Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Fastned bouwt mee aan Europees laadstationnet

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. z0n0p 27 november 2014 09:08
    Langs de A1 tussen Deventer en Apeldoorn staat zo'n Fastned station. Kom er dagelijks 2× langs. Nog NOOIT een auto zien laden daar. PHEV zijn voor 90% lease of zakelijke rijders die vanwege de subsidie op aanschaf en zero bijtelling die auto hebben en die gaan ECHT niet langs de snelweg een watt'je "tanken" om het milieu te ontzien. Kansloos.
  2. [verwijderd] 27 november 2014 09:37
    Het bedrijf draait inderdaad op subsidie zoontje van lubbers werkt daar dus de contacten om de betreffende subsidies binnen te harken zijn er.

    En verdienmodel dat is er niet zoals al geschreven leaserijders hebben geen tijd om naast de weg te pauzeren dus tanken ze gewoon benzine en rijden door.

    Plus de onzekerheid vanwege de hoge prijs van hybride auto's als er minder stimulatie komt is het game over voor ze.
  3. z0n0p 27 november 2014 09:38
    Hoe ziet die Business Case van Fastned er in vredesnaam uit? Die gaan toch pas geld verdienen als er ruim meer dan 1 miljoen (PH)EV's rond zoemen in NL. Dus ergens in 2030 en later, en dan de verliezen goedmaken over de eerste 15 jaar. Kan NOOIT uit.

    (Fastned is een dingetje van een zoontje van Ruud Lubbers. Zou dat hebben geholpen?)
  4. Fastned 27 november 2014 09:43
    Fastned bouwt dit netwerk niet voor de EV's die er nu zijn, maar voor de EV's die gaan komen. Ivm de benodigde vergunningen, netwerkaansluiting, etc kost het jaren om laadstations te kunnen bouwen. Je moet dus nu bouwen om klaar te zijn als er over 1 a 2 jaar grote aantallen elektrische auto's de weg op komen. En ze komen eraan. Autofabrikanten investeren vele miljarden in de ontwikkeling van elektrische auto's. Zie ook: www.fastned.nl/719666/Fastned-databan...
  5. z0n0p 27 november 2014 09:52
    quote:

    Fastned schreef op 27 november 2014 09:43:

    Je moet dus nu bouwen om klaar te zijn als er over 1 a 2 jaar grote aantallen elektrische auto's de weg op komen. En ze komen eraan. Autofabrikanten investeren vele miljarden in de ontwikkeling van elektrische auto's. Zie ook: www.fastned.nl/719666/Fastned-databan...
    Op welke planet leven jullie??? Vind dat er veel meer aan duurzaamheid moet worden gedaan en EV horen daarbij. In NL stagneert het aantal (PH)EV's door het temperen van de belastingvoordelen. Hoeveel Ampera's/Volts zijn er in 2014 verkocht? 5 miljard is natuurlijk een krankzinnig bedrag voor de stimulering van 35.000 autootjes die zakelijk worden gebruikt door 99% van de mensen die geen drol om het milieu geven, maar alleen in hun eigen portemonnee kijken. Dit is het ultieme uitlokken van subsidiegedrag geweest die absurd veel heeft gekost. Zie oa de conclusies van de Rekenkamer ("export van CO2 winst" doordat een deel van de PHEV's weer worden verkocht richting het Oostblok).

    Jullie BC moet prut zijn, maar er zijn wel groene knuffelaars die er wat geld tegen aan willen gooien. Is jullie gegund zolang het mij maar geen 1 € kost.
  6. Fastned 27 november 2014 10:44
    Voor de goede orde, de 'misgelopen' miljarden voor de belastingdienst betreft alle zuinige auto's. Dat zijn vooral zuinige dieselauto's etc. Maar, uiteindelijk zal de EV niet doorbreken door fiscaliteiten maar het feit dat ze binnenkort gewoon goedkoper zijn dan benzineauto's. Vier jaar geleden kostten accu's nog $1000 per kWh (waarmee je 5 km kunt rijden). Nu is dat al rond $200 per kWh. Een EV is goedkoper in aanschaf dan benzine/diesel bij $100 per kWh. Dit gaat in de komende jaren gebeuren en dan gaan we massaal over. Niet overtuigd? Lees bijvoorbeeld het boek 'Clean Disruption' van Stanford docent Tony Seba: www.amazon.com/Clean-Disruption-Energ...
  7. z0n0p 27 november 2014 11:09
    1. 5 miljard subsidie
    Als je de subsidie/misgelopen belasting inkomsten van de 5 miljard die aan (PH)EV's toevalt per PHEV-voertuig omslaat schrik je je dood! De stapeling van voordelen is idioot voor PHEV.

