Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

24 jan tm 31 jan 2015: De Feiten Deze Week: AEX +4.98% TomTom - 1.15% Waarom Waardoor Door Wie en Hoe Lang Nog?

724 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 37 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 januari 2015 19:16
    quote:

    vvs 77 schreef op 26 januari 2015 19:09:

    Dat zou geen berichtje zijn. ...
    neen, ik doelde niet op een berichtje van TT, ik bedoel zou TT dan achter de schermen toch een " intent " hebben met Apple , dan maakt uiteindelijk de Koers niet zoveel uit, is het gewoon een kwestie van tijd en staat de premie al vast, laat het aandeel dan nog maar een jaar door dobberen en probeer zoveel mogelijk deals binnen te halen, nou dat laatste lukt aardig, dan zou Here echt een probleem hebben.

    W
  2. [verwijderd] 27 januari 2015 00:30
    Helaas zitten de garmin cijfers na de tomtom cijfers. Anders had je vooraf PND markt inzichten gehad.

    Nokia is wel eerder; dus info over nokia here is al binnenkort beschikbaar. Als nou ook nog eens een analist zou veagen of ze het hele account volkswagen kwijt zijn.....

    22.01.2015
    Nokia to publish fourth quarter and full year 2014 results on January 29, 2015
    Nokia Corporation Stock Exchange Release January 22, 2015 at 13:00 (CET +1)
    Espoo, Finland - Nokia will publish its fourth quarter and full year 2014 results on January 29, 2015 at approximately 8 a.m. Finnish time (CET+1). The report will be made available on the Nokia website immediately after publication.
    Nokia only publishes a summary of its interim reports in stock exchange releases. The summary focuses on Nokia Group's financial information as well as on Nokia's outlook.
  3. forum rang 4 jan6307 27 januari 2015 09:45
    Lekker rustig hier, iedereen zit gespannen te wachten op de cijfers van Apple, maar we hebben veel meer grotere klanten.
    Alleen dit kunnen we nog zien in de koers van TomTom, maar ik heb geduld en koop regelmatig bij op deze koers.

    De winstcijfers gaan hard op lopen de komende jaren
  4. [verwijderd] 27 januari 2015 09:51
    quote:

    jan6307 schreef op 27 januari 2015 09:45:

    Lekker rustig hier, iedereen zit gespannen te wachten op de cijfers van Apple, maar we hebben veel meer grotere klanten.
    Alleen dit kunnen we nog zien in de koers van TomTom, maar ik heb geduld en koop regelmatig bij op deze koers.

    De winstcijfers gaan hard op lopen de komende jaren
    Ben er nog niet zo zeker van of TT goede winstcijfers liet zien de komende jaren. Kan zo maar zijn dat ze worden ingehaald worden qua innovatie.
  5. [verwijderd] 27 januari 2015 09:58
    quote:

    wiesje 9333 schreef op 26 januari 2015 18:48:

    @ Justin, ja ik denk dat dit ook echt zo is, TT is on a roll, so to say tegenover Here, dat moet daar echt pijn doen, want na hun cash injectie die ze gekregen hebben voor hun handsets van MSFT heeft Nokia heel duidelijk gezegd dat Here nu toch één van de belangrijkste onderdelen ging worden voor 'the new Nokia' , dus dit zit ze echt niet lekker en met een berg cash achter de hand is t maar de vraag , gaan die nu head-on met TT en heeft TT dan de financiële slagkracht om een gevecht aan te gaan ?
    uiteindelijk blijft immer de vraag hoe solide zijn nu overeenkomsten en hoe kan je uiteindelijk je afnemers ook echt aan je binden, kijk eens hoe slim ASML dat destijds heeft gespeeld door zowel Intel, als Samsung en TSMC aan zich heeft gebonden, alhoewel deze laatste nu van haar aandeel afscheid neemt.

    wellicht moet TT, indien dat mogelijk ook zo'n combi proberen te vinden, een Bosch bvb ? ik denk met autofabrikanten ligt dat moeilijk.
    Ik denk echt dat TT een spectaculaire verandering van richting heeft doorgevoerd en dat is bijzonder knap, maar hoe nu verder, kan eigenlijk TT wel op zichzelf zich echt mengen in dit grote geweld waar zoveel Kapitaal beschikbaar is, TT heeft ook gewoon de beurswaarde er niet voor om echt grof Geld op te halen aan Credit facilities als het moet.

