Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Opnieuw winstwaarschuwing Air France-KLM

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Nieuwe commissarissen en CFO voor KLM
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 december 2014 22:57
    welnee....het is allemaal vervelend, maar in ieder geval is er duidelijkheid omtrent de gang van zaken...die combinatie zal hoe dan ook kostenbesparende akties uitvoeren om de winstegevndheid te verbeteren. Ook zijn dit prima vertrekpunten om bij CAO onderhandelingen geen salarisverhoging af te dwingen. Volgend jaar zal het allemaal verbeteren omdat de economische aktiviteiten zullen aantrekken, dus dat betekent meer passagiers die vooral business-gerelateerd zullen vliegen....en wanneer het economisch beter gaat dan gaat het met de huishoudens vanzelf (na-ijl) ook beter...en dus zal de zomer van 2015 ook meer recreatievluchten bieden...allemaal koren-op-de-molen voor AIR-FRANCE-KLM....die gaan echt structureel meer vervoeren en dus omzetten. OOK zal de lage olieprijs doorwerken....ook al dekt dat de huidige tegenvaller niet....voor 2015 zal het zeker positief bijdragen....ook de jaren daarna zal Air-France-KLM profiteren van de lagere prijzen. Geen paniek...juist prima nieuws !! Komt goed...
  2. relpinda 18 december 2014 23:39
    @ zepolna,
    Heb jij verstand & info van het interne beleid aldaar?? Weet jij in welke concurrentie passage en vracht men mee te maken heeft??
    Heb jij weet van KLM embargo's die men zelf in het leven heeft geroepen en dat tonnen vracht hun neus voorbij gaat?

    Het grond personeel voor het 3e jaar de nul lijn en alleen maar vrije dagen heeft ingeleverd en div. vergoedingen heeft afgezwakt/gestopt, werkdruk op operationele plekken giga heeft verhoogt door minder mensen in te zetten, roosters verzwaard men geen vrije dagen kan opnemen.
    Studies. e-learning thuis in eigen tijd moeten doen, sommige medew. 7x24u bereikbaar moeten zijn zonder correcte payment! etc etc.
    piloten zien staken, 500 mio door het putje, boze klanten. en maar blijven glimlachen.

    Men weet wel van timing met dit soort berichten CAO-onderhandelingen net gestart.

    Maar wel een giga lease-wagenpark en niet alleen voor medew. die ook die wagen voor het WERK nodig hebben. Staan allemaal op de parkeerplaats of de partner rijdt er in rond.

    En dan nog maar niet te spreken over de belachelijk hoge (wettelijk) afgedwongen vergoedingen die men moet verstrekken bij vertragingen, koffers etc. Calamiteiten waar een vervoerder vaak geen directe invloed op kan uitoefenen. Onlangs de bom melding te St.Maarten, extra vliegtuig. dat zijn GIGA schadeposten.

    En maar claimen mensen! tot dat de boel leeg is! Men verdomt het om gewoon een eerlijke prijs te betalen voor een VEILIGE VLUCHT, en de tussenhandel is ook nog het erge die uitzuigt en de hoogste service eist en zelf zo min mogelijk service wil bieden.

    Ik hoop voor je mee dat het goed komt! Zal er toch drastisch in het beleid veranderingen moeten worden doorgevoerd (top en middenlaag).

    Moeten wel die Hollandse Bollenboeren ook voor Nationale trots kiezen en niet voor 50 euro goedkoper met Finnair via Helsinki naar Tokyo vliegen om maar een voorbeeldje te noemen! en zo zijn er wel tig vb te noemen.

    Suc6 met je aandelen/posities :)
  3. $euri 19 december 2014 06:21
    quote:

    relpinda schreef op 18 december 2014 23:39:

    @ zepolna,
    Heb jij verstand & info van het interne beleid aldaar?? Weet jij in welke concurrentie passage en vracht men mee te maken heeft??
    Heb jij weet van KLM embargo's die men zelf in het leven heeft geroepen en dat tonnen vracht hun neus voorbij gaat?

    Het grond personeel voor het 3e jaar de nul lijn en alleen maar vrije dagen heeft ingeleverd en div. vergoedingen heeft afgezwakt/gestopt, werkdruk op operationele plekken giga heeft verhoogt door minder mensen in te zetten, roosters verzwaard men geen vrije dagen kan opnemen.
    Studies. e-learning thuis in eigen tijd moeten doen, sommige medew. 7x24u bereikbaar moeten zijn zonder correcte payment! etc etc.
    piloten zien staken, 500 mio door het putje, boze klanten. en maar blijven glimlachen.

    Men weet wel van timing met dit soort berichten CAO-onderhandelingen net gestart.

    Maar wel een giga lease-wagenpark en niet alleen voor medew. die ook die wagen voor het WERK nodig hebben. Staan allemaal op de parkeerplaats of de partner rijdt er in rond.

    En dan nog maar niet te spreken over de belachelijk hoge (wettelijk) afgedwongen vergoedingen die men moet verstrekken bij vertragingen, koffers etc. Calamiteiten waar een vervoerder vaak geen directe invloed op kan uitoefenen. Onlangs de bom melding te St.Maarten, extra vliegtuig. dat zijn GIGA schadeposten.

    En maar claimen mensen! tot dat de boel leeg is! Men verdomt het om gewoon een eerlijke prijs te betalen voor een VEILIGE VLUCHT, en de tussenhandel is ook nog het erge die uitzuigt en de hoogste service eist en zelf zo min mogelijk service wil bieden.

    Ik hoop voor je mee dat het goed komt! Zal er toch drastisch in het beleid veranderingen moeten worden doorgevoerd (top en middenlaag).

    Moeten wel die Hollandse Bollenboeren ook voor Nationale trots kiezen en niet voor 50 euro goedkoper met Finnair via Helsinki naar Tokyo vliegen om maar een voorbeeldje te noemen! en zo zijn er wel tig vb te noemen.

    Suc6 met je aandelen/posities :)

    zit zelf in een andere bedrijfstak
    10 jaar op de 0 lijn
    alle atv dagen zijn afgenomen
    en jawel daarvoor inplaats 0,25% loonsverhoging dus je ziet het kan altijd slechter.
    Oh ja maar met onze toplaag en directeur geen medelijden de 2e is vorig jaar naar huis gestuurd met een aardige duit, en onze intrim gaat maar zo'n slordige 600.000 verdienen ( Gemiddeld salaris op de werkvloer, net geen 1600 netto )
  4. [verwijderd] 19 december 2014 07:25
    Easyjet en Ryanair blijven de verwachtingen verhogen, de eerste is aan het werven voor de groei begin 2015 op Schiphol.

    Negen(9) managementslagen zijn er net ff 7 te veel, de fijne, opgebouwde KLM-AF pyrmide moet in stand blijven...ten koste van alles!

    De Audis en luxe VWs die nu de parkeerplaats van Amstelveen opdraaien worden meegenomen naar 2015, de manager "Donker Afrika and the rest of the world" gaat zeker niet inleveren....hij moet 5 weken stage lopen bij Easyjet.....
  5. [verwijderd] 19 december 2014 08:12
    quote:

    $euri schreef op 19 december 2014 06:21:

    [...]

    zit zelf in een andere bedrijfstak
    10 jaar op de 0 lijn
    alle atv dagen zijn afgenomen
    en jawel daarvoor inplaats 0,25% loonsverhoging dus je ziet het kan altijd slechter.
    Oh ja maar met onze toplaag en directeur geen medelijden de 2e is vorig jaar naar huis gestuurd met een aardige duit, en onze intrim gaat maar zo'n slordige 600.000 verdienen ( Gemiddeld salaris op de werkvloer, net geen 1600 netto )
    Tjees .... we zouden collega's kunnen zijn. Voor mij hetzelfde verhaal. Geen interim directeur, maar 2 (!) die top verdienen.
  6. forum rang 6 andre68 19 december 2014 10:40
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 19 december 2014 08:12:

    [...]

    Tjees .... we zouden collega's kunnen zijn. Voor mij hetzelfde verhaal. Geen interim directeur, maar 2 (!) die top verdienen.
    Dat het bedrijfsleven interimmers inhuurt die een jaarsalaris k per maand kosten is tot daar aan toe. Als iemand met eigen geld zich knollen voor citroenen laat verkopen dan komt het geld blijkbaar te makkelijk binnen.
    Kwalijker is dat bij veel (semi) overheidorganisaties (b.v. gemeenten)"boventallige" medewerkers eruit gewerkt worden en vervolgens worden interimmers (soms zelfs die zelfde ontslagen medewerkers.......) weer peperduur ingehuurd worden. Bezuiniging op eigen personeel geslaagd (bravo "top"manager..), maar externe kosten torenhoog. Maar dat schijnt weer een uit een ander potje te komen dus dan mag het.....(...met gemeenschapsgeld...)

    En ondertussen het eigen personeel op de 0-lijn. Die worden dat ook spuugzat, want ondertussen zie ze ook die dure interim (jaarsalaris per maand...) gewoon om 16.29 z'n pen laten vallen om vervolgens om 16.30 op z'n fiets (broodtrommel achterop) huiswaarts keren........
  7. jrxs4all 19 december 2014 11:19
    quote:

    relpinda schreef op 18 december 2014 23:39:

    Moeten wel die Hollandse Bollenboeren ook voor Nationale trots kiezen en niet voor 50 euro goedkoper met Finnair via Helsinki naar Tokyo vliegen om maar een voorbeeldje te noemen! en zo zijn er wel tig vb te noemen.

    Ik vlieg geregeld naar Azie via Helsinki en dat is inderdaad goedkoper, meestal trouwens eerder 200 of 300 euro dan 50. Maar ik zou om niet met de KLM te hoeven vliegen zelfs graag meer betalen.

    Finnair in 2-4-2 configuratie (A330 of 340), meer beenruimte en bredere stoelen. Terwijl je bij de KLM in een stoukoude 747 combi rammelbak vliegt waar je boven op elkaar gepropt zit in economy (bussiness is trouwens ook veel slecht dan de concurrentie).
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,996 11:25
+0,032 +0,32%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links