Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Binck en DeGiro op ramkoers

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 december 2014 21:22
    Waar zijn de bitterballen?

    Binck blijft terugschoppen zonder enig goed tegenargument. Toch lijken ze met de AFM klacht "onjuiste en misleidende uitlatingen van degiro" nogal zeker van hun zaak.

    Wordt het dan niet eens tijd misschien tegenbewijs te leveren. Of een heel piepklein tegenargumentje misschien?
  2. Achteraf gezien... 16 december 2014 21:41
    Haha de 'first Law of holes'. Briljant, die kende ik nog niet. Toch eens gegoogled om te zien of er ook een tweede en verdere Laws zijn. Verschillende gevonden, zoekt u zelf maar eens.

    Erg grappig van iemand met alias Coleslaw; Coleslaw’s Law of Holes: “If you are digging a hole, and people come along and start throwing rocks at you, keep digging further as fast as possible so you can take cover.”

    Het lijkt erop dat Binck vooralsnog die wijsheid gevolgd heeft....

    Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen
  3. schimmmel 16 december 2014 23:15
    Ik ben al een tijd bij Alex . Ondanks de goede service, heb ik meerdere malen iets dergelijks mee gemaakt wat in de beschuldiging van De Giro aan Binck omschreven wordt. Omdat ik gelukkig veel tijd had heb ik het een en ander uitgezocht en heb ook stukken opgevraagd uit het werkelijke orderboek met tijdstippen erbij. Ik heb daarover menig klacht gehad en heb het ook wel eens hoger opgezocht. Meestal trek je toch aan het kortste eind. Ik heb daar enkele keren een schikking weten uit te halen, zonder dat er ook maar iets werd toegegeven. Coulance heette dat. Ik kan mij de beschuldiging goed voor stellen en ben er blij mee dat er eens open over gepraat wordt. Er zijn een aantal fondsen geweest waarbij de bied en laat cours fors uit elkaar lagen en waar zoals aan gezegd weinig in gehandeld werd .Nu werd er altijd wel gewaarschuwd voor bestens-orders maar ik heb er nooit een goed gevoel over gehad.
  4. [verwijderd] 17 december 2014 10:02
    Beurzen zijn software gestuurd en met de huidige stand van techniek is het goed mogelijk om daar misbruik van te maken.

    De huidige order mogelijkheden faciliteren dat i.p.v. dat ze dit voorkomen. Voorkomen kan trouwens redelijk eenvoudig door het beursmodel en beschikbare mogelijkeheden aan te passen maar dat is niet in het belang van de beurzen, of hun zakenpartners.
    Vandaar de black pools die ineens verschenen... nog meer mogelijkheden om criminele handelingen door software te verdoezelen.

    Iedereen heeft daar indirect last van.... pensioenfondsen en andere vergelijkbare instanties verliezen vele miljarden over een langere periode. Dat heeft gevolgen voor iedereen die erin deelneemt.
  5. frank2you 17 december 2014 10:10
    quote:

    schimmmel schreef op 16 december 2014 23:15:

    Ik ben al een tijd bij Alex . Ondanks de goede service, heb ik meerdere malen iets dergelijks mee gemaakt wat in de beschuldiging van De Giro aan Binck omschreven wordt. Omdat ik gelukkig veel tijd had heb ik het een en ander uitgezocht en heb ook stukken opgevraagd uit het werkelijke orderboek met tijdstippen erbij. Ik heb daarover menig klacht gehad en heb het ook wel eens hoger opgezocht. Meestal trek je toch aan het kortste eind. Ik heb daar enkele keren een schikking weten uit te halen, zonder dat er ook maar iets werd toegegeven. Coulance heette dat. Ik kan mij de beschuldiging goed voor stellen en ben er blij mee dat er eens open over gepraat wordt. Er zijn een aantal fondsen geweest waarbij de bied en laat cours fors uit elkaar lagen en waar zoals aan gezegd weinig in gehandeld werd .Nu werd er altijd wel gewaarschuwd voor bestens-orders maar ik heb er nooit een goed gevoel over gehad.
    Ik heb soortgelijke ervaringen meegemaakt met Binck....af en toe een schikking maar nooit schuld toegeven. Uiteindelijk vertrokken en nu bij Todays (IB)naar volle tevredenheid. Beleggen met Binck...u bent gewaarschuwd.
  6. Da Freeze 17 december 2014 10:59
    quote:

    frank2you schreef op 17 december 2014 10:10:

    Ik heb soortgelijke ervaringen meegemaakt met Binck....af en toe een schikking maar nooit schuld toegeven. Uiteindelijk vertrokken en nu bij Todays (IB)naar volle tevredenheid. Beleggen met Binck...u bent gewaarschuwd.
    De situatie van Binck doet mij denken aan die reclame van Tinq.