    kijk, ik zie TT op eigen kracht wel aan een 8 of 10 euro noteren, maar daarna moet je echt in deze Tech wereld waar alles zo snel veranderd een oorlogskas achter de hand hebben en gaan de klanten van TT daar aan mee betalen, Ja zolang het hun doel ook dient, maar jij weet ook dat zijn allemaal bewegende doelen ?

    maar goed , eerst maar eens de resultaten afwachten en kijken wat TT voor outlook kan geven.
    het is best indrukwekkend als je ziet met welke wereldspelers TT een relatie heeft en zaken doet en dan krabbel ik me wel eens achter de oren en denk, kijk nou eens naar die Beurswaarde, dat staat echt haaks op met wie ze allemaal in bed liggen
    W
    Wat Nokia op dit moment aan het doen is, weten we niet. Het rommelt wel, en laten we hopen voor tomtom dat het daar nog lang rommelt. Ik kan me ook goed voorstellen dat ze alsnog een spin off willen

    Wat we wel weten is dat ze een achterstand hebben opgelopen op TomTom waar het om deze realtime maps gaat. Zie mijn post hier www.iex.nl/Forum/Topic/1313382/1/Key-...

    TomTom schreeuwde het niet van de daken in officiele persberichten (wilde geen slapende honden wakker maken) maar heeft bij de AvA toch al verteld over het realtime maps platform. Goddijn geeft aan dat Nokia dit niet kan en dat TT er jaren aan gewerkt heeft (zie link hierboven).

    Dan is het dus de vraag:

    a) of Nokia zich bewust is van deze gap
    b) of ze die afstand willen inlopen
    c) indien ja, of ze weten hoe ze dat moeten doen en welke competenties nodig zijn
    d) hoe lang Nokia daar dan over gaat doen. Zelfs als ze er veel geld tegenaan gooien
    e) of de Nokia groep ook bereid is tot investeringen, aangezien ze willen dat Nokia HERE zwarte cijfers gaat schrijven. Bepaalde activiteiten zijn al gekilled
    f) in welke zin de reorganisatie bij Nokia HERE nog kan leiden tot verdere vertragingen binnen Nokia. De consumentenkant gaat op de schop, er is een nieuwe HERE-baas (een ex-TomTom'er) en er zijn mensen weggegaan.
    g) aangezien Nokia marktaandeel verliest aan TomTom (Volkswagen deal) kan ik me voorstellen dat de HERE tak alsnog in de etalage gaat; omdat ze op Nokia groepsniveau willen dat het betere resultaten moet gaan leveren en omdat HERE voor de totale groepsresultaten een kleine speler is ten opzichte van Nokia Networks.
  6. [verwijderd] 27 januari 2015 10:51
    Ik heb gisteren van Taco Titulaer ook nog iets anders gehoord waarvan ik mij afvroeg of hij voor zijn beurt praatte en of ik dat hier kon melden. Maar van de andere kant is hij voldoende door de wol geverfd om te kunnen weten wat hij wel/niet kan vertellen in een telefoongesprek.

    Toen we het hadden over de BU-uitsplitsing van de deferrals zei hij dat de automotive deferrals voor 2015 nog niet veel voor zouden stellen en noemde tussen neus en lippen een getal van 7 miljoen (of 8 miljoen, daar wil ik van af zijn, want ik zat in de auto en kon geen aantekeningen maken).

    Daar zit ik al de hele tijd over na te denken wat dat zou kunnen betekenen. 7 miljoen deferrals betekent m.i. dat de cash in 2015 uit de automotive contracten zou gaan neerkomen op 7 * 4/3 = 9,3 mln. Of laten we zeggen 10 mln. Dat zou wel verrekte weinig zijn en volgens mij nooit de som kunnen zijn van PSA + VW (maps+traffic). Wat betekent dat voor die contracten?

    Nou weet ik natuurlijk niet hoe conservatief die geraamde automotive deferrals zullen zijn opgesteld en of daar voorziene, maar nog niet ondertekende, contracten in zijn meegenomen. Er lijkt alle reden voor analisten om hier tijdens de Q&A grondig op door te vragen. Of nog beter: dat TomTom hier ongevraagd duidelijke uitspraken over doet.

