Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
IATA voorspelt flinke winstgroei luchtvaart WOENSDAG 10 DECEMBER 2014, 11:10 uur | 1428 keer gelezen GENEVE (AFN/BLOOMBERG) - De winst in de internationale luchtvaartsector zal volgend jaar uitkomen op 25 miljard dollar, tegen 19,9 miljard dollar dit jaar. Die verwachting gaf brancheorganisatie IATA woensdag af. Het winstcijfer voor dit jaar is een opwaardering van een raming uit juni van 18 miljard dollar. In 2013 bleef onder de streep 10,6 miljard dollar over. Bij de organisatie zijn ongeveer 250 luchtvaartmaatschappijen aangesloten. Zij zijn samen goed voor 84 procent van alle vluchten in de burgerluchtvaart. De verwachte winstgroei schreef IATA toe aan de combinatie van lagere olieprijzen en een aantrekkende groei van de wereldeconomie. Door de forse prijsdaling van olie in de afgelopen maanden zal het aandeel van brandstofkosten op de totale kosten “significant” afnemen ten opzichte van 40 procent in het recente verleden. Topman Tony Tyler van IATA voorspelde dat de gemiddelde prijs van Brentolie volgend jaar 85 dollar per vat zal zijn. Daarmee zou de olieprijs op jaarbasis voor het eerst sinds 2010 onder 100 dollar liggen. Passagiers Noord-Amerikaanse maatschappijen laten dit jaar naar verwachting de sterkste winstontwikkeling zien met een resultaat van 11,9 miljard dollar, dat naar verwachting volgend jaar stijgt tot 13,2 miljard dollar. Europese maatschappijen zullen ondanks de remmende werking van onder meer kosten verbonden aan regelgeving en een inefficiënte infrastructuur de winst weten op te voeren van 2,7 miljard dollar tot 4 miljard dollar. IATA voorspelde verder dat het aantal vervoerde passagiers volgend jaar met 7 procent toeneemt ten opzichte van 3,5 miljard dit jaar.
'IAG overweegt bod op Aer Lingus' DONDERDAG 18 DECEMBER 2014, 16:04 uur | 17 keer gelezen LONDEN (AFN) - De Brits-Spaanse luchtvaartgroep IAG, moederbedrijf van British Airways, Iberia en Vueling, overweegt een bod te doen op de Ierse branchegenoot Aer Lingus. Dat meldde de Britse zakenkrant Financial Times (FT) donderdag op gezag van ingewijden. De belangrijkste aandeelhouder van Aer Lingus is momenteel de eveneens Ierse prijsvechter Ryanair, met een belang van bijna 30 procent. De Ierse overheid heeft ruim een kwart van de aandelen in handen en de Arabische luchtvaartmaatschappij Etihad Airways iets meer dan 4 procent. Met een overname van Aer Lingus zou IAG een groot aantal schaarse en daarmee waardevolle start- en landingstijden op de drukke Londense luchthaven Heathrow in handen krijgen. De Ierse luchtvaartmaatschappij is daar de op twee na grootste speler. De deal zou nog voor Kerstmis kunnen worden beklonken, aldus FT.
Nieuw stakingen dreigen bij Lufthansa Gepubliceerd op 19 dec 2014 om 14:24 FRANKFURT (AFN/DPA) - Piloten van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa dreigen opnieuw het werk neer te leggen wegens een slepend conflict met de bedrijfsleiding over nieuwe kostenbesparingen. Dat heeft de vakbond Vereinigung Cockpit (VC) vrijdag laten weten. De enige garantie die VC geeft, is dat er geen acties zullen zijn tussen 24 en 26 december. ,,Tijdens de kerstdagen zijn stakingen uitgesloten'', aldus een woordvoerder. ,,Verder houden we alle opties open.'' Piloten van Lufthansa en budgetdochter Germanwings voerden de afgelopen maanden al vaker actie tegen de aanhoudende bezuinigingsdrift bij het bedrijf. Directe aanleiding voor de hernieuwde stakingsdreiging is de afwijzing door de luchtvaartmaatschappij van een nieuw voorstel van VC om tot een allesomvattende oplossing van het conflict te komen.
