Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
oudgediende schreef op 26 november 2014 09:20 :
Het feit is dat vanavond de introduktie begint voor de nieuwe passat.
Met/zonder Tomtom! Zelf denk ik dat er grote problemen zijn met inrix. Zij hebben contract in januari getekend voor traffic aan voornamelijk golf modellen. VAG wil dat het nieuwe car net in alle modellen komt, dus ook de golf, het volume model. Dat verklaart dat INRIX wel een persbericht heeft uitgedaan en tomtom niet.
Het is de vraag of er nog iets herkenbaars inzit dat afgeleid is van TomTom. Zijn er forumleden die eventuele specifieke TomTom kenmerken zouden herkennen als die geïmplementeerd zijn in Inrix? Uitermate knullig van TomTom hoe ze met (koersgevoelige) info omgaan. En dat vinden er meer want er is al contact tussen TomTom en de AFM over geweest. En wat is de rol van de shortpartijen? Of is het voor hen ook koffiedik kijken?
xynix schreef op 26 november 2014 09:12 :
Ik sluit ook niet uit dat er nog verder gaande besprekingen lopen met bijvoorbeeld de familie Porsche. Als die een belang nemen in INRIX, is een belang in TomTom minstens zo voor de hand liggend. Sluit ook aan op de praktijk van een "gedoogd monopolie" bij nieuwe ontwikkelingen die veel investeringen vereisen. Zie EUV bij ASML.
Belang nemen in TT zou zeker logische stap zijn voor Porsche SE. Zij gaven ook aan dat er meerdere investeringen zullen volgen na de INRIX deal. VW zet in op HAD en connected car (Car-net). TT speelt in beide een rol en is "belangrijker" dan INRIX bij de uitvoering strategie. Zie een overeenkomst. Porsche SE investeert in "het nieuwe" INRIX. Niet in de leverancier van Traffic maar in bedrijf dat zich gaat focussen op smart cities/connected car. Dat is logisch want in CAR-Net zal INRIX parking/fuel voor haar rekening nemen. Als Porsche SE nu zou investeren in TT dan wordt het ook mede-eigenaar van bv de sporthorloges, pnd's, TT Telematics. Porsche SE is geïnteresseerd in het nieuwe mapping platform + Traffic. Dus: ook TT moet een omslag maken alvorens een evt investering voldoende focus heeft. TT zou zich dus moeten opsplitsen. Dit lijkt me een logische wens van Porsche SE/VW maar....TT is natuurlijk nergens toe verplicht. Als binnen TT al een tijd het idee speelt van opsplitsing bedrijf om waarde te ontsluiten (evt in combinatie met exit) dan bieden de plannen van VW mbt HAD connected car een mogelijkheid om stap nu te zetten. Eerder werd er gespeculeerd over een Exit waarbij Apple deze deels zou financieren en dan uiteindelijk "maps" in eigen handen zou krijgen. Dit is een vergelijkbare redenering: als HAD voor VW belangrijk genoeg is om daar fors op in te zetten dan zou VW/Porsche SE de "Apple rol" kunnen spelen bij opsplitsing. Wat is er dan nog meer nodig? 1 IPO Telematics. De roadshow VS met ABN zou gericht kunnen zijn op notering aan de Nasdaq. Verder zie je al verzelfstandiging binnen TT,: eigen website Telematics, persberichten over aantal klanten voorafgaand aan de cijferpresentatie etc. 2 De verschillende onderdelen moeten in boekhouding "uit elkaar getrokken worden". TT heeft manier van rapportage al aangepast. 3 Consumer divisie moet "lean and mean" gemaakt worden door introductie nieuwe pnd range (aangepast aan de krimpende markt, rationalisatie marketing). Daarnaast aantrekkelijke nieuwe produktgroep (fitness) om imago van vernieuwend/fris/groei te onderstrepen. Deze stappen zijn al gezet. 4 Veel juridisch werk mbt patenten, bestaande contracten, privacy, overlap divisies etc. Lijkt mij uiterst ingewikkeld. Samenvattend: een opsplitsing/exit van TT lijkt mij door het steeds hechter worden van relatie met VW meer waarschijnlijk. Het is nu zoeken hoe en of dit evt concreet gemaakt kan worden,
Deze uitspraak ligt toch nog redelijk vers in het geheugenuitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...
Transport Exchange Group teams up with TomTom Telematicswww.shdlogistics.com/news/view/transp...
TomTom India launches car High-Speed Dual-Charger for deviceswww.financialexpress.com/article/indu...
TomTom : Patent Issued for Navigation Apparatus, Server Apparatus and Method of Collecting Parking Location Informationwww.4-traders.com/TOMTOM-6269/news/To...
EXCLUSIVE - All Eyes on Apple as Google Search Deal Expires Next Year www.theinformation.com/All-Eyes-on-Ap...
*Justin* schreef op 26 november 2014 23:57 :
EXCLUSIVE - All Eyes on Apple as Google Search Deal Expires Next Year
www.theinformation.com/All-Eyes-on-Ap... Tjonge! Eerst maar effe over de Apple-TT 'deal'. In een antwoord aan harrysnel in de TT-weekdraad zei ik dat ik mijn gedachten nog even zou opzouten. Maar eigenlijk meen ik het te snappen. Dus ga ik nu echt voluit. TT krijgt van Apple big data, jawel. Maar welke precies, en hoe? iPhones hebben een GPS chip. En Apple zorgt er, om hun moverende redenen, wel voor dat die regelmatig hun positie (nauwkeuriger dan alleen hun actuele zendmast) doorgeven aan de Apple-servers, net zoals Google dat via Android doet. Dat is een ingebouwd automatisme. Hoe gedetailleerd? Hoe frequent? Hoe gefilterd? Ik weet één ding: niet aangepast aan de echte eisen van TT voor serieuze traffic probes. Hoe frequent wil Apple de posities van jullie weten? Ik denk minder vaak of minder precies dan TT van hun 'consenting' traffic-klanten zou willen weten, als het om navigatie gaat. Take it, or leave it. Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee. De Apple-doelen zijn geografisch ook minder precies dan TT zou willen. In de preciese hm-posities van 'puntstukken' zijn ze in Cupertino niet geïnteresseerd. VW en TT wel! Ik begin te begrijpen welke info TT van Apple ontvangt. De GPS-posities die Apple van hun klanten weet. Via de Apple-servers, dus met hun filters en vooral vertraagde communicatie. En in 'bulk'. Na x minuten krijgt TT dus een bulk aan globale GPS-verplaatsingen van Apple, god mag weten met welke precisie of vertraging. Het is bruikbaar, maar niet echt wat je voor realtime traffic modellen wilt... Daarom maak ik zo'n nadrukkelijk onderscheid tussen de echte 2-way connected probes, en de rest. TT heeft nu 7+ mln echte traffic probes, basta. Van die echte probes krijgen ze wat ze echt willen. Wat ze van Apple krijgen is goed voor mapmaking, en een beetje voor traffic. Vandaar dat die nieuwe automotive contracten ook voor 'traffic' zo belangrijk zijn: steeds meer echte en eigen probes!
BDB schreef .. Na x minuten krijgt TT dus een bulk aan globale GPS-verplaatsingen van Apple, god mag weten met welke precisie of vertraging. Het is bruikbaar, maar niet echt wat je voor realtime traffic modellen wilt... Inderdaad en een AB Voor TT is waarschijnlijk de Apple data voor 90% onbruikbaar voor traffic info en map updates. En met meer automotive en TTT klanten zou zelfs deze Apple data niet meer zo belangrijk zijn ...en kan TT zich wat harder opstellen richting Apple. Alleen e.e.a. hangt wel af van het verwerven van heel veel nieuwe automotive klanten...
Onderzoek NXP, Rijkswaterstaat, SWOV en Tomtom moet fileleed verminderen.www.ed.nl/regio/eindhoven/onderzoek-n...
Iveco introduces high-spec ‘Platinum’ edition New Daily van.www.iveco.com/en-us/press-room/releas...
benerweer schreef op 27 november 2014 08:18 :
BDB schreef ..
Na x minuten krijgt TT dus een bulk aan globale GPS-verplaatsingen van Apple, god mag weten met welke precisie of vertraging.
Het is bruikbaar, maar niet echt wat je voor realtime traffic modellen wilt...
Inderdaad en een AB
Voor TT is waarschijnlijk de Apple data voor 90% onbruikbaar voor traffic info en map updates.
En met meer automotive en TTT klanten zou zelfs deze Apple data niet meer zo belangrijk zijn ...en kan TT zich wat harder opstellen richting Apple.
Alleen e.e.a. hangt wel af van het verwerven van heel veel nieuwe automotive klanten...
Nou ja, zo'n vaart loopt het nu ook weer niet. De Apple-klanten geven idd ongelooflijk veel gegevens af voor 'realtime' mapmaking. No more to say. Wel in 'bulk' en vaak te laat voor realtime navigatie. Nieuwe en echte traffic-klanten zijn voor TT veel waardevoller dan een willekeurige iPhone-klant. De nieuwe automotive contracten zijn belangrijk, ook als input voor traffic! Beginnen jullie het te snappen? Gratis apps bestaan niet, daar verdient Apple niet aan aan.
Analyst vs. Analyst: Apple, TomTom, HEREblogs.strategyanalytics.com/AMCS/post... Analyst vs. Analyst: Apple, TomTom, HERE by rlanctot28-11-2014 I published a blog about a week ago (http://tinyurl.com/m8x7tqa - Apple Needs to Buy TomTom Now) suggesting that Apple ought to finally buy TomTom. Apple has been using TomTom map data to prop up its in-house navigation offering and I was suggesting that an acquisition was in order given TomTom’s tenuous market and financial position – the company has had to shift its focus from fast-growth mobile devices to slow growth automotive and fleet market opportunities and, most recently, cloud-based services. My argument was based on Apple’s ongoing struggle to bring its CarPlay smartphone integration solution to the market following a spectacular debut at the 2014 Geneva Motor Show. In Geneva, Apple had working CarPlay demos in Volvo, Ferrari, and Mercedes-Benz vehicles on the show floor. Fast forward to last week’s L.A. Auto Show and CarPlay is still only a demo with availability in showrooms not anticipated until Spring 2015 at the earliest. Until last year, speculation regarding an Apple acquisition of TomTom was an annual analyst ritual. It seemed to make sense except for the fact that 1) it never happened and 2) Apple didn’t need to buy TomTom since it was getting what it wanted: TomTom’s maps. Finally getting the message – that such an acquisition was NOT going to happen – speculation dried up in 2013. There were no more rumors of an imminent Apple acquisition of TomTom. But given Apple’s stumbles I figured the time was right for valor to prevail over discretion. Apple should buy TomTom now, with a small portion of its overseas cash holdings, and straighten out its location strategy once and for all, was my argument. A colleague of mine at Strategy Analytics, Nitesh Patel, meanwhile weighed in to point out in a blog of his own this week (http://tinyurl.com/kmal6rs - Why Apple Should Ditch TomTom and License HERE Map Data) that Apple would be better off ditching TomTom and licensing rival HERE’s data. HERE’s data set encompasses automotive, pedestrian and in-door navigation for a wide range of applications and at a greater degree of accuracy than TomTom's, or so he argues. Such decisions ought to but do not always yield to logic. HERE arguably has the superior mapping and location product offering based on scope, breadth of data gathered and accuracy. But TomTom has superior crowd-sourcing elements and traffic data. In fact, thanks to Apple probe data believed to be shared with TomTom, executives in the automotive industry increasingly recognize TomTom as the market leader in traffic data quality – a challenging metric to pin down but one that TomTom appears to have mastered. Apple has cobbled together a portfolio of location technology and mapping acquisitions including Placebase, C3 Technologies, Locationary, Hopstop.com, Embark, and Broadmap. But a coherent integration of these assets has yet to emerge. What these acquisitions point to, however, is Apple’s inclination to make bite-sized acquisitions rather than monster purchases of the type that TomTom would represent. (This inclination was noted by commenters to my previous blog.) TomTom’s annual revenue fell below $1B in 2013 and is still experiencing a downward revenue trajectory. But the decline in revenue has not yet assumed the proportions of a crisis and Apple may have more leverage as a TomTom customer than as a TomTom owner. More importantly, TomTom is bigger and more established than the kind of companies that Apple normally considers as an acquisition candidate. There’s not much upside left in TomTom in the eyes of Apple. But licensing HERE data will give Apple little or no leverage. While HERE is a far more customer-friendly B2B company today than it ever was in the past, it still marches to its own drum and is unlikely to craft solutions specifically for Apple. While my colleague’s post made a brave, if brief, case for Apple to license HERE data I believe the far more likely outcome is that both of us are wrong. Apple will continue to license TomTom’s data. Apple can effectively throw its weight around at TomTom demanding changes or enhancements to the map data. Apple is, by far, TomTom’s largest and most strategic customer. The licensing of HERE data is the threat suspended over the head of TomTom by Apple like a sword of Damocles. TomTom dare not displease its most important patron. A potential wild card in the mix is interest in TomTom from other quarters ranging from Alibaba (TomTom’s joint venture partner in China now that Alibaba owns Autonavi) and Facebook to Microsoft or Google. Apple must forever weigh TomTom’s ability to maintain its independence against Apple’s own ambitions in location and navigation. Perhaps the final question is whether Apple needs either TomTom or HERE in the long run. OpenStreetMaps is always an available option, particularly if Apple chooses to eschew the expensive process of building its own map from scratch. (There is hardly any doubt that Apple has already crafted the fundamental map geometry from its work with TomTom.) The argument against Apple acquiring TomTom is strong given the fact that much of the value seems to already have been wrung out of the organization. Buying it now for what will likely be a $10B+ price tag becomes a very expensive defensive maneuver. So, I conclude that Apple probably won’t buy TomTom and probably won’t license HERE data. But I still think the TomTom acquisition is a more likely year-end moonshot than a shift to licensing HERE map data. What do you think?
Such decisions ought to but do not always yield to logic. HERE arguably has the superior mapping and location product offering based on scope, breadth of data gathered and accuracy. But TomTom has superior crowd-sourcing elements and traffic data. In fact, thanks to Apple probe data believed to be shared with TomTom, executives in the automotive industry increasingly recognize TomTom as the market leader in traffic data quality – a challenging metric to pin down but one that TomTom appears to have mastered. ====== What will likely be a $10B+ price tag
Beperktedijkbewaking schreef op 27 november 2014 10:32 :
[...]
...
De Apple-klanten geven idd ongelooflijk veel gegevens af voor 'realtime' mapmaking.
No more to say. Wel in 'bulk' en vaak te laat voor realtime navigatie.
Nieuwe en echte traffic-klanten zijn voor TT veel waardevoller dan een willekeurige iPhone-klant. De nieuwe automotive contracten zijn belangrijk, ook als input voor traffic!
...
Nog een kleine toevoeging/toelichting. Elke iPhone bezitter is een probe (voor TT vooral nuttig voor mapmaking), maar nog geen echte traffic probe, zie mijn vorige posts over dit onderwerp. Elke 'traffic' klant is wel en vanzelf een echte 2-way connected traffic probe . Waarom vanzelf ? Omdat de TT-servers, om goede nearby realtime gegevens aan de navigatie-software van je eigen onboard TomTommetje (of -app) te kunnen geven, behoorlijk precies moeten weten waar je zit (bijv.: ben je een bepaalde afrit al gepasseerd?). Daarom moet een traffic-klant regelmatig zijn positie doorgeven aan TT (in de praktijk gaat dat door gedetailleerde traces, elke 1-3 min). DUS is elke traffic-klant per definitie ook een echte traffic-probe. Daarom zijn al die nieuwe Automotive contracten met traffic ook zo verdomde interessant (naast hun omzet natuurlijk): elke betreffende automobilist wordt een echt probe! Over 2 jaar zal het aantal echte probes dus veel hoger zijn dan het huidige aantal van 7+ mln, en dus zal de kwaliteit van TT's traffic alleen maar beter worden. Ik ken geen enkel ander bedrijf, noch in de navigatiesector, noch bij de autoindustrie of hun (hardware-)toeleveranciers, dat een dergelijke uitgangspositie heeft op het gebied van realtime traffic.
