Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Ballast Nedam benaderd voor overname

2.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 134 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 april 2015 11:17
    De blokjes in de laat worden snel opgehoogd.
    Waarom? Om potentiële kopers te ontmoedigen?

    Van de site van Ballast Nedam bij nieuwsberichten:
    " Voor die gesprekken is een tijdpad opgesteld, dat gericht is op het bereiken van een overeenkomst voor de presentatie van de jaarcijfers."

    Kans is dus groot dat er voor vrijdag al nieuws komt.
  2. me_n 20 april 2015 19:35
    Als BN nu nog overgenomen gaat worden voor een redelijke prijs... dan zou ik dat toch wel heel bijzonder vinden :)
    En de kans dat dit voor vrijdag nog gebeurd acht ik vrijwel nihil.

    Al zie ik ook dat er veel blokjes in de laat staan.
    BN blijft een vreemd fonds wat zeer afhankelijk is van het A15 verhaal.
  3. Moneyball 21 april 2015 10:53
    Al een tijdje niet gepost hier, maar nu wordt het weer interessant bij Ballast Nedam. Een korte visie adhv een paar punten:

    1. Die overeenkomst met de banken gaat geen feest worden. Die financiele jongens kijken enkel hoe ze ten koste van de aandeelhouders hun centjes veilig kunnen stellen en uit de toko kunnen trekken. Met van naming en framing wordt er dan een mooi verhaal van gemaakt. Ook zal het geen definitieve oplossing bieden qua solvabiliteit. Wel kan het wat lucht geven voor de komende tijd en wellicht dat de markt (koers) daar dan positief op reageert.

    2. De recente verkoop van het PPP belang en andere werkmaatschappij zie ik puur als liquideren van assets om op korte termijn lucht te hebben. Oftewel kunnen betalen van toeleveranciers en personeel. Totaal niet ingegeven vanuit lange termijn strategische overwegingen, Enkel tijd kopen. Het zou kunnen dat banken ook hierop hebben aangedrongen. Nu men nog 'leeft' is een betere prijs te krijgen dan als de toko is gevallen.

    3. Overname zou veruit het beste scenario zijn op dit moment. Ongetwijfeld zijn er aasgieren als Wessels die interesse hebben in de lekkere stukjes, maar overname van de hele toko door een NL of buitenlandse partij zie ik niet gebeuren zonder dat deze partijen inzichtelijk hebben welke risico's er in aangenomen projecten zitten. In hoeverre dat verschaft is en welke prijs eraan hangt is koffiedik kijken.

    4. Wat betreft die uitspraak op 31 december over geintereseerde partijen: Tuurlijk is er wel interesse voor onderdelen en wil men wel praten. Als het echter echt serieus was, zou men in de situatie waarin Ballast zit eerst achter de schermen tot een deal zijn gekomen. Dit persbericht was in mijn optiek enkel bedoeld om zichzelf in de etalage te zetten. Dat de solvabiliteit van Hurks als grootaandeelhouder meespeelde, zoals op dit forum gesuggereerd, geloof ik niet. Daar is te makkelijk door heen te prikken. Intern was ook aangegeven dat eerst duidelijkheid over de A15 moest zijn voordat het bedrijf in de etalage zou worden gezet. Dat men die afspraak niet is nagekomen geeft mij het gevoel dat de nood hoog was/is.

    5. De onzekerheid moet zo snel mogelijk worden verminderd. Goede mensen lopen weg, partijen willen niet met Ballast in consortia, financiering voor PPP krijgt men niet meer rond, toeleveranciers willen vooraf betaling, etc. Key is verbeteren solvabiliteit. Emissie zie ik als een gepasseerd station. Zittende grootaandeelhouders gaan na de afgelopen jaren niet nog een keer geld storten.

    Niet een bijster positief verhaal dus. Ik wacht vrijdag met interesse af...

  4. [verwijderd] 21 april 2015 11:30
    quote:

    Moneyball schreef op 21 april 2015 10:53:

    Al een tijdje niet gepost hier, maar nu wordt het weer interessant bij Ballast Nedam. Een korte visie adhv een paar punten:

    1. Die overeenkomst met de banken gaat geen feest worden. Die financiele jongens kijken enkel hoe ze ten koste van de aandeelhouders hun centjes veilig kunnen stellen en uit de toko kunnen trekken. Met van naming en framing wordt er dan een mooi verhaal van gemaakt. Ook zal het geen definitieve oplossing bieden qua solvabiliteit. Wel kan het wat lucht geven voor de komende tijd en wellicht dat de markt (koers) daar dan positief op reageert.

