Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013

7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 293 294 295 296 297 ... 369 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 oktober 2014 09:04
    Ja want het ontbreken van een beursnotering maakt controle een stuk moeilijker. Vergelijk het met al die telefoonwinkeltjes waarvan vele (uiteraard niet alle) vrijwel geen omzet hebben en toch leuk hun nering in stand houden.

    Beursgenoteerd val je teveel op en zijn er altijd groepen die het reilen en zeilen in de gaten houden. Ook heb je dan talloze verplichtingen. Rotzooien is buiten de beurs een stuk makkelijker. Wordt ook op een gegeven moment ontdekt maar pas in een veel later stadium.

  2. [verwijderd] 21 oktober 2014 22:28

    Hey Guys!

    Weer terug van een paar weken Veenhuizen. Dat heb je als je met je jodokus pardoes achter een jonge agente blijft hangen die je met een hautain toontje vraagt of 'wij even de papieren kunnen laten zien'. Ze tikken je voorletters en geboortedatum in en hop... daar zit je weer geboeid op de achterbank onder een vrolijk zwaaiend blauw licht. Alleen maar omdat je die paar boetes voor forse snelheidsovertredingen (40+ km's te hard) nog niet hebt betaald. Je voert nog aan dat hun baan voor een jaar of vier jaar is bekostigd uit de enkele BPM die ik voor mijn auto heb moeten aftikken, en dat ik op grond daarvan meen het recht te hebben om eens per maand met 165 km/h over de nachtelijke snelwegen te rijden. Maar dat was geen steekhoudend argument, vonden ze. Volgens keer koop ik dus een Polo die is begrensd op 120 km/u. Dat schiet niet op in het verkeer, maar met die BPM kan maar een kwart agent (m/v) voor twee maanden betaald worden...

    Gelukkig hoorde ik dat rechters intussen aan politieke moordenaars en kinderverkrachters volledige bewegingsvrijheid hebben toegekend, omdat zij 2/3 van hun straf als 'modelgevangenen' hebben uitgediend... Ook hoor ik net dat de AIVD geen mankracht meer heeft om de jihad binnen ons landje te monitoren. (Of wordt dit de media in geslingerd om draagkracht te kweken voor forse budgetverhoging voor binnenlandse veiligheid, en omdat de opbrengsten uit de BPM de laatste tijd nogal achterblijven?)

    Voor wat betreft de functie van de onderneming die 'Spyker' heet (althans, wat daar formeel nog van over is), wil ik graag verwijzen naar hetgeen ik daar eerder over heb gesuggereerd, met name toen de verdachte aandelentransactie binnen Moj Bank aan het licht kwam. Is het toch wel duidelijk waar VM z'n nieuwe zonnebril van koopt en ook dat er geen hond meer is die op die louche bende van overheidswege nog acht slaat, laat staan de boel oprolt?

    Verder... keep smiling!

  3. forum rang 4 egeltjemetstekel 21 oktober 2014 22:59
    Beste bullish
    Ik had je al een beetje gemist.
    Ik vermoedde eerlijk gezegd dat je in een verwoede poging om je aandacht alleen nog maar op economisch relevante zaken te richten dit forum de rug toe had gekeerd, but how wrong was I!
    Ik begrijp nu dat je een "gezellig " paar weekjes Veenhuizen hebt gevierd, en dat dat economisch relevante dingetje inhoud dat je polo wilt gaan rijden...

    Hoe dan ook... Het is erg fijn dat je er weer bent!
  4. [verwijderd] 22 oktober 2014 09:39

    Een hartelijk goedemorgen, beste Egel en andere Spyker-fanaten!

    Ja, dat jezelf richten op relevante zaken is soms nodig. Dat doe ik dan het liefste in het schone Brabant, waar nog rustige eenzaamheid heerst, het landschap adembenemend is en de meisjesnamen een A-B-C'tje zijn. Ze heten daar allemaal Anita, Bianca of Chantal, echt waar. Nog wel een 'Femke' ontmoet, maar zij kwam uit een andere provincie, legde ze me in een onbegrijpelijk dialect uit. (Dat Veenhuizen-verhaal heb ik trouwens uit m'n duim gezogen.)