Malaysia Airlines eind deze maand van beurs Gepubliceerd op 26 dec 2014 om 10:51 KUALA LUMPUR (AFN/BLOOMBERG) - Malaysia Airlines, dat dit jaar twee vliegtuigcrashes te verwerken kreeg, zal op 31 december definitief van de beurs in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur verdwijnen. Dat maakte de Maleisische overheid vrijdag bekend. De overheid had eerder al aangekondigd de nationale luchtvaartmaatschappij van Maleisië de beurs te zullen halen. Het verlieslijdende bedrijf zal een drastische reorganisatie ondergaan, waarbij duizenden geschrapt worden. Eerder deze maand werd de handel in het aandeel al stilgelegd. Malaysia Airlines bevindt zich al tijden in zwaar weer, door hoge bedrijfskosten, felle concurrentie en minder passagiers. Sinds de verdwijning in maart van vlucht MH370 en de crash van de MH17 in Oekraïne in juli werden de resultaten alleen maar slechter. De aangeslagen maatschappij wordt gemeden door reizigers.
Staking raakt Franse vluchten EasyJet Gepubliceerd op 26 dec 2014 om 11:25 LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Prijsvechter easyJet heeft vrijdag 38 vluchten in en naar Frankrijk geschrapt in verband met een staking door het cabinepersoneel. De Franse vakbonden voor het cabinepersoneel willen met de staking hun eisen voor een groter aandeel in de winsten van easyJet kracht bijzetten. Het gaat om 34 binnenlandse vluchten van en naar steden als Lyon, Brest, Nantes, Toulouse, Parijs en Bordeaux en vier vluchten vanaf Milaan en Barcelona naar Frankrijk. EasyJet raadt reizigers op Franse vluchten van de maatschappij aan om het vluchtschema te checken voordat ze naar het vliegveld vertrekken.
Turkish Airlines vaker per week naar Schiphol Gepubliceerd op 29 dec 2014 om 11:11 ISTANBUL (AFN) - Turkish Airlines gaat vaker van en naar Schiphol vliegen. Vanaf juli volgend jaar biedt de Turkse luchtvaartmaatschappij wekelijks tien retourvluchten aan tussen Istanbul en Amsterdam, in plaats van de huidige zeven vluchten. Dat maakte het bedrijf maandag bekend. Turkish Airlines heeft naar eigen zeggen tot de uitbreiding besloten in verband met de sterke vraag naar vliegreizen tussen Nederland en Turkije. Daarnaast biedt het bedrijf in Istanbul overstapmogelijkheden naar een flink aantal verre bestemmingen. De Turkse luchtmaatschappij is op dat terrein een steeds geduchtere concurrent voor gevestigde branchegenoten als KLM.
