Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Weer een brokeroorlog?
Categorie: Beurs vandaag
Door
op vrijdag 14 november 2014
Views: 8.544
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Van je hobby je werk maken, is dat slim? Nick Bakker doet dat als Market Watcher bij IEX. Hij verzorgt dagelijks het Fondsenrondje, de Slotcall en het IEXNieuws. Daarin houdt Nick u op de hoogte van al het beursnieuws, de AEX en alles wat er maar speelt bij Nederlandse aandelen.
Beleggen, stockpicken, maar ook speculeren. ...
Meer over Nick Bakker
Recente artikelen van Nick Bakker
jul '18
Liveblog: Trump en BAM
3
jul '18
Liveblog: Microsoft
7
jul '18
Slotcall: Shell en Unies
3
Mijn ervaringen met degiro zijn ronduit slecht. Slechte interface, fout op fout. Onduidelijke transacties, geen historie, euros en dollars door elkaar genoemd in velden, instellingen die onduidelijk zijn. Ik moest zowat voor elke order bellen omdat het niet werkte. En bij de claimemissie van Imtech ging het bij mij (en vele andere giro mensen fout). Hoe de helpdesk daarna met hun fout omging was ronduit slecht. Ik ben er weg! Dan maar iets meer betalen.
Ben heel even klant geweest bij Saxo. Foei foei wat een kermis en wat een geknoei bij die Saxo. Service is net zo fout als de opgetuigde kerstboom van Saxobank. Wat een toeters en bellen. Ach ja bellen, toen ik een probleem had met het platform zou men mij daar over terugbellen. Ene JO Civiel die daar een indrukwekkende titel voert, maar zijn daadkracht is omgekeerd evenredig aan zijn uiteraard ronkende engelse titel, zou mij daar zo snel mogelijk over terugbellen. Dat is nu 2 weken geleden! Het hoeft dus niet meer. De site slingert afwisselend van een engelse taal site naar een nederlandse taal site en weer terug. Wie zich hier wil inwerken in een vlotte gang van zaken, moet daar dan wel een paar avonden bijles voor uittrekken. Ze hebben (dat dan weer wel), voor elk mogelijk probleem een minicursus beschikbaar. Heb er twee transacties gedaan en heb enorm veel spijt dat ik erin getuind ben. Daarom deze waarschuwing aan den aandachtigen lezer. Er zijn zoveel betere beursmakelaars met een overzichtelijk en wel goed functionerend platfom, die niet duurder of zelfs nog voordeliger zijn. Bespaar u deze bron van ergenis. Heb overigens vernomen dat het hier in Nederland niet zo goed gaat met die Saxzooi, dan is een beetje reclame in de vorm van een prijsje nooit weg. Alles is te koop, dus ook een onbenullig prijsje.
Ik wist niet dat Mark van Bommel tegenwoordig Tank-commandant is... (leuk filmpje!)
Brokerage in NL wordt een commodity. Net als in Amerika. Handelen tegen nul kosten op een perfect werkend platform. Brokers schrapen hun inkomsten bij elkaar door stukken uit te lenen en op margin rente inkomsten te genereren. En advertenties van vermogensbeheerders. Omdat uit de statistieken blijk dat een overgrote meerderheid van de doe-het-zelvers de bietenbrug op gaat.
De hele Gouden Stier verkiezing in een incestueus feestje met veel te veel blonde snollen dus in zekere zin goedkoop. Maar stinken doet het wel: ik betaal dus wordt ik winnaar!!
geef mij maar de Giro, na binck en de abn amro een verademing en het is nog goedkoop op de koop toe!
Mooi taalgebruik van die Cees Smit op Twitter (NOT!). Schande.
Probleem met degiro blijft de relatief zeer beperkte keuze aan producten waarin je kunt beleggen, en géén rente op je niet belegde saldo.
"Zelf ben ik er klant, ik geef het grif toe, maar ik had persoonlijk het wel terecht gevonden als DeGiro had gewonnen". Is dit de taak van een redacteur? Dat dit een mentor toestaat!!! Deze week eerste aankoop van een bedrijfsobligatie en wel niet €2 + 0,02%, maar €2 + 0.05% (active account); en de couponrente nog eens deze kosten!!! Wat bedoelen zij met goedkoop? Ook dit vindt U niet terug in "verhaaltjes" van de VEB en de Consumentenbond..... Edit: active account toegevoegd in de tekst.