    En wat ik daar doe moet ik dan in stilte doen. Het mag hoogstens worden afgeleid door de aanwezigheid van de Limousin-kalfjes in de omliggende weilanden, de paarden en de gapen en scheiten. Geen TV, geen internet. Hooguit drie keer op een dag even de radio aan om zo een beetje op de hoogte te blijven van de overheidspropaganda. (En om de nieuwste hit van Frans Bauer te kunnen meezingen natuurlijk... je bent in Brabant Brabo tussen de Brabo's, of je bent het niet!)

    Maar met Spijkert schiet het maar niet op, begrijp ik. De Venadinges-bonds geflopt, Victor Muller in de VS tegen aan rijdende auto aangelopen. En daarmee heb ik de nieuwtjes wel zo'n beetje gehad, nietwaar? Of heb ik iets gemist van wezenlijk belang?

    Oh ja, bij de Heerema'tjes hoeft VM nu zeker niet meer aan te kloppen, nadat de familie-fondsen op zoek moeten naar die 100 miljoen op Malta. Daarbij vergeleken was die 25 miljoen die Victor eerder door zijn Spykert-koffie roerde wisselgeld...

  5. forum rang 4 egeltjemetstekel 23 oktober 2014 12:50
    www.automobielmanagement.nl/nieuws/au...

    AMSTERDAM , 22 oktober 2014 18:00

    Spyker onder de loep bij Russen
    Een opmerkelijke transactie in 2013 met aandelen Spyker is onderdeel van een onderzoek naar het faillissement van My Bank in Moskou.

    Deposit Insurance Agency, de Russische curator, wil weten in hoeverre de transactie de financiële positie van de bank heeft aangetast. Het onderzoek is naar verwachting voor het einde van dit jaar afgerond. De eerste bevindingen maken evenwel al duidelijk dat My Bank bij de transactie aandelen in de investeringsmaatschappijen Altimo Holdings en Investments Limited heeft omgeruild voor aandelen Spyker. De aandelen die My Bank inruilde hadden een waarde van elf miljoen euro, terwijl de aandelen van Spyker bij wijze van spreken bij het oud papier konden. Bovendien had de sportwagenbouwer toen al zijn beursnotering verloren en daardoor waren de aandelen in feite niet meer verhandelbaar. Het vermoeden is nu dat bij de transactie de waarde van de aandelen Spyker kunstmatig zijn opgepompt waardoor My Bank doelbewust is benadeeld. Een ander opvallend detail rondom het faillissement van My Bank is dat het eigendom van de bank was ondergebracht bij de Nederlandse vennootschap FFF Finance Group. Arjen Dikken, financieel topman van Spyker, was van november 2013 tot en met januari 2014 bestuurder van deze vennootschap. De gewraakte transactie met de Spyker-aandelen heeft toen plaatsgevonden.
    Het fraudeonderzoek legt oude verbanden bloot tussen Victor Muller (eigenaar van Spyker) en diens omstreden Russische zakenvrienden. Bij de transactie zijn namelijk personen betrokken die in nauw contact staan met Vladimir Antonov, de Russische bankier die vele miljoenen in Spyker pompte en die verdacht wordt van het verduisteren van bijna vijfhonderd miljoen euro van zijn inmiddels failliete bank Snoras uit Litouwen. Antonov verzet zich in Londen nog steeds tegen uitlevering aan de Baltische staat. Hij heeft steeds meer problemen met het voldoen van de rekeningen van zijn advocaten.
    Op zoek naar de verloren miljoenen lichtte de curator van Snoras allerlei kleine vennootschappen door die volgens hem aan Antonov toebehoorden. Maar de Spyker-aandelen die deze bedrijfjes hielden, zijn daarbij niet gevonden. Of deze aandelen nu gebruikt zijn voor de transactie met My Bank is niet duidelijk. Antonov laat vragen over de bestemming van zijn Spyker-aandelen vooralsnog onbeantwoord.
    Spyker probeert sinds het mislukte avontuur met Saab weer overeind te krabbelen. Het bedrijf is bezig een innovatieve obligatie in de markt te zetten. Beleggers kunnen na vier jaar beslissen de inleg van omgerekend ruim 127 duizend euro niet terug te eisen, maar daarvoor in de plaats een exemplaar van het nieuwste model sportwagen, de B6 Venator, geleverd te krijgen. Spyker hoopte op deze manier 12,7 miljoen euro op te halen en nam voor de obligatieprocedure de Britse broker Central Markets in de arm. Maar dit bedrijf is inmiddels niet meer bij de uitgifte betrokken.
    Dikken houdt vol dat de obligatie desondanks door Spyker wordt aangeboden. Er kan dus nog steeds op ingetekend worden, maar de financieel directeur kan geen broker noemen die de transactie zal begeleiden. (bron: Autointernationaal)
  6. forum rang 4 egeltjemetstekel 23 oktober 2014 12:56
    www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_...