Forse daling aandelen AirAsia door vermist vliegtuig MAANDAG 29 DECEMBER 2014, 13:18 uur | 63 keer gelezen Aandelen van luchtvaartmaatschappij AirAsia zijn vandaag fors afgestraft nadat vlucht QZ8501 gisteren van de radar verdween tijdens een vlucht van de Javaanse stad Surabaya naar Singapore. In de afgelopen 3 jaar is de koers van de Maleisische budgetmaatschappij – intraday – niet zo scherp gedaald als vandaag. De koers van AirAsia Bhd. (AIRA) daalde vandaag op de beurs in Kuala Lumpur met 13 procent, om uiteindelijk 8,5 procent lager te sluiten. De scherpste daling sinds 2011, meldt persbureau Bloomberg. Het handelsvolume was ook ongewoon hoog met zo’n 14x het dagelijks gemiddelde van de afgelopen 3 maanden. Het incident is zorgwekkend, zegt investeringsmanager Alan Richardson van Samsung Asset Management tegenover Bloomberg. ‘Het sentiment van beleggers richting de Maleisische luchtvaart is in korte tijd verslechterd vanwege de verschillende incidenten.’ Instapmoment De koersdaling van AirAsia biedt volgens analisten Raymond Yap en Gan Jian Bo, van CIMB Group Holdings, juist een mooi koopmoment, zo schrijven zij vandaag in een rapport. De analisten noemen de korting van vandaag een koopmoment omdat zij niet verwachten dat de vraag vanuit Indonesië aangetast zal worden door dit incident. Door Barbara van Cooten
EasyJet schrapt 138 vluchten door staking WOENSDAG 31 DECEMBER 2014, 16:10 uur | 1 keer gelezen LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Luchtvaartmaatschappij easyJet schrapt rond de jaarwisseling 138 vluchten van en naar Frankrijk wegens een staking van cabinepersoneel van de maatschappij in Frankrijk. Het gaat om zeventig vluchten op 31 december en 68 vluchten op 1 januari. Dit maakte Britse prijsvechter woensdag bekend. De maatschappij zegt dat 166 geplande vluchten op oudejaarsdag en 192 op nieuwjaarsdag wel zullen vertrekken vanuit en naar Frankrijk. Tijdens de kerst vielen ook al tientallen vluchten uit door de staking. Het cabinepersoneel van easyJet wil een groter aandeel in de winst van de onderneming, die het afgelopen jaar met meer dan een vijfde is toegenomen. Met de stakingsactie willen de vakbonden hun eisen kracht bijzetten.
Ryanair beleeft prima decembermaand Gepubliceerd op 5 jan 2015 om 09:37 DUBLIN (AFN) - Luchtvaartmaatschappij Ryanair kan terugzien op een uitstekende decembermaand. Het aantal passagiers nam in de laatste maand van vorig jaar met 20 procent toe in vergelijking met een jaar eerder, tot ruim 6 miljoen. Dat meldde het bedrijf maandag. Van alle honderd vliegtuigstoeltjes waren er afgelopen maand gemiddeld 88 bezet. In heel 2014 vervoerde Ryanair 86,4 miljoen passagiers. Dat is 6 procent meer dan in 2013. De maatschappij profiteerde onder meer van een groeiend aantal bestemmingen. Ryanair wil tegen het einde van 2024 zo'n 150 miljoen klanten op jaarbasis vervoeren. Begin februari maakt Ryanair de derde kwartaalcijfers bekend van zijn gebroken boekjaar, dat loopt tot en met maart 2015.
De Telegraaf ma 05 jan 2015, 11:05 Qatar Airlines opent aanval op KLM AMSTERDAM - Qatar Airways opent de aanval op KLM en begint dit jaar een nieuwe lijnvlucht op Amsterdam. Dat meldt het luchtvaartbedrijf maandagochtend. De eerste vlucht moet 16 juni van start gaan. Amsterdam staat al enige tijd op het lijstje voor uitbreiding bij Qatar Airlines, om de dekking van vluchten in Europa te vervolmaken, aldus zijn topman Akbar Al Baker. De komst van Qatar betekent opnieuw een concurrent voor KLM op Schiphol, dat met name op de routes naar Azië met de Midden-Oosten-maatschappij in de slag zal moeten. Enkele jaren geleden maakte ook Emirates als de stap naar Schiphol met een rechtstreekse verbinding. Inmiddels vliegt de maatschappij met de grote A380 tussen Nederland en Dubai en kaapt daarmee dagelijks honderden vliegreizigers bij KLM en andere maatschappijen weg.
