Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Top KLM in opstand tegen Air France'

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 januari 2015 09:53
    de klm kan goedkoper vliegen dan easyjet en nog wordt het niks. misschien moet de staat er meer geld inpompen en 1 extra baan bijbouwen.

    de staat zou mi. minimaal 1 baan moeten opheffen en fietspad van maken. nederland fietsland met het duurste fietspad ooit, dat zet nederland weer op de kaart.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 januari 2015 12:42
    quote:

    italiantrader schreef op 26 januari 2015 12:29:

    Die klm club was lang failliet geweest zonder de Fransen. Eindelijk die spruitjeslucht uit de vliegtuigen.
    Jij hebt nergens verstand van en zeker niet van de KLM:

    De KLM is zwaar winstgevend geweest in bijna alle afgelopen jaren; KLM heeft nu meer dan een miljard in kas en een eigen vermogen van ca 1,6 miljard.
    Het eigen vermogen van AirFRance is daarentegen negatief.

    Alleen dankzij de oude KLM is AirFrance nog niet failliet.
  3. relpinda 26 januari 2015 14:35
    Attn All, fyi hier de antwoorden van de Staatssecretaris Mansveld op de kamervrage:

    www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pu...

    kun je ook zien wie de aandelen KLM in handen heeft.

    En natuurlijk heeft KLM ook veel te danken aan de samenwerking met AF. Maar dan zijn we er anno 2015 nog niet en is de gehele combinatie in deze vorm totaal nog niet klaar om de concurrentie aan te gaan.

    Om dat te kunnen zullen zal in de gehele combinatie flink gesneden moeten worden in de te hoge salarissen van (TOP)managers, Vliegers en cabine personeel, Leasewagenpark op de schop en zoveel nog meer!

    Deze directie en het gehele personeel heeft nog een lange weg te gaan voordat ze de cc aankunnen.

    lza (ps. ik heb geen positie in dit aandeel op dit moment, ik wacht op een veel lager instapmoment)
  4. geobeo 26 januari 2015 15:27
    quote:

    josti5 schreef op 26 januari 2015 09:28:

    Ze snappen de realiteit nog stééds niet, bij KLM -:)
    Opdoeken naar Frankrijk, die vlieghandel.
    Dat geeft miljoenen Nederlanders 1,5 - 2 jaar langer leven - best wel de moeite waard -:)
    Haarlemmermeer weer terug naar de (biologische) boeren - goed voor de werkgelegenheid.
    Boeren? Die komen niet rond van oogsten hoor, die komen rond van subsidie.

    Boer zijn is gewoon de luxe versie van een melkert baan (hihi "Melkert").
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 januari 2015 16:45
    Flinke groeiambities Transavia

    Gepubliceerd op 26 jan 2015 om 15:07 | Views: 1.251
    (Transavia is een dochter van KLM NV)

    [15:07 - Flinke groeiambities Transavia]
    Air France-KLM 16:25
    8,09 0,00 (+4,98%)

    SCHIPHOL (AFN) - Transavia wil over vijf jaar toonaangevend zijn als lagekostenmaatschappij in Nederland, met 10 miljoen reizigers en een omzet van 1 miljard euro per jaar. Dat zei topman Mattijs ten Brink maandag bij de presentatie van de nieuwe huisstijl van de luchtvaartmaatschappij.

    Dat Transavia een belangrijkere rol krijgt binnen moederbedrijf Air France-KLM, is al langer bekend. Tot dusver leek die groei echter vooral weggelegd voor de Franse tak en een nieuw op te richten Europese dochter.

    Dat ook Transavia Nederland mag groeien, heeft volgens Ten Brink niets te maken met het sneuvelen van het plan voor een Europese prijsvechter, dat afgelopen najaar na fel protest van de piloten van Air France van tafel werd gehaald. ,,Dat plan is nog lang niet dood'', zei hij.

    Omzet

    Transavia Nederland vervoerde afgelopen jaar 6,5 miljoen passagiers. De omzet kwam uit op zo'n 725 miljoen euro.

    De vloot groeit de komende vijf jaar met ongeveer een derde tot veertig toestellen. Dat gebeurt volgens Ten Brink geleidelijk, en afhankelijk van de ontwikkeling van de marktvraag.

    Besparingsdoel

    Ook speelt mee in hoeverre het op dit moment verlieslatende Transavia erin slaagt de kosten terug te dringen. Er ligt een besparingsdoel van 15 procent, waarmee volgens Ten Brink goede voortgang wordt gemaakt. ,,Maar het zijn geen makkelijke gesprekken'', zei de topman. ,,De bonden zijn constructief maar hebben nog zeker niet bij het kruisje getekend.''

    Behalve de vakantiereiziger, probeert Transavia ook de zakelijke reiziger aan zich te binden. Daarmee volgt het bedrijf prijsvechters als Ryanair en easyJet, die zich ook steeds meer op het terrein van de traditionele luchtvaartmaatschappijen begeven.