    2. De recente verkoop van het PPP belang en andere werkmaatschappij zie ik puur als liquideren van assets om op korte termijn lucht te hebben. Oftewel kunnen betalen van toeleveranciers en personeel. Totaal niet ingegeven vanuit lange termijn strategische overwegingen, Enkel tijd kopen. Het zou kunnen dat banken ook hierop hebben aangedrongen. Nu men nog 'leeft' is een betere prijs te krijgen dan als de toko is gevallen.

    3. Overname zou veruit het beste scenario zijn op dit moment. Ongetwijfeld zijn er aasgieren als Wessels die interesse hebben in de lekkere stukjes, maar overname van de hele toko door een NL of buitenlandse partij zie ik niet gebeuren zonder dat deze partijen inzichtelijk hebben welke risico's er in aangenomen projecten zitten. In hoeverre dat verschaft is en welke prijs eraan hangt is koffiedik kijken.

    4. Wat betreft die uitspraak op 31 december over geintereseerde partijen: Tuurlijk is er wel interesse voor onderdelen en wil men wel praten. Als het echter echt serieus was, zou men in de situatie waarin Ballast zit eerst achter de schermen tot een deal zijn gekomen. Dit persbericht was in mijn optiek enkel bedoeld om zichzelf in de etalage te zetten. Dat de solvabiliteit van Hurks als grootaandeelhouder meespeelde, zoals op dit forum gesuggereerd, geloof ik niet. Daar is te makkelijk door heen te prikken. Intern was ook aangegeven dat eerst duidelijkheid over de A15 moest zijn voordat het bedrijf in de etalage zou worden gezet. Dat men die afspraak niet is nagekomen geeft mij het gevoel dat de nood hoog was/is.

    5. De onzekerheid moet zo snel mogelijk worden verminderd. Goede mensen lopen weg, partijen willen niet met Ballast in consortia, financiering voor PPP krijgt men niet meer rond, toeleveranciers willen vooraf betaling, etc. Key is verbeteren solvabiliteit. Emissie zie ik als een gepasseerd station. Zittende grootaandeelhouders gaan na de afgelopen jaren niet nog een keer geld storten.

    Niet een bijster positief verhaal dus. Ik wacht vrijdag met interesse af...

    Goede analyse. Zelfs op het huidige koersniveau vraag ik mezelf af wat voor koersdoel ik dan op termijn zou kunnen verwachten. Wellicht wordt Ballast "gered", maar dat is niet om de aandeelhouders te plezieren ben ik bang. Als de banken nog steunen zal er best wel eens wederom een offer van de aandeelhouder kunnen worden gevraagd. spannend is het zeker. Hoop voor het personeel dat ze linksom of rechtsom hun baan kunnen behouden. Ook daar zal de CEO rekening mee moeten houden.
  5. TanteBetsy 21 april 2015 12:02
    Moneyball, bullshit verhaal

    1. Banken zitten er vuistdiep in, en dat moet ook wel, solvabiliteit bij bouwbedrijven heeft voornamelijk te maken met een gedeeltelijke voorfinanciering. Moet ook wel, vastgoed, verkoop, hypotheek etc. Ga maar eens na voor hoeveel % de ING in de BAM zit.

    2. Gaat niet om 'betalen van toeleveranciers of personeel, het gaat om afscheid nemen van niet tot de core-business behorende bedrijfsonderdelen. Waarom zou een bouwbedrijf een baggertak hebben?

    3. Overname het beste scenario? Laat maar .....

    4. Je suggereert dat het bericht van 31 december j.l. niet waar is? Daarmee zou BN strafbaar zijn.

    5. Partijen willen niet met BN in een samenwerkingsverband? Geef eens een voorbeeld.
  6. Moneyball 21 april 2015 12:08
    quote:

    Pexs schreef op 21 april 2015 11:30:

    [...]