    do 23 okt 2014, 11:410 reacties
    PRIMEUR Eerste testnotities Vencer Sarthe: Made in Holland

    Door Werner Budding | Autovisie
    Het gebeurt niet dagelijks dat we een nieuwe Nederlandse sportauto kunnen verwelkomen. Tenslotte is het al een tijd stil rondom Spyker. Nieuw uit het Twentse Vriezenveen is de Vencer Sarthe. Een tweezits supersportauto met een 622 pk sterke V8, die in Nederland 395.000 euro gaat kosten.

    Vencer Sarthe
    Foto: Autovisie
    1 / 5
    GT
    Eigenaar Robert Cobben en z'n mannen hebben vier jaar aan de Sarthe gewerkt en nu gaat de auto in de verkoop. Vencer heeft gekozen voor een enigszins retrodesign, dat aansluit bij het ‘analoge karakter’, zoals Cobben stelt. Wat betekent dat bepaalde elektronische hulpmiddelen niet aanwezig zijn op de auto. Zoals een stabiliteitssysteem en een rembekrachtiger. De afwezigheid van die beide items, gecombineerd met 622 pk aan kracht op de achterwielen en een handgeschakelde zesbak, doet een hardcore supersportwagen vermoeden, zoals een Italiaanse Superleggera of een Speciale. Met dik 800 Nm koppel uit de V8 met compressor, behoorlijk lange versnellingen en een relatief comfortabel afgestemd onderstel heeft de Sarthe echter meer een karakter dat doet denken aan een GT. Ofschoon een echte GT, als de Ferrari F12Berlinetta de motor voorin heeft liggen. Bij de Sarthe heeft Vencer de van General Motors afkomstige 6,3 liter compressormotor achter de voorstoelen gepositioneerd. Waarmee overigens een fraaie balans in de auto is gecreëerd.
    Sarthe
    Autovisie magazine (complete verhaal staat in nr. 23) reed de Vencer, waarvan de typenaam Sarthe van het Le Mans-circuit komt, niet op de openbare weg. Maar op het (strakke) Politie Oefencircuit in Lelystad. Daar bleek een mooi raffinement in het onderstel te zitten. De Sarthe heeft veel grip en zelfs onder natte omstandigheden is het geen drama om de 622 pk op straat te krijgen. Daarbij geholpen door een mooi stuurgedrag. Het is even wennen aan de remmen, waarop bekrachtiging ontbreekt. Bijzonder aan de Sarthe: recht achter het stuurwiel staan geen meters. Alle vitale zaken zijn ondergebracht in een digitaal scherm, dat in het midden van het dashboard staat. Vencer heeft hiervoor gekozen om de blik recht naar voren geheel vrij te houden. Om de carbonstructuur (zeer licht) van het dashboard aan het oog te onttrekken, heeft het geheel een deels lederen afwerking gekregen, dat nog niet helemaal de Duitse afwerkingsstandaard haalt. Niet zo van deze tijd is het aftermarket audiosysteem, maar dat heeft puur te maken met het feit dat een geïntegreerd systeem voor een kleine fabrikant als Vencer te kostbaar is om te ontwikkelen.
    Shanghai
    Met de komst van de Sarthe is Nederland weer een automerk rijker. Een merk dat een goede toekomst heeft als de mannen uit Vriezenveen per jaar zo'n twaalf auto's kunnen bouwen en verkopen. Waarbij overigens het leeuwendeel van de verkoop richting het oosten zal gaan. Shanghai krijgt het eerste Vencer-verkooppunt.
  7. forum rang 4 egeltjemetstekel 23 oktober 2014 13:35
    quote:

    greenspanalan schreef op 23 oktober 2014 13:12:

    Toevallig twee auto's uit Riga. Zal wel niks met Antonov te maken hebben.
    hahaha die komen straks in de occasion showroom

    te koop: leuke 2e hands auto afkomstig van 1e eigenaar

    afgeprijsd vanwege klein beetje blikschade!

