Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,690 25 apr 2024 17:38
  • -0,274 (-2,75%) Dagrange 9,666 - 10,015
  • 1.268.101 Gem. (3M) 1,8M

Info

3.560 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 april 2015 18:19
    quote:

    voda schreef op 2 april 2015 17:04:

    Air France: in 2017 winst op korte vluchten

    DONDERDAG 2 APRIL 2015, 13:17 uur | 120 keer gelezen

    PARIJS (AFN) - Luchtvaartmaatschappij Air France verwacht in 2017 winst te kunnen maken op korte vluchten, met name binnen Frankrijk. Dat meldde het Franse zusterbedrijf van KLM donderdag. Eerder voorspelde moederconcern Air France-KLM al dat budgetdochter Transavia vanaf 2017 minstens kostendekkend zal zijn. Op beide activiteiten wordt nu nog dik geld toegelegd.

    Zoals eerder gemeld worden de korte vluchten van Air France en die van de regionale dochter HOP onder één dak gebracht. Het gaat daarbij om alle routes die niet zorgen voor aanvoer van passagiers die in Parijs overstappen op vluchten naar verre bestemmingen. Die ingreep moet leiden tot lagere kosten, zodat het bedrijf de ticketprijzen kan verlagen.

    HOP Air France heeft 8500 werknemers en beschikt over zo'n 100 vliegtuigen. Het aanbod telt met ingang van deze zomer ruim 600 dagelijkse vluchten, verdeeld over 130 routes. Tickets worden aangeboden vanaf circa 50 euro per enkele reis. Daarmee moet het vliegtuig aantrekkelijker worden gemaakt vergeleken met de trein, de bus of de eigen auto, waarmee veruit de meeste binnenlandse reizen worden gemaakt.

    De activiteiten die onder het nieuwe merk gaan vallen, leverden afgelopen jaar 1,7 miljard euro aan omzet op. Daarop werd een verlies geboekt van 140 miljoen euro. Dat is al wel de helft minder dan een jaar eerder, zei topman Lionel Guérin van HOP Air France tegen Franse media.

    Voda,

    Als het aan de heer P. Elders ligt laat hij niet met zich spotten voor wat de plannen van de KLM zijn.
    In het interview wat hij heeft gegeven(en als de heren journalisten het allemaal objectief en eerlijk hebben weer gegeven)laat hij blijken dat de KLM in lift zit voor wat betreft de toekomst plannen.
    Het is te lezen in het AD van dit weekend hij zegt dat het nog moeilijk is maar ziet verbetering.
    Het aandeel zie ik daarom een goede stijging maken maar het is afwachten.
    Ik heb geen wijsheid in pacht maar heb vertrouwen.
    Hij laat zich niet het kaas van zijn brood eten.
    Lees het maar.
    Hij heeft blauw bloed.

    de kat.
  2. forum rang 10 voda 7 april 2015 16:11
    KLM haalt Gelderse passagiers op met de bus

    DINSDAG 7 APRIL 2015, 16:03 uur | 1 keer gelezen

    AMSTELVEEN (AFN) - KLM gaat bussen inzetten om passagiers uit de grensstreek naar Schiphol te halen. Reizigers uit de regio rond Arnhem en Nijmegen kunnen vanaf 1 mei gratis met de bus naar Schiphol reizen als zij een vliegticket boeken bij de luchtvaartmaatschappij.

    De busdienst moet het voor inwoners van Gelderland aantrekkelijker maken om voor KLM te kiezen. Met name in die regio voelt de luchtvaartmaatschappij de concurrentie van prijsvechters die vliegen vanaf Duitse luchthavens net over de grens, bijvoorbeeld Weeze en Düsseldorf. Mogelijk volgen op termijn meer busverbindingen.

    KLM bood al in de jaren twintig busvervoer aan van en naar Schiphol, omdat de luchthaven in die tijd slecht bereikbaar was met openbaar vervoer. Na de opening van de huidige spoorlijn naar Schiphol, eind jaren zeventig, raakte die busdienst geleidelijk uit de tijd.
  3. forum rang 10 voda 7 april 2015 16:55
    KLM wil langer door met topman Elbers

    DINSDAG 7 APRIL 2015, 16:50 uur | 1 keer gelezen

    AMSTELVEEN (AFN) - KLM wil minstens drie jaar langer door met Pieter Elbers als topman. Zijn huidige termijn als directeur loopt pas volgend jaar af, maar de raad van commissarissen wil hem nu al herbenoemen voor een periode van vier jaar, met ingang van de aandeelhoudersvergadering op 23 april. Dat meldde KLM dinsdag.