    Plassen doet u bij Shell, tanken bij Tinq.

    Informatie inwinnen bij Binck, orders uitvoeren bij DeGiro?
  7. frank2you 17 december 2014 11:31
    quote:

    Cybres schreef op 17 december 2014 11:22:

    Ik vind de verhalen over 'coulance' nogal opzienbarend.....kunnen jullie vertellen of dit gebeurde letterlijk na klagen over een orderuitvoering die niet best execution lekke precies zoals het gebeurde als de voorbeelden van deGiro????
    voorbeelden giro ken ik niet maar coulances werden gedaan na klagen over uitvoering van orders en of technische problemen met het platform van Binck.
  8. Woudsehoeve 17 december 2014 12:51
    Dit geroep van DeGiro komt mij een beetje agressief over, het zijn beschuldigingen die erg moeilijk te weerleggen/bewijzen zijn.
    Het is duidelijk dat DeGiro marktaandeel aan het veroveren is door de concurrent(en) zwart te maken.
    Dit wordt ook door Amerikaanse politici gepraktiseerd, gewoon moeilijk te bewijzen of uit context gehaalde beschuldigingen publiceren. Ook als het slachtoffer met veel moeite en kosten weet te bewijzen dat de beschuldigingen onterecht zijn is de schade al toegebracht en zeer moeilijk herstelbaar. Niet in de laatste plaats omdat de media moddergooien veel leuker vinden om te berichten dan de bewijzen van onschuld van slacht offers.
    Ik vind het zeer onprofessioneel van DeGiro om zich tot dit soort praktijken te verlagen.

    m.v.g. Woud
    Disclaimer: Ja ik ben Binck klant en tot mijn volle tevredenheid. Ik zal geen foute transacties proberen te verhalen op mijn broker. Die heb ik geheel aan mijzelf te danken.
  9. [verwijderd] 17 december 2014 15:05
    Ook hier zit iemand die met z'n oren staat te klapperen over de 'coulance'-verhalen. Hopelijk leest men aan de Vijzelgracht 50 mee. Onze eerlijke en transparante Nederlandse financiële markt is in het geding.

    Wat een vreemde aanklacht van Binck. Iemand aanklagen voor koersmanipulatie die zelf, of een gelieerde partij, geen positie of koersbelang in het aandeel Binck heeft? Ik ben geen jurist, maar dat lijkt me lastig hard te maken... Losstaand van het feit dat het geen uitzonderlijke koersbeweging was.
  10. [verwijderd] 17 december 2014 16:20
    De Giro heeft wel een grote mond maar behoort zelf tot de categorie Rammelende Poppenkast sinds enige weken zijn zij niet in staat om fatsoenlijke slotkoersen te laten zien bij de opties en Portefeuille waarde na de gong sluiting beurs.Ik heb hier vaak over gebeld maar krijg slechts 1 standaard antwoord :het is ons bekend ,kunnen nog steeds niet zeggen na ca 4 weken wanneer e.e.a is opgelost.Het vastleggen van klachten en telefoon gesprekken heeft men ook nooit van gehoord er is niets terug te vinden.Je kunt om 17.25 uur een dagwinst zien op je overzicht en om 17.45 een verlies van €500 BIJ GESTEGEN KOERSSEN.Men heeft niet de intentie om daar (snel) verandering in aan te brengen .Een zeer onprofessioneel gedrag van een organisatie die met modder gooit naar een ander maar zelf zeer laag opgeleide mensen aan de telefoon heeft zitten.Al met al een dramatische organisatie ben dit elders beter gewend
  11. [verwijderd] 17 december 2014 21:10
    jgterreehorst, groot gelijk! de mensen op de klantenservice bij Binck zijn voor 90 % economen ! misschien nog jong maar ze hebben toch toch het diploma op zak ! Bel naar Binck en ze hebben binnen de 5 sec je hele geschiedenis ! Stel een vraag, eender wat, en die jongens weten het tenminste....een goeie service kost geld, geen service kost kapitalen !
  12. [verwijderd] 17 december 2014 21:46
    quote:

    Woudsehoeve schreef op 17 december 2014 12:51:

    Dit geroep van DeGiro komt mij een beetje agressief over, het zijn beschuldigingen die erg moeilijk te weerleggen/bewijzen zijn.
    Het is duidelijk dat DeGiro marktaandeel aan het veroveren is door de concurrent(en) zwart te maken.
    Dit wordt ook door Amerikaanse politici gepraktiseerd, gewoon moeilijk te bewijzen of uit context gehaalde beschuldigingen publiceren. Ook als het slachtoffer met veel moeite en kosten weet te bewijzen dat de beschuldigingen onterecht zijn is de schade al toegebracht en zeer moeilijk herstelbaar. Niet in de laatste plaats omdat de media moddergooien veel leuker vinden om te berichten dan de bewijzen van onschuld van slacht offers.
    Ik vind het zeer onprofessioneel van DeGiro om zich tot dit soort praktijken te verlagen.

    m.v.g. Woud
    Disclaimer: Ja ik ben Binck klant en tot mijn volle tevredenheid. Ik zal geen foute transacties proberen te verhalen op mijn broker. Die heb ik geheel aan mijzelf te danken.
    same here ! een goeie service geven kost nu eenmaal iets meer, geen service geven, in the end.....kost kapitalen...en niet alleeen geven, ook krijgen.
  13. Bonost 17 december 2014 22:44
    Niks agressiefs aan het rapport van Degiro. Het is een onderzoek die men heeft uitgevoerd na uitlatingen van Binck. Degiro zou zich moeten wenden tot het systeem van Binck om een betere service aan haar klanten te geven. Nu dit hebben ze eerst onderzocht om te bepalen of dit in werkelijkheid zo was. Met als drama het geleverde rapport. Degiro heeft zijn beleggers nu verklaard dat men voorlopig het systeem van Euronext als platform handhaaft totdat er een beter systeem voorhanden is.
    Goede service is een ding en ja dat kan bij Degiro nog wel beter. Daar hebben ze een mooi doel om naar te werken.
    Maar als blijkt dat flashtrade (en dan bedoel ik wel de verkeerde flashtrade) in het platform TOM door SOR wordt gefaciliteerd dan is dat zeer kwalijk.
    Zaak voor Binck (met zijn intellectuele medewerkers) om zo snel mogelijk dit te weerleggen i.p.v. rookgordijnen op te trekken.

    Disclaimer: een van mijn brookers is Degiro.
  14. Woudsehoeve 18 december 2014 11:41
    quote:

    T. Forstmann schreef op 17 december 2014 15:05:

    Wat een vreemde aanklacht van Binck. Iemand aanklagen voor koersmanipulatie die zelf, of een gelieerde partij, geen positie of koersbelang in het aandeel Binck heeft? Ik ben geen jurist, maar dat lijkt me lastig hard te maken... Losstaand van het feit dat het geen uitzonderlijke koersbeweging was.
    Geen koersbelang voor DeGiro ??? Ze zijn keiharde concurrenten, als het slecht gaat met Binck gaat het goed met DeGiro. De koers van Binck is slechts een uiting van het ontstane sentiment, vergeet niet dat de klanten van Binck niet alleen klanten zijn maar ook beleggers.
    Het is natuurlijk correct dat Binck opkomt voor zijn aandeelhouders, je mag niets anders verwachten van een beursgenoteerd bedrijf.
    DeGiro heeft dit probleem niet, het is geen beurs genoteerd bedrijf.
  15. [verwijderd] 12 januari 2015 10:02
    Hoe zit het met binckbank ingeval van storing van de website?

    Bij degiro kun je ingeval van storing van de website wel telefonisch een order plaatsen, maar ze rekenen daar op onbeschofte wijze wel een flinke toeslag voor. Dat hun storing de oorzaak is maakt voor ze niets uit: of je betaalt meer, of je order wordt niet geplaats. Het komt erop neer dat als hun website niet werkt, of het zoeken van aandelen tijdelijk niet werkt (iets wat zich elke dag voordoet), je dan gewoon pech hebt of flink wat extra kosten moet accepteren.

    Bij degiro verdienen ze dus geld aan hun storingen.

    hoe zit het bij binckbank ingeval van storing, kun je dan wel zonder extra kosten telefonisch een order plaatsen?

    Voor mij is het ongekend dat een bedrijf je extra kosten in rekening brengt wanneer zij problemen op hun website hebben.
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links