    Goede analyse. Zelfs op het huidige koersniveau vraag ik mezelf af wat voor koersdoel ik dan op termijn zou kunnen verwachten. Wellicht wordt Ballast "gered", maar dat is niet om de aandeelhouders te plezieren ben ik bang. Als de banken nog steunen zal er best wel eens wederom een offer van de aandeelhouder kunnen worden gevraagd. spannend is het zeker. Hoop voor het personeel dat ze linksom of rechtsom hun baan kunnen behouden. Ook daar zal de CEO rekening mee moeten houden.
    Een koersdoel hangen aan Ballast lijkt me in de huidige situatie extreem lastig. Omzet en orderboek lopen al een tijdje terug, mede door afstoting van onderdelen. Maar goed, extreem simplistisch zou je kunnen zeggen dat in een normale situatie 1% netto marge over de omzet van kleine miljard in de huidige markt haalbaar zou moeten zijn. BAM rekent bijvoorbeeld op langzame terugkeer richting 3%. Op een kleine 20 miljoen aandelen zou dat 10 miljoen winst 0,50 cent zijn. Bij een multiple van 12 dus 6 euro.

    Maar ja....de situatie bij Ballast is niet normaal. Infra doet het slecht, de beste onderdelen zijn verkocht en van de balans springen je de tranen in de ogen. De balans zorgt voor hogere kosten, o.a. qua financiering en snijden in kosten duurt even voordat het zichtbaar wordt in het resultaat. Aan de balans, omzet en orderboek kan een geintereseerde partij makkelijk rekenen. Key is de kwaliteit van de aangenomen projecten en de risico's die daarin zitten. Daaraan rekenen is gegeven de onzekerheden lastig.

    Ballast zal er (zonder enige vorm van zekerheid) vanuit concurrentieoverwegingen niet om staan te springen om andere bouwpartijen inzage te geven in de details. Andere partijen gaan niet overnemen zonder dat ze risico's voldoende in kunnen schatten. De vraag is wat dan...
  7. Moneyball 21 april 2015 12:09
    quote:

    Moneyball schreef op 21 april 2015 12:08:

    [...]

    Een koersdoel hangen aan Ballast lijkt me in de huidige situatie extreem lastig. Omzet en orderboek lopen al een tijdje terug, mede door afstoting van onderdelen. Maar goed, extreem simplistisch zou je kunnen zeggen dat in een normale situatie 1% netto marge over de omzet van kleine miljard in de huidige markt haalbaar zou moeten zijn. BAM rekent bijvoorbeeld op langzame terugkeer richting 3%. Op een kleine 20 miljoen aandelen zou dat 10 miljoen winst 0,50 cent zijn. Bij een multiple van 12 dus 6 euro.

    Maar ja....de situatie bij Ballast is niet normaal. Infra doet het slecht, de beste onderdelen zijn verkocht en van de balans springen je de tranen in de ogen. De balans zorgt voor hogere kosten, o.a. qua financiering en snijden in kosten duurt even voordat het zichtbaar wordt in het resultaat. Aan de balans, omzet en orderboek kan een geintereseerde partij makkelijk rekenen. Key is de kwaliteit van de aangenomen projecten en de risico's die daarin zitten. Daaraan rekenen is gegeven de onzekerheden lastig.

    Ballast zal er (zonder enige vorm van zekerheid) vanuit concurrentieoverwegingen niet om staan te springen om andere bouwpartijen inzage te geven in de details. Andere partijen gaan niet overnemen zonder dat ze risico's voldoende in kunnen schatten. De vraag is hoe ga je om met dit spanningsveld...
  8. Moneyball 21 april 2015 14:26
    quote:

    TanteBetsy schreef op 21 april 2015 12:02:

    Moneyball, bullshit verhaal

    1. Banken zitten er vuistdiep in, en dat moet ook wel, solvabiliteit bij bouwbedrijven heeft voornamelijk te maken met een gedeeltelijke voorfinanciering. Moet ook wel, vastgoed, verkoop, hypotheek etc. Ga maar eens na voor hoeveel % de ING in de BAM zit.

    2. Gaat niet om 'betalen van toeleveranciers of personeel, het gaat om afscheid nemen van niet tot de core-business behorende bedrijfsonderdelen. Waarom zou een bouwbedrijf een baggertak hebben?