EasyJet vervoert meer passagiers Gepubliceerd op 7 jan 2015 om 09:01 LUTON (AFN) - De Britse luchtvaartmaatschappij easyJet heeft vorig jaar 6,5 procent meer passagiers vervoerd dan in 2013. Dat maakte de prijsvechter woensdag bekend. In totaal stapten vorig jaar 65,4 miljoen passagiers in een vliegtuig van easyJet. Die zaten daarmee voor 90,8 procent vol. In 2013 kwam de bezettingsgraad nog uit op 89,3 procent. In december nam het aantal passagiers bij easyJet met ruim 3 procent toe tot 4,6 miljoen. De bezettingsgraad verbeterde vorige maand met 0,5 procentpunt tot 88,4 procent. KLM Aer Lingus liet woensdag weten vorig jaar 3,2 procent meer passagiers te hebben vervoerd dan in 2013. De Ierse luchtvaartmaatschappij verwelkomde in 2014 ruim 11 miljoen reizigers. De bezettingsgraad verbeterde licht, tot 79 procent. Air France-KLM komt donderdag met de vervoerscijfers van december.
Luchtvaart profiteert van groeiende handel Gepubliceerd op 7 jan 2015 om 12:24 GENÈVE (AFN) - De luchtvaartsector profiteert sinds de tweede helft van 2014 van een stevig aantrekkende wereldhandel. Dat meldde de internationale brancheorganisatie IATA woensdag bij de publicatie van de vrachtstatistieken over november. De vraag naar vrachtvervoer door de lucht nam in die maand met 4,2 procent toe, terwijl de beschikbare capaciteit met 3,3 procent groeide. Toch zaten vrachtvliegtuigenbij vertrek gemiddeld nog altijd voor meer dan de helft leeg. Vooral luchtvaartmaatschappijen uit Azië en het Midden-Oosten plukken de vruchten van de aantrekkende internationale handel. Zij namen in november respectievelijk 55 procent en 38 procent van de totale groei van het vrachtvervoer voor hun rekening.
Aer Lingus wijst IAG opnieuw af VRIJDAG 9 JANUARI 2015, 20:20 uur | 100 keer gelezen LONDEN (AFN) - De Ierse luchtvaartmaatschappij Aer Lingus heeft opnieuw een overnamebod van branchegenoot IAG afgewezen. Dat maakte IAG, het moederbedrijf van British Airways en Iberia, vrijdag bekend. IAG liet weten eind december 2,40 euro per aandeel Aer Lingus te hebben geboden. Dat was 10 eurocent per aandeel meer dan het bod dat het Ierse bedrijf eerder die maand al afwees. IAG gaf na de nieuwe afwijzing aan nog niet te weten of er een nieuw bod zal worden uitgebracht. Met een overname van Aer Lingus zou IAG een groot aantal schaarse en daarmee waardevolle start- en landingstijden op de drukke Londense luchthaven Heathrow in handen krijgen. De Ierse luchtvaartmaatschappij is daar de op twee na grootste speler. Ook kan Aer Lingus zorgen voor aanvoer van passagiers voor verre vluchten van British Airways.
Lufthansa ziet brandstofrekening fors dalen Gepubliceerd op 12 jan 2015 om 10:15 FRANKFURT (AFN) - Lufthansa verwacht dit jaar flink te profiteren van de sterk gedaalde olieprijzen. De lagere brandstofrekening zal in belangrijke mate bijdragen aan de verwachte winststijging, zo stelde de Duitse luchtvaartgroep maandag in een presentatie voor beleggers. Lufthansa verwacht in 2015 iets meer brandstof te verbruiken dan vorig jaar. Toch valt de brandstofrekening naar verwachting lager uit: zo'n 5,8 miljard euro tegen 6,7 miljard euro in 2014. Beide bedragen houden er rekening mee dat een groot deel van de brandstof tegen een vooraf bepaalde prijs wordt ingekocht. De luchtvaartmaatschappij bevestigde zijn winstprognose voor zowel 2014 als 2015. Afgelopen jaar is de operationele winst naar verwachting uitgekomen op 1 miljard euro, voor dit jaar voorziet Lufthansa nog altijd een ,,aanzienlijke'' toename. Air France-KLM De Duitse rivaal van Air France-KLM waarschuwde wel dat de lagere brandstofprijzen ook een averechts effect kunnen hebben. Zo kunnen luchtvaartmaatschappijen in de verleiding kunnen komen om de capaciteitsdiscipline van de afgelopen jaren los te laten, met nog scherpere concurrentie tot gevolg. Zelf verwacht Lufthansa de capaciteit dit jaar met 3 procent te laten groeien. Die toename komt door de inzet van grotere vliegtuigen. Het aantal vluchten neemt juist verder af. De luchtvaartmaatschappij verwacht de bezettingsgraad iets te kunnen verbeteren.
