Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Even wat leesvoer.. misschien is die al geplaatst, maar liever te vaak dan niet ;)www.gurufocus.com/news/338046/nokia-l...
Koers Nokia heeft er zin in.
mjmj schreef op 27 mei 2015 14:55 :
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Volgens mij stond hier: het wordt een mogelijk een "hanging man" vandaag. Dit is een begrip uit de Japanse candle stick methode. Dat is een bepaalde TA van grafieken. Het was een puur belegginggerelateerde opmerking. Vreemd dat deze bijdrage van mij verwijderd is.
Hadden we deze al gezien?? gpsworld.com/autonomous-vehicle-ambit... Ik ben nieuw hier; goed forum!
Kalleman schreef op 27 mei 2015 21:38 :
Hadden we deze al gezien??
gpsworld.com/autonomous-vehicle-ambit... Ik ben nieuw hier; goed forum!
Grappig om te lezen dat de schrijver van het artikel vindt dat Here het beste af is bij het Duitse consortium. Wij weten van oudgediende echter dat het hoogste bod waarschijnlijk afkomstig zal zijn van de Location Based Industry. Alles bij elkaar opgeteld zou het best wel een zo kunnen zijn dat er alleen op Here wordt geboden om te voorkomen dat het bij een tegenpartij terecht komt. Ze lopen toch 1,5 jaar achterop bij Tom2. Als Here dus ook al niet interessant zou zijn voor een internet gigant, maar ze zouden toch winnen van een automotive bieder, dan dreigt Here dus in een soort niemandsland terecht te komen. Harold Goddijn hoeft zich dus geen zorgen te maken
Zojuist in de hoofddraad van TT ge[plaatst, maar voor de volledigheid ook hier:Tencent and NavInfo bid for Nokia HERE with 4 billion dollars 2015-5-28 www.navinfo.com/en/news/detail.aspx?i...
Bertussie schreef op 28 mei 2015 09:17 :
Zojuist in de hoofddraad van TT ge[plaatst, maar voor de volledigheid ook hier:
Tencent and NavInfo bid for Nokia HERE with 4 billion dollars 2015-5-28 www.navinfo.com/en/news/detail.aspx?i... Dit is de best case senario van JP morgan, maakt 29,40 euro p/a TT
NRC vandaag: De auto van de toekomst wordt een soort smartphone Mobiliteit De auto-industrie vecht met tech-bedrijven over het gebruik van digitale kaarten en locatiedata. Die zijn cruciaal nu auto’s steeds slimmer worden. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen? Marc Hijink en Wouter van Noort Amsterdam. Wie in 2025 bij een stoplicht staat, ziet auto’s zichzelf rondrijden zonder bestuurders. Ze communiceren via allerlei sensoren met elkaar, hun omgeving, de weg en het internet. Ze passen zich zonder morren aan de andere weggebruikers aan. De inzittenden hoeven nergens op te letten en bekijken rustig een filmpje en drinken een kop koffie. Auto nodig? Je drukt op een knop in een app en hij komt uit zichzelf voorgereden. En dat stoplicht is tegen die tijd misschien niet eens meer nodig: auto’s bepalen met slimme algoritmes zelf wel wie er voorrang heeft. Natuurlijk: er zijn nog heel wat obstakels te overwinnen voordat het echt zover is. Maar opmerkelijk veel verschillende bedrijven zetten in op deze toekomstvisie. Dat is bijvoorbeeld te zien aan de belangstelling voor Here, de kaartdivisie van Nokia die te koop staat. Natuurlijk: er zijn nog heel wat obstakels te overwinnen voordat het echt zover is. Maar opmerkelijk veel verschillende bedrijven zetten in op deze toekomstvisie. Dat is bijvoorbeeld te zien aan de belangstelling voor Here, de kaartdivisie van Nokia die te koop staat. Vorige week meldde persbureau Bloomberg dat taxi-appbedrijf Uber en de Chinese webgigant Baidu samen een bod willen doen van circa 4 miljard dollar. Ook een Duits autoconsortium van BMW, Audi (VW) en Daimler (Mercedes) zou interesse hebben, net als softwaregigant Microsoft. Digitale kaarten zijn cruciaal voor slimme auto’s: om ze de goede kant op te laten rijden, en omdat ze de basis vormen van veel locatiediensten. Ook het Nederlandse TomTom zit middenin deze ontwikkeling. Dit Amsterdamse bedrijf, een van de belangrijkste concurrenten van Here, levert digitale kaarten aan automakers en heeft ook een licentiedeal met Apple. Deze maand maakte TomTom bekend dat het contract met Apple na drie jaar „verlengd en uitgebreid” wordt. Hoe die uitbreiding eruit ziet, mag Jan-Maarten de Vries van de automotive-tak van TomTom niet zeggen. Volgens hem zit zijn bedrijf nu op een „sweet spot” in de industrie. Het afgelopen jaar verdubbelde de beurskoers van TomTom bijna. De auto wordt een soort smartphone Je kunt