    Elbers volgde in oktober Camiel Eurlings op als president-directeur, nadat die bij de raad van commissarissen in ongenade was gevallen. Oud-piloot René de Groot nam zijn functie over als operationeel directeur. De Groot wordt nu ook voorgedragen voor een plek in de statutaire directie, waarin verder financieel topman Erik Swelheim zitting heeft.

    De commissarissen willen met de herbenoeming onderstrepen dat zij vertrouwen hebben in Elbers. De afgelopen maanden waren er spanningen tussen de KLM-directie en het hoofdbestuur van moederconcern Air France-KLM.
  4. forum rang 10 voda 7 april 2015 17:15
    Air France: staking luchtverkeersleiding treft 40% middellange afstandsvluchten

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) onderdeel Air France kondigt dinsdag een staking aan onder de Franse luchtverkeersleiders. Die zal woensdag plaatsvinden.

    Air France verwacht al zijn lange afstandsvluchten uit te voeren en 60% van zijn middellange afstandsvluchten vanaf en naar Paris-Charles de Gaulle. Onderdeel HOP! zal eenderde van zijn vluchten naar en vanaf Orly uitvoeren en 60% van de vluchten naar en vanaf de Franse luchthavens.

    Voor de korte afstandsvluchten geeft de luchtvaartmaatschappij klanten het advies de reis op te schorten naar donderdag 10 april, tegen geen extra kosten.

    Het reisschema voor donderdag wordt woensdag bekendgemaakt.

    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com

  5. forum rang 10 voda 8 april 2015 16:07
    Air France-KLM vervoerde licht meer passagiers dankzij Transavia

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) heeft in maart op jaarbasis 0,4% meer passagiers vervoerd dankzij de sterke groei bij low-cost dochtermaatschappij Transavia, terwijl het aantal passagiers bij Air France en KLM licht daalde, blijkt woensdag uit de maandelijkse vervoerscijfers van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep.

    In de hele groep steeg het aantal passagiers met 0,4% tot 6,9 miljoen reizigers, waarbij het aantal passagiers bij Transvia met 9,0% steeg naar 0,6 miljoen, maar bij Air France en KLM met 0,4% afnam tot 6,3 miljoen.

    De gemiddelde omzet per beschikbare passagierskilometer en per beschikbare vrachttonkilometer (ex valuta-invloeden) daalde ten opzichte van een jaar geleden.

    Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.com


  6. relpinda 10 april 2015 12:24
    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-100415-036/...

    AMSTELVEEN (AFN) - De vakbonden en KLM hebben in de nacht van donderdag op vrijdag een akkoord bereikt over een nieuwe cao voor grondpersoneel. Dat maakte CNV Vakmensen bekend.
    ,,Het CNV heeft afgedwongen dat er tot 2020 geen gedwongen ontslagen zullen plaatsvinden bij de gronddivisies van de luchtvaartmaatschappij'', liet de bond weten. Toch spreekt een CNV-woordvoerder over een ,,cao van inleveren''. Zo wordt onder meer afgezien van structurele loonsverhoging.
    Het akkoord is nog niet definitief. Zo mogen de leden van het CNV zich later deze maand nog uitspreken over het onderhandelingsresultaat. Ook moet er nog een akkoord komen tussen KLM en het cockpit- en cabinepersoneel, die ook cao-onderhandelingen voeren. ,,Daarom roepen wij hen op ook snel tot een akkoord te komen, zodat de cao definitief kan worden'', aldus de bond.
    CNV Vakmensen zegt een situatie ,,zoals bij Fokker'' te willen voorkomen. ,,Die bestond al 75 jaar en ging toch failliet. Of zoals bij Sabena. Daar werd actie gevoerd op de grote markt in Brussel terwijl Sabena al failliet was'', aldus de bond. ,,Wanneer KLM failliet gaat, gaan in totaal ruim 30.000 banen verloren.'' Leden van de bond zouden daarom hebben aangedrongen op een snel akkoord.

    mijn reactie hierop was:
    Ik denk dat m.n. Cnv en unie wel op 1lijn zaten maar dat fnv grote problemen had met het inleveren van een aantal dagen En geen loonsverhoging, dat vonden de achterban kopstukken niet leuk en niet goed.