    (vroeger van oud dametje geweest, ze gebruikte hem alleen als boodschappen wagentje en daarom niet zoveel km op de teller)

    mischien iets voor U?
  8. [verwijderd] 24 oktober 2014 22:40
    quote:

    egeltjemetstekel schreef op 23 oktober 2014 13:35:

    [...]

    hahaha die komen straks in de occasion showroom

    te koop: leuke 2e hands auto afkomstig van 1e eigenaar

    afgeprijsd vanwege klein beetje blikschade!

    (vroeger van oud dametje geweest, ze gebruikte hem alleen als boodschappen wagentje en daarom niet zoveel km op de teller)

    mischien iets voor U?
    Zou em zo kopen. Mocht Spyker dan failliet gaan, dan bezit ik pas een exclusieve auto
  9. forum rang 4 egeltjemetstekel 25 oktober 2014 09:50
    whbl.com/news/articles/2014/oct/24/us...

    U.S. appeals court rules for GM over Spyker's Saab sale

    Friday, October 24, 2014 12:56 p.m. CDT
    By Jonathan Stempel

    (Reuters) - General Motors Co persuaded a federal appeals court to uphold the dismissal of a $3 billion lawsuit in which Spyker NV accused it of derailing a plan to sell the Swedish automaker Saab to a Chinese company.

    The 6th U.S. Circuit Court of Appeals in Cincinnati on Friday said Spyker failed to show GM intentionally interfered with the Dutch company's effort to sell Saab to Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co, leading to Saab's bankruptcy.

    GM had sold a majority of Saab to Spyker in 2010. As part of that sale, it licensed Saab to build vehicles using the Detroit-based automaker's intellectual property, and retained a right to end the license if Saab were sold without its consent.

    Spyker said it was in sale talks with Youngman in December 2011 when a GM spokesman made statements suggesting that consent would not be provided, and that a sale might hurt GM. Youngman said it decided to back out "due to GM's position."

    Writing for a three-judge 6th Circuit panel, Circuit Judge Eugene Siler said GM's statements were not malicious, and that it had "legitimate business concerns" about the sale, including who would benefit from Saab's use of its technology.

    Siler also called Spyker's claim "fatally flawed" because it assumed that GM misinterpreted the license agreement, meaning the spokesman's statements "would have at most amounted to a mistake."

    Friday's decision upheld a June 2013 ruling by U.S. District Judge Gershwin Drain in Flint, Michigan.

    A lawyer for Spyker declined to comment immediately.

    GM spokesman Alan Adler said in an emailed statement: "GM is very pleased that both the district court and now the Court of Appeals have determined that GM acted properly."

    Saab's assets were bought out of bankruptcy in 2012 by China's National Electric Vehicle Sweden.

    NEVS stopped building cars in May because of a lack of money, and in August won creditor protection in Sweden so it could seek new funds.

    GM shares closed down 89 cents, or 2.9 percent, at $30.04 on Friday.

    The case is Saab Automobile AB et al v. General Motors Co, 6th U.S. Circuit Court of Appeals, No. 13-1899.

    (Reporting by Jonathan Stempel in New York; Editing by Matthew Lewis and Richard Chang)
  10. [verwijderd] 25 oktober 2014 14:26
    quote:

    Bullish. schreef op 24 oktober 2014 23:15:

    Fay, dan is het tijd om je slag te slaan, want Spyker gaat failliet. Het kan misschien nog even duren, maar het gaat gebeuren.

    Kopen dus, dat gecrashte kreng!

    Sluit het inderdaad niet uit. Wordt wel een duur grapje, bpm en onderdelen die je zelf maar in elkaar moet zien te flansen
  11. forum rang 4 egeltjemetstekel 25 oktober 2014 20:56
    quote:

    greenspanalan schreef op 25 oktober 2014 10:21:

    Ok, dus hoger beroep ook verloren. Altijd al gezegd dat het zwaar kansloos was. Maar Muller moest natuurlijk de hoop laten leven om investeerders te vinden. Wat rest is een dikke rekening bij een stel dure advocaten.

