “One of the most important things is for truckers to be able to complete deliveries on time. That’s why we designed the TomTom TRUCKER with truck-specific routing, and world-class TomTom Traffic information, to enable them to be as efficient as possible with the limited time they are allowed to drive. It’s all part of our mission to get people to where they want to be, faster.”

    To avoid unnecessary surprises, the TomTom TRUCKER comes with Lifetime [3] Truck Maps at no extra cost. Users can always drive with the latest truck maps – updated four times per year. Other features include Advance Lane Guidance, which clearly shows which lane to take at junctions, and Speak & Go, which allows the driver to control the device with their voice.

    The device has a 6” fully interactive screen – simply pinch, zoom and swipe – and it can be docked and undocked easily with the unique Click & Go magnetic mount.

    The TomTom TRUCKER is also designed to be taken out of the professional driving environment and into the family car.

    TomTom TRUCKER 6000 is available from the second week of June, across Europe, on the TomTom webstore, as well as at retailers at a recommend retail price of 399 Euros / 349 GBP.

    [1] TomTom TRAFFIC is provided for 1 year – allowing unlimited TomTom Traffic across Europe at no extra costs. Thereafter, TomTom Traffic can be purchased via TomTom.com

    [2] Speed Cameras service is available in 36 countries across Europe. A full list of countries and exclusions can be found here: uk.support.tomtom.com/app/content/id/...

    [3]Lifetime is the useful life of the devices, which means the period of time that TomTom continued to support the device with software updates, content or accessories. A device will have reached the end of its life when none of these are available anymore.


    Kan een prachtig product a la de Rider worden. Nauwelijks gevoelig voor marge erosie.

    Ik ben trouwens benieuwd wanneer we de eerste producten voor driverless landbouwvoertuigen op basis van road-DNA gaan zien. Daar valt gigaveel aan loonkosten te besparen en steeds verder gewas-perceel optimalisatie.
  9. [verwijderd] 2 juni 2015 08:59
    Ik krijg soms hier een Tommy Teleshopping gevoel. Iedere scheet die TT laat wordt verwelkomd met "Oh wauw, how clever this is!" and you can see where you drive? Yes the road is on thescreen, look! And if you order now you not only get the trucker but also "de eerste 10 balletjes breed" for free.
  10. Juun 2 juni 2015 09:04
    Zoals ik het lees, is de Truck 6000 de 80km/h versie van de gewone 6000. Misschien ben ik wel te kritisch hoor, maar in het artikel worden specifiek de functies nog eens aangehaald die de GO6000 en andere ook hebben voor de gewone auto en de prijs is ook vergelijkbaar.
    Let op, ik heb zelf geen groot rijbewijs, maar heb dagelijks wel meerdere vrachtwagens op de weg, altijd iets speciaals, qua gewicht, lengte, hoogte, breedte. We rijden altijd met ontheffing. Dus dan zou ik het bij zo'n introductie wel prettig vinden als er de nadruk op wordt gelegd dat brughoogtes, maximale asbelasting ed. er goed inzitten
  11. Juun 2 juni 2015 09:08
    quote:

    gerard_ecb schreef op 2 juni 2015 08:59:

    Ik krijg soms hier een Tommy Teleshopping gevoel. Iedere scheet die TT laat wordt verwelkomd met "Oh wauw, how clever this is!" and you can see where you drive? Yes the road is on thescreen, look! And if you order now you not only get the trucker but also "de eerste 10 balletjes breed" for free.

    Helemaal mee eens. Dat hele MyDrive, wat is dat nou. Gewoon synchroniseren van je PND met je computer. Ik synchroniseer mijn telefoon toch ook met mijn computer, dat wordt toch ook niet gebracht als de uitvinding van de eeuw.
    Nog even afgezien van het feit dat mijn computer nog steeds vastloopt na de 2e muisklik in MyDrive, dus ik ben er klaar mee.
  12. [verwijderd] 2 juni 2015 09:13
    quote:

    Juun schreef op 2 juni 2015 09:08:

    [...]
    Helemaal mee eens. Dat hele MyDrive, wat is dat nou. Gewoon synchroniseren van je PND met je computer. Ik synchroniseer mijn telefoon toch ook met mijn computer, dat wordt toch ook niet gebracht als de uitvinding van de eeuw.
    Nog even afgezien van het feit dat mijn computer nog steeds vastloopt na de 2e muisklik in MyDrive, dus ik ben er klaar mee.
    Ja Juun it is MyDrive maar daarmee nog niet meteen yours!
  13. [verwijderd] 2 juni 2015 09:27
    quote:

    Erik9400 schreef op 2 juni 2015 08:51:

    Xynix ...leuk idee... Ik wacht al jaren op fiets navigatie van tt (ivm elektrische fiets)

    Tt is amsterdams bedrijf dus kijk naar buiten en je ziet (ze) fietsen

    Met zo' n automatische tractor man je ook vogelnestjes markeren...blijven de kievietseieren tenminste heel :-)
    Wij gebruiken voor stedentrips op de fiets altijd de TomTom APP op mijn Galaxy S4 (die we voor de gelegenheid monteren in een RAM-mount houder op het stuur) en kiezen dan voor fietsroute. Werkt perfect. Je ziet wel mensen vreemd naar je kijken als er een Nederlandstalig routeadvies komt.

    Nog even n.a.v. die driverless tractor. Stel je de voordelen eens voor:

    Veel kleinere landbouwvoertuigen omdat er geen bestuurder meer nodig is en dus de bewerkingstijd langer mag zijn en het voertuig geen voorzieningen voor handmatige besturing hoeft te hebben. Waarnodig kan er met een "roedel" voertuigen gewerkt worden om een oogst snel binnen te halen.

    In de VS bijvoorbeeld kan zo'n voertuigen roedel van Zuid naar Noord trekken tijdens het oogstseizoen. Eenmalig het perceel karteren en vervolgens jaar na jaar die perceelkaart hergebruiken. M.b.v. de perceeldatabase kan tevens het beplantingsschema worden beheerd.

    Door die verkleining kan het perceel intensiever worden bewerkt en vindt er minder "grondbeschadiging" plaats.

    Op termijn is het denkbaar om met volledige geautomatiseerde "cultivatie-scenario's" per perceel te gaan werken met bench-marking van concurrerende scenario's (zoals je nu ook al soms ziet met proefpercelen voor nieuwe gewasvarianten). Op die manier kun je zowel het gewas als de bewerkingsmethode proefondervindelijk optimaliseren.

    Hier zou weer een prachtige innovatieve samenwerkingsmogelijkheid liggen die zou inspelen op alle sterktes van Nederland. De 3 TU's in samenwerking met Wageningen, onze landbouwmechanicabedrijven, TomTom voor karteren (incl. road-DNA) en Big Data, VanDerLeegte / VanderLande voor de productie van de voertuigen? Zoiets? Heel veel voertuig-IoT spin-off (en dus ideaal voor de TUE)!

    ING zei gisteren niet voor niets dat iedere hoogopgeleide Nederlander zich moest instellen op een fundamentele carrièreswitch na zijn 40e. Laten we die dan wel met zijn allen zo positief mogelijk invullen! En niet op zijn Grieks in de zon gaan zitten kijken hoe de wereld aan het veranderen is.

    Ik weet niet of een Pieter Geelen nog ruimte heeft om zo'n initiatief te initiëren maar er is wel echt een "bewezen visionair met daadkracht" nodig om zoiets daadwerkelijk in gang te zetten. Misschien moet ik er eens over babbelen met Carlo van de Weijer op 15 juni.
  14. [verwijderd] 2 juni 2015 09:40
    quote:

    gerard_ecb schreef op 2 juni 2015 08:59:

    Ik krijg soms hier een Tommy Teleshopping gevoel. Iedere scheet die TT laat wordt verwelkomd met "Oh wauw, how clever this is!" and you can see where you drive? Yes the road is on thescreen, look! And if you order now you not only get the trucker but also "de eerste 10 balletjes breed" for free.
    Je moet de marktomvang niet overschatten. Maar PND's als de Rider en deze Trucker 6000 zitten wel mooi in stabiele nichemarkten waar ze in potentie alle concurrentie kunnen wegdrukken en dus mooie stabiele marges zullen kunnen laten zien.

    Deze stabilisatie (of zelfs een beetje groei?) van PND's helpt er wel aan mee dat het verval bij consumer zal omslaan in groei, zoals HG ook beloofde.
786 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links