    Maar wat wil je nu als de financiële situatie bij klm zo dramatisch slecht is , net nog 400miljoen obligaties uitgegeven tegen 6,25%, bestelde toestellen hebben afbesteld en uitgesteld. Nu al per dag een verlies van 2,5miljoen.

    Ja cnv verwoordt dat wel goed de affaire fokker en sabena.

    Helaas kd af richting 6euro,
    Lza
  7. forum rang 10 voda 10 april 2015 15:55
    KLM sluit akkoord met grondvakbonden - Update

    (Update van eerder gepubliceerd bericht 'KLM sluit principe-akkoord met grondvakbonden' om commentaar FNV en CNV vakbondsleiders toe te voegen).

    AMSTERDAM (Dow Jones)--KL,M onderdeel van Air France-KLM (AF.KL), heeft in de nacht van donderdag op vrijdag een akkoord bereikt met de vakbonden voor het grondpersoneel, waarmee de luchtvaartmaatschappij een stap dichterbij een definitief akkoord is, melden KLM en de vakbonden vrijdag.

    KLM kwam met de vijf vakbonden voor het grondpersoneel een principe-akkoord van 18 maanden overeen, dat afhankelijk is van een akkoord met de vakbonden voor cabinepersoneel en piloten, waarover nog onderhandeld wordt. Wel vormt het grondpersoneel het overgrote deel van het KLM-personeel, met circa 17.000 werknemers, tegen zo'n 3.000 piloten en 9.500 cabineleden.

    Hoewel bestuurder Jan van den Brink van de FNV, die het overgrote deel van het circa 17.000 tellend grondpersoneel van KLM vertegenwoordigt, bij aanvang van de onderhandelingen eind 2014 nog aandrong op een 3% loonsverhoging in 2015, is de vakbondsleider nu akkoord gegaan met een tijdelijke opslag op het salaris om gedwongen ontslagen in het herstructureringsprogramma te voorkomen.

    "Wij wilden de doorbraak op de nullijn. Die nullijn was er al twee jaar geweest. Er komt nu bij het salaris een toeslag van 1,5% met ingang van 1 januari 2015", zegt FNV'er Van den Brink tegen Dow Jones. Dit kan echter niet als een loonsverhoging beschouwd worden, zegt Dolf Polders, bestuurder van CNV Vakmensen, aangezien een loonsverhoging "structureel en onomkeerbaar zou zijn", terwijl het hier gaat om een toeslag op het salaris, die enkel geldig is zolang dit akkoord loopt, dus tot juli 2016.

    De financiele ruimte voor die toeslag komt voort uit de nieuwe wet, die per 1 januari is ingegaan en waardoor werkgeverspremies voor pensioenbijdragen lager uitvallen.

    Ook voor CNV'er Polders was het vermijden van gedwongen ontslagen prioriteit. "Zeker in het begin leek het er absoluut niet op dat dit haalbaar was", zegt Polders, die concludeert dat de pijn die de werknemer moet dragen heel beperkt is gebleven en verspreid is. "Er is ook sprake geweest van mogelijke vermindering van salaris" gedurende het onderhandelingsproces, zegt de vakbondsleider tegen Dow Jones.

    KLM streeft naar een hogere productiviteit onder zijn personeel en het terugdringen van de arbeidskosten onder de nieuwe arbeidsafspraken.

    "De holding is vrij hard geraakt door de pilotenstaking in Parijs, waardoor er bezuinigd moest worden, en dan kom je toch bij het personeel terecht", aldus Polders. Na de pilotenstaking in september van vorig jaar kondigde KLM eind 2014 een bezuinigingsronde van EUR700 miljoen aan in de komende vijf jaar.

    FNV en CNV sloten samen met de Nederlandse Vereniging van Luchtvaart Technici (NVLT), De Unie, en de Vereniging van Hoger KLM Personeel (VHKP) het akkoord.

    Het KLM grondpersoneel moet nog stemmen over het akkoord dat hun vakbonden hebben uitonderhandeld.

    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com

  8. forum rang 10 voda 10 april 2015 21:01
    Air France-KLM vergroot uitgifte obligaties

    VRIJDAG 10 APRIL 2015, 20:25 uur | 32 keer gelezen

    PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft nog eens 200 miljoen euro extra opgehaald met de uitgifte van eeuwigdurende achtergestelde obligatieleningen. Dat maakte het luchtvaartbedrijf vrijdag bekend.

    De extra 200 miljoen euro komt bovenop de 400 miljoen euro die eind maart werd opgehaald met de obligaties. Het bedrijf betaalt een vaste coupon van 6,25 procent per jaar. De eerste mogelijkheid om af te lossen is in 2020.