    Wie doet het licht uit?
    de vraag: "Wie doet het licht uit?" is natuurlijk een hele goede vraag.

    maar ik heb dus echt geen idee.

    victor muller roept (of riep) altijd van zichzelf dat ie nooit opgeeft, dat ie steeds maar door blijft gaan

    maar ook voor hem komt er een keer een moment dat de handdoek in de ring zal gaan.

    ik denk dat dat moment heel dichtbij komt,

    maar de vraag is: gaat dat met een zachte sisser of een harde knal?

    wie het weet mag het zeggen..
  12. forum rang 4 egeltjemetstekel 27 oktober 2014 15:18
    nu ook een nederlandstalig berichtje:

    fd.nl/ondernemen/900222/spyker-verlie...

    Spyker verliest ook hoger beroep tegen GM

    Mathijs Schiffers

    maandag 27 oktober 2014, 12:56 update: maandag 27 oktober 2014, 13:28
    Spyker ANP

    Sportwagenfabrikant Spyker Cars uit Zeewolde heeft geen succes met zijn miljardenclaim tegen de Amerikaanse autoreus GM. Ook in hoger beroep kreeg het bedrijf van zakenman Victor Muller nul op het rekest.

    Dat blijkt uit een uitspraak van de rechtbank in de Amerikaanse staat Michigan van afgelopen vrijdag.

    Spyker wilde $ 3 mrd schadevergoeding van GM. De Amerikanen zouden volgens Spyker eind 2011 een reddingsplan voor zijn Zweedse dochterbedrijf Saab getorpedeerd hebben door zich onrechtmatig te bemoeien met de deal die voorzag in een kapitaalinjectie van €200 mln door de Chinese investeerder Youngman.

    Ruwe schets

    In eerste aanleg had de Amerikaanse rechter bepaald dat het reddingsplan van Spyker niet meer was dan een ruwe schets, waarop nog geen verwachtingen gebaseerd konden worden. In hoger beroep liet de rechter weten dat sowieso niet vaststaat dat GM de intentie had om de deal te blokkeren.

    Geld erbij

    Spyker nam het noodlijdende Saab begin 2010 over van GM. Al snel bleek dat er continu geld bij moest. Een jaar na de overname viel Saabs productie stil, omdat toeleveranciers van onderdelen niet meer betaald konden worden, en begon een zoektocht naar nieuwe investeerders.

    China

    Daarbij richtte Muller de blik vooral op China. Dat lag gevoelig omdat Saab nog steeds gebruik maakte van technologie van GM, dat liever geen nieuwe concurrent in het zadel hielp in het veelbelovende land.

    Eind 2011 volgde de climax. De dag voordat Muller in Zweden ging vragen om verlenging van Saabs surseance, zodat hij meer tijd had om het plan met Youngman af te ronden, trokken de Chinezen zich terug.

    Naar verluidt deden ze dat vanwege het dreigement van GM dat Saab niet langer gebruik mocht maken van de noodzakelijke technologie van de Amerikanen. Muller vroeg daarop faillissement voor Saab aan.

    Muller hoopt met Spyker overigens nog steeds op een nieuwe start. Met de uitgifte van een obligatie wil hij 10 miljoen pond ophalen.

    De Londense broker Central Markets, die de ‘bond’ moet helpen uitgeven, liet onlangs aan Het Financieele Dagblad weten niet langer betrokken te zijn. Maar Spyker-cfo Arjen Dikken stelde dat belangstellenden zich nog steeds kunnen inschrijven.
  13. forum rang 4 Hammer 27 oktober 2014 15:31
    quote:

    egeltjemetstekel schreef op 27 oktober 2014 15:18:

    De Londense broker Central Markets, die de ‘bond’ moet helpen uitgeven, liet onlangs aan Het Financieele Dagblad weten niet langer betrokken te zijn. Maar Spyker-cfo Arjen Dikken stelde dat belangstellenden zich nog steeds kunnen inschrijven.
    Huh?! Dus nog steeds volop mogelijkheden om in Spyker te investeren?! In dat geval zal ik vanavond meteen even kijken hoeveel ik voor de kinderen hun studie gespaard heb, alle spaarpotten moeten bij mij ingeleverd worden, mijn vrouw haar auto gaat op marktplaats (die gaat maar met de fiets naar het werk deze winter!) en zelf zal ik al mijn long posities sluiten om volledig in Spyker te investeren. Man man, wat een succes is dit toch...
7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 293 294 295 296 297 ... 369 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links