de auto van de toekomst het best vergelijken met een rijdende smartphone. Het voertuig verzamelt gegevens met sensoren die bijvoorbeeld de kwaliteit van de weg in de gaten houden (via de tractiecontrole), de borden langs de kant waarnemen (met camera’s) en de doorvoersnelheid van het verkeer (via gps) meten. Ook weersomstandigheden (mist, regen, gladheid) worden vastgelegd en doorgegeven. Tegelijkertijd communiceert de auto met andere verkeersdeelnemers, om opstoppingen te vermijden en botsingen te voorkomen. Deze gegevens worden gelinkt aan locaties op nauwkeurige digitale kaarten, die ook nodig zijn om voertuigen zelfstandig te kunnen laten sturen. Kaarten worden ‘live’ ververst met actuele informatie – die halfjaarlijkse updates van de kaart zijn dus verleden tijd. Om alle data uit te wisselen, is wel een standaardformaat nodig. TomTom werkt samen met Here, autofabrikanten en toeleveranciers aan NDS, de Navigation Data Standard. De data die auto’s genereren is waardevol. Autofabrikanten zouden de informatie van de sensoren kunnen verkopen aan wegbeheerders en verkeersinformatiediensten. Google, dat zelf kaartsoftware ontwikkelde, gebruikt de digitale kaart voor locatiegebaseerde advertenties. De strijd in de autobranche gaat over wie zich uiteindelijk eigenaar mag noemen van de data over het rij- en reisgedrag van de klant/bestuurder. De privacy staat ook ter discussie, vandaar de moeizame invoering van de Europese alarmdienst eCall, waarbij de bestuurder automatisch locatiedata deelt. De weg wordt een verkeersinternet Niet alleen auto’s krijgen een internetverbinding. Via apps en sensoren zijn alle verkeers-en vervoersstromen digitaal in kaart te brengen en op elkaar af te stemmen. Denk aan treinen die automatisch via een app laten weten dat ze vertraagd zijn, taxi’s die je op een kaart kunt zien en direct kunt bestellen. Maar ook pakketjes die je live via internet kunt volgen. Er ontstaat een compleet ‘verkeersinternet’. Veel bedrijven willen daarin een dominante speler worden. Die race is nog niet gelopen. Uber wordt na recente investeringen gewaardeerd op zo’n 50 miljard dollar, vooral omdat investeerders hopen dat het bedrijf potentieel een belangrijke speler is op dat verkeersinternet. Uber zou volgens vorig jaar uitgelekte cijfers in 2015 op zo’n 2 miljard dollar omzet (1,8 miljard euro) rekenen. Omdat de smartphone grote kans maakt de spil te worden in het nieuwe systeem, hebben ook bedrijven die groot zijn in smartphones belangstelling: vandaar de interesse in auto’s van Apple, Google en Microsoft. Chinese bedrijven zoals Baidu en Tencent willen voorkomen dat ook deze markt straks wordt gedomineerd door Amerikaanse bedrijven. Grote autofabrikanten houden het liever zelf in de hand, om niet afhankelijk te worden van technologiebedrijven. Veiliger op de weg dankzij robotauto Het is de vraag hoe lang het duurt voor de autonoom rijdende auto op de weg is. Die zal het wegverkeer veiliger maken. Het gros van de verkeersongelukken wordt door mensen veroorzaakt. Computers worden niet moe of dronken en worden niet afgeleid. Ze doen het daarom doorgaans beter op de weg. Vandaar dat de verwachtingen voor de autonoom rijdende auto hooggespannen zijn. Er wordt veel geëxperimenteerd: Google met zijn taxi (een soort eierdop op wielen), futuristische robotauto’s van Mercedes-Benz en Audi, en Volvo dat honderd autonoom rijdende auto’s de weg opstuurt in het Zweedse Göteborg. Uber ronselt autospecialisten van de Amerikaanse topuniversiteit Carnegie Mellon. In de VS rijden ook de eerste robottrucks al rond. Fabrikanten gaan ervan uit dat autonoom rijden geleidelijk aan terrein wint. Ze laten bestuurders alvast wennen aan intelligente rijassistenten als automatische noodstopsystemen, adaptieve cruisecontrol en automatisch inparkeren. Zelfs de meest conservatieve fabrikanten denken dat auto’s zichzelf binnen tien jaar kunnen besturen. Auto’s zijn al grotendeels gedigitaliseerd, maar pas als de wetgeving is aangepast kunnen automobilisten met de handen over het elkaar achter het stuur gaan zitten. Het is nog onduidelijk wie er aansprakelijk is als zo’n auto op eigen houtje brokken maakt. Tesla-topman Elon Musk is optimistisch, zei hij eerder deze maand tegen deze krant. Hij denkt dat de eerste auto’s zonder chauffeur al over vier jaar rond zullen rijden – elke Tesla kan na een software-update zelf sturen op de snelweg.