    Air France-KLM heeft in verband met de extra uitgifte zijn doelstelling voor de nettoschuld opnieuw aangescherpt. Die moet nu eind dit jaar circa 4,4 miljard euro bedragen. Eerder werd uitgegaan van 4,6 miljard euro.

  9. relpinda 13 april 2015 12:48
    za 11 apr 2015, 05:30
    KLM worstelt met piloten

    Yteke de Jong
    AMSTELVEEN - De spanning tussen de piloten en KLM is opgelopen in de cao-onderhandelingen.
    Volgens bronnen rondom de directie van de noodlijdende luchtvaartmaatschappij worstelt KLM met de eisen van piloten, die aandeelhouder willen worden in ruil voor hun medewerking. Daarbij wordt ook een forse winstdelingsregeling geëist. „De piloten staan snoeihard in de wedstrijd”, is te horen in vakbondskringen rondom KLM.
    Bij KLM wordt getwijfeld over de offers die de vliegers willen doen. De voorstellen betreffen ook organisatorische aanpassingen, waarbij de vraag is of er echt sprake is van het inleveren van arbeidsvoorwaarden van de kant van vliegers. „We zijn in gesprek met de vakbond, we hopen tot een overeenstemming te komen”, zegt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij in een reactie.
    Daarbij speelt dat de vakbonden bij het te bereiken cao-akkoord een zetel willen in de raad van commissarissen van KLM en van het bestuur van moedermaatschappij Air France KLM. Dit betekent een andere verhouding, waar het personeel in plaats van medezeggenschap echte zeggenschap krijgt.
    „Bij een totstandkoming van een deal zijn er altijd wel spanningen”, zo reageert voorzitter Steven Verhagen van de VNV.
    „Maar we zitten nog in een fase dat niemand rode vlekken in de nek hoeft te krijgen”, aldus de VNV-voorzitter.

    Ik hoop toch echt dat ook de KLM piloten gaan inzien dat ook van hun een grotere bijdragen wordt verwacht aan de wensen van KLM om de vloot in de lucht te kunnen houden.
    Als de vliegers en cabine NIET meedoen staat de grond CAO geheel op losse schroeven!!! Laten ze zich dat wel goed beseffen.

    Dat betekent loonmatiging en kosten reductie en hogere productiviteit. Dat zijn de ingrediënten, de medicijnen, die KLM noodzakelijk nodig heeft om uit deze crisis te kunnen komen.

    Helaas voor zie ik nog steeds een duikvlucht vwb de aandelenkoers!

    lza
  10. jrxs4all 13 april 2015 15:54
    quote:

    relpinda schreef op 13 april 2015 12:48:

    Ik hoop toch echt dat ook de KLM piloten gaan inzien dat ook van hun een grotere bijdragen wordt verwacht aan de wensen van KLM om de vloot in de lucht te kunnen houden.
    Als de vliegers en cabine NIET meedoen staat de grond CAO geheel op losse schroeven!!! Laten ze zich dat wel goed beseffen.

    Ja, er moet nog heel wat af (ongeveer 30%) voor ze concurrerend zijn.

    Zie bijlage.
  11. forum rang 10 voda 15 april 2015 15:58
    Delta Air Lines kwartaalomzet en winst hoger

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Delta Air Lines Inc (DAL) heeft in het eerste kwartaal van 2015 meer omzet en winst gerealiseerd dan een jaar eerder, maakt de Amerikaanse joint venture-partner van Air France-KLM (AF.FR) woensdag bekend.

    De verbetering is te danken aan meer vraag naar passagiersvervoer en 18% lagere brandstofkosten. Ook steeg de omzet uit overige posten met 22%. Dit betreft het loyaliteitsprogramma SkyMiles en brandstofverkopen uit de eigen raffinaderij.

    De totale omzet steeg met 5% naar $9,39 miljard. De omzet van het passagiersvervoer nam met 3% toe tot $7,92 miljard en de vrachtomzet bleef gelijk op $217 miljoen.

    Het operationeel resultaat verdubbelde ruim tot $1,40 miljard, van $620 miljoen en de nettowinst steeg nog sterker, naar $746 miljoen van $213 miljoen.

    Op de transatlantische routes, waar Delta samenwerkt met SkyTeam-partner Air France-KLM (AF.FR), steeg de kwartaalomzet met 1,1% naar $1,02 miljard en nam de stoelcapaciteit met 4,1% toe.