    3. Overname het beste scenario? Laat maar .....

    4. Je suggereert dat het bericht van 31 december j.l. niet waar is? Daarmee zou BN strafbaar zijn.

    5. Partijen willen niet met BN in een samenwerkingsverband? Geef eens een voorbeeld.
    Niets bullshit. Dat jij het wellicht niet wilt horen (lezen) is wat anders. Voor alle helderheid: ik heb op dit moment GEEN positie in Ballast Nedam.

    ad. 1: natuurlijk moeten banken voorfinancieren. Alleen voor grote projecten zoals PPP krijgt Ballast op dit moment maar zeer moeizaam financiering rond. Banken zijn bij Ballast gefocust op reductie van hun risico en daar past balansverkleining via afstoting bij.

    ad. 2: onzin wat je hier verkondigt. Lees de jaarverslagen er eens op na zou ik zeggen. Daarin staat duidelijk vermeld dat Ballast wilde inzetten op nichemarkten zoals Offshore en op meer integrale PPP projecten. Past daar het afstoten van de Offshore activiteiten en 20% belang in PPP secondary fund by?? Dacht het niet. Puur een kwestie van noodzaak.

    ad. 3: hoe zou jij de solvabiliteit op korte termijn willen verbeteren dan? Opnieuw een emissie?? Hopen op honorering claims? 'Hopen is verkopen' is het toch?

    ad. 4: je moet goed lezen. Ik suggereer helemaal niet dat het bericht van 31 december niet waar is. Er zullen best wel partijen geinformeerd hebben naar onderdelen. Wat ik echter suggereer is dat geinteresseerde partijen zeker niet concreet waren en dat het naar buiten brengen van het bericht vooral tot doel had zichzelf in de etalage te zetten.

    ad. 5: het gaat om een PPP tender in groningen. Meer weet ik daar niet van omdat het me via een ingevoerde kennis ter ore is gekomen.
  9. Moneyball 21 april 2015 14:30
    quote:

    TanteBetsy schreef op 21 april 2015 12:36:

    [...]

    Nou kom maar op met je lijst
    Zie voorgaande bericht.

    - Offshore activiteiten aan Van Oord. Qua cash generatie tot verkoop de kroonjuweel van Ballast
    - Recenter PPP secondary funds. Als jij zo goed ingevoerd bent bij BAM weet je vast ook wel dat PPP daar de cash machine is en dat PGGM recent financiering in de samenwerking vergroot heeft.
  10. TanteBetsy 21 april 2015 14:41
    quote:

    Moneyball schreef op 21 april 2015 14:30:

    [...]

    Zie voorgaande bericht.

    - Offshore activiteiten aan Van Oord. Qua cash generatie tot verkoop de kroonjuweel van Ballast
    - Recenter PPP secondary funds. Als jij zo goed ingevoerd bent bij BAM weet je vast ook wel dat PPP daar de cash machine is en dat PGGM recent financiering in de samenwerking vergroot heeft.
    Ben onder de indruk van deze lijst, wist niet dat het er zoveel waren....
  11. Moneyball 21 april 2015 15:37
    @ Tante Betsy,

    Kom dan eens met jouw onderbouwde visie. Hoe interpreteer jij de berichten die in de afgelopen maanden naar buiten zijn gekomen en wat zijn jouw verwachtingen voor de komende tijd.

    Een dergelijke inhoudelijk toevoeging of reactie op mijn punten zou je meer sieren dan het huidige misplaatst sarcasme.
  12. pindakaas 21 april 2015 15:48
    Moneyball, TanteBetsy,

    Ik zie ook een aandeel wat aardig blijft liggen ondanks de malaise. De jaarrekening die vrijdag wordt gepresenteerd is bij insiders (daar hoor ik niet bij) allang bekend natuurlijk. Als daar bloed uit zou vloeien waren de vrienden van insiders allang getipt en ging het hard naar beneden met koers, of niet soms? Verkoop offshore activiteiten was natuurlijk echt bedoelt om geld op te halen. Eerder heeft BN gesteld dit bedrijfsonderdeel juist te willen laten groeien. Verkoop was uit armoede. Baggeren doen ze overigens al heel lang niet meer. Hun belang in Ballast Ham Dredging is in 2002 al verkocht (was ook toen een noodgreep om aan geld te komen).
    Die activiteiten uit de PPS projecten (wat bedoelen jullie met PPP?) is gewoon klein bier. Niks strategisch volgens mij. Als ik het goed begrijp zijn dat aandelen in vehikels die de langjarige verbintenis met onderhoud ed van die specifieke projecten regelde.

    Ondertussen zie ik net als Saralee dat de koers aardig blijft liggen. Het ging de laatste weken tussen € 2,85 en € 2,70 op en neer. Volume zakte de laatste 4/5 handelsdagen wat weg maar is vandaag weer fors hoger dan gisteren. Ik zo 1-2-3 niet weten welke conclusies je daar nu negatief of positief aan kunt verbinden. Duidelijkheid over (gedeeltelijke) compensatie van de meerkosten van de ombouw van de A15 zou een positief momentum kunnen geven. Tenslotte zijn alle werkelijke kosten nu in de cijfers verwerkt. Elke euro die gecompenseerd wordt door Rijkswaterstaat geeft direct een verbetering van het komende halfjaarresultaat. Al met al kijk er nog niet zo somber tegenaan als Moneyball. Maar zoals ik al eens eerder heb gemeld ben ik wel mede-eigenaar van BN, dat is misschien van invloed :). Ik blijf van mening dat als de banken voor het faillissementsscenario hadden willen gaan dan hadden we dat allang geweten.

    *edit* terwijl ik dit stukje zit te tikken zijn is de omzet al weer 50.000 hoger met licht stijgende koers. Ik trek de voorzichtige conclusie dat het toch langzaam de goede kant uit gaat en dat er toekomstperspectief is voor BN.
  13. Moneyball 21 april 2015 16:24
    quote:

    pindakaas schreef op 21 april 2015 15:48:

    Moneyball, TanteBetsy,

    Ik zie ook een aandeel wat aardig blijft liggen ondanks de malaise. De jaarrekening die vrijdag wordt gepresenteerd is bij insiders (daar hoor ik niet bij) allang bekend natuurlijk. Als daar bloed uit zou vloeien waren de vrienden van insiders allang getipt en ging het hard naar beneden met koers, of niet soms? Verkoop offshore activiteiten was natuurlijk echt bedoelt om geld op te halen. Eerder heeft BN gesteld dit bedrijfsonderdeel juist te willen laten groeien. Verkoop was uit armoede. Baggeren doen ze overigens al heel lang niet meer. Hun belang in Ballast Ham Dredging is in 2002 al verkocht (was ook toen een noodgreep om aan geld te komen).
    Die activiteiten uit de PPS projecten (wat bedoelen jullie met PPP?) is gewoon klein bier. Niks strategisch volgens mij. Als ik het goed begrijp zijn dat aandelen in vehikels die de langjarige verbintenis met onderhoud ed van die specifieke projecten regelde.

    Ondertussen zie ik net als Saralee dat de koers aardig blijft liggen. Het ging de laatste weken tussen € 2,85 en € 2,70 op en neer. Volume zakte de laatste 4/5 handelsdagen wat weg maar is vandaag weer fors hoger dan gisteren. Ik zo 1-2-3 niet weten welke conclusies je daar nu negatief of positief aan kunt verbinden. Duidelijkheid over (gedeeltelijke) compensatie van de meerkosten van de ombouw van de A15 zou een positief momentum kunnen geven. Tenslotte zijn alle werkelijke kosten nu in de cijfers verwerkt. Elke euro die gecompenseerd wordt door Rijkswaterstaat geeft direct een verbetering van het komende halfjaarresultaat. Al met al kijk er nog niet zo somber tegenaan als Moneyball. Maar zoals ik al eens eerder heb gemeld ben ik wel mede-eigenaar van BN, dat is misschien van invloed :). Ik blijf van mening dat als de banken voor het faillissementsscenario hadden willen gaan dan hadden we dat allang geweten.

    *edit* terwijl ik dit stukje zit te tikken zijn is de omzet al weer 50.000 hoger met licht stijgende koers. Ik trek de voorzichtige conclusie dat het toch langzaam de goede kant uit gaat en dat er toekomstperspectief is voor BN.
    Helder Pindakaas. Ik ben het ook volledig eens met bovenstaande. Enige verschil is dat ik het risico momenteel te groot vind om in te stappen. Uiteraard kan de reward bij overname hoog zijn, maar die mis ik dan maar. In een zelfstandig scenario (wat ik dus niet waarschijnlijk acht) is er ook met iets meer informatie nog wel tijd om eventueel in te stappen.

    Wat betreft de A15: in een interview heeft Van der Noorda bij mij de indruk gewekt dat de pijn daar nu wel geleden is. Als de claims gericht op compensatie meerkosten (deels) worden gehonoreerd is dat belangrijke winst voor Ballast. Er moet daarvoor echter wel voldoende interpretatieruimte zijn ten aanzien van de vraag wie verantwoordelijkheid is voor welke kostenoverschrijdingen anders zullen aanbestedings- en staatssteun regels compensatie probematiseren.

    PPP is Public Private Partnership, de Engelse term voor PPS. Bij Ballast is dit de businessunit Concessies. Bij gereedheid wordt het ondergebracht in de JV. Ik ben het met je eens dat dit klein geld betreft. Het gaat om een paar miljoen. Het is echter wel laag risico, zeker voor infra, en een constante inkomstenbron. Vandaar ook dat pensioenfondsen er graag instappen als belegging.
  14. TanteBetsy 21 april 2015 16:25
    quote:

    Moneyball schreef op 21 april 2015 15:37:

    @ Tante Betsy,

    Kom dan eens met jouw onderbouwde visie. Hoe interpreteer jij de berichten die in de afgelopen maanden naar buiten zijn gekomen en wat zijn jouw verwachtingen voor de komende tijd.

    Een dergelijke inhoudelijk toevoeging of reactie op mijn punten zou je meer sieren dan het huidige misplaatst sarcasme.
    Ik ga niet inhoudelijk reageren op iets wat ik eerder als bullshit omschreef, dan blijf ik bezig. Je schrijft gewoon onzin.
  15. pindakaas 21 april 2015 17:52
    Zal de reden van de hoge omzet van vandaag niet zijn maar hieronder een positief berichtje van BN. In het kader van labelupgrades is er nog veel werk te verzetten bij corporaties. Positief dat BN daar ook ervaringen in op kan doen.

    Tilburg - Ballast Nedam gaat voor woningcorporatie Tiwos achttien woningen renoveren naar nul-op-de-meter.
    Per woning kost de renovatie twee dagen. Op dag één worden twee voor- en achtergevels geplaatst. Op dag twee volgen de nieuwe zoldervloer, de nieuwe warmtepompinstallatie en het dak met zonnepanelen.

    Ballast Nedam streeft er uiteindelijk naar één woning per dag aan te pakken. ‘s Ochtends levert de bewoner zijn sleutels in bij het bouwbedrijf, ‘s avonds kan de bewoner in zijn vernieuwde woning. Aanstaande vrijdag gaat Ballast Nedam deze werkwijze demonstreren in de Le Sage ten Broekstraat in Tilburg. Het project is onderdeel van de Stroomversnelling.
  16. pindakaas 22 april 2015 08:24
    Toen ik vanochtend op Telegraaf site de kop "ontslaggolf bouw voorkomen" las was mijn eerste gedachte: "hé, nieuws over BN". Blijkt uiteindelijk over Heijmans te gaan. UWV was laatste jaren zeer meegaand (ook logisch denk ik) in ontslagaanvragen uit de bouwsector. Feit dat men nu op de rem trapt geeft aan dat de situatie bij Heijmans in de ogen van UWV is verbeterd en ontslag niet gerechtvaardigd is. Aan de andere kant wordt een bouwer met veel eigen personeel daar bijna voor bestraft. De bouwcao is duur en bonden zijn star. Een aannemer die met een grote flexibele schil werkt kan (nu) goedkoper produceren/aanbieden dan zijn concullega's. Ook BN heeft, denk ik, met de IQ-woning een troef. Immers productie in een fabriek onder gunstige arbeidsomstandigheden en met personeel dat niet onder de bouwcao valt (waarschijnlijk wel onder betoncao, weet niet of dat veel verschil maakt). Conclusie kan zijn dat UWV in ieder geval ook vind dat productie in de bouw aantrekt. Daar zou BN ook van moeten profiteren.
2.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 134 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 875,00 -1,03%
EUR/USD 1,0635 +0,09%
FTSE 100 7.857,88 -1,35%
Germany40^ 17.839,50 -1,04%
Gold spot 2.372,97 -0,43%
NY-Nasdaq Composite 15.885,02 -1,79%

Stijgers

Avantium
+1,85%
B&S Gr...
+1,70%
Alfen ...
+1,05%
Arcadis
+0,85%
Fagron
+0,80%

Dalers

Arcelo...
-6,19%
Aperam
-5,92%
SBM Of...
-5,05%
Nedap ...
-2,80%
Van La...
-2,78%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links