Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,565 25 apr 2024 14:02
  • -0,165 (-2,88%) Dagrange 5,555 - 5,725
  • 138.778 Gem. (3M) 321,3K

tOMtOM 15 November 2015 tm 22 November

1.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 november 2014 23:45
    quote:

    bart1805 schreef op 21 november 2014 19:07:

    Haha, wat een amateurs. Een misser in de communicatie met het vertaalbureau. Dat snap ik ook wel: zo'n vertaalbureau is natuurlijk ook gewoon niet zo handig in het publiceren van een bericht op de website. Moet kosten besparen om de vertalers ook direct te laten publiceren?
    En dan tegen een particuliere belegger zeggen dat de deal bijna rond is. Dus ze jokken of tegen SNS of tegen de particuliere beleggers.
    Kijk dat ben ik nou volledig met je eens. Volstrekt ongeloofwaardig dat een vertaalbureau rechtstreeks toegang zou hebben tot het publicatiekanaal van TomTom DE.

    Voor de rest zou het best kunnen zijn dat jij denkt (of meent ons op de mouw te moeten spelden) dat de deal NIET rond is. Zo niet, bij voorbaat excuses. Zo ja, dan vind ik DAT ook volstrekt ongeloofwaardig. Want het inzetten op het nieuwe maps/traffic-platform is echt niet iets wat op een blauwe namiddag besloten wordt. Daar gaat een heel ontwikkelingstraject aan vooraf. Als dat persbericht klaar lag, was dat de afronding van het aanlooptraject.

    In die nieuwe Passat gaat echt wel wereldwijd TomTom komen (ik verwacht maps+traffic, waarbij maps er misschien tot de afloop van het HERE contract "gratis" bij wordt gegeven). En Car-net is backward compatible met de Golfjes van de laatste generatie (en hier hoopt er ook een heel hard met de Skoda Octavia, die volgens mij het zelfde infotainment systeem heeft). Dat kan nog een leuke eenmalige impuls van enkele miljoenen Carnet-upgrades opleveren.

    Beken eens kleur Bart: wil je nog steeds hier gaan beweren dat het allemaal niets wordt tussen TomTom en VW voor traffic en maps op de korte termijn? Of vind je dat "onbelangrijk", waar je die laatste deal van INRIX met BMW juist wel super belangrijk vond?

    En hoe wil je die wereldvreemde kijk op de gang van zaken dan aan ons, gewone stervelingen, verklaren?

    Ik voorspel dat je weer zeer ontwijkend gaat antwoorden op deze toch duidelijke vragen.
  2. bart1805 22 november 2014 00:32
    quote:

    xynix schreef op 21 november 2014 23:45:

    [...]
    Kijk dat ben ik nou volledig met je eens. Volstrekt ongeloofwaardig dat een vertaalbureau rechtstreeks toegang zou hebben tot het publicatiekanaal van TomTom DE.

    Voor de rest zou het best kunnen zijn dat jij denkt (of meent ons op de mouw te moeten spelden) dat de deal NIET rond is. Zo niet, bij voorbaat excuses. Zo ja, dan vind ik DAT ook volstrekt ongeloofwaardig. Want het inzetten op het nieuwe maps/traffic-platform is echt niet iets wat op een blauwe namiddag besloten wordt. Daar gaat een heel ontwikkelingstraject aan vooraf. Als dat persbericht klaar lag, was dat de afronding van het aanlooptraject.

    In die nieuwe Passat gaat echt wel wereldwijd TomTom komen (ik verwacht maps+traffic, waarbij maps er misschien tot de afloop van het HERE contract "gratis" bij wordt gegeven). En Car-net is backward compatible met de Golfjes van de laatste generatie (en hier hoopt er ook een heel hard met de Skoda Octavia, die volgens mij het zelfde infotainment systeem heeft). Dat kan nog een leuke eenmalige impuls van enkele miljoenen Carnet-upgrades opleveren.

    Beken eens kleur Bart: wil je nog steeds hier gaan beweren dat het allemaal niets wordt tussen TomTom en VW voor traffic en maps op de korte termijn? Of vind je dat "onbelangrijk", waar je die laatste deal van INRIX met BMW juist wel super belangrijk vond?

    En hoe wil je die wereldvreemde kijk op de gang van zaken dan aan ons, gewone stervelingen, verklaren?

    Ik voorspel dat je weer zeer ontwijkend gaat antwoorden op deze toch duidelijke vragen.
    Waar haal je het vandaan. Als je eens wat minder selectief leest en eendimensionaal denkt gaat er een hele wereld voor je open xynix.
    Ik heb al eerder gezegd dat ik geloof dat er al een deal is met VW over Traffic in Europa en die zal ongetwijfeld soon, very soon bekend gemaakt worden. Sterker nog de legal notice in de VS van Car Net laat zien dat er daar al een tijd sprake van is. En het zal al opgenomen zijn in de huidige orderportefeuille.
    Ik hoop slechts dat ze minder amateuristisch hebben onderhandeld dan ze voortdurend hun PR en marketing voor elkaar weten te boksen.
  3. Leeuw 007 22 november 2014 04:29
    Als de moderator actie onderneemt.Dan kan die het forum wel sluiten. Als die heel objectief is tenminste.
    De klagers op dit forum. Hebben zelf niet door dat ze zelf beginnen door aanstoot gevende post te plaatsen.
    Of terwijl reactie ontlokkende post.
    Dus zal zeggen dames en heren ga nou eerst eens bij jezelf te raden. Voordat je commentaar geeft.
  4. Leeuw 007 22 november 2014 09:38
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 22 november 2014 04:29:

    Als de moderator actie onderneemt.Dan kan die het forum wel sluiten. Als die heel objectief is tenminste.
    De klagers op dit forum. Hebben zelf niet door dat ze zelf beginnen door aanstoot gevende post te plaatsen.
    Of terwijl reactie ontlokkende post.
    Dus zal zeggen dames en heren ga nou eerst eens bij jezelf te raden. Voordat je commentaar geeft.

  5. [verwijderd] 22 november 2014 10:29
    Waarom reageren wij allemaal op elkaar. Als we daarmee stoppen gaat de leesbaarheid van het forum met sprongen vooruit.
    Dus als iemand negatief over TT is en daarover post dan is dat prima. Goed onderbouwd kunnen we daarvan leren.
    Als iemand positief over TT is, dan is dat ook prima en dan kunnen we daar, indien onderbouwd kunnen we daar ook van leren

    Met elkaar daarover argumenteren is ook prima.

    Elkaar de maat nemen is niet prima en leidt tot nodeloos gezeur.

    Dus mijn verzoek aan iedereen, vraag jezelf af voordat je post, voegt mijn bijdrage toe aan de discussie? Is het antwoord nee, post dan niet.

    Verder wens ik iedereen een fijn weekend en ga lekker naar buiten het wordt een mooie dag!
  6. [verwijderd] 22 november 2014 10:31
    quote:

    bart1805 schreef op 22 november 2014 00:32:

    [...]
    Waar haal je het vandaan. Als je eens wat minder selectief leest en eendimensionaal denkt gaat er een hele wereld voor je open xynix.
    Ik heb al eerder gezegd dat ik geloof dat er al een deal is met VW over Traffic in Europa en die zal ongetwijfeld soon, very soon bekend gemaakt worden. Sterker nog de legal notice in de VS van Car Net laat zien dat er daar al een tijd sprake van is. En het zal al opgenomen zijn in de huidige orderportefeuille.
    Ik hoop slechts dat ze minder amateuristisch hebben onderhandeld dan ze voortdurend hun PR en marketing voor elkaar weten te boksen.
    Ja met je eens bart..
    Mooi weer even dat soon, very soon..
    In aanvulling: ik vraag me af of ze nu opzettelijk zo aan klungelen zijn of dat het onbenulligheid is.
  7. [verwijderd] 22 november 2014 10:46
    quote:

    Straddleman schreef op 21 november 2014 22:16:

    [...]

    Ik heb eens per ongeluk een "K" voor een "L" verwisseld wat een boost in de yogawereld heeft veroorzaakt.

    OT: Gezellig hier.

    Straddle deze kan ik best waarderen en is voor mij verleden tijd. Ik moet stellen dat je scherp blijft in jouw reacties, niets mis mee. En ik lees hier meer dan ik schrijf maar ik voel me een heilige vergeleken met die gestoorde Leeuw. Groet vanuit de Costa Blanca
  8. [verwijderd] 22 november 2014 10:46
    Goedemorgen. Ik ben nieuw hier, op het TomTom forum, en zie helaas, wat je bij veel andelen ziet, dat er believers zijn, en mensen die het aandeel de grond in trappen. Dat is op zich allemaal prima, zolang je je gefundeerde mening geeft, en niet alleen maar roept, we gaan naar 10 euro of we gaan naar 4 euro.
    Verder zou het leuk zijn, dat we elkaar niet verlagen door te gaan schelden, met van allerlei woorden. Laat elkaar in waarde......
    Ik zit long TomTom, maar elke gefundeerde mening, zowel positief als negatief, is welkom, dus ik hoop dat we hier een goede discussie kunnen voeren met elkaar, zonder elkaar af te vallen. Succes!!!
  9. Mark73 22 november 2014 11:26
    quote:

    Girakian schreef op 22 november 2014 10:46:

    Goedemorgen. Ik ben nieuw hier, op het TomTom forum, en zie helaas, wat je bij veel andelen ziet, dat er believers zijn, en mensen die het aandeel de grond in trappen. Dat is op zich allemaal prima, zolang je je gefundeerde mening geeft, en niet alleen maar roept, we gaan naar 10 euro of we gaan naar 4 euro.
    Verder zou het leuk zijn, dat we elkaar niet verlagen door te gaan schelden, met van allerlei woorden. Laat elkaar in waarde......
    Ik zit long TomTom, maar elke gefundeerde mening, zowel positief als negatief, is welkom, dus ik hoop dat we hier een goede discussie kunnen voeren met elkaar, zonder elkaar af te vallen. Succes!!!
    Welkom Girakian,
    Leuk dat je ook even bij ons komt kijken.
    Jammer dat je als nieuweling meteen de regels voor dit forum wilt bepalen, maar ik onderschrijf deze regels wel!
    Aangezien je alias al langer bestaat en je meerdere posts geplaatst hebt bij andere fondsen denk ik niet dat je een nieuwe "schreeuwer" bent.
    Dus wens ik je veel plezier en laat je niet meteen wegjagen door negatieve reacties die je ongetwijfeld zult ontvangen.