    Voor het tweede kwartaal voorziet Delta een operationele marge van 16% tot 18%, bij een capaciteitsgroei van circa 3%.

    Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.com

  12. forum rang 10 voda 21 april 2015 15:58
    KLM betreurt vertrek IAG en Air Berlin uit Europese luchtvaart associatie
    Door Ellen Proper

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    AMSTERDAM (Dow Jones)--KLM betreurt het vertrek van Air Berlin PLC (AB1.XE) en Unternatyional Consolidated Airlines Group SA (IAG.LN) uit een belangrijke Europese luchtvaartassociatie, waarbinnen een hevige strijd woedt over het juiste antwoord op de concurrentie van snelgroeiende luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, meldt de Nederlandse luchtvaarttak van Air France-KLM (AF.FR) dinsdag in een reactie aan Dow Jones.

    De Europese concurrenten Air France-KLM (AF.FR) en Deutsche Lufthansa AG (LHA.XE) leverden vorig jaar samen een verzoek in bij de Europese Commissie om onderzoek te doen naar en actie te ondernemen tegen oneerlijke concurrentie van luchtvaartmaatschappijen van buiten de Europese Unie, die deels of gedeeltelijk worden beheerd en gefinancierd door hun regeringen.

    Air France-KLM en Lufthansa Group, waartoe ook Austrian Airlines, Swiss International Air Lines en Brussels Airlines behoren, schreven in de brief aan de EU-commissarissen, die destijds ingezien is door Dow Jones, dat de zwaar door de economische crisis getroffen Europese luchtvaartmaatschappijen "serieuze bedreiging" ondervinden van de "excessieve groei" van maatschappijen uit andere landen "gesteund door hun regeringen, als strategische industrie om toekomstige groei van hun economieen veilig te stellen".

    Dit jaar is dit debat geescaleerd, terwijl de Amerikaanse flagship luchtvaartmaatschappijen zich bij de Europese rivalen aansloten in de strijd tegen de concurrentie van de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, en Emirates, Etihad Airways en Qatar Airways zich op hun beurt feller tegen de aantijgingen begonnen te verweren.

    Binnen de Europese luchtvaartorganisatie blijkt nu geen verbondenheid te zijn over de te kiezen aanpak tegen de concurrentie uit de Golfstaten. Opvallend is dat luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten in recente jaren grote belangen opbouwden in de twee Europese luchtvaartmaatschappijen die hun lidmaatschap nu hebben ingetrokken bij de in Brussel gevestigde associatie van Europese luchtvaartmaatschappijen AEA.

    Dinsdag werd bekend dat Air Berlin, de tweede grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland, waarin Etihad een 29%-belang heeft, zich heeft teruggetrokken uit de groep, met het argument "geen toekomst te zien in een protectionistisch luchtvaartbeleid in Europa", aldus Air Berlin Chief Executive Stefan Pichler.

    Pichler zegt dat de lobby groep "het zichzelf toestaat om te worden aangedreven door de luchtvaartmaatschappijen, die wanhopig proberen om een nieuwe muur om Europa op te bouwen."

    Het besluit van de Duitse luchtvaartmaatschappij volgt op het vertrek van British Airways moedermaatschappij International Consolidated Airlines Group SA (IAG.LN) uit de luchtvaartorganisatie een week geleden. De in Londen gevestigde luchtvaartmaatschappij, die tevens het Spaanse Iberia in eigendom heeft, beargumenteerde zijn lidmaatschap bij de in Brussel gevestigde associatie van Europese luchtvaartmaatschappijen AEA in te trekken, omdat IAG "op sommige belangrijke beleidskwesties niet op e e n lijn zit" met andere gevestigde vliegmaatschappijen in de AEA.

    IAG Chief Executive Willie Walsh heeft lang gepleit voor meer liberalisering in de luchtvaartindustrie, zelfs voordat Qatar Airways een 10%-belang in de Europese luchtvaartgroep nam, waarmee het de grootste aandeelhouder van het concern werd.

    De AEA zegt op zijn website "Europese regeringen op te roepen om niet EU-regeringen effectief te ontmoedigen het discriminerende beleid voort te zetten dat de concurrentie tussen internationale luchtvaartmaatschappijen verstoort".

    IAG en AirBerlin beschouwen deze lobby als een beperking van de vrije markt waar de luchtvaartmaatschappijen voor staan.

    AEA was niet direct bereikbaar voor commentaar.