*Justin* schreef op 28 november 2014 20:45 :
======
What will likely be a $10B+ price tag
Verbazingwekkend! Een lang verhaal van die Lanctot, en dan ineens schudt hij $10 mld uit de mouw als waarde van TT, zonder nadere argumentatie. Dat is iets als €35 per aandeel. Wil ik het daarvoor doen? Nou, vooruit...
Ik denk dat hij het baseert op een make-or-buy beslissing en hoeveel het Apple zou kosten om dat zelf op te bouwen. Niet alleen qua kosten maar ook de tijd voordat je GIS expertise hebt die al vele jaren binnen tomtom en nokia zit. Goedemorgen trouwens
Trouwens: ik weet dat je die 2-way probes heel belangrijk vindt. Maar stel dat die andere probes met een minuten vertraging binnenkomen. Dan kunnen daarmee wel realtime maps gemaakt worden met een kwaliteit die nokia denk ik niet kan realiseren door gebrek aan hoeveelheden probes.
*Justin* schreef op 29 november 2014 09:22 :
Trouwens: ik weet dat je die 2-way probes heel belangrijk vindt. Maar stel dat die andere probes met een minuten vertraging binnenkomen. Dan kunnen daarmee wel realtime maps gemaakt worden met een kwaliteit die nokia denk ik niet kan realiseren door gebrek aan hoeveelheden probes.
Helemaal mee eens. Ook als die Apple gegevens in bulk met 15 min vertraging binnen komen, dan nog is het prima fantastisch voor mapmaking, en boven wat elke concurrent kan bieden. Voor traffic is het andere koek. Daar telt elke seconde. Ik weet ervan, vanuit mijn RDS-TMC verleden. Dat klote langzame medium. Jullie weten niet meer wat worstelen met schaarse bits is. Enfin, het was genoeg om nu OpenLR en TPEG te begrijpen en de hele ISO wereld. Ik vermoed heel sterk dat de GPS-posities van iPhone-bezitters via de Apple-servers gefilterd worden, en met enige vertraging en in bulk doorgegeven worden aan TT. Ik hou die visie staande tot mij andere informatie bereikt. En dat betekent dat de info van de algemene iPhone-klanten voor traffic minder interessant zijn. Alleen eigen en echte traffic-klanten zijn voor TT waardevol als echte probes. En dan nog is er een vertraging van enkele minuten. Meer weten over vertragingen? Vraag maar...
*Justin* schreef op 28 november 2014 20:45 :
Such decisions ought to but do not always yield to logic. HERE arguably has the superior mapping and location product offering based on scope, breadth of data gathered and accuracy. But TomTom has superior crowd-sourcing elements and traffic data. In fact, thanks to Apple probe data believed to be shared with TomTom, executives in the automotive industry increasingly recognize TomTom as the market leader in traffic data quality – a challenging metric to pin down but one that TomTom appears to have mastered.
======
What will likely be a $10B+ price tag
Dat komt in de buurt van mijn minimale waarde van 9 miljard euro (6 kaarten + 1 traffic + 1 consumer + 1 telematics). TomTom is het ASML voor real-time Traffic. Die achterstand qua technologie en probes gaat HERE niet meer inhalen nu de laats e2 jaar ALLE deals op dit gebied naar TomTom zijn gegaan. Ook Volkswagen Audi Group is nu om. Nog steeds is die waardering van 10 miljard dollar erg goedkoop als we een aantal jaren verder kijken dan is via het stapelen van de connected-car abonnementen in Automotive de koershobbel van 100 euro voor 2020 genomen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)