Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Fugro AEX:FUR.NL, NL00150003E1

  • 23,720 19 apr 2024 09:47
  • -0,460 (-1,90%) Dagrange 23,580 - 23,900
  • 51.451 Gem. (3M) 386,8K

FUGRO - november 2014

8.297 Posts
Pagina: «« 1 ... 410 411 412 413 414 415 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 november 2014 23:06
    Jammer van het maandslot < bodems 2009. Komende maand maar vooral komende week een belangrijke, spannende. Veel ruimte down zit er m.i. niet meer in om de boel niet echt naar de knoppen te helpen.

    Aan de koersverlopen in relatie tot RSI valt goed te zien dat er zeer nauwkeurig lager gestuurd wordt maar ik vertel u niets nieuws. In de lagere tijdframes wordt RSI steeds (letterlijk op de minuut) vakkundig precies op tijd omlaag getrokken.

    Ook Fibo's worden vakkundig bespeeld. Mooi voorbeeld was de laatste candle in grafiek van woensdag. In de slotveiling werd deze candle precies onder het 78,6% retracement van de daling gezet hetgeen een verdere daling tot de mogelijkheden open liet (hetgeen dan ook fors gebeurde op donderdag met een daling met E0,80 in het eerste uur => boefjes).

    Ik ga komende week toch uit van een opwaarts vervolg op basis van enerzijds mijn gevoel maar ook vanwege het feit dat het niveau van 38% terugtest volgens Nikken werd bereikt (met de stijging naar +/-E23,80) maar volgens mij miste hier toch echt nog een klein stukje.

    Daarnaast is de huidige daling m.i. nog steeds een keurig ABC-tje dat weliswaar niet eindigde met 100-50-100% maar een C kent die is dieper gaat. Momenteel een dalende wig die doorgaans opwaarts uitgenomen wordt. Lastige daarbij is dat bij neerwaarts uitnemen een lelijk kop-schouder down neergezet wordt. Ik beschouw meerdaags (!) E20,- op slotbasis als een verder vervolg up.

    Tot slot hangen we momenteel "op" de doorbroken trendlijn van de daling juli dit jaar. Ik beschouw het als een terugtest. Terug het oude kanaal is niet fraai zullen we maar zeggen dus ik blijf voorlopig vasthouden aan dagslot van ongeveer >E18 anders gaat de visie in de prullenbak.

    Komende week dus de dood of de gladiolen zullen we maar zeggen!

    Grtz en een goed weekend ))

    P.s.
    Nog (voor mij forse) positie in stukken Fugro inmiddels E13,x gemiddeld die ik tracht te optimaliseren met gekochte calls/puts.
  2. [verwijderd] 29 november 2014 02:26
    quote:

    Alles kwijt schreef op 29 november 2014 02:10:

    Als sullie willen dat het omlaag gaat, dan gaat het ook omlaag ! Omdat hunnie het geld hebbe om de boel te manipulere.

    Klopt helemaal. Totdat sullie vinden dat er genoeg zijn uitgestapt omdat het ze te gortig werd en hunnie vinden dat het weer snel omhoog moet...

    ))
  3. [verwijderd] 29 november 2014 09:05
    quote:

    737 driver schreef op 29 november 2014 08:54:

    Wat is de inhoud van die tweet?
    'volgende week goed nieuws van Fugro?'

    of zoiets; vraagteken staat er duidelijk bij; ik kan het niet meer terugvinden: misschien weggehaald?

    Niet serieus te nemen leek me: had al eerder tweets geplaatst over eigen transacties in Fugro

    kc
  4. Risman 29 november 2014 09:50
    VK vandaag...bericht past precies in de lijn van wat ik eerder aangaf: baggeraars sorteren voor op de windparken in zee (niet alleen de mega subisidie projecten in NL maar wereldwijd) en hebben daarvoor de spullen niet. Die kunnen ze nu goedkoop inkopen bij aannemers. Dacht dat BoKa hier ook nog op het vinkentouw zat, maar deze lopen ze dus mis, omdat Van Oord zo even 55 mio (!) neertelt voor een oud BN bootje!
    Dat geeft te denken!

    www.volkskrant.nl/economie/offshoredi...

    Offshoredivisie Ballast Nedam overgenomen door baggeraar Van Oord

    Door: Eric Van Den Outenaar 28 november 2014, 21:15 0
    Voor het familiebedrijf Van Oord zijn de windmolenparken een groeimarkt en vormen het schip en de werknemers een belangrijke aanwinst

    Woordvoerder van Van Oord
    Om de komende jaren meer windmolenparken op zee aan te leggen, koopt de Rotterdamse baggeraar Van Oord voor een onbekend bedrag het hefvaartuig Svanen van het noodlijdende beursconcern Ballast Nedam.

    Dit meer dan 20 jaar oude hefschip is het belangrijkste onderdeel van de vrijdag overgenomen zeebouwactiviteiten van het bouwbedrijf. Daarbij nemen de baggeraars ook ongeveer 50 man aan maritiem bouwpersoneel en de aanleg van het Windpark Westermeerwind in de IJsselmeer over.

