Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
ECHT SERIEUS: 22-29 november 2014
Volgen
moneymaker schreef op 27 november 2014 12:20 :
alweer rood
Je lult alsof wij blind zijn. Maar wil het er nog even inpeperen. Ik hoorde je niet, toen we vanmorgen van5,37 naar 5,54 gingen...nee, want groen is niet jou kleur....
volgens mij zijn er snel nog wat aandelen ingekocht om de koers vandaag weer verder te drukken ....misschien was dagelijkse voorraad niet voldoende oid
zodra de beurzen stijgen zakt tomtom als enige zelfs fugro en sbm stijgen dit is zo overduidelijk koersmanipulatie dat degene die dit niet ziet expres de ogen dichthoudt
Hoelahoep schreef op 27 november 2014 12:36 :
zodra de beurzen stijgen zakt tomtom als enige zelfs fugro en sbm stijgen dit is zo overduidelijk koersmanipulatie dat degene die dit niet ziet expres de ogen dichthoudt
Dat is de laatste maand al zo! een grote soap
En er kan slecht of goed nieuws komen
Een denkpiste: familie Porsche neemt belang in INRIX, als afleiding voor belangrijke deal met Tomtom. Het aandeel wordt gelijktijdig geshort vanaf moment dat belang werd genomen in INRIX. Bij de deal is een chapter opgenomen waar het contract zo verschrikkelijk belangrijk is voor volkswagen (voor de long term) dat volkswagen cq Porsche een behoorlijk belang wil kopen in Tomtom (zoals gebeurd is INTEL met ASML), hierdoor krijgen ze zetel in de raad. Met deze (mogelijke) zetel en de lage koers waar het belang wordt genomen heeft HG geen trek. Er zullen namelijk met Apple ook de nodige afspraken gemaakt zijn. Een en ander heeft de absentie van HG in de roadshows van oktober te maken. Er wordt met mes tussen de tanden onderhandeld...
Oudgediende klinkt best realistisch.
Iedere cultuur/land heeft zijn eigen onderhandelingsmethoden. Dit is typisch wat Hapag ook deed en later TUI, samenwerking, daarna of gelijk een belang nemen, iemand op een zetel en daarna overnemen. Kijk naar ARKE met TUI in de reiswereld hetzelfde verhaal en tactiek.
oudgediende schreef op 27 november 2014 12:50 :
Een denkpiste: familie Porsche neemt belang in INRIX, als afleiding voor belangrijke deal met Tomtom. Het aandeel wordt gelijktijdig geshort vanaf moment dat belang werd genomen in INRIX. Bij de deal is een chapter opgenomen waar het contract zo verschrikkelijk belangrijk is voor volkswagen (voor de long term) dat volkswagen cq Porsche een behoorlijk belang wil kopen in Tomtom (zoals gebeurd is INTEL met ASML), hierdoor krijgen ze zetel in de raad. Met deze (mogelijke) zetel en de lage koers waar het belang wordt genomen heeft HG geen trek. Er zullen namelijk met Apple ook de nodige afspraken gemaakt zijn. Een en ander heeft de absentie van HG in de roadshows van oktober te maken. Er wordt met mes tussen de tanden onderhandeld...
De deal met Apple is peanuts i.v.m. de deal met Volkswagen. Vooral de HAD-deal vanaf 2016. Het gaat bij Volkswagen op termijn over miljarden. Logisch dat ze een controlerend belang willen zodat niet opeens een andere partij de boel overneemt. De huidige lage beurskoers is dan opeens WEL een enorm probleem voor de grootaandeelhouders. Die waren mogelijk uit op een smerige delisting tegen een prikkie en Volkswagen voorkomt dat nu. Zo niet, dan verwateren ze bij deelname van VW op een veel te laag niveau (dat vermoedelijk kunstmatig is gecreëerd door shorters in te huren c.q. stukken uit te lenen?). Ze vallen dan nu dus zowel linksom als rechtsom letterlijk in de kuil die ze zelf hebben gegraven.
oudgediende schreef op 27 november 2014 12:50 :
Een denkpiste: familie Porsche neemt belang in INRIX, als afleiding voor belangrijke deal met Tomtom. Het aandeel wordt gelijktijdig geshort vanaf moment dat belang werd genomen in INRIX. Bij de deal is een chapter opgenomen waar het contract zo verschrikkelijk belangrijk is voor volkswagen (voor de long term) dat volkswagen cq Porsche een behoorlijk belang wil kopen in Tomtom (zoals gebeurd is INTEL met ASML), hierdoor krijgen ze zetel in de raad. Met deze (mogelijke) zetel en de lage koers waar het belang wordt genomen heeft HG geen trek. Er zullen namelijk met Apple ook de nodige afspraken gemaakt zijn. Een en ander heeft de absentie van HG in de roadshows van oktober te maken. Er wordt met mes tussen de tanden onderhandeld...