'Air France wil tot 5000 banen schrappen'www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-130115-314/...
'Kostenverschillen in luchtvaart vlakken af' DONDERDAG 15 JANUARI 2015, 21:11 uur | 188 keer gelezen DELFT (AFN) - De kostenverschillen tussen traditionele luchtvaartmaatschappijen en prijsvechters zullen de komende jaren steeds kleiner worden. Dat zei topman Richard Anderson van Delta Air Lines, de Amerikaanse samenwerkingspartner van Air France-KLM, donderdag tijdens een bijeenkomst op de TU Delft. Netwerkmaatschappijen als Air France-KLM en Lufthansa zullen het kostenniveau van prijsvechters, die alleen korte tot middellange vluchten aanbieden, volgens Anderson nooit helemaal bereiken. “Maar de kostenvoordelen zullen steeds verder eroderen”, voorspelde hij. Anderson was te gast in Delft voor een lezing ter nagedachtenis aan KLM-oprichter Albert Plesman (1889-1953). Hij benadrukte daarin de voordelen van onderlinge samenwerking in de luchtvaartsector, ook voor de economie. Het aantal verbindingen is er enorm door toegenomen en dat stimuleert ook de handel, zei hij. Voortrekkersrol KLM heeft volgens Anderson een voortrekkersrol gespeeld in de consolidatie van de luchtvaartsector wereldwijd. Het was begin jaren negentig de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die samenwerking zocht met een Amerikaanse partner: Northwest Airlines, dat later fuseerde met Delta. De overname door Air France in 2004 heeft bovendien geleid tot de succesvolste samenwerking binnen de Europese luchtvaartbranche, aldus de bestuurder. In een gesprek met journalisten na afloop van de lezing ging Anderson ook in op de huidige situatie van KLM en de Europese luchtvaartbranche als geheel. Die zucht momenteel onder de nog altijd zware economische omstandigheden en de scherpe concurrentie van prijsvechters en luchtvervoerders uit de Golfstaten. KLM doet het volgens de topman “naar omstandigheden goed”. Concurrentie Om de groeiende concurrentie aan te kunnen zullen Europese luchtvaartmaatschappijen hun efficiëntie verder moeten vergroten. Verdere samenwerking is daarbij onvermijdelijk, zei Anderson. Hij wees erop dat luchtvaartmaatschappijen als SAS, Finnair en TAP, buiten de allianties waartoe zij behoren, nog geen grote samenwerkingspartner hebben. Anderson ziet overigens weinig voordelen in fusies of samenwerkingsverbanden tussen netwerkmaatschappijen en prijsvechters. “Dat zijn twee heel verschillende bedrijfsmodellen”, zei hij.
'Goedkope olie stuwt winst in luchtvaart' Gepubliceerd op 19 jan 2015 om 07:44 LONDEN (AFN) - De luchtvaart profiteert de komende tijd van de stevige daling van de olieprijs. Goedkopere brandstofkosten zorgen voor duidelijk hogere winstmarges, voorspelt kredietbeoordelaar Moody's in een rapport over de internationale luchtvaartsector. Moody's voorziet operationele winstmarges van circa 12 tot 14 procent in 2015 en 2016, tegen een geschatte 8,5 à 9,5 procent vorig jaar. Naast de goedkopere olie profiteren luchtvaartmaatschappijen wereldwijd van het herstel van de economie en van de groeiende inkomens en toenemende reislust in opkomende markten. Vooral Amerikaanse maatschappijen profiteren volgens Moody's van de gedaalde olieprijs. Zij zien hun brandstofrekening samen naar verwachting met 15 miljard dollar (13 miljard euro) dalen. Buiten de Verenigde Staten profiteren luchtvaartbedrijven ook, maar in minder mate, denkt het ratingbureau. De gunstige effecten voor reizigers blijven naar verwachting beperkt. Vooral Amerikaanse maatschappijen zullen door de aanhoudende vraag naar vliegtickets en de ijzersterke bezettingsgraad van hun vliegtuigen niet geneigd zijn hun tarieven te verlagen. De meevaller zal volgens Moody's vooral worden gebruikt voor het afbetalen van schulden, de aankoop van nieuwe vliegtuigen en uitkeringen aan aandeelhouders.
Lufthansa botst ook met cabinepersoneel Gepubliceerd op 19 jan 2015 om 15:33 FRANKFURT (AFN/DPA) - Na de piloten dreigt nu ook het cabinepersoneel van Lufthansa actie te gaan voeren. Onderhandelingen tussen de Duitse luchtvaartmaatschappij en de bonden over bezuinigingen op onder meer de prepensioenen van zo'n 19.000 werknemers, zijn mislukt. Dat meldde de cabinevakbond Ufo maandag. De partijen hebben wel afgesproken dat er een bemiddelingspoging komt. Als die niets oplevert, beslist het personeel uiterlijk eind deze maand of er gestaakt gaat worden. Lufthansa werd afgelopen jaar al herhaaldelijk getroffen door werkonderbrekingen van de piloten, die zich zo verzetten tegen nieuwe besparingsplannen.
Alitalia mikt op winst in 2017 DINSDAG 20 JANUARI 2015, 15:24 uur | 372 keer gelezen ROME (AFN/BLOOMBERG) - Alitalia verwacht in 2017 winstgevend te zijn door samen te werken met zijn voornaamste geldschieter en aandeelhouder Etihad Airways. De Italiaanse luchtvaartmaatschappij kondigde dinsdag ook aan lijndiensten aan zijn netwerk toe te zullen voegen. Zo pendelt Alitalia vanaf mei tussen Milaan en Shanghai en komen er nieuwe routes naar Noord- en Zuid-Amerika. Alitalia gaat zijn vloot moderniseren en neemt mogelijk toestellen over van Etihad. De samenwerking met Etihad en de nieuwe routes moeten bijdragen aan de beoogde winst van 100 miljoen euro over twee jaar. Etihad nam vorig jaar een belang van 49 procent in de al jaren verlieslatende Italiaanse branchegenoot. Het bedrijf uit Abu Dhabi wil Alitalia onder meer nauwer laten samenwerken met Air Berlin, waarin Etihad eveneens een belang heeft.
Verlies voor Delta Air Lines DINSDAG 20 JANUARI 2015, 14:26 uur | 488 keer gelezen ATLANTA (AFN/BLOOMBERG) - Delta Air Lines is in het vierde kwartaal van 2014 in de rode cijfers gedoken als gevolg van eenmalige lasten ter waarde van 1,4 miljard dollar voor belasting. Een jaar eerder boekte het bedrijf juist 7,9 miljard dollar aan eenmalige baten. Delta, evenals Air France-KLM lid van het samenwerkingsverband SkyTeam, zette een nettoverlies van 712 miljoen dollar (614 miljoen euro) in de boeken, tegen een nettowinst van 8,5 miljard dollar in het vierde kwartaal van 2013. De operationele omzet steeg met 6 procent tot meer dan 9,6 miljard dollar, zo werd dinsdag gemeld. Het bedrijf verwacht in het lopende kwartaal te profiteren van lagere brandstofkosten en denkt dat het voordeel op jaarbasis uitkomt op circa 500 miljoen dollar. Delta gaat uit van een brandstofprijs van 2,45 à 2,50 dollar per gallon (3,8 liter), tegen 2,62 dollar per gallon in het vierde kwartaal.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)