    De vraag is hoe verbonden de rest van de groep is in de aanpak tegen de concurrentie uit de Golfstaten, terwijl Etihad in Europa verder belangen heeft opgebouwd in onder meer Ierlands nationale luchtvaartmaatschappij Aer Lingus, de Servische nationale luchtvaartmaatschappij AirSerbia en de noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia, waar Air France-KLM zijn belang in zag verwateren door de inmenging van Etihad. Luchtvaartmaatschappijen van buiten Europa wordt niet toegestaan een meerderheidsbelang in een Europese luchtvaarder te nemen, waardoor Etihad's belangen in Air Serbia en Alitalia blijven steken op 49%.

    In de Verenigde Staten heeft de Amerikaanse regering recent een nieuwe aanvraag voor steun van American Airlines Group Inc., United Continental Holdings Inc. en Delta Air Lines Inc. in overweging genomen. De leidende Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen vragen van Washington de groei van Emirates, Etihad Airways en Qatar Airways te beperken, door erop te wijzen dat de groei oneerlijk aangewakkerd wordt met staatssubsidies. In een 55-pagina tellend rapport, dat zij in januari aan beleidsmakers in Washington overdroegen, beschuldigen de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen de Golfmaatschappijen van het verkrijgen van $40 miljard aan subsidies en oneerlijke voordelen sinds 2004.

    Het in 1985 opgerichte Emirates, het in 2003 opgekomen Etihad, beide gevestigd in de Verenigde Arabische Emiraten, en het in 1993 ontstane Qatar Airways, houden vol niet gesubsidieerd te worden.

    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com

  13. forum rang 10 voda 27 april 2015 15:56
    Gunstige marktomstandigheden voor Europese luchtvaarders - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--HSBC voorziet bij de start van het kwartaalcijferseizoen voor Europese luchtvaartmaatschappijen verbeterde handelsomstandigheden "dankzij goedkopere brandstof en een licht gematigde capaciteitsontwikkeling". Het positieve effect van de goedkope brandstof wordt enigszins getemperd door de val van de euro ten opzichte van de dollar. De HSBC-analisten zien stabiele handelsomstandigheden in Europese en Noord-Atlantische markten, waar moedermaatschappij IAG (IAG.LN) van British Airways van kan profiteren. De vervoersvraag in Afrika zal echter zwak blijven, wat volgens HSBC negatief kan uitpakken voor Air France-KLM (AF.FR). Toch kan het rendabel zijn om als aandeelhouder in te zetten op de herstelstrategie van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep, menen de analisten. Omstreeks 15.45 uur noteert het aandeel 2,7% hoger op EUR8,45, terwijl de AMX met 1,3% stijgt. (BTK)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  14. relpinda 27 april 2015 22:26
    zakenreis.nl/luchtvaart/oleary-air-fr...

    O’Leary: Air France moet KLM verkopen

    — Luchtvaart
    27/04/2015
    michael-oleary-caption-director-and-chief-executive-officer
    Topman Michael O’Leary van Ryanair geeft Air France ‘het advies’ om KLM te verkopen. In een vraaggesprek met de Franse krant Le Journal du Dimanche zei O’Leary afgelopen weekeinde dat de Franse en Nederlandse airlines uit elkaar zijn gegroeid.

    “Air France doet niets meer om KLM verder te ontwikkelen. Ze beconcurreren elkaar vaak nog. Daarom zijn de Nederlanders niet tevreden,” antwoordt O’Leary op een vraag van de krant; prijsvechter Ryanair heeft als zodanig niets te maken met Air France-KLM. En O’Leary ‘adviseert’ Air France verder kapitaal uit de Golf aan te trekken, tussen de 20 en 25 procent.

    Arabische investeringen in Europese maatschappijen, amper vijf jaar geleden nog verfoeid door veel airlines in Europa, zijn nu gemeengoed geworden. In januari nam Qatar Airways een belang van 9,99 procent in de International Airlines Group (British Airways, Iberia, Vueling) en Etihad heeft aandelen in verscheidene Europese carriers, waaronder Alitalia (49 procent) en airberlin (29,21 procent).

    Door: Lolke van der Heide | lolke[at]zakenreis.nl Lolke van der Heide werkte jarenlang als correspondent voor NRC Handelsblad in Afrika. Na zijn terugkeer in Nederland specialiseerde hij zich in de luchtvaart. Met verstand van zaken en eigenzinnig doet Van der Heide verslag op zakenreis.nl en in Zakenreis Magazine.
3.560 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links