    Groeten
    Mark
  10. [verwijderd] 22 november 2014 11:56
    quote:

    Mark73 schreef op 22 november 2014 11:26:

    [...]

    Welkom Girakian,
    Leuk dat je ook even bij ons komt kijken.
    Jammer dat je als nieuweling meteen de regels voor dit forum wilt bepalen, maar ik onderschrijf deze regels wel!
    Aangezien je alias al langer bestaat en je meerdere posts geplaatst hebt bij andere fondsen denk ik niet dat je een nieuwe "schreeuwer" bent.
    Dus wens ik je veel plezier en laat je niet meteen wegjagen door negatieve reacties die je ongetwijfeld zult ontvangen.

    Groeten
    Mark
    Nee, zeker niet bepalen, maar het is zonde....ik zou zeggen, kijk eens op dit draadje, een voorbeeld, van hoe je elkaar op een respectvolle manier kunt adviseren, informeren enz.....jammer dat dat hier niet is.....http://www.debeurs.nl/Forum/Topic/1308695/Last/Draadje-voor-evt-adviezen-van-andere-aandelen-dan-Imtech.aspx
  11. Mark73 22 november 2014 12:10
    Het is zeker jammer, ik leer veel van een aantal van de posters hier.
    Het is mooi als je kennis en inzichten kan delen met elkaar. Helaas is het hier net als overal, er is een klein groepje die het verpest voor de rest. Als je dat langs je heen kan laten gaan, dan is het hier ook wel uit te houden ;)
  12. [verwijderd] 22 november 2014 12:26
    quote:

    bart1805 schreef op 22 november 2014 00:32:

    [...]
    Waar haal je het vandaan. Als je eens wat minder selectief leest en eendimensionaal denkt gaat er een hele wereld voor je open xynix.
    Ik heb al eerder gezegd dat ik geloof dat er al een deal is met VW over Traffic in Europa en die zal ongetwijfeld soon, very soon bekend gemaakt worden. Sterker nog de legal notice in de VS van Car Net laat zien dat er daar al een tijd sprake van is. En het zal al opgenomen zijn in de huidige orderportefeuille (a).
    Ik hoop slechts dat ze minder amateuristisch hebben onderhandeld (b) dan ze voortdurend hun PR en marketing voor elkaar weten te boksen.
    (a) In ieder geval een falsificeerbare uitspraak. M.i. lijkt dit niet te rijmen met het gegeven dat het niet bij Q3 bekend werd gemaakt (zou anders wel hebben moeten gebeuren) en de falsificeerbare IR-uitspraken dat er NOG geen handtekening onder het contract staat. Daarnaast werd in de toelichting behoorlijk nadrukkelijk gezegd dat "het jaar nog niet om is". Bij Q4-cijfers kan (en zal) daar een zeer heldere vraag over gesteld gaan worden en dan weten we hoeveel jouw inschatting van zaken op dit punt waard is. Ik vermoed evenveel als het grote gewicht dat jij hechtte aan de INRIX-deal met BMW te midden van "we hebben bijna 100% van de traffic contracten gewonnen in het afgelopen jaar".
    (b) Dat hoop ik met je mee.

    Je hebt misschien een punt dat ik de neiging heb om simpel te willen blijven denken. Ik denk inderdaad in termen als: If it looks as a duck (opmerkelijk patroon van verschijnen/verdwijnen), swims like a duck (zelfde soort "bijt/hap gedrag" dat ik ken uit andere duck-confrontaties), and quacks like a duck (zonder duidelijke positie/belang nogal eenzijdig focussen op mogelijk negatieve punten, waarvan geprobeerd wordt die maximaal uit te vergroten), then it probably is a duck (zo'n beest met floszen).

    Inderdaad simpel, maar dat is misschien ook wel de schoonheid er van. Eerdere ducks die ik tegen kwam bleken inderdaad ducks.

    Je hebt in ieder geval heel erg tegen dat je motief voor je postgedrag zo volstrekt onduidelijk is. Een sombere altruïst is een te weinig bekende karaktervariant. Dus wie weet ben jij wel uniek en kunnen wij dat met zijn allen maar niet zien.

    Jouw soms onaangepast gedrag richting mij kan me daarom niet in het minste irriteren. Het laat mij echt siberisch koud. En dat irriteert jou dan volgens mij weer. Ik drink wel vaker gezellig een pilsje met grappige mensen die ik toch echt niet in mijn vriendenkring hoef.

    En ik sluit niet uit dat er onder die rol die jij speelt (moet spelen?) misschien best een interessant persoon schuil gaat. Zou nogal een-dimensioneel zijn als ik dat uit zou sluiten ;-) !
1.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links