Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

29 nov - 5 december TomTom: Wanneer Staat er 10 Voor De Komma Bij Koers TomTom en Waardoor....

23 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 november 2014 18:47
    door het bekendmaken en toegeven van die beruchte en bij velen al bekende deal
    tussen TomTom en VW
    veel over gezegd
    ontevreden aandeelhouders
    stil management
    geplaatste citaten
    persoonlijk denk ik dit weekend of maandag voorbeurs dat er totale openheid gaat komen dit ook al door mijn telefoongesprek met TomTom waaruit bleek dat
    een groot aantal figuren niet in Ned maar in USA zaten
    waarschijnlijk voor afwikkeling van ""The Big Case"
    ik kan niet wachten
  2. [verwijderd] 28 november 2014 18:54
    quote:

    moneymaker schreef op 28 november 2014 18:47:

    door het bekendmaken en toegeven van die beruchte en bij velen al bekende deal
    tussen TomTom en VW
    veel over gezegd
    ontevreden aandeelhouders
    stil management
    geplaatste citaten
    persoonlijk denk ik dit weekend of maandag voorbeurs dat er totale openheid gaat komen dit ook al door mijn telefoongesprek met TomTom waaruit bleek dat
    een groot aantal figuren niet in Ned maar in USA zaten
    waarschijnlijk voor afwikkeling van ""The Big Case"
    ik kan niet wachten
    Ik snap dat je niet kan wachten. Dat kan ik ook niet. Maar stel nu dat het bericht (nog) niet komt en de koers daalt maandag weer een procentje, ben dan niet weer super teleurgesteld. Dat is namelijk ook een scenario. Houd daar rekening mee.

    Allerlei niet onderbouwde complotten het forum op slingeren heeft dan weinig zin. Bellen/mailen met TomTom, AFM en VEB veel meer.

    En uiteindelijk komt het wel goed. Als de deal er is, komt er een keer een persbericht. Of die stijging op basis daar van volgende week komt of de week erop of in januari maakt toch eigenlijk niks uit.
  3. [verwijderd] 28 november 2014 18:56
    quote:

    moneymaker schreef op 28 november 2014 18:47:

    persoonlijk denk ik dit weekend of maandag voorbeurs dat er totale openheid gaat komen dit ook al door mijn telefoongesprek me TomTom
    wat een zelfoverschatting dat je denkt dat jij persoonlijk enige invloed zou kunnen uitoefenen. Ze zullen wel geschrokken zijn.
  4. [verwijderd] 28 november 2014 19:36
    Analyst vs. Analyst: Apple, TomTom, HERE
    by rlanctot28-11-2014
    I published a blog about a week ago (http://tinyurl.com/m8x7tqa - Apple Needs to Buy TomTom Now) suggesting that Apple ought to finally buy TomTom. Apple has been using TomTom map data to prop up its in-house navigation offering and I was suggesting that an acquisition was in order given TomTom’s tenuous market and financial position – the company has had to shift its focus from fast-growth mobile devices to slow growth automotive and fleet market opportunities and, most recently, cloud-based services.

    My argument was based on Apple’s ongoing struggle to bring its CarPlay smartphone integration solution to the market following a spectacular debut at the 2014 Geneva Motor Show. In Geneva, Apple had working CarPlay demos in Volvo, Ferrari, and Mercedes-Benz vehicles on the show floor. Fast forward to last week’s L.A. Auto Show and CarPlay is still only a demo with availability in showrooms not anticipated until Spring 2015 at the earliest.

    Until last year, speculation regarding an Apple acquisition of TomTom was an annual analyst ritual. It seemed to make sense except for the fact that 1) it never happened and 2) Apple didn’t need to buy TomTom since it was getting what it wanted: TomTom’s maps.

    Finally getting the message – that such an acquisition was NOT going to happen – speculation dried up in 2013. There were no more rumors of an imminent Apple acquisition of TomTom. But given Apple’s stumbles I figured the time was right for valor to prevail over discretion. Apple should buy TomTom now, with a small portion of its overseas cash holdings, and straighten out its location strategy once and for all, was my argument.

    A colleague of mine at Strategy Analytics, Nitesh Patel, meanwhile weighed in to point out in a blog of his own this week (http://tinyurl.com/kmal6rs - Why Apple Should Ditch TomTom and License HERE Map Data) that Apple would be better off ditching TomTom and licensing rival HERE’s data. HERE’s data set encompasses automotive, pedestrian and in-door navigation for a wide range of applications and at a greater degree of accuracy than TomTom's, or so he argues.

    Such decisions ought to but do not always yield to logic. HERE arguably has the superior mapping and location product offering based on scope, breadth of data gathered and accuracy. But TomTom has superior crowd-sourcing elements and traffic data. In fact, thanks to Apple probe data believed to be shared with TomTom, executives in the automotive industry increasingly recognize TomTom as the market leader in traffic data quality – a challenging metric to pin down but one that TomTom appears to have mastered.

    Apple has cobbled together a portfolio of location technology and mapping acquisitions including Placebase, C3 Technologies, Locationary, Hopstop.com, Embark, and Broadmap. But a coherent integration of these assets has yet to emerge.

    What these acquisitions point to, however, is Apple’s inclination to make bite-sized acquisitions rather than monster purchases of the type that TomTom would represent. (This inclination was noted by commenters to my previous blog.) TomTom’s annual revenue fell below $1B in 2013 and is still experiencing a downward revenue trajectory. But the decline in revenue has not yet assumed the proportions of a crisis and Apple may have more leverage as a TomTom customer than as a TomTom owner.

    More importantly, TomTom is bigger and more established than the kind of companies that Apple normally considers as an acquisition candidate. There’s not much upside left in TomTom in the eyes of Apple.

    But licensing HERE data will give Apple little or no leverage. While HERE is a far more customer-friendly B2B company today than it ever was in the past, it still marches to its own drum and is unlikely to craft solutions specifically for Apple.

    While my colleague’s post made a brave, if brief, case for Apple to license HERE data I believe the far more likely outcome is that both of us are wrong. Apple will continue to license TomTom’s data.

    Apple can effectively throw its weight around at TomTom demanding changes or enhancements to the map data. Apple is, by far, TomTom’s largest and most strategic customer.

    The licensing of HERE data is the threat suspended over the head of TomTom by Apple like a sword of Damocles. TomTom dare not displease its most important patron.

    A potential wild card in the mix is interest in TomTom from other quarters ranging from Alibaba (TomTom’s joint venture partner in China now that Alibaba owns Autonavi) and Facebook to Microsoft or Google. Apple must forever weigh TomTom’s ability to maintain its independence against Apple’s own ambitions in location and navigation.

    Perhaps the final question is whether Apple needs either TomTom or HERE in the long run. OpenStreetMaps is always an available option, particularly if Apple chooses to eschew the expensive process of building its own map from scratch. (There is hardly any doubt that Apple has already crafted the fundamental map geometry from its work with TomTom.)

    The argument against Apple acquiring TomTom is strong given the fact that much of the value seems to already have been wrung out of the organization. Buying it now for what will likely be a $10B+ price tag becomes a very expensive defensive maneuver.

    So, I conclude that Apple probably won’t buy TomTom and probably won’t license HERE data. But I still think the TomTom acquisition is a more likely year-end moonshot than a shift to licensing HERE map data. What do you think?

    blogs.strategyanalytics.com/AMCS/post...
  5. [verwijderd] 28 november 2014 19:52
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 28 november 2014 19:48:

    $10B+ price tag becomes a very expensive defensive maneuver.

    Oftewel een eurooooootje van 45

    Whoesssaaahhhhhhhh
    Hij ziet het niet gebeuren, toen hij het wel verwachtte gebeurde het niet dus wie weet nu wel.
    En er zijn meer kapers op de kust.
  6. [verwijderd] 28 november 2014 20:11
    quote:

    moneymaker schreef op 28 november 2014 18:47:

    door het bekendmaken en toegeven van die beruchte en bij velen al bekende deal
    tussen TomTom en VW
    veel over gezegd
    ontevreden aandeelhouders
    stil management
    geplaatste citaten
    persoonlijk denk ik dit weekend of maandag voorbeurs dat er totale openheid gaat komen dit ook al door mijn telefoongesprek met TomTom waaruit bleek dat
    een groot aantal figuren niet in Ned maar in USA zaten
    waarschijnlijk voor afwikkeling van ""The Big Case"
    ik kan niet wachten
    Management gevlucht naar de USA.

    Moneymaker aan de lijn...
  7. battumboy 28 november 2014 20:46
    Bericht van 10 nov

    The new VW Passat is hitting dealer showrooms across Europe - the redesigned vehicle comes with a variety of new technologies designed to make driving easier including our real-time traffic, fuel and parking navigation services. Hopefully, we'll see it stateside soon

    www.facebook.com/InrixTraffic
  8. [verwijderd] 28 november 2014 21:28
    quote:

    moneymaker schreef op 28 november 2014 18:47:

    persoonlijk denk ik dit weekend of maandag voorbeurs dat er totale openheid gaat komen dit ook al door mijn telefoongesprek met TomTom waaruit bleek dat
    een groot aantal figuren niet in Ned maar in USA zaten
    waarschijnlijk voor afwikkeling van ""The Big Case"
    ik kan niet wachten
    ja, ja, jouw telefoontje met TomTom (waarbij je niet verder kwam dan de telefoniste) heeft vast veel indruk gemaakt.

  9. [verwijderd] 29 november 2014 00:03
    quote:

    moneymaker schreef op 28 november 2014 21:31:

    ik doe iets dat kan jij niet zeggen

    . Als je hebt gebeld wat ik niet eens geloof. En jij die HG de ene keer verkettert en de andere keer prijst zal weten wie jij bent. Lachen man.En denk nu niet als er eventueel nieuws komt dat het aan jou te danken is. Ze weten niet eens wie je bent, behalve de telefoniste die niets door gegeven heeft en haar nagels zat te vijlen tijdens het gesprek. TT komt met nieuws als de tijd daar rijp voor is en het volgens een overeenkomst mag.
  10. forum rang 6 charlieb 29 november 2014 02:24
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 28 november 2014 19:48:

    $10B+ price tag becomes a very expensive defensive maneuver.

    Oftewel een eurooooootje van 45

    Whoesssaaahhhhhhhh
    Droom jij maar lekker verder, zal nooit gebeuren zoveel.......!!, ja tussen de 10 en 15 euro is bespreekbaar, maar 45 euro.....???, no way........!, het was maar een droom.....!
    Charlie
23 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links