Dit is dan toch een oficiele bod ? Aangezien navinfo het zelf vermeld. Of lees ik het fout? Alleen nokia heeft het nog niet erkent dat er een bod is van 4 miljard?
Vervolg NRC artikel Techbedrijf is snel, auto-industrie niet Waarom is de auto-industrie zo interessant voor de techsector? Er gaat enorm veel geld in om. Bijvoorbeeld: Tesla haalde in 2014 een omzet van 2,9 miljard euro; Volkswagen meer dan 200 miljard. De machtsverhoudingen verschuiven wel. In het digitale optiepakket heeft de autofabrikant het niet alleen meer voor het zeggen en moet hij ook de smartphonemakers naast zich dulden, bijvoorbeeld via Android Auto en Apple CarPlay. Voor de klanten die een auto bij hun telefoon kiezen, in plaats van andersom. Al draait de innovatieslag voornamelijk om de software, de productie van de hardware – het voertuig zelf – blijft complex en kapitaalintensief. Bovendien zijn de marges in de autobranche kleiner; vergelijk de winst van VW (10 miljard op een omzet van 200 miljard in 2014) met die van Apple (35 miljard op een omzet van 165 miljard euro in datzelfde jaar). Techbedrijven willen het verkeer liefst in één keer overhoop halen. Automakers zitten in een trager ritme: ontwikkeling van nieuwe modellen duurt jaren, er zijn miljarden geïnvesteerd in productielijnen en distributienetwerken. Elk voertuig dat van de band rolt moet dat geld terugverdienen. Software laat zich makkelijk herschrijven – vandaar het doorgaans beperkte aansprakelijkheidsgevoel in de techsector – maar een productiefout in airbag of nokkenas leidt onherroepelijk tot een dure terugroepactie. Vandaar de voorzichtigheid van automakers bij het invoeren van nieuwe technologie; consumenten eisen betrouwbaarheid en levensduur. Dat is ook de reden dat het verkeer niet in één klap geautomatiseerd zal worden: de moderne auto gaat te lang mee. ‘Domme’ of niet zo slimme modellen die nu verkocht worden, zullen nog twintig jaar rondrijden tussen hun hoogbegaafde weggenoten. De auto van de toekomst wordt een soort smartphone.
San marco je had dit toch al op de hoofddraadje gepost, er staat niks relevants in voor nokia here te koop. Probeer je aan de onderwerp van een draadje te houden. En misschien een link zou beter zijn want niet iedereen wil het doorlezen en 10keer scrollen en hetzelfde zien.
Dit artikel ligt achter een betaal side (of je moet lid zijn van NRC)
Inhoudelijk niets over Nokia HERE bid maar wel dat mensen nu wakker geschudt worden en dat tomtom kopers aantrekt
Ik denk dat TT eerdaags ook van de beurs zal verdwijnen/worden gehaald, derhalve alvast wat history ....vorige.nrc.nl/economie/article1864492... Ciao!
Bertussie schreef op 28 mei 2015 09:17 :
Zojuist in de hoofddraad van TT ge[plaatst, maar voor de volledigheid ook hier:
Tencent and NavInfo bid for Nokia HERE with 4 billion dollars 2015-5-28 www.navinfo.com/en/news/detail.aspx?i... Ik krijg de link niet geopend, iemand wel? edit: Nu wel.
Major shareholders Founder - Harold Goddijn 26,137,832 12% Founder - Corinne Vigreux WEL ECHTGENOTE VAN GODDIJN!!! 26,137,831 12% Founder - Pieter Geelen 26,137,831 12% Founder - Peter-Frans Pauwels 26,137,832 12% Janivo/Dasym 22,633,290 10% 127,184,616 56% Familie Goddijn heeft dus 2 x 12% = 24%!!!TOTAAL 52.275.664 Stuks! Ciao!
Johan@61 schreef op 28 mei 2015 11:29 :
Major shareholders
Founder - Harold Goddijn
26,137,832
12%
Founder - Corinne Vigreux WEL ECHTGENOTE VAN GODDIJN!!!
26,137,831
12%
Founder - Pieter Geelen
26,137,831
12%
Founder - Peter-Frans Pauwels
26,137,832
12%
Janivo/Dasym
22,633,290
10%
127,184,616
56%
Familie Goddijn heeft dus 2 x 12% = 24%!!!TOTAAL 52.275.664 Stuks!
Ciao!
Ik weet zeker dat zij elke avond uit eten gaan !
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)