    Het in Nieuwegein gehuisveste Ballast Nedam gebruikte de Svanen de laatste jaren vooral voor de constructie van windmolenparken op zee. Het bedrijf heeft er naar eigen zeggen al meer dan 500 funderingen mee geslagen, maar wilde er vanaf. Daarmee hoopt het in zwaar weer verkerende Ballast financieel sterker worden.

    Lucratieve bouwprojecten
    Windmolens op zee zijn een belangrijke groeimarkt voor Van Oord.
    Windmolens op zee zijn een belangrijke groeimarkt voor Van Oord. © ANP
    Voor het familiebedrijf Van Oord zijn de windmolenparken een groeimarkt en vormen het schip en de werknemers een belangrijke aanwinst, zegt een woordvoerder. De Rotterdammers hebben de laatste jaren al verscheidene parken aangelegd en verwachten harder te groeien. Het bedrijf mikt onder meer op aanbestedingen dankzij het Energieakkoord. Vanaf begin volgend jaar komen de eerste van de vijf kavels langs de Hollands kust op de markt. Van Oord hoopt ook nieuwe opdrachten binnen te hengelen in andere Europese landen. 'We nemen hiermee een voorschot op de toekomst.'

    De windmolens en andere bouwprojecten op zee leverden Van Oord al een kwart van de totale omzet van 1,6 miljard euro op. Dat omzetaandeel moet in de komende jaren naar minimaal 40 procent.'We zijn al langer bezig om minder afhankelijk te worden van baggeren en zijn inmiddels een bredere aannemer op zee. Deze deal gaat ons daarbij helpen.'

    Zwaargewicht
    Bouwbedrijf Ballast Nedam verkeerde financieel gezien in zwaar weer.
    Bouwbedrijf Ballast Nedam verkeerde financieel gezien in zwaar weer. © ANP
    De Heavy Lift Vessel Svanen kan objecten tot bijna 9 miljoen kilo tillen. Ballast gebruikte het vaartuig voorheen jarenlang om bruggen mee te bouwen. Zo is de bekende, in 2000 opgeleverde Sontbrug tussen Kopenhagen en Malmö 'door de Svanen' gebouwd.

    Volgens analist Edwin de Jong van SNS Securities is de transactie goed voor beide partijen. Hij schat dat Van Oord zo'n 55 miljoen heeft neergeteld voor het schip, net iets minder dan de huidige beurswaarde van heel Ballast Nedam op dit moment.
  5. [verwijderd] 29 november 2014 10:48
    quote:

    Risman schreef op 29 november 2014 09:50:

    VK vandaag...bericht past precies in de lijn van wat ik eerder aangaf: baggeraars sorteren voor op de windparken in zee (niet alleen de mega subisidie projecten in NL maar wereldwijd) en hebben daarvoor de spullen niet. Die kunnen ze nu goedkoop inkopen bij aannemers. Dacht dat BoKa hier ook nog op het vinkentouw zat, maar deze lopen ze dus mis, omdat Van Oord zo even 55 mio (!) neertelt voor een oud BN bootje!
    Dat geeft te denken!
    De investeringen gaan uiteraard gewoon door.

    Zo ook in de olie industrie kan het zoeken naar nieuwe velden niet te lang worden uitgesteld.
    De korte termijn reactie op lagere olieprijzen is (was?) uitstel van investeringen.

    De langere termijn reactie op lagere olieprijzen zal zijn:
    - snijden in kosten, saneren = o.a. schaalvergroting, overnames
    - (extra) investeren voor de toekomst = o.a. nieuwe velden zoeken

    Kortom positief voor een Fugro en consorten.

    Ik denk dat eventueel aanhoudende of verder dalende olieprijzen vooral voor rekening komen van de Kon.Olies*, BP's* etc.
    Is dat voor hen erg? Nee, die giga winsten zijn nergens* voor nodig en kunnen best een tijd vet omlaag.

    *ok, de aandelenkoers zal erop reageren...
  6. [verwijderd] 29 november 2014 11:17
    Ik heb liever een tweet van één van de Fugro-kapiteinen in de trant van "we found the MH370" of een PB van Boskalis dat ze aan de 30% zitten en een knock-outbod doen van €30. Dat zou mijn weekend weer goedmaken.

    Ben na mijn uitstappen weer ingestapt op €19,35, dus hoop op een sprongetje boven de €22. Het is wel leuk dat de prijs aan de pomp omlaag gaat en ik €5 bespaar op een volle tank, maar voor mijn portefeuille mag de olie weer naar $140 het vat. Zal mijn werkgever niet leuk vinden, btw.
  7. [verwijderd] 29 november 2014 11:59
    Na de dotcomzeepbel aan het begin van dit millennium en de financiële crisis die sinds 2008 de wereld in z’n greep hield, staat de volgende crisis alweer op ons te wachten. In 2015 zou er wel eens een nieuwe oliecrisis kunnen losbarsten, voorspelt Jeremy Leggett, sociaal ondernemer, auteur en activist, in zijn nieuwe boek “Uit de olie”. ‘Iedereen zou zich hier zorgen over moeten maken,’ zegt hij.
8.297 Posts
Pagina: «« 1 ... 410 411 412 413 414 415 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Fugro is het schoolvoorbeeld van een geslaagde turnaround

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links