Dit antwoord kreeg ik in juli over 6,25% ASR obligatie..... "Wij hebben helaas niet alle obligaties. De ASR 6,25% is daar een van. Wij kunnen deze alleen (eventueel) aanbieden vanaf een transactiebedrag van €50.000". Inmiddels hebben zij die wel, maar totaal geen communicatie naar de klant toe......
Gisteren ook maar even een account bij DeGiro gemaakt, omdat ik dat tientje transactiekosten bij de Rabobank elke keer wel zat ben. Nu heb ik 'Basic', maar ik kan nergens vinden wat 'Active' en 'Trader' voor nadelen hebben. Betaal je hier extra kosten, omdat je bijvoorbeeld wel short kunt gaan en bij 'Basic' niet? Bij voorbaat dank.
bask.2 schreef op 15 november 2014 11:35 :
Dit antwoord kreeg ik in juli over 6,25% ASR obligatie.....
"Wij hebben helaas niet alle obligaties. De ASR 6,25% is daar een van. Wij kunnen deze alleen (eventueel) aanbieden vanaf een transactiebedrag van €50.000".
Inmiddels hebben zij die wel, maar totaal geen communicatie naar de klant toe......
Inderdaad, dat bedoelde ik met dat ze relatief weinig producten hebben. Bij beleggingsfondsen en obligaties is het onbegonnen werk. Zoek een goede fonds uit en 99% kans dat je die bij degiro niet kunt kopen. Alleen als je uitsluitend in aandelen belegt die in de grote beursen genoteerd staan zul je (meestal) geen problemen hebben. Degiro is een aanvulling, maar kan geen volwaardige beleggingsbank vervangen. Het is een soort Ryanair, het is goedkoop maar brengt je niet overal en service moet je niet verwachten.
[Kevin schreef:
id=8044745 date=201411151347]
Gisteren ook maar even een account bij DeGiro gemaakt, omdat ik dat tientje transactiekosten bij de Rabobank elke keer wel zat ben.
Nu heb ik 'Basic', maar ik kan nergens vinden wat 'Active' en 'Trader' voor nadelen hebben. Betaal je hier extra kosten, omdat je bijvoorbeeld wel short kunt gaan en bij 'Basic' niet?
Bij voorbaat dank.
Volgens mij zit het verschil alleen in het type produkt waarin je kunt beleggen. Met die andere accounts kun je in complexere produkten beleggen. Basic is zeg maar voor beginnende beleggers en de andere accounts voor meer gevorderde beleggers. Maar corrigeer me gerust als ik me vergis.
Arod74 schreef op 16 november 2014 11:52 :
[...]
Volgens mij zit het verschil alleen in het type produkt waarin je kunt beleggen. Met die andere accounts kun je in complexere produkten beleggen. Basic is zeg maar voor beginnende beleggers en de andere accounts voor meer gevorderde beleggers. Maar corrigeer me gerust als ik me vergis.
Bedankt voor het meedenken. Ik zat me af te vragen waarom je 3 producten beschikbaar zou stellen als je voor alle drie de producten dezelfde prijs vraagt. Maar met deze gedachte kan ik natuurlijk verkeerd zitten.
Wat een onzin verhaal, ik heb me enorm geïrriteerd aan Peter Verhaar zijn commentaar bij de prijsuitreiking. Hij vergeleek DeGiro met de vernieuwing van de VEB Bottomline/Alex en die vergelijking gaat echt mank. het Robin Hood gehalte is anders. Voor de rest heb ik een statement willen maken dat goedkoop niet altijd beter is. Het meest plastische voorbeeld is een hoer. Of beter een prostituee. Als goedkoop echt beter is dan hadden we tien jaar geleden met IEX on tour meer succes gehad met Deal for Free (CMC) we boden toen gratis handelen aan en dat wantrouwde iedereen toen. Nu bieden we onder de kostprijs brokerage en we vinden het een verrijking. voor de rest is het wat makkelijk om alle kritiek direct als jaloers te bestempelen. Ik spreek veel mensen die problemen (dividenden niet of laat uitgekeerd) hebben bij DeGiro en dat zag ik als input voor mijn discussie. en om aan te geven dat er geen oorlog is: Gefeliciteerd Saxo. Cees
Ik zit helaas bij Saxobank. Slechte service, slechte interface, slecht tradersplatform, koers loopt achter en ga zo nog maar even door. Mijn advies: zoek lekker een andere broker
Aantal posts per pagina:
20
50
100