    2. ontwikkeling
    Alleen als de laadcapaciteit,de laadsnelheid en de houdbaarheid van batterijen dramatisch wordt verbeterd dan is er de komende jaren wel wat groei te verwachten. Ondertussen komt er concurrentie in de vorm van waterstof uit dezelfde hoek.

    3. massaal overstappen
    Huh??? 7 miljoen auto's in NL op de schroothoop of gaan die allemaal naar afrika? Particulier die 15.000 km per jaar rijdt is niet de doelgroep, moet de zakelijke rijder zijn. Ontwikkeling is dat ook die groep steeds minder gaat rijden door de toepassing van technologie. In de auto is vreselijk inprodutief. Natuurlijk dan weer zelfrijdende autoos (krantje, croissantje, scheren). Ja, na 2030.

    Ik ben een absoluut voorstander van duurzame ontwikkelingen. Als er geen disruptive change komt, presteren de huidige generaties (waaronder ik) het om de aarde voor 2050 leeg te vreten.

    Kijk een getijdecentrale zoals door een consortium eerder dit jaar voorgesteld die in 1 klap half NL van stroom voorziet zet zoden aan de dijk. En ook ja, die gaat meer kosten dan de begrote 15 mlijard, en heeft milieu effecten, en is technisch geen abc'tje (maar wel NL-technologie export). Maar dat is tenminste een plan. Nu 18 miljard !!!! aan molentjes die aan het eind van hun technische ontwikkeling zijn. WAANZIN!!!!!
  8. forum rang 7 rene l 27 november 2014 21:37
    quote:

    Fastned schreef op 27 november 2014 10:44:

    Dit gaat in de komende jaren gebeuren en dan gaan we massaal over. Niet overtuigd?
    Ik vraag mij dan weer af wie deze e-bolides gaan kopen.
    De gemiddelde particulier heeft door alle aparte belastingverhogingen bijna geen cent meer te makken, wanneer er toch een nieuwe auto moet komen wordt noodgedwongen gekozen voor een zuinige benzine versie uit het lagere segment die niet de hoofdprijs kost.

    Het zijn dus vnl. bedrijven/leaserijders die d.m.v. zware subsidies, opnieuw opgehoest door normale burgers, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik pas er eigenlijk voor dat dit over mijn rug gaat.

    Over het opladen heb ik ook mijn twijfels, je zult maar net op de snelweg zitten, de accu is bijna leeg en je sluit aan bij een laadpaal waarvan je voorganger net de stekker in zijn auto steekt. Je ben dan bijna een uur verder voordat jezelf ook weer verder kunt, lastig als je een afspraak hebt lijkt mij.
    Een gemiddelde tankbeurt kost slechts 5 minuten.
    Ik vraag mij daarnaast af of er met de kostbare laadpunten ooit een omslagpunt bereikt wordt waarna op eigen kracht winst gemaakt wordt, ik kan mij dit niet voorstellen en de subsidies blijven dus rijkelijk vloeien, wederom allemaal opgehoest door burgers die niet op deze fratsen zitten te wachten.

    Een ander punt, als je als particulier zo'n e-bolide aan wilt schaffen moet je in principe thuis wel een laadpunt hebben en moet je eigenlijk een eigen parkeerplaats hebben, dit is voor velen een utopie.
    Je zult maar 12-hoog wonen en je auto een paar straten verder moeten parkeren omdat er daar pas plek is, je hebt dan een aardig lang verlengsnoer nodig.

    Het lijkt mij allemaal een brug te ver, maar ja, de EU bobo's uit Brussel leggen ons hun wil op met de meest wereldvreemde, onuitvoerbare en kostbare ideeen.
    Vele bedrijven spelen hier dankbaar op in en incasseren het gratis geld.

    Daarnaast blijf ik mijn twijfels hebben of een e-bolide wel zo goed is voor het milieu, naast milieu onvriendelijke accu's zijn ze enorm zwaar en stoten ze dus meer niet emissie gerelateerde fijnstof uit.

    Ik rij nog maar lekker door in mijn inmiddels afgeschreven Slopel.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links