    Tot vrees voor kannibalisatie op de vraag bij Air France en KLM leidt dat volgens Ten Brink niet. ,,Elk merk binnen de groep richt zich op zijn eigen doelgroep. En het is altijd nog beter als wij een zakelijke reiziger wegkapen bij KLM dan dat een concurrent dat doe
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 januari 2015 21:16
    KLM blijft de zeggenschap houden over kasgelden. Dat is besloten na overleg tussen de top van Air France en KLM.

    Air France had graag gezien dat het beheer van het geld zou verschuiven van KLM naar de holding Air France-KLM. De directeur van KLM, Pieter Elbers, verzette zich hiertegen.

    Alexandre de Juniac, de topman van Air France, was vandaag op het hoofdkantoor van KLM in Amstelveen om een oplossing te vinden. In een persbericht zegt Air France-KLM dat overtollig kasgeld niet overgeheveld zal worden en dus bij KLM blijft.
    Kamerdebat

    In de Tweede Kamer is morgen een debat over de financiële zelfstandigheid van KLM. De luchtvaartwoordvoerder van de VVD, Ton Elias, vindt dat staatssecretaris Mansveld zich harder moet maken voor de onafhankelijkheid van KLM.
  7. forum rang 6 andre68 27 januari 2015 22:07
    Luchtvaartwoordvoerder Elias (ex "gebakken lucht" oplichtersbende Aegon, maar dat terzijde) huilt gewoon mee met de wolven.

    Nu een beetje voor de bühne stoer gaan doen over onafhankelijk blijven van "onze" KLM, terwijl zijn graaiers-club VVD nagenoeg het halve Nederlandse bedrijfsleven en nagenoeg alle nutsbedrijven verhoerd heeft aan privatiseringen en fusies om zogenaamd "efficienter te kunnen werken".

    Waar heeft deze "efficientie verhogende schaalvergroting" werkelijk toe geleid? Bedrijven zijn kapot gemanaged door overbetaalde "onmisbare top-managers" tot financiële kadavers met een servicenivo waar ze in Noord Korea nog hun neus voor ophalen.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 januari 2015 22:13
    quote:

    andre68 schreef op 27 januari 2015 22:07:

    Luchtvaartwoordvoerder Elias (ex "gebakken lucht" oplichtersbende Aegon, maar dat terzijde) huilt gewoon mee met de wolven.

    Nu een beetje voor de bühne stoer gaan doen over onafhankelijk blijven van "onze" KLM, terwijl zijn graaiers-club VVD nagenoeg het halve Nederlandse bedrijfsleven en nagenoeg alle nutsbedrijven verhoerd heeft aan privatiseringen en fusies om zogenaamd "efficienter te kunnen werken".

    Waar heeft deze "efficientie verhogende schaalvergroting" werkelijk toe geleid? Bedrijven zijn kapot gemanaged door overbetaalde "onmisbare top-managers" tot financiële kadavers met een servicenivo waar ze in Noord Korea nog hun neus voor ophalen.
    Beste meneer André,

    Nederland heeft u nodig....!!!

    Als u premier wordt, worden alle problemen binnen recordtijd opgelost.....!!

    Ga ALSTUBLIEFT solliciteren in Den Haag of richt een eigen partij op....!!
  9. forum rang 6 andre68 27 januari 2015 22:19
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 januari 2015 22:13:

    [...]

    Beste meneer André,

    Nederland heeft u nodig....!!!

    Als u premier wordt, worden alle problemen binnen recordtijd opgelost.....!!

    Ga ALSTUBLIEFT solliciteren in Den Haag of richt een eigen partij op....!!
    Alvast één voorkeurstem binnen ;-)
  10. [verwijderd] 27 januari 2015 22:28
    Tsja, in de tijd dat je als particulier ook je overwaarde op je huis "moest" verzilveren (aangemoedigd door de bankmaffia), zo hebben veel bedrijven ook alles te gelde gemaakt (aangemoedigd door de nieuwe managerscultuur / bankmaffia). Mooiste voorbeeld hiervan was WAVIN. Door inversteringssprinkhanen gekocht van de provincie, daarna helemaal leeggezogen en overladen met schulden terug naar de beurs gebracht. Staat me bij dat de inverteringsclub hun centen al weer terug "verdiend" hadden, nog voordat WAVIN de beurs opging.
    Lekker scherp aan de wind varen, alles maximaal gehefboomd,...maar als de wind dan ineens draait, werkt alles tegen je, en worden (verwachtte) winsten ineens (gerealiseerde) megaverliezen.
    Heb daarom nog steeds een zwak voor bedrijven die zich niet gek hebben laten maken indertijd, en die nu voor een appel en een ei de kralen weer beginnen te rijgen.
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,934 17:35
-0,151 -1,50%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links