Ik reageer op een van je laatste zinnen: er zullen met Apple ook de nodige afspraken gemaakt zijn. Dat zou ook een 'right of first refusal' kunnen zijn. Apple heeft immers enorm haar best gedaan om van Google Maps af te komen en ook het contract voor Google search loopt op afzienbare tijd af. Daar is Yahoo!'s CEO Marissa Mayer [en ex Google Maps baas] nadrukkelijk naar aan het vissen. [Beetje platte opmerking, maar jammer voor Yahoo! dat Tim Cook meer van mannen houdt dan van vrouwen.] Apple heeft dus voor TomTom gekozen omdat ze een onafhankelijke partij is. Een worst nightmare voor Apple zou dan zijn als Google niet Waze maar TomTom had gekocht. Dan zou Apple weer terug bij af zijn, en komen alle TomTom data alsnog in de grote Google dataverwerking terecht. Ik ben gematigd met speculaties, maar ik vind het best aannemelijk dat Apple zo'n right of first refusal heeft proberen te verkrijgen. --- The right of first refusal, also known as the "last look" provision, gives the holder the right to review all other offers on a business or share of a business. The holder of the right can buy the business simply by matching the highest offer on the table. Businesses partners often grant each other the right of first approval. In those cases, when a partner wants out of the business, the remaining partners can prevent a newcomer they do not know from buying a stake in the firm.
2de denkpiste: Blue mountain begint vanaf 29 september te shorten, vlak voor de cijfers om de markt op verkeerde been te zetten. Direct bij de cijfers- die niet slecht waren- worden de shortposities flink uitgebouwd. Bij de richtkoers 6,40- 6,50 meldt Highclere een belang van 3,02%. Blue Mountain en Hound gaan verder shorten en gaan tot een shortpositie van 3,03%. Wat is hier bijzonder aan is dat 6,40- 6,50 een richtprijs is voor, noem Porsche SE. Shorts zijn afgedekt dus er is in feite al gecoverd door de stukken van Highclere en hierdoor staat de koers onder druk en met de nodige speculaties wil men voor aanzienlijk lage koers een belang nemen. Waar HG geen trek in heeft.
Ik kan me herinneren dat porsche wel wat ervaring heeft met shortsqueezes. Verder: is er dan toch opzet in het spel v.w.b. het lekken van de persmededeling die later werd ingetrokken?
Ik denk dat Tomtom op de vingers is getikt door VAG.
wat is het nou??? google of tomtom in de VW's????
Beleger schreef op 27 november 2014 14:03 :
wat is het nou??? google of tomtom in de VW's????
Er zijn je al 299 mensen voor geweest ;-) die dit antwoord hebben gekregen: - Verkeersinformatie door: TomTom - Parkeerinformatie en benzineprijzen door: INRIX - Streefview door: Google - Kaarten door: tot nu toe altijd Nokia, maar TomTom bonkt op de deur en heeft met VW een research partnership rond geautomatiseerd rijden, waardoor voor VW het belang ontstaat om ook aan TT de kaartendeal te geven.
oudgediende schreef op 27 november 2014 13:40 :
2de denkpiste: Blue mountain begint vanaf 29 september te shorten, vlak voor de cijfers om de markt op verkeerde been te zetten. Direct bij de cijfers- die niet slecht waren- worden de shortposities flink uitgebouwd. Bij de richtkoers 6,40- 6,50 meldt Highclere een belang van 3,02%. Blue Mountain en Hound gaan verder shorten en gaan tot een shortpositie van 3,03%. Wat is hier bijzonder aan is dat 6,40- 6,50 een richtprijs is voor, noem Porsche SE. Shorts zijn afgedekt dus er is in feite al gecoverd door de stukken van Highclere en hierdoor staat de koers onder druk en met de nodige speculaties wil men voor aanzienlijk lage koers een belang nemen. Waar HG geen trek in heeft.
wat tomtom kan doen is eigen aandelen inkopen hebben ze ze zelf voor een prikkie en kunnen ze de shorters uitroken en dat is zelfs beter dan dividend uitkeren
Hoelahoep schreef op 27 november 2014 14:06 :
[...]
wat tomtom kan doen is eigen aandelen inkopen hebben ze ze zelf voor een prikkie en kunnen ze de shorters uitroken en dat is zelfs beter dan dividend uitkeren
Ik neem aan dat ze dat eerst moeten voorleggen aan de AvA.
Als er 6.000.000 aandelen short staan, betekent dat, dat elke cent daling 60.000 euro's oplevert. Daar zou ik ook furieus voor knokken. Dirk (Mohammad Ali)
Het stinkt hier...AFM al in actie?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --