Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 317,5K

Groeiaandeel TomTom (30 euro) met dividend

6.601 Posts
Pagina: «« 1 ... 285 286 287 288 289 ... 331 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 november 2014 22:52
    Apple Maps relies on TomTom

    Apple is quietly continuing its efforts to improve its much-maligned native Maps app that originally launched as part of iOS 6 in September 2012. According to a report from Apple Maps Marketing that was first spotted by 9to5Mac, the iPhone maker has greatly expanded the number of companies that it sources its map data from. 9to5Mac reports that Apple has traditionally relied on TomTom and its own in-house sources for its Apple Maps mapping data. However, in response to Apple Maps Marketing’s attempt to submit a list of business locations through Apple’s Business Portal, the California-based company revealed a list of 10 new data provider partners that were previously unknown.

    Read more: wallstcheatsheet.com/technology/10-mo...
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 november 2014 07:42
    quote:

    inspirator schreef op 19 november 2014 22:11:

    Ech wel

    400 Millionen Informanten

    "Wir haben inzwischen weltweit 400 Millionen Tomtom-Geräte oder entsprechende Smartphone-Applikationen, auf deren GPS-Informationen wir zugreifen können", sagt Ralph-Peter Schäfer, der Chef von Tomtom Traffic in Berlin.
    Ja, maar je moet zijn volledige verhalen lezen.
    Voor de zoveelste keer herhaal ik dat er verschillende soorten probes zijn, en ook verschillende predictieve verkeersmodellen, variërend in kwaliteit als het om (realtime) navigatie gaat.
    In opklimmende volgorde:

    1. Geschatte gemiddelde snelheden op basis van wegtype.

    2. Idem op basis van eerdere ervaringen: "Q-routes".

    3. Idem, maar nu met time-of-day afhankelijkheid.

    4. Extra info van gsm cell info (zeg maar Vodafone, hoe verplaatsen mobiele telefoons zich door de zendmasten).

    5. Hoe verplaatsen smartphones met GPS zich door het wegennetwerk? (Hier gaat de samenwerking met Apple over). Samen met punt 4 komen daar die 300 à 400 mln Geräte vandaan. Hier komen ook die leuke TT-plaatjes over het gebruik van afritten of ingewikkelde knooppunten vandaan, ook per time of day. En hier is TT's mapmaking steeds meer op gebaseerd, bravo.

    6. Hoe is de echte realtime situatie, ik bedoel NU?? Beter gezegd: wat waren de meest recente (actuele) en preciese traces van echte connected klanten? Stond men twee of drie minuten geleden even stil of niet? En hoe lang, en waar precies?
    Voor die actuele en gedetailleerde data heeft TT meer nodig dan een gemiddelde iPhone gebruiker. Waarom zouden de echte deskundigen bij TT (ik bedoel niet de verkopers) het anders steeds over ca 7+ mln echte probes hebben, i.p.v. 400 mln??

    7. Nog preciesere maps en modellen: ik heb het over curvature, hellingen en filestaart-predictie binnen zeg 50m. Zeg meer alles wat voor HAD nodig is. En daar is nog echt heel veel voor nodig, zowel qua maps en probes, als qua modellen.

    8. Qua communicatiesnelheid is daar ook nog veel meer voor nodig. Realiseer je dat bij een plotselinge file op een snelweg de staart zich bij druk verkeer met >10 km/h achterwaarts kan verplaatsen! (Politieauto's met zwaailicht kunnen het achteruit rijdend vaak nauwelijks bijhouden.)
    Dat is >167 m per minuut. Vertel mij maar hoe VW dat bij wil houden, dat vereist modellen waar we nu alleen nog maar van kunnen dromen.

    9. En TT + VW willen in de toekomst HAD? Dan zal er ook nog veel aan de snelheid van mobiel internet en TT's dataverwerking via hun realtime modellen moeten gebeuren!

    10. Dan gaan we het hebben over short-range vehicle-vehicle communicatie. Dat is andere koek, ook voor Tomtom.

    Groet van een realistische TT-belegger.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 november 2014 08:29
    quote:

    *Justin* schreef op 19 november 2014 22:46:

    [...]

    Dit zegt Schafer over zelfrijdende auto's:

    We moeten weten hoe we de controle van de menigte op piekuren regelen, zegt Ralph-Peter Schäfer van TomTom. We kunnen niet iedereen dezelfde route te geven. Een mooi neveneffect van ecologische aard. Dit moet ook de 415.000 verkeersopstoppingen van het laatste jaar tot het verleden brengen.

    ---

    Als auto's echt automatisch rijden, bepaal je alleen het einddoel en niet de route. Gezamenlijk met alle andere zelfrijdende auto's wordt bepaald wie welke route mag rijden. [road balancing]. De economische baten hieruit zijn bijna niet te overschatten. Men praat over duidelijk zichtbare verbetering van BBP door productiviteitsverbetering.
    Inderdaad. Wel met de volgende kanttekeningen:

    Hij heeft het hier nog niet perse over 'automatisch rijden'. Wel over meer geïnformeerd rijden.

    Zelf noemde Schaeffer eerder de volgende voordelen van goede realtime traffic info in combinatie met navigatie:

    Tot 5% penetratiegraad vooral voordeel voor de desbetreffende gebruiker. Daarboven ook voordelen voor andere weggebruikers omdat TT-klanten de files meer ontzien. Boven 10% penetratie bij reguliere congestie geen extra voordeel meer voor TT-traffic klanten, wel voor het collectief. (Bij abnormale files en incidenten hebben TT-klanten natuurlijk nog altijd voordeel.)
    Boven 50% penetratie voor niemand geen extra voordeel meer.
    Stof tot nadenken?
  4. [verwijderd] 23 november 2014 22:13
    quote:

    inspirator schreef op 18 november 2014 21:36:

    TomTom (Buy): Feedback from Telematics Munich is positive
    The facts: On Monday and Tuesday we visited the largest Telematics conference in Europe in Munich. This 2-day conference gathered basically all OEMS, Tier1 and their suppliers with the main subjects in presentations and panels being the connected car, telematics services and the roadmap towards automated driving and autonomous vehicles. Presentations were given by VW, Daimler, Toyota, Nokia Here, TomTom and a long list of other players in the ecosystem.
    The key take-away was that connected cars are penetrating the market faster than expected, via both embedded systems and off-board systems, and that the penetration will continue to accelerate based on new systems that were presented. Three years ago, we also attended this conference (which only gathered several hundred representatives versus a couple of thousand this time around) and at that time no presentation was about in-car connectivity.

    Our analysis: The presentations clearly showed that all OEMS and Tier1s are focused on bringing connectivity into the car, as navigation and traffic (which remain high on the wish list of consumers) and other services (music streaming, social media, parking) require connectivity for an optimal experience. In fact, there wasn't an OEM that did not present some new form of infotainment system with connectivity built-in. The continued focus on navigation and especially live Traffic and related services (such as online parking) are very positive for map makers such as TomTom and Nokia Here.
    We will write a separate report on all the key take-aways from the conference presentations and other talks with OEMs and Tier1s plus our take-aways from the Salon de l'Automobile (where we also talked to multiple OEMs and suppliers). But it is clear to us that TomTom is well positioned to take advantage of the current trends. The launch of the new Multinet-R map is only the beginning.
    One of the scoops of the conference was that Volkswagen will start using TomTom Traffic for its newly introduced Car-Net, the brand name for all connected services for the VW brand. TomTom was forced to retract its press release relating to this contract win last week. However, it has won the contract but was forced to await the official launch, which will take place next week. Car-Net will be available on the certain 2014 Golf models (so backward compatible) and all electric cars and will first be introduced on the new VW Passat after which all VW models will follow. VW has 2 infotainment systems and TT Traffic will be offered for free in the higher end while the base model will include a free period after which an annual subscription is required.

    Conclusion & Action: The Telematics Munich conference showed that connectivity is high on the attention list of OEMs and Tier1s and that the services offered via connectivity rely heavily on maps and traffic playing into the hands of TomTom. The conference has strengthened our view that TomTom has built up a competitive advantage because of the CPP and real-time maps but we will write a more elaborate report to discuss this in detail. The VW scoop (VW will use TT for Traffic) only strengthens this belief. Buy.

    Volkswagen's $106 Billion Plan for World Domination
    www.fool.com/investing/general/2014/1...

    TomTom-Volkswagendeal geeft tractie voor groei.
  5. [verwijderd] 24 november 2014 00:30
    Apple Needs to Buy TomTom Now
    by rlanctot23-11-2014
    It’s the fourth quarter of the year and time, again, to consider the possibility of an acquisition of TomTom by Apple. This annual Q4 speculation was missing, for the first time, last year, but much has changed in the past 12 months.

    Apple’s strong interest in mapping is manifest in the roster of map-related acquisitions over the years including: Placebase, C3 Technologies, Locationary, Hopstop.com, Embark, and Broadmap. The most significant change since 2013, though, has been the announcement of Apple CarPlay for the integration of iPhones in cars.

    Last week’s L.A. Auto Show revealed that CarPlay, in spite of its March debut at the Geneva Auto Show, is still not ready for the market. As noted in an Automotive News blog, the best auto makers can hope for is spring 2015 availability – and likely requiring some sort of dealer update for the high profile vehicles, such as Volvo’s XC90, for which it was originally intended. (http://tinyurl.com/lr3xegl - Apple’s CarPlay Goes Missing in L.A. and in the Showroom)

    TomTom has had its own struggles in the automotive market with troubled hardware-centric programs in Europe, most notably Fiat’s Blue&Me Mobile which never made it to the U.S. Perhaps taking a lesson from its mixed experience as a Tier 1 supplier, TomTom’s latest quarterly report shows the company shifting its emphasis toward selling maps, software, traffic and cloud services – not hardware.

    The company touted automotive orders of EUR170M, but then had to backtrack a bit during the Q&A session with financial analysts noting that the revenue consisted of map data and updates, software and services to be recognized over an extended period of time. In other words, impressive though the figure was it did not suggest that TomTom was out of the turnaround woods.

    Apple, on the other hand, has demonstrated nearly unmatched skill in delivering market-beating hardware solutions along with productive and proven cloud services, navigation and streaming audio applications. But automotive integration has so far eluded Apple.

    TomTom’s maps have put Apple into the navigation business and Apple’s probe data has contributed greatly to the enhancement of TomTom’s already strong traffic information services. (Note: Neither TomTom nor Apple will confirm that TomTom has the benefit of Apple handset probe data.)

    By working together, Apple has helped TomTom compete with its nemesis, HERE, in traffic services – but TomTom remains at a disadvantage in terms of map quality. As evidence, BMW North America replaced TomTom’s U.S. maps in favor of HERE within the past year. Audi AG shifted its European traffic service business from INRIX to TomTom.

    Both HERE and TomTom claim 80% market share, but HERE is likely referring to map data share for embedded in-car systems while TomTom is referring to traffic information. A closer cooperation – ie. ownership based – between Apple and TomTom will enable coordinated improvement of map data for mobile navigation and advertising.

    Collaboration between TomTom and Apple will allow Apple to gain a leg up on autonomous driving developments (where TomTom claims partnerships with Volkswagen and Bosch) while TomTom will gain access to indoor navigation technology from Apple. Both companies, in other words, will be able to fill the gaps in their location product offerings.

    The argument against an acquisition is that Apple is getting the milk (maps) without owning the cow. But TomTom’s ongoing revenue decline threatens investments in research and map data quality along with its work in traffic and the extension of its product line into wearables.

    There are more details to the rationale, but let’s ring in the holidays with a restoration of the annual Apple buying TomTom rumor. With more than $100B in cash held overseas, the acquisition of TomTom makes huge sense. The only barrier is likely to be TomTom greed.

    blogs.strategyanalytics.com/AMCS/post...
  6. [verwijderd] 24 november 2014 01:00
    Die meneer Lanctot bevestigt nog even dat TomTom Audi heeft geschaakt voor traffic in Europa (maar hij weet het blijkbaar nog niet voor de hele VW groep). En hij noemt ook dat TomTom dankzij de samenwerking met Appel haar al zeer sterke traffic product nog sterker heeft verbeterd. Al houden zowel TomTom en Apple hun kaken op elkaar over deze data-uitwisseling.

    Ben het uiteraard niet eens met zijn statement over revenue decline, maar ook niet met zijn relativering van 170 mio. Dat zijn orders die in 9 maanden gesloten zijn. Als TT op dat tempo doorgaat heb je over 2 jaar een orderboek van een half miljard. En ik denk dat het gaat versnellen, nu TT nieuwe diensten in automotive lanceert, zoals realtime maps. Big deal dat je dan moet deferren, als het orderboek zover oploopt.

    (ik denk omdat mensen soms een klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt en dan denken dat er privacy risico's spelen, ondanks dat het om anonieme en geaggregeerde data gaat. Denk dat TT geleerd heeft van dat uit zijn verband gerukte politie akkefietje een paar jaar geleden.)
  7. [verwijderd] 24 november 2014 08:12
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 24 november 2014 00:30:

    Apple Needs to Buy TomTom Now
    by rlanctot23-11-2014
    It’s the fourth quarter of the year and time, again, to consider the possibility of an acquisition of TomTom by Apple. This annual Q4 speculation was missing, for the first time, last year, but much has changed in the past 12 months.

    Apple’s strong interest in mapping is manifest in the roster of map-related acquisitions over the years including: Placebase, C3 Technologies, Locationary, Hopstop.com, Embark, and Broadmap. The most significant change since 2013, though, has been the announcement of Apple CarPlay for the integration of iPhones in cars.

    Last week’s L.A. Auto Show revealed that CarPlay, in spite of its March debut at the Geneva Auto Show, is still not ready for the market. As noted in an Automotive News blog, the best auto makers can hope for is spring 2015 availability – and likely requiring some sort of dealer update for the high profile vehicles, such as Volvo’s XC90, for which it was originally intended. (http://tinyurl.com/lr3xegl - Apple’s CarPlay Goes Missing in L.A. and in the Showroom)

    TomTom has had its own struggles in the automotive market with troubled hardware-centric programs in Europe, most notably Fiat’s Blue&Me Mobile which never made it to the U.S. Perhaps taking a lesson from its mixed experience as a Tier 1 supplier, TomTom’s latest quarterly report shows the company shifting its emphasis toward selling maps, software, traffic and cloud services – not hardware.

    The company touted automotive orders of EUR170M, but then had to backtrack a bit during the Q&A session with financial analysts noting that the revenue consisted of map data and updates, software and services to be recognized over an extended period of time. In other words, impressive though the figure was it did not suggest that TomTom was out of the turnaround woods.

    Apple, on the other hand, has demonstrated nearly unmatched skill in delivering market-beating hardware solutions along with productive and proven cloud services, navigation and streaming audio applications. But automotive integration has so far eluded Apple.

    TomTom’s maps have put Apple into the navigation business and Apple’s probe data has contributed greatly to the enhancement of TomTom’s already strong traffic information services. (Note: Neither TomTom nor Apple will confirm that TomTom has the benefit of Apple handset probe data.)

    By working together, Apple has helped TomTom compete with its nemesis, HERE, in traffic services – but TomTom remains at a disadvantage in terms of map quality. As evidence, BMW North America replaced TomTom’s U.S. maps in favor of HERE within the past year. Audi AG shifted its European traffic service business from INRIX to TomTom.

    Both HERE and TomTom claim 80% market share, but HERE is likely referring to map data share for embedded in-car systems while TomTom is referring to traffic information. A closer cooperation – ie. ownership based – between Apple and TomTom will enable coordinated improvement of map data for mobile navigation and advertising.

    Collaboration between TomTom and Apple will allow Apple to gain a leg up on autonomous driving developments (where TomTom claims partnerships with Volkswagen and Bosch) while TomTom will gain access to indoor navigation technology from Apple. Both companies, in other words, will be able to fill the gaps in their location product offerings.

    The argument against an acquisition is that Apple is getting the milk (maps) without owning the cow. But TomTom’s ongoing revenue decline threatens investments in research and map data quality along with its work in traffic and the extension of its product line into wearables.

    There are more details to the rationale, but let’s ring in the holidays with a restoration of the annual Apple buying TomTom rumor. With more than $100B in cash held overseas, the acquisition of TomTom makes huge sense. The only barrier is likely to be TomTom greed.

    blogs.strategyanalytics.com/AMCS/post...
    Goed gevonden Cain.

    The argument against an acquisition is that Apple is getting the milk (maps) without owning the cow.

    Wel of geen overname van TomTom door Apple; TomTom blijft de melkkoe voor de aandeelhouders door de mega-deal met Apple.

    Natuurlijk liever een overname; dan is 30 euro p/a TomTom meteen in the pocket.
  8. forum rang 6 charlieb 24 november 2014 12:38
    quote:

    inspirator schreef op 24 november 2014 08:12:

    [...]

    Goed gevonden Cain.

    The argument against an acquisition is that Apple is getting the milk (maps) without owning the cow.

    Wel of geen overname van TomTom door Apple; TomTom blijft de melkkoe voor de aandeelhouders door de mega-deal met Apple.

    Natuurlijk liever een overname; dan is 30 euro p/a TomTom meteen in the pocket.
    Beste Inspirator, ik vind 30 euro p/a TT aan de hoge kant....!, vlgs mij mag je blij zijn bij max17,50 p/a, meer zit er vlgs mij niet in.
    Is ook maar de vraag of TT überhaupt overgenomen mag worden, ook daar zit een beschermingsconstructie omheen.....!
    Charlie
  9. [verwijderd] 24 november 2014 13:16
    quote:

    pieter1960 schreef op 24 november 2014 12:09:

    Ik denk ook niet dat Apple het overneemt, anders was het allang gebeurd. Mochten ze het toch doen, dan krijg je e 7 a e 8. Dus liever niet en dan maar een paar jaar langen wachten en hopen dat ze de goede innovatie voeren.
    Haha

    NO WAY dat de oprichters tomtom van de hand doen voor 2 miljard, terwijl er een veelvoud daarvan in geinvesteerd is, alle kennis en patenten in het bedrijf en de steeds rooskleurigere toekomst rond realtime maps en HAD, nu ook met Volkswagen als partner.

    Als ik Harold was zou ik met minder dan 15 euro niet genoegen nemen. Dan nemen ze de boel maar in licentie en bouw je verder aan automotive content, telematics en diversificatie binnen consumer.

    Ik zie trouwens in dit bericht wat haarscheurtjes tussen nokia en microsoft...

    ---

    Iemand die zegt medewerker te zijn van Nokia's Here-tak zegt in een reactie op WPCentral dat Here Maps in elk geval op Windows Phone blijft tot de licentie verloopt over bijna tien jaar. Wel bevestigt hij dat Nokia met Microsoft discussieert over in welke vorm dat moet.

    tweakers.net/nieuws/98688/nokia-zegt-...

6.601 Posts
Pagina: «« 1 ... 285 286 287 288 289 ... 331 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links