    Ik moet eerlijk zijn: ik schrok behoorlijk van de geringe omvang van die automotive deferrals. Voor MartinMartin moet dit helemaal een schok zijn. Maar ik sluit niet uit dat ik iets verkeerd heb gehoord of verkeerd interpreteer.

    Ik kreeg in ieder geval het gevoel dat de outlook in P&L-cijfers geen feest zal worden. Hoe de markt dat gaat oppikken wordt m.i. afhankelijk van hoe duidelijk het cashflow verhaal verteld zal worden, de ontwikkelingen bij Telematics (waar Taco ook nadrukkelijk op in ging en waar het rental model lijkt te wijzen op een nieuwe aanval op het zwaar ondergepenetreerde bestelwagensegment en/of corporate solutions op basis van de Bridges), en bij fitness en de nieuw te lanceren producten in 2015. Ik verwacht dat eventuele feestjes van Telematics moeten komen.
  7. [verwijderd] 27 januari 2015 11:00
    quote:

    xynix schreef op 27 januari 2015 10:51:

    Ik heb gisteren van Taco Titulaer ook nog iets anders gehoord waarvan ik mij afvroeg of hij voor zijn beurt praatte en of ik dat hier kon melden. Maar van de andere kant is hij voldoende door de wol geverfd om te kunnen weten wat hij wel/niet kan vertellen in een telefoongesprek.

    Toen we het hadden over de BU-uitsplitsing van de deferrals zei hij dat de automotive deferrals voor 2015 nog niet veel voor zouden stellen en noemde tussen neus en lippen een getal van 7 miljoen (of 8 miljoen, daar wil ik van af zijn, want ik zat in de auto en kon geen aantekeningen maken).

    Daar zit ik al de hele tijd over na te denken wat dat zou kunnen betekenen. 7 miljoen deferrals betekent m.i. dat de cash in 2015 uit de automotive contracten zou gaan neerkomen op 7 * 4/3 = 9,3 mln. Of laten we zeggen 10 mln. Dat zou wel verrekte weinig zijn en volgens mij nooit de som kunnen zijn van PSA + VW (maps+traffic). Wat betekent dat voor die contracten?

    Nou weet ik natuurlijk niet hoe conservatief die geraamde automotive deferrals zullen zijn opgesteld en of daar voorziene, maar nog niet ondertekende, contracten in zijn meegenomen. Er lijkt alle reden voor analisten om hier tijdens de Q&A grondig op door te vragen. Of nog beter: dat TomTom hier ongevraagd duidelijke uitspraken over doet.

    Ik moet eerlijk zijn: ik schrok behoorlijk van de geringe omvang van die automotive deferrals. Voor MartinMartin moet dit helemaal een schok zijn. Maar ik sluit niet uit dat ik iets verkeerd heb gehoord of verkeerd interpreteer.

    Ik kreeg in ieder geval het gevoel dat de outlook in P&L-cijfers geen feest zal worden. Hoe de markt dat gaat oppikken wordt m.i. afhankelijk van hoe duidelijk het cashflow verhaal verteld zal worden, de ontwikkelingen bij Telematics (waar Taco ook nadrukkelijk op in ging en waar het rental model lijkt te wijzen op een nieuwe aanval op het zwaar ondergepenetreerde bestelwagensegment en/of corporate solutions op basis van de Bridges), en bij fitness en de nieuw te lanceren producten in 2015. Ik verwacht dat eventuele feestjes van Telematics moeten komen.
    Jij bent iemand die altijd overal complotten ziet en niemand vertrouwt. Er wordt vals gespeeld. Iedereen die iemand vertrouwt op zijn blauwe ogen is naief volgens jou.

    En nu moeten wij dit soort postings geloven? Dit kan net zo goed gericht posten zijn vanwege je portefeuille. Het is niet traceerbaar en ik neem het dan ook met een korreltje zout. We zien het wel de 12e.

    Je hebt je naam al eerder gevestigd als iemand die ineens onrust begint te zaaien omdat je gedraaid bent met